
In Europa worden we nog steeds op zijn hoogst lauw-warm van Lexus, maar in Amerika is het wederom het premium merk met de grootste afzet. De Japanners verkochten 229.329 auto’s in 2010 en troeven daarmee de Duitse merken weer af.
Mercedes (216.448 stuks) en BMW (220.113 stuks) komen steeds meer in de buurt qua verkoopaantallen, met name door agressieve reclamecampagnes en aantrekkelijke lease aanbiedingen. Ook de terugroepacties van afgelopen jaar zorgen ervoor dat de voorsprong van Lexus kleiner wordt. Cadillac verkocht overigens 146.925 auto’s en Audi verkocht voor het eerst meer dan 100.000 auto’s in de States, 101.629 om precies te zijn.
Analisten verwachten dat Lexus in 2011 door BMW van de troon gestoten gaat worden. De nieuwe X3, 6-serie en de compleet lijn 5-serie modellen moeten ervoor zorgen dat BMW ook in de VS het grootste premium merk wordt.
Waarom die Amerikanen zo lyrisch zijn over Lexus is mij overigens nog steeds niet helemaal duidelijk. Amerikanen prefereren al voor het elfde jaar op rij het luxemerk van Toyota boven de gevestigde Duitse orde. Wij discussiëren voornamelijk over het al dan niet premium zijn van Audi en vergeten daarbij Lexus. Lexus wordt sowieso als niet premium beschouwd en valt hier meestal buiten de discussie. De komst van de eerste premium hybride leasetopper kan er wellicht voor zorgen dat we in Nederland ook massaal Lexus gaan rijden. Misschien willen Lexus rijders gewoon luxe en vinden ze status niet belangrijk. Waarom denk jij dat zij wel aan de Lexus willen en wij niet? (bron: bloomberg)
Zijn die Amerikanen toch niet zo dom als iedereen zegt…
@Esprit_de_Flandre: Niet iedereen zegt dat ?
Hooguit een paar miljoen domme nederlanders.
@boygeorge: nee nee, die hebben wij destijds (1492 e.v.) juist verbannen, die kant op :lol:
ik persoonlijk zal gaan voor een C klasse als ik in Amerika woon maar de lexus ziet er ook goed uit
Onlangs heeft mijn pa een nieuwe IS250 opgehaald. Gave auto, rijd heerlijk!!
@Robbert89: ‘schijnt’ ook de ‘best deal Lexus’ te zijn…meeste waar voor je centjes.
Lexus is trouwens wel ‘Premium’, als je dat woord persee wil gebruiken.
Amerikanen hechten minder waarde aan de verheerlijkte ‘historie’, die hier in Europa o zo belangrijk is.
Als je moet kiezen tussen een dure luxe-bak van een merk dat 50 jaar geleden ook al luxe-bakken maakte, of een luxe-bak van een merk dat in ’89 is bedacht door een Japanse firma om een gat in de markt te vullen, dan weet je toch dat die eerste zoooo veel beter is. Je voelt die historie, die passie, die diepzinnige jarenlange ervaring in elk knopje…
Vandaar dus: Amerikanen zijn blijkbaar slimmer dan men denkt. Misschien zelfs slimmer dan ons…
@Esprit_de_Flandre: Slimmer dan ons!? Unpossible! :lol: nice!;)
@C6_R: slimmer dan wij (zijn)… misschien zijn amerikanen toch slim :P
Lexus maakt naar mijn weten wel goede auto’s, vrienden van ons hebben er 1, een gs400, een slagschip wat onvoorstelbaar goed is.
@C6_R: Als je woorden als ‘unpossible’ gebruikt heb ik precies zo het vermoeden dat jouw Engels ook wel eens een opfrisbeurt nodig heeft.. Zeker frapant wanneer je het iq van anderen bekritiseert
@NielsGP: Wat zou nou die gele knipperende vlek naast dat woord kunnen betekenen?
Hmmm. Ik heb het nog in mijn Winkler Prins opgezocht, maar zelfs mijn ‘cultuurhistorie van de gansche menschheid’ heeft ‘m niet.
@mout: lmao, 1-0
Uhm, NLBUURMAN en NielsGP, zoiets heet humor. Sjawel.
@Carbert: “..Waarom denk jij dat zij wel aan de Lexus willen en wij niet?..”
@Esprit_de_Flandre: “..Amerikanen hechten minder waarde aan de verheerlijkte ‘historie’, die hier in Europa o zo belangrijk is. Als je moet kiezen tussen een dure luxe-bak van een merk dat 50 jaar geleden ook al luxe-bakken maakte, of een luxe-bak van een merk dat in ’89 is bedacht door een Japanse firma om een gat in de markt te vullen, dan weet je toch dat die eerste zoooo veel beter is. Je voelt die historie, die passie, die diepzinnige jarenlange ervaring in elk knopje..”
Dat dus. Wou het helemaal gaan uitleggen maar het stond er al. Helemaal goed Esprit! ;)
Lexus is ook lang geen slecht merk. Degelijke kwaliteit, eens iets anders als de gewonere merken.
Niet onverstaanbaar dus!
Volgens de lexus.com site:
“Established in the early 1980s and launched in 1989, the Lexus marque soon became associated with quality, luxury and superior customer satisfaction. The brand reputation grew quickly until, barely a dozen years after its founding, Lexus became America’s best-selling line of luxury motor vehicles.”
Betekent dit dat het al 9 jaar lang zo is? Wel bijzonder :P
of Lexus wel of niet premium is bepaalt het amerikaanse koperspubliek. En niet een achterascribent op een of ander nederlands k**blog… ;)
@integralechubasco: Mi amigo, ben je boos ?
@boygeorge: chico, excuses iedereen heeft wel eens een slechte dag. Vandaag ben ik aan de beurt… ;)
achterafscribent…
@integralechubasco: Ik vind dit woord toch apart.
Moest even zoeken wat je zou kunnen bedoelen.
Lijkt het op een prulschrijver zonder visie ?
@boygeorge: is niet aardig, ik neem het stante pede terug… ;)
@integralechubasco:
Het is je allang vergeven vriend, ken jou al iets langer dan gisteren.
c-Amg of is-f?
Lexus IS-F!!
veel mooier
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom Lexus zo wordt neergezet in dit artikel. De reden dat ze hier niet goed verkopen is simpel: Ze hebben alleen grotere/zwaardere motoren en weinig aanbod. En ik denk dat ze door een hogere afschrijving duurder zijn in de lease. Maar ik vind een IS in niks onderdoen voor de Duitse concurrentie hoor! Qua exterieur niet, qua interieur niet, qua motor niet.
Lexus bouwt ook gewoon super mooie auto’s, en met de technieken van toyota kan het ook niet anders, toyota is gewoon 1 van de beste autobouwers :)
Niet verwacht.
Niet erg hoor, want ik zou zelf erg graag een Lexus GS450h, en zeker een LS wat dan ook rijden… maar had de Amerikanen wel iets badge geiler verwacht.
Maar de F10 5-serie verkoopt echt ziekelijk goed. In Europa, maar ook in America.
‘T zal erom gaan spannen voor 2011.
Lexus is evenveel premium als bmw merc of audi.
Kwa luxe is dit te vergelijken.
Motoren zijn kwaliteitsvol en degelijk.
Amerikanen trekken zich niets aan van het zoegenoemde “duitse degelijkheid”.
gelukkig is lexus een luxe mertk, en niet echt een premium merk. Daarbij is de markt daar heel anders, en is het moeilijker voor europese merken daar een vaste voet aan de grond te krijgen, en concurreren.
@Jipp: Word je zelf niet zo af en toe moe van jezelf? Je wringt je echt in de meest belachelijke bochten om de Aziaten de grond in te trappen tov je geliefde Europeanen…
@C6_R: nee.
@C6_R: overigens, heb ik het met citrofiel al eens over gehad, wat nu wel en niet premium is. lexus kwam daarbij uit op semi premium.
@Jipp: laatste zei je nog dat je nooit in de clinch ligt met andere mensen hier? In het Alfa/VW topic maak je je ook al zo lekker belachelijk. Enige zelfkennis heb je niet he?
@Atenza: lig ik hier in de clinch? nee? maak ik mezelf bij dat topic belachelijk? nee. Jij, altijd in de clinch, altijd conflict opzoeken etc.
@Jipp: ga je weer op de “Jipp: de lucht is paars. Atenza: nee de lucht is blauw. Jipp: ik zei ook niet dat de lucht paars is!” toer?
@Atenza: dat maak jij er van, like usual
@Atenza: Overigens als het niet naar jou zin is, is het onzin etc, en heb jij altijd gelijk.
@Atenza: de lucht is wel paars http://www.flickr.com/photos/susanne_jessie/183466357/
@Jipp: Dude, just shut up!
@C6_R: haphaphap
@Jipp: Lexus niet premium? in wat voor een wereld leef jij dan?
@GOD: vertel mij, waarom ze het wel zijn?
@Jipp & @Atenza: Kunnen we niet gewoon besluiten dat de lucht soms paars is en soms blauw? En soms grijs en soms rood en soms geel en… Voor elk wat wils.
@Jipp: lucht is blauw:P
@tunefuldjmike: om even helemaal te mierenneuken, lucht is kleurloos.
@Jipp: Nee, lucht is blauw. Je kan toch kijken, niet dan?
@bozewolf: om te mierenneuken, dat is de weerspiegeling van het water, de zee.
@Jipp: Dat al helemaal niet…
@bozewolf: Wat is het dan wel volgens onze geleerde…?
Gaan we weer. Standaard discussie.
Premium is niets meer dan gebakken lucht dat blijkbaar enorm goed verkoopt. Het is maar hoe men het zelf invult.
ot: Lexus is gewoon net als Toyota een kwalitatief betrouwbaar merk dat daarom een enorme schare kopers vind. Vooral in de USA waar men zowel veel minder merkgebonden als zoekend naar goede aanbiedingen is. Lexus bied nou eenmaal meer voor minder.
@ederooij: Minder merkgebonden ? Leukste grapje van de avond. Of meen je dit ? Zelfs in de Walmart worden uitsluitend merken verkocht.
@boygeorge: Snap je wat hij bedoeld? dat mensen eerder switchen van merk daar.
@Jipp: In sommige staten van de VS switsen ze per week van
merk. In steden als Detroit schieten ze je auto lek als het geen USA-car is. In bepaalde wijken in Chicago, Washington en Los Angeles schieten ze de eigenaar dood als
het een Toyota is. Op het platteland in Indiana durft niemand een Toyota te rijden.
Dit is uiteraard een zeer beperkte persoonlijke indruk.
De “amerikaan” bestaat echt niet, het zijn precies mensen.
De uitersten zijn iets groter. Iets meer PC Hoofdstr. en nog iets minder dan dakloos. Blend in. Een kunstje om te overleven beheersen de Nederlanders net zo goed als de Amerikanen. Per wijk,stad, county,district en staat zijn de verschillen net zo groot als in nederlandse wijken,steden, gemeentes en provincies.
Op 15 minuten fietsen van P c H.str. kom je in mijn buurtje van het Mercatorlein. Op 100 meter nauwkeurig moet ik opletten waar ik mijn auto wel/niet parkeer.
Waar ik woon bepaald ook wat voor auto ik koop.
Een Lexus is binnen 5 donkere uurtjes gesloopt.
In Zwammerdam breken ze je ruiten waar je bij staat.
Dat geld ook voor Sexbierum, mooie naam.
Hoezo merkbewust. Heeft er niets mee te maken.
Echter ohwee als je merkonbewust bent.
Het is een mensmentaliteitskwestie, geen landmentaliteit.
@boygeorge: we hebben hier te maken, met rednecks en rassenoorlogen. Echter hadden we het om de gewone amerikaan, die wanneer de auto na 3 jaar eindelijk is afbetaald ze weer een nieuwe willen..
@Jipp: In de VS betaal je een auto niet af, je neemt een nieuwe credit-card en koopt inderdaad een nieuwe.
0 % rente is heel gewoon, gegarandeerde inruilwaarde heel gewoon. Je zou wel gek zijn als je geen nieuwe auto koopt.
Dat rotgeintje doen ze in Nederland ook en helaas komen erg veel mensen in financiele problemen door opeenstapeling van schulden. Je huis wil je niet kwijt, je auto wil je niet kwijt. Procentsgewijs in de zelfde koopkrachtcategorie zijn er in Nederland waarschijnlijk net zoveel mensen in de chips gezakt.
Het percentage gefinanceerde Toyota/Lexus is voor veel landen gelijk en ik vermoed in de VS hoger.
Ook als je veel $$$ hebt koop je een ding op afbetaling
cq credit-card cq lening.
@boygeorge: Je zegt dus zelf dat ze worden gefinancierd. Mijn tante werkt bij GMAC in de verenigde staten, daar heeft de crisis niet alleen impact op de huizen, er zijn ook veel meer auto’s die per opbod moeten worden verkocht omdat de auto niet meer word afbetaald.
@Jipp: De USA is een mooi vakantie land, echter een keiharde mentaliteit om te wonen en werken.
Het interesseerd een autodealer geen moer(sleutel) hoe je dat ding betaald. Er is maar 1 belang: zet je handtekening onder dat koopcontract. Zodra dat is geregeld ben je aan de goden overgeleverd en in de USA zijn geen goden.
God bless America ? No way, God bless my car !
@boygeorge: Bah, in Sexbierum kun je je auto rustig laten staan hoor. Gewoon beetje Fries lullen als je em parkeert ;)
@bozewolf: Je kan je auto wel laten staan, maar niet je Lexus. Een Fries beschouwd dat ding als een UFO en knikkert een Lexus alah-minuto in het Tjeukermeertje.
Ik ben dat premiumgezeik stilaan beu.. En nog meer het gezeik van kleine jongetje die juist hebben leren typen over al dan niet premium zijn van papa’s grote auto. .
In de VS heeft Lexus volgens mij wel gewoon een goed ‘status’ beeld en is ook zeker wel een premium merk (tenzij je het bedoelt in de zin van meer betalen voor een logo). Enigste reden die ik kan verzinnen is dat al die andere 3 merken Europees zijn en daarom Europeanen meer aantrekt, voor Amerikanen zijn al die 4 merken ‘buitenlands’, dus zijn ze waarschijnlijk net een tikkie objectiever.
Ik dacht dat Cadillac in hetzelfde rijtje thuishoorde. Deze wel eens gezien?
Amerika: Slechtere wegen en langere afstanden – vandaar dat luxe rijden belangrijker is (take my couch on the road). Lexus produceert top-qualiteit autos in een styling die voor conservatieve Amerikanen aanvaardbaar is.
@nutzobright: wij gaan hier toch ook voor conservatief? Zie VW en Audi..
@Atenza: Voor de gemiddelde Amerikaan is een Japanner veel “normaler” (Honda Accord is common) dan een Europees merk. Zelfs een Audi is een avontuurlijk stapje dat alleen bewuste liefhebbers kiezen. De eerste Lexus 400 was een groot success – niet in performance maar in perfection. Maar geef mijn portie maar aan Fik – liever een M3 :).
Is lexus dan premium…? :P
Check Audi dan ahawhah! Kom maar op fanboys!
@Punk: Weet het niet zeker hoor maar volgens mij is Audi nog niet zo gek lang actief in de States.
@Tommy2: niet veel langer dan 10 jaar nee, daarbij hebben ze ook nog geen groot dealernetwerk, alleen in de grote steden, dus nog een redelijk resultaat.
@Jipp:
Please do tell waar je die onzin vandaan haalt? Audi is al sinds de 70’er jaren actief op de Amerikaanse markt en het dealernetwerk wordt net als hier gedeeld met VW…
@Rick-dos: Idd.
@Jipp: “Volkswagen introduced the Audi brand to the United States for the 1970 model year.” (wikipedia)
Ze zouden best eens goed in actie schieten, als VW toch de grootste wil worden.
@Esprit_de_Flandre: volgens die zelfde wikipedia, was audi pas in begin jaren 70 van volkswagen, daarvoor waren aandeelhouders tegen omdat het een potentiele concurrent zou worden.
@Jipp: In ’66 van Daimler-Benz gekocht toch?
@Esprit_de_Flandre: 1969
@Jipp: “Ownership of Auto Union GmbH was transferred to VW AG in several stages, from 1964 on. Its new owner spent a total of DM 297 million on the transaction, and by 1966 had all the company’s shares in its possession.”
@Esprit_de_Flandre: en als je dan op de site van audi zelf kijkt, zeggen ze iets anders, dat het pas in 66 van vw was. in 65 waren er nog mensen tegen de verkoop namelijk, die hadden een goede blik vooruit…
@Esprit_de_Flandre: sorry, wel in 66 gekocht, in 69 kreeg het de huidige vorm.
@Rick-dos: ik meende toch dat er een herintroductie is geweest.
@Rick-dos: Ook volkswagen is niet zeer groot in de VS….
@Rick-dos: ik zat overigens fout met de introductie, echter, hebben ze het merk wel herintroduceert eind jaren 90.
is carbert nieuw? kan ie er dan gelijk mee stoppen? neem eens iemand aan die niet zo pro-Europa is maar gewoon een algemeen en objectief beeld kan hebben over welk merk dan ook. Waarom toch altijd zo negatief over een Japans merk?
.
Lexus heeft uitstekende service, retebetrouwbaar, luxe, loopt voor in hybrides en uiterlijk.. tja dat is smaakgebonden
Hahah wat een grap.
Lexus is niet premium, hoeft ook niet ze verkopen er wel het meest!
@atenza
Die jipp moet je gewoon laten lullen. Komt nooit wat goeds uit!De rest van de wereld weet dat asian cars goed zijn!
@jipp
leg eens uit waarom verkoopt audi daar minder dan de helft dan lexus?
@besaram: Jij eerst nederlands leren? Audi heeft daar nog geen dicht dealernetwerk en is daar pas enkele jaren actief, daarom dus. Daarbij asian cars goed, grapjurk.
@Jipp:
@C6_R: zulke testen, he, zeggen helemaal niets… niet eens hoe het is onderzocht…
@Jipp: wat zegt wel wat dan? dat jouw vader een betrouwbare Audi rijdt dus zijn ze allemaal betrouwbaar?
@Atenza: wat het wel zegt, niet veel. je weet niet waar op getest is, hoe etc. Mijn vader, heeft op dit moment een Pheaton.
@Jipp: en toch roep je elke keer dat Japans troep is en VW/Audi betrouwbaar. Knap hoor.. je spreekt jezelf weer lekker tegen
@Atenza: waar, spreek ik mezelf tegen, waar?
Weer een puntje, kijk nu dakar, wel raar, als volkswagen volgens sommige mensen zo onbetrouwbaar is… waarom rijd zo’n beetje de halve dakar staff in amaroks?
@Jipp: de staff wel, maar de 3 Touaregs aan de start zijn verwrongen tot slechts 1 actieve deelnemer…? Ik was het met jouw eerste rectie overigens volkomen eens. Amerikanen die iets over zichzelf moeten vertellen:
Howdy, I am great, I am tough, I am big, I am the best…Dat onze voorouders sinds 1492 zó konden veranderen ! :lol:
@Megakix: nou, even ter verduidelijking, de touaregs staan plaats 1,2,3 en 5 bmw is uitgevallen of veel tijd verloren. De mini rijder, Chicherit heeft zijn mini gesloopt op zijn slippers tijdens de rustdag.
@Jipp: …er was iets met Volkswagen… :lol:
@Megakix: de eerste aziaat is te vinden op plek 8 geloof ik, maar wel met 7 uur achterstand, de beste nederlander op plaats 11, van loon, de 3e aziaat.
@Jipp: tering zeg, je snapt ook niks.. zo’n onderzoek zegt niks. Maar jij kan ook niet aantonen waarom Japans troep is en VW/Audi geweldig?
@Atenza: nou, ik weet wel een goede test, toevallig zelf ooit gedaan, en kreeg er nog voor betaald ook. welke presteert het beste in zware omstandigheden: een volle caravan, en auto, bergop, kijken welke wagen het beste functioneert. doe dit ook met de modellen maar dan 5 jaar oud, kijk direct na de staat van de auto, natuurlijk wel met ongeveer de zelfde aantal kilometers, zonuren etc.
@Jipp: dus die paar auto’s die jij hebt getest (zegt imo nog niks. waren motoren wel vergelijkbaar bv?) zegt ALLES over de rest van de auto’s van die merken…? En zo’n onderzoek genomen over tig auto’s zegt niks? Vlieg op man. Je bent ziek in je hoofd
@Atenza: nou, dat zijn er meer geweest dan jij denkt, je verdiende heel veel als student daarmee, 2 maanden lang rijden. En meestal waren de motoren vergelijkbaar ja, rond de 2 liter. En nee, want je kunt wel zeggen, dit is kapot, dat is kapot etc, maar daarmee weet je niet hoe het kapot is gegaan, door lomp gebruik of gewoon omdat het slecht spul was. Daarbij word alleen gekeken naar de auto’s die bij de dealer in onderhoud zijn etc… Ik mankeer niets.
@Atenza: overigens, waren saabs en volvo’s daar ook goed in. fords waren redelijk te doen, de fransen waren vergelijkbaar met de fords en de aziaten lieten het redelijk afweten, ze werden veels te warm.
@Jipp: “Weer een puntje, kijk nu dakar, wel raar, als volkswagen volgens sommige mensen zo onbetrouwbaar is… waarom rijd zo’n beetje de halve dakar staff in amaroks?”
Waarom? Omdat VW de grootste cheque naar de Dakar organisatie heeft gestuurd, is dat ooit in je briljante geest opgekomen?
http://www.dakar.com/dakar/2011/us/sponsors.html
“Volkswagen Commercial Vehicles
Is once again the Official Supplier with Amarok
Pickups and Multivan to support the Rally Dakar”
Verder een goed argument hoor, daar niet van! :lol:
@Jipp: hoe het is onderzocht, waar op getest is, hoe etc. vind je allemaal hier terug:
@C6_R: hier dus: http://www.jdpower.com/autos/articles/2010-Vehicle-Dependability-Study-Results/
@C6_R: grinnik…en dit is een onderzoek dat door een Amerikaanse firma is verricht, right !? :lol:
@Megakix: Klopt! En doordat Amerikanen partijdig en dom zijn zegt het helemaal niets. Ik bedoel, als dat hele JD Power een serieuze onderzoeksorganisatie zou zijn geweest dan had het natuurlijk wel enige naam opgebouwd in automotive onderzoek. En dat is overduidelijk niet het geval! :roll:
Lexus? Ik was al haast vergeten dat die bestonden. Doet hun marketingafdeling toch iets fout lijkt me.
@kingkay: hoezo? alsof een BMW, Audi of BMW reclame zovaak voorbij komt..
@Atenza: Elke auto die je ziet is ook reclame, en nog gratis ook. En aangezien we niet veel Lexus’ zien, zouden ze meer moeten doen op tv, krant, radio, …
@Esprit_de_Flandre: komt mede, doordat het dealernetwerk niet goed in elkaar zit… zo zijn er maar 11 dealers in Nederland, 7 in heel Belgie…
@Jipp: 10 in Belgique, NL weet ik niet.
@Esprit_de_Flandre: nederland 11, en ik dacht op de belgische site te zien dat er maar 7 dealers waren…
@Jipp: Ik tel er toch 10 hoor…
@kingkay: De marketing van Lexus doet niet zo heel veel verkeerd hoor, heb je dit al gehoord:
http://www.autoblog.nl/archive/2011/01/13/lexus-weer-het-grootste-premium-merk-in-de-vs
@Jipp
Kut voor audi dat ze er geen netwerk hebben.
Een groot netwerk zal het ook nooit worden.
Door jou begin ik nu echt te twijfelen of de amerikanen slimmer zijn dan de mensen hier.
Je bent wel een echte audi-fanboy, Audi zelf loopt ook allemaal Bullshit uit te kramen net als jij. Grootste premium hybride verkoper.
@besaram: sinds wanneer verkoopt audi hybride’s? En waarom zou audi daar geen groot netwerk op kunnen bouwen, onderbouw dat is?
Hebben een tijd geleden ook gekeken voor de GS serie van Lexus, uiteindelijk afgehaakt door de slechte service hier in Nederland (Breukelen) en de roestige velgen op vrijwel elke auto die ze hadden, behalve de nieuwe modellen. Als de service beter was geweest, hadden we de IS of GS al gekocht. Uiteindelijk deed de BMW dealer hier in de stad het beter. Erg vriendelijke mensen en goede service!
Zelfs Audi heeft niet meer auto’s verkocht. das onmogelijk met die kwaliteit
@Flamingo: wel weer verkooprecords gebroken, ook daar.
@jipp
Dat bedoel ze verkopen niet een hybrides maar roepen nu al dat ze in 2020 de grootste zullen zijn.
@besaram: Tja, roepen dat je de grootste hebt, euhm, wordt, is altijd gratis reclame. Mooi meegenomen dus. En misschien hebben ze echt wel grote plannen…
@besaram: das wel moeilijk, ze verkopen ze niet, maar ze hebben er meerdere. Daarbij is het een doelstelling, daar is niets mis mee. die doelstelling is ook duidelijk, en over 9 jaar zullen we weer eens kijken wat het word?
@besaram
Dat bedoel ik.
Ik verbeter mezelf even want anders snapt Jipp het niet.
@Esprit de Flandre
Tja meer woorden dan daden. Zo is het altijd geweest bij audi.
@besaram: de daad moet pas over 9 jaar worden verricht, of beter gezegd, zijn verricht. Aangezien ik niet aan neem dat jij in de toekomst kan kijken kun je ook niet zeggen dat het meer woorden dan daden zijn.
@Jipp: Jij weet echt niet waar je over praat.
@Pordon: ochjee, daar hebben we onze o zo slimme stageklant weer.
@Jipp: Vervelend he
@Pordon: vooral je hoogmoed.
@Jipp: Je brengt weer een lach op m’n gezicht vandaag. Danku
@besaram: Ach ja, das overal zo. Mijn baas heeft ook bij elke nieuwjaarsreceptie een speech over de Klantentevredenheid, de Gezonde Groei, de Evolutie van het ProductenGamma, de Hoge Toppen Scherende KwaliteitsDoelstellingen…
Zolang ik maar gratis Champagne drink is het mij al goed… :mrgreen:
Goed voor ze, ze worden nogal eens vergeten, maar Lexus is qua rijervaring toch echt premium te noemen. En degelijk zijn ze ook zeker.
Interieurs ben ik in de meeste gevallen ook wel over te spreken. Oh, en ze leveren veel meer dingen standaard die bij het Duitse trio toch echt aangevinkt moeten worden.
De amerikaan bestaat niet. Het gaat over verkoopcijfers in de VS. Dan weet je nog niets. Elke staat heeft een eigen nummerplaat en tussen sommige staten is er grenscontrole.
Nu ongeveer 310 miljoen inwoners. Een Lexus in Nebraska ?
Een Lexus in Missouri ? Denk het niet.
Geef de cijfers per staat maar. Carbert, als jij het niet begrijpt kan je er beter geen mening over hebben.
Wat voor conclusie wil je trekken over 230.000 kopers van een Toyota. Ongeveer dezelfde als 10 Hummers in Amsterdam.
Peanuts.
Potje moddergooien zo te zien.. Ziet er volwassen uit jongens! *zucht*
Kan iemand mij de definitie van premium geven? Ben er al een paar jaar naar op zoek, maar tot nu lijkt het niet te bestaan.
Wacht… Het bestaat ook niet :roll: *mompelt iets met gebakken lucht, marketinggezeik en fanboys*
@Rob: net als bij bier, waar merken zich al op het etiket premium noemen, zijn het de merken met een hoge kwaliteitswaarde, rijke historie en wagens uit een hogere klasse.
@Jipp: Bla bla bla, Heeft niks met historie, kwaliteit en hogere klasse te maken. Meer met meer betalen…
”Premium: An amount of money paid above the regular price”
@Jipp: Als er premium op staat is het goed dus?
@Rob: Inderdaad!
Even een staatje verkopen januari 2011 VS:
Lexus : 7.827
Mercedes : 8.503
BMW : 7.636
Audi : 3.538
Benz is er dus al vet aan voorbijgegaan. BMW gaat pas iets later profiteren van de nieuwe 5-serie daar. Kortom, gelopen race voor Lexus.
@Megakix: oh…en Saab = 257 stuks
@Megakix: Mercedes doet het idd ook steeds beter, om hun marktaandeel te vergroten stunten ze met de leaseprijzen; Voor nog geen 265 euro per maand kan je een C300 sedan leasen!
@carbert: …dat klinkt weinig, maar is logisch als je let op de aanschafprijs van Duitse auto’s in de VS. FORS goedkoper dan in Europa. FORS. Configureer je maar n’s een ons of 2 op diverse sites, en je slaat gewoon aan het lachen!
Hier gaan we weer … Ik rij met een audi maar twijfel vaak of ik een bmw zou durven kopen. Niet omdat ik niet tevreden ben. Ga ik voor comfort in het rijgedrag of sportiviteit…? Een ander merk komt er niet in.
@FredT: bij BMW heb je die alle 3, waarvan rijgedrag in overtreffende mate béter dan Audi. Heb al vele Audi-rijders gesproken die zwaar negatief zijn over de diesels in de A4 en het rijgedrag van de A4. Barre tijden voor hun. Maarja, leasecontractje uitdienen hae.
@Megakix: comfort, nou alleen als je de duurdere versie neemt, het interieur is nog altijd vele malen beter. Over welke diesel heb je het overigens?
@Jipp: de simpele diesels, de 1.9TDI en de 2.0TDI. Op AB stond overigens een artikel vorig jaar, dat deze diesels nog meer lawaai maken dan een Lambo Murc ! Ze voerden de lijst zelfs aan van meest rumoerige auto’s. De 2.7TDI is overigens (voorzover ik begreep) de beste diesel, beter nog dan de 3.0TDI ?
@Megakix: ik heb zelf de 1.9 tdi gehad, in een a3, dat viel wel mee, de 2.0 had mijn vader in een a6, ook daar viel het lawaai mee, dus.. vandaar dat ik het vroeg, ze trekken trouwens wel als een malle!
@Megakix: lol, ben je nu sarcastisch?
De 2.7tdi is echt een slechte motor.
De vorige generatie diesels waren idd zeer luid. Maar heb je al eens gereden met de huidige generatie?(sinds drie jaar)
Misschien zelf eens met de auto in kwestie rijden voor je zo’n dingen post :’)
@jonathan: heb een R8 gehad, zeer tijdelijk, met een Abt-tuning tot 500Pk…ding maakt een ongelooflijk hard geluid, versnelde prima, maar die schakelbak ! Ik moest hem kwijt…en zo geschiedde. Nu dus een M3.
En – voor geen GOUD – ga ik in een A4 rijden…Een A8 is mooi en goed, een TTRS ziet er kek uit, de R8 Spyder is blikskaters mooi. Maar vanaf A1 – A7 = niet mijn smaak.
Kortom, in een A4 diesel heb ik inderdaad niet gereden; maar het referentiekader waaruit ik spreek, is groot genoeg om ‘op kleine afstand’ een redelijk goed oordeel te krijgen. Enja, de 2.7 diesel is naar zeggen (het was ook een vraag, zie mijn reactie) de beste diesel van Audi. Oké, wellicht de 4.2 ;-)
@Megakix: de 3l werkt ook heel goed. Een verkoper bij m’n vader in de firma heeft een A6 Avant gekregen. Standaard was die 2.7l Quattro maar omdat die wagen full option besteld was en Audi in die periode een actie deed werd hij gratis gechiptuned naar 3l. Hoe dat die rijdt heeft die werknemer me nog niet verteld, maar ik kan je wel zeggen dat dat ding vliegt als een raket.
@Megakix: Trouwens… is dat niet zeer pijnlijk om te moeten downgraden van een R8 naar een M3?
@Jipp: ja, maar voor comfort betaal je ook bij Audi (dik) bij. Persoonlijk vind ik de audi-dashes niet mooi…drukker en warriger dan die bij BMW. Over kwaliteit van gebruikte materialen zwijg ik maar, want schijnbaar zijn die van Audi beter (volgens diverse tests).
@Megakix: Mijn neef heeft ook een A4 Avant. Hij klaagt ook continu over zijn dieselversie en de 156pk versie ontbreekt 20pk om eigenlijk krachtig genoeg te zijn.
ik vind dat lexus dat zeer goed doet, zonder al teveel modellen te hebben en dan nog zo goed verkopen.
@ Jip ,
Jij klaagt echt overal he … VAG JAWOHL …
Reageer je niet meer op mijn antwoord op VAG ( zie VAG neemt Alfa over ).
Ontopic : Lexus mist niet de kwaliteit / rijgedrag / motoren , maar puur de naam en dan hebben we het vooral over naamsbekenheid !!
Jipp.., ik durf de stelling wel aan dat als je dit post-tempo een jaartje vol houd dan sta je op 31 december dik op 1 in de posters-lijst. Zal ik Autoblog vast vragen een Audi te reserveren voor een blokje om? ;)
@Freewarefreak: ik heb een halve week vakantie, en ik zou een overkapping maken, echter gooit de regen roet in het eten…
@Freewarefreak: daarbij, heb ik zelf een mooie a3 voor de deur staan, maar als ze toch bezig zijn, ik wil wel weer eens met een r8 rijden…..
@Jipp: ;)
@Freewarefreak: Wacht maar, als de tentamens voorbij zijn sla ik terug! ;)
@Citrofiel: Is dat nog voor het einde van dit jaar ?
@boygeorge: Eigenlijk niet natuurlijk. Deze tentamenperiode had ik moeten zeggen, dat duurt nog twee weken…
@Citrofiel: Ik wens je veel succes met je tentames. Je ziet dat ik mij een beetje inhoud. Zou niet fair zijn als ik je morgen in comments aantallen voorbij scheurde.
Degene die de term ”Premium” heeft verzonnen is al achterlijk. Er is niks ”Premium”. Lexus = Lexus… In alle opzichten beter dan BMW/Audi/Mercedes, ja? Mooi.
Mooi voor Lexus…
Dat Lexus de grootste is in de VS is niet zo vreemd. Zij hebben zich bij het oprichten van het merk door Toyota (Luxury EXport US) volledig gericht op de Amerikaanse markt. Daar was destijds de meeste handel te verkopen. De interesse in Europa was minder en trekt de laatste jaren aan. Kwalitatief nette auto’s, ondanks hun uiterlijk vind ik ze (let op persoonlijk) niet de mooiste van het stel. Iets te anoniem, maar dat kan ook een kracht zijn, ze zijn niet aanstootgevend.
Oh ja, weg met de term Premium. En nee, geen jalouzie, rij zelf ook “Premium”. Word alleen een beetje moe van dat gekibbel over iets wat niet te definiëren is en door de marketingboys is verzonnen.
Lexus, BMW, Mercedes en Audi allemaal erg goed. Puur persoonlijk wat je wilt rijden. Ieders wensen voor een auto zijn bij iedereen anders waardoor de 1 een auto geweldig vind en de ander dezelfde auto slecht. Enige waar je goed op kan testen is betrouwbaarheid en wat dat betreft durf ik mijn hand in het vuur te steken dat je nog steeds het beste af bent met een Japanner. Ondanks alle recall nieuws afgelopen jaar.
@Pordon: Vrijblijvend advies, steek nooit je hand in het vuur voor een auto. Het kan elk ogenblik ontploffen.
Als je enige voorwaarde betrouwbaarheid is adviseer ik je een Ford F of een Ford Mustang te kopen.
Als je net als ik een 6 handse auto koopt dan is er maar 1 auto en dat is een Ford Sierra.
@boygeorge: dank voor uw advies. Ik zal het zeker in acht nemen mocht de situatie zich ooit voordoen.
Overigens betekent dit niet dat als ik het geld zou hebben om tussen een Mercedes of Lexus te kiezen dat ik dan de lexus neem. Maar nu met m’n 20 jaar, student ben ik erg blij met mijn Subaru en hiervoor m’n Nissan. Nog geen enkel probleem gehad met beide auto’s wat noemenswaardig is.
@Pordon:
Een Lexus RX 350 Tech kost 91.000 Euro.
Ik heb het geld ook niet.
Maar als ik 91.000 Euro van mijn vriendin mag besteden aan een auto, dan ga ik met een Big Smile naar de MB-dealer
Ik vat het niet? Jipp haat per definitie japanse auto’s maar geeft hier geen reden voor? Haat je bijv. de Nissan GTR ook? en heb je weleens in zo een auto gezeten voor je meteen kan zeggen dat Lexus slechter (of in ieder geval minderwaardig) is tegenover een merk als bijv. Audi?
@ Jipp
Wat ben jij een ongelofelijk zielige grappenmaker wat een hele hoep poep uit komt zeg! een 1.9TDI die als een lier trekt?! hou toch op! tussen 2000 en 2500rpm heb je heel ff het gevoel dat je als een raket wordt afgeschoten, maar als je de teller in de gaten houdt valt dit heel slecht tegen.
Heb zelf zo’n pompverstuivergedrocht in een Golf V gehad, en na 8maanden armoe troef heb ik dat ding weer weggeploft. Kwam van een heerlijke e46 320d touring af met 150 commonrail pk’s en 330nm’s en dan valt dat toch rouw op je dak. Dus weer lekker snel teruggegaan naar de e46 320d waardoor ik nu lekker scherp kan sturen, achterwielaandrijving heb, een interieur waarvan de deurpanelen niet afbladderen en ik weer met halfgas 180km/h aan kan tikken, en waar met moeite 230km/h mogelijk is op de autobahn. Ohja en deze auto is ook stil boven de 120km/h, waar die stink pompverstuiver naar begint te brommen boven die snelheid.
Overigens kan ik Mercedes ook goed waarderen (ons pap rijdt een heerlijke s203 180 kompressor) en ook tegen een IS220d zou ik geen nee zeggen… Die vieze voorwielaangedreven VW’s met 4 ringen en de aandrijving op de verkeerde wielen laat ik echter wijselijk links liggen.
Trusten!
@thomaz: Hier moet ik mijn eigen merk toch even afvallen.. ik heb ook een 1.9 TDI Pompverstuiver.
“tussen 2000 en 2500rpm heb je het gevoel dat je als een raket wordt afgeschoten”
klopt.
“maar als je de teller in de gaten houdt valt dit heel slecht tegen”
klopt.. tussen 90 en 140 km/h trekt die als een lier.. daarna is de puf er al uit.
“een interieur waarvan de deurpanelen niet afbladderen”
klopt.. en de kunststof begint ook te plakken.
“en deze auto is ook stil boven de 120km/h waar die stink pompverstuiver naar begint te brommen boven die snelheid”
klopt.. dat is ook mijn grootste klacht.. hij maakt teveel lawaai. Ik rij max 140 km/h. Daarboven komt die boven de 3000 toeren.. dan is het echt niet meer fijn.
“waar die stink pompverstuiver..”
klopt.. ik heb geen roetfilter e.d. Dat was toen nog niet.. als ik naar 4000 toeren trek zie ik het in de binnenspiegel mistig worden.
Ter goedmaking: VW maakt de pompverstuiver niet meer, de nieuwe 2.0 TDI is ook Common Rail, is MEGA veel stiller en loopt veel mooier, VW heeft de auto’s beter geisoleerd, de nieuwe Passat heeft zelfs een geluidsisolerende voorruit en roetfilters e.d. zijn reeds standaard. Dus niet helemaal eerlijk.. jij schetst hier een situatie van 10 jaar geleden. Maar je hebt wel gelijk. Laatst stond mijn auto naast een splinternieuwe 2010 Audi 2.0 TDI Common Rail in de werkplaats. Die Audi liep stationair “frrrrrrrrrrrrrr” heel rustig en stil. De mijne liep ook stationair ernaast… “granggranggranggranggranggranggrang” ..het leek wel een DAF Truck vergeleken met die Audi. Ook VAG leert bij. En BMW is er beroemd om.. ze heten niet voor niks Bayerische Motoren Werke.. ;)
@Freewarefreak: Ik sprak ook over de nieuwe motoren, met 11,5 jaar me rijbewijs heb ik voor mijn Audi’s heb ik alleen benzine volkswagens in mijn bezit gehad, en een Mx-5 die helaas niet zo goed meer was, evenals een DEF die ik te goed kon doorverkopen en een vito…
Amerikanen zijn bewerkelijker, die kijken tests er op na en kiezen voor het beste. Lexus scoort gemiddeld veel beter dan BMW/Audi/Merc op betrouwbaarheids onderzoeken, en tien jaar geleden nog meer dan vandaag.
Europeanen verliezen zich vaak in een gevoel en historie, wat eigenlijk met een auto niets te maken heeft. Je koopt een product van vandaag, en geen historie. Dat zit tussen de oren.
Lexus zal met de filosofie die ze voeren uiteindelijk ook in Europa slagen. Kwestie van heel lang goede auto’s maken.
Persoonlijk vind ik dat een GS300/450h veel meer stijl hebben dan een E-klasse of 5 serie, die zijn zo ordinair.
@pursuit:
Amerikanen zijn NIET bewerkelijker.
Amerikanen kijken NIET naar testen.
Amerikanen kiezen NIET het beste.
BMW,AUDI,MERCEDES zijn net zo betrouwbaar als Lexus.
Europeanen kunnen zich niet verliezen in gevoel van historie, er is geen Europeaanse historie.
Je koopt vandaag een auto op basis van heel veel historie.
Lexus zal in Europa niet slagen.
Er is geen filosofie mogelijk om Lexus te verkopen.
E-klasse en 5 serie hebben alles wat een auto moet hebben en zijn beslist niet ordinair.
Persoonlijk vind ik dat je niets geschreven hebt wat indruk op mij maakt.
Eigenlijk ben je ietwat ordinair in je commentaar.
Kom op zeg die verdelde toyota is helemaal niet premium.Interieur is van klikoplastic gemaakt.HAHAHA
@mbman: Wat lief, nog even voor je aan je MAVO2 verder gaat iets op internet schrijven.
@pursuit: Ik wet het niet hoor.Ik zit allang niet meer op school.Rij een echt duits premiumproduct.Dus wat wil je nog meer.En nee lexus heeft geen stijl,maar dat moet jij nog leren muppet.
@mbman:
Jammer dat mensen zoals jij een mooi platform als Autoblog verzieken met infantiele taal en een slecht onderbouwde mening.
@pursuit: AB is geen platform. Er word wel veel informeel plat geouwezeurd. Dat is denk ik de kracht van AB.
Ik wil je graag tegenkomen op een echt platform.
Je bent kansloos als je zulke slecht onderbouwde en humorloze comments plaatst.
OT: weet jij wat Lexus betekent ?
Ken je historie van een Japanse auto in de USA ?
Wil je een echte discussie aangaan ? Ik vind dat wel leuk.
@mbman: Ikzelf ben ook Mercedes liefhebber maar om Lexus niet in hetzelfde rijtje te zetten als MB gaat toch niet helemaal op. Zeker de GS en de LS zijn zeker vergelijkbaar met MB. De IS daar kan wat aan gewerkt worden want daar zit in het interieur toch iets teveel toyota invloed.
@pursuit: Ik hecht meer waarde aan de uitspraak van mbman.
Op zijn minst schat ik hem in als een MB man.
@boygeorge: Discussie is prima, heb voor Lexus gewerkt, in de Verenigde Staten gewoond, daar msc international business & martketing behaald en nu nog automotive gerelateerd werkzaam. Heb dus recht van spreken en kennis van zaken.
Overigens absoluut geen Lexus-fan. Ik vind de discussie ‘wat is beter’ zo plat, maar ben wel van mening dat je ieder merk op waarde kan schatten. Lexus onderscheidt zich wel, USP’s zoals Red Carpet Treatment, ver gevorderde technische innovaties (Hybride technologie etc.) die je bij de andere genoemde merken niet terugvindt…
@pursuit: Now youre talking, mijn opleiding is slechts een fractie dan die van jouw. Ik heb soms geen idee wie/wat er reageert op AB. Natuurlijk heb je recht van spreken, maar dat heeft iedereen. Ook de reaguurder van 17 jaar jong die gewoon toegeeft dat hij een fiets heeft en naar school gaat. Ik vond/vind jou andere reactie`s ietwat onbehouwen.
Tikje kort door de bocht. Nu laat je weten dat jou kennis over auto`s en Lexus breed is. Toen Lexus voor het eerst zichtbaar was op de Nederlandse autowegen, wilde elke autoliefhebber dat ding hebben. Ik was op dat moment afhankelijk van geschreven nieuws. Internet bestond nog niet. De LS400 was toen de nachtmerrie voor alles wat er reed in die klasse en veel hoger.
Nu 22 jaar verder zijn er veel AUTO-liefhebbers die niet weten dat het een Toyota is. Lexus is een topprestatie van marketing. De naam is in de VS een begrip die los staat van Toyota. Alles wat er aan technologie mogelijk is wordt toegepast in de Lexus. Ik kan het niet betalen en wil het niet betalen. In de VS zijn een aantal mensen die de Lexus beschouwen als een status-symbool van de 1e orde.
Er zijn echter veel meer mensen die een statement maken met een Ford F. In mijn persoonlijke USA beleving ( Stanford Ca. met heel veel jonge mensen, viel het mij op dat een BMW 316 of 318 eigenaar heel hoog op de ladder staat. Op het platteland van van Indiana, ook in Indianapolis is een auto pas interessant als je er een sneeuwschuiver op kan zetten en vrijwillig het hele dorp mee schoonschuift. De aanschaf van een Lexus word als decadent beschouwd.
Dit zijn de twee uitersten, het gebied daartussen is in de VS ondoorgrondelijk , zelfs met veel persoonlijk kennis van het land zelf. Daar bedoel ik niet een luxe vakantie van 3 weken mee, die ik iedereen gun. Die technische inovatie die je noemd vind je wel terug. De technische inovatie van Henry Ford en diverse uitermate passie volle mannen in Europa is in elke/alle auto`s van nu te vinden.
Lexus heeft niets wat ik al in een Ford Ka vind.
Lexus heeft niets wat ik al in Alfa,MB,VAG,BMW,en Daf vind.
Als morgen Lexus niet meer bestaat treurt niemand.
Oke, 200.000 mensen, en dan ontdekken die dat de Toyota garage zo`n auto ook kan onderhouden.
@boygeorge:
Prachtig verhaal, veel tekst met niet erg veel inhoud. Heb eigenlijk ook geen enkel idee waar ik nu precies op moet reageren. Ook een verhaal ophangen? Naa.
Ik ben een algemeen auto liefhebber, liefhebber van de automobiel. Ik vraag me af of je in real-life ook zo raar praat, want het klinkt een beetje als een ‘mijn vader is sterker dan jouw vader’ verhaal in een volwassen bewoording. Wat is nu je doel? Het lijkt alsof je met een soort uitroepteken een punt wilt maken. Je bent niet echt in staat om feitelijk het merk te beoordelen, maar laat jezelf leiden door persoonlijke voorkeuren en slap gelul. Daarom is dit niet de ‘discussie’ die je aan wilde gaan.
Doe nog een poging, ik discussieer graag met je als je zou beweren dat Lexus en de filosofie geen bestaansrecht heeft of weinig toevoegt (techinsch gezien) aan autoland etc. Maar dit is nutteloos.
@pursuit: Bedankt dat je een verhaal hebt opgehangen.
Jouw conclusie is veelzeggend. Ja, in real-time praat ik zoals ik schrijf. Waar mijn verhaal naar klinkt is feitelijk correct. Heel knap van je. Ik heb geen doel.
Feitelijke kennis heb ik niet over een Lexus.
Mijn persoonlijke voorkeur is slap gelul.
OT. Een Lexus heeft geen filosofie, het is blik op rubber.
De Lexus heeft bestaansrecht omdat de aantallen dat ondersteunen. De Lexus is een volgestouwd technisch hoogstandje die mij 0% boeit. Technisch vind ik een Prius veel interssanter. Ik vind een Lada 100 x interessanter dan een Lexus.
Om het iets gemakkelijker te maken voor je omdat jij erg veel studeerd besluit ik dit aandeel in ons gesprek met een filosofie over auto`s tav Lexus.
Het is een Japanner, de meesters in het zogenaamd stoicijns zijn, de zogenaamde eigenaar van het land van de rijzende zon. Het land waar ze een buiging voor je maken, maar niet uit respect. Een Lexus is een Bonsai.
Doen voorkomen alsof een auto perfect is, je het idee geven dat je iets uitzonderlijk rijd.
Het is de schaduw van bedrog in/uit een ondoorgrondelijk volk. Ik ben geen mm onder de indruk van een Lexus.
De Lexus is een stuk opgejaagd wild op de Autobahn, elke duitse autoliefhebber jaagt dat ding op.
De Lexus kan wel veilig hard rijden, de eigenaar niet.
De Lexus hoort bij mensen die op safe spelen.
Mensen die het eng vinden om 120 km/uur te rijden.
Wil je doorgaan met de discussie ?
@boygeorge:
Dit is geen discussie, ik probeer het merk objectief te beoordelen en jij doet je best om heel hard te roepen wat jij vindt. Slecht onderbouwd en alleen maar wat boygeorge ervan ‘vindt’.
Indien je je real life ook zo opstelt, mijd ik je als kiespijn.
Zal besluiten met de lijst awards die de Lexus LS in zijn leven heeft gewonnen;
The following is a list of awards won by the Lexus LS, the flagship vehicle of Lexus. These awards date back as far as 1989, when the first LS 400 sedan was introduced in the United States.
• #1 in Vehicle Dependability. Lexus LS, J.D. Power and Associates Vehicle Dependability Study (1994–2009). The Lexus LS has received this award in the large premium car segment for 15 consecutive years, more than any other manufacturer.[1][2][3][4][5] In 2005, J.D. Power’s survey found just 90 problems per 100 LS 430 sedans, the first time in the survey’s first 16 years for a vehicle to average less than one problem over three years.[6] In following years, the Lexus LS repeated this result, averaging just 88 and 94 problems per 100 vehicles in 2006 and 2007 respectively, an industry standard.[7]
• #1 in Initial Quality. Lexus LS, among large premium cars, J.D. Power and Associates Initial Quality Study (1995–2006, 2008–2009). With the fewest number of defects after 90 days of ownership, the LS has achieved the highest overall ranking in initial quality among large premium cars for 10 consecutive years, and among all cars for seven consecutive years.[8] In 2004 and 2005, the Lexus LS 430 was second only to the Lexus SC 430,[9] and in 2006, the LS 430 regained the overall lead.[10][11] In 2008 and 2009, the LS 460 was the highest ranked premium car in initial quality.[12][13]
• Highest ranked vehicle in reliability. Lexus LS, Consumer Reports Annual Car Reliability Study (1997–2007). The Lexus LS has been among the most reliable vehicles in Consumer Reports surveys for over a decade.[14] The independent publication determined that a nine-year-old Lexus LS is more dependable than a brand new Mercedes-Benz, owing to the wide disparity in reliability scores between the top-ranked LS and below-average German makes.[15][16]
• Best Imported Car of the Year. Lexus LS 400, United States Motoring Press Association (1989).[17]
• Winner of luxury sedan comparison test. Lexus LS 400, Automobile Magazine (November 1989). The LS 400 outscored rival models from Audi, BMW, Infiniti, and Mercedes.[18]
• First Place in luxury sedan comparison test. Lexus LS 400, Car and Driver (December 1989). The Lexus flagship won over competitors from Audi, BMW, Cadillac, Infiniti, Jaguar, and Mercedes-Benz.[19]
• First Ranking in luxury sedan evaluation test. Lexus LS 400, Popular Science (December 1989). The Lexus LS was named winner in a comparison with Audi, BMW, Mercedes, and Infiniti flagships.[20]
• Best of What’s New: Best Car. Lexus LS 400, Popular Science (1989).[21]
• Car of the Year Japan. LS 400, Japan Car of the Year (JCOTY) awards (1989–1990). This award was given to the UCF10 model, then sold as the Celsior in Japan.
• Best Luxury Saloon. Lexus LS 400, Autocar & Motor (1990).[22]
• Winner of luxury sedan comparison test. Lexus LS 400, Consumer Reports (June 1990). The Lexus LS bested flagships from BMW, Infiniti, and Lincoln, with the authors concluding that the “LS 400 was simply the finest car the magazine has ever tested.”[23]
• Ten Best List. Lexus LS 400, Ten Best awards, Car and Driver (1990).[17]
• Top Ten Imports. Lexus LS 400, Motor Trend (1990). In the luxury sedan category.[24]
• Best Luxury Sedan. Lexus LS 400, Driver’s Choice Awards, MotorWeek (1990).
• First in Overall Satisfaction. Lexus LS 400, New Car Buyers Study, Car and Driver (1990). The Lexus LS finished first in all categories surveyed.[25]
• Wheels Car of the Year. Lexus LS 400, Car of the Year awards, Wheels Magazine of Australia (1990).[26]
• Edison New Product Award. Lexus LS 400, American Marketing Association (1990).[27]
• Most Theft-Resistant Vehicle in the U.S. Lexus LS 400, U.S. vehicle theft statistics (1990).[28] The LS 400’s nickel-silver alloy key and lock mechanism was cited as a theft deterrent.[29]
• Top Ten All-Stars. Lexus LS 400, Automobile Magazine All-Stars (1990, 1991).[30]
• Best Luxury Car. Lexus LS 400, What Car? (1991).[31]
• Car of the Year. Lexus LS 400, Canadian Car of the Year awards, selected by the Automobile Journalists Association of Canada (1991).[32] At the same awards, the LS 400 was also named “Best New Luxury Sedan.”[32]
• All-Time Best. Lexus LS 400, Popular Mechanics (1991). In the Mechanical, Worksmanship, and Service categories.[33]
• Lowest Overall Injury Claim Rate for Luxury Cars., U.S. Highway Loss Data Institute (1991, 1992).[34]
• Best in Class. Lexus LS 400, Kiplinger’s Personal Finance (1991, 1992). In the “Over $30,000” category.[35]
• Winner of luxury sedan comparison test. Lexus LS 400, What Car? (November 1992).[36] The Lexus LS was the victor over the rival Audi V8, BMW 740, and Mercedes-Benz 600SEL.[36]
• Top Ten Models in Initial Quality. Lexus LS 400, J.D. Power and Associates (1992, 1993, 1994).
• Best Import Car of 1993. Lexus LS 400, Robb Report (1993).[17]
• Best in Price Range. Lexus LS 400, AAA AutoTest, Automobile Association of America (1993).[37]
• Benchmark of Quality. Lexus LS 400, Consumer Reports (1993). From the publication’s annual New Car Ratings issue.[38]
• Best Overall Value over $40,000. Lexus LS 400, Intellichoice (1994).
• Best of What’s New in Automotive Technology. Lexus LS 400, Popular Science (December 1994).[17]
• Design and Engineering Award. Lexus LS, Popular Mechanics (1995, 2001).[39]
• 24 Most Important Vehicles of the 20th Century. Lexus LS 400, Automobile Magazine (1996, 2005).[17]
• Winner of luxury sedan comparison test. Lexus LS 400, Motor Trend (1997). In a comparison test against its Infiniti rival, the Lexus flagship was named “the benchmark of Japanese luxury vehicles.”[40]
• Most Appealing Premium Luxury Car. Lexus LS, J.D. Power and Associates (1997, 1998, 2001, 2005). From the J.D. Power Automotive Performance, Execution and Layout Study.[41][42]
• Ward’s 10 Best Engines. LS 400 1UZ-FE V8 engine, 10 Best Engines awards, Ward’s AutoWorld (1998, 1999, and 2000).[43][44][45]
• Editors’ Most Wanted Award. Lexus LS 400, in the fullsize $40,001 to $55,000 class, from Edmunds.com (1999).[46]
• Car of the Decade. Lexus LS 400, in the 1990s category, from Wheels Magazine (2002).[47]
• Top Performer in Premium Luxury. Lexus LS, AutoPacific (2000, 2001, 2002, 2003). From the firm’s annual Vehicle Satisfaction Score studies.[48]
• Finest Luxury Sedan In America. Lexus LS 430, Automotive Marketing Consultants, Inc. comparison test (2002). The LS 430 competed against ten other luxury models, including the Mercedes S500 and the BMW 750iL, and placed first in three out of seven categories: NVH, ergonomics, and utility. The LS 430 was also the quietest car in the comparison, with an idle reading of just 31.1 dB in the front seat.[49]
• Five-Star Rating for theft deterrence. Lexus LS 430, UK national automotive insurance research centre Thatcham (2001, 2002, and 2003). The LS 430 was the only vehicle to receive Thatcham’s highest rating in 2001, and also achieved the highest rating in following years.[50]
• Highest security rating. Lexus LS 430 (perfect 100 scores), What Car? Security Supertest (2002, 2003, 2004, 2005). The LS 430 was the top-ranked vehicle in the Security Supertest in each year tested.[51][52]
• Best Sound System in Cars Over $30,000. LS 430 Mark Levinson premium sound system, Edmunds.com (2002, 2004, and 2005 consecutively).[53][54]
• Interior of the Year Award. Lexus LS 430. 2nd Annual Car & Truck Interior of the Year Awards, Auto Interiors Magazine (2001).[55]
• Best to Hold Value Award. Lexus LS 430, Kelley Blue Book (2001, 2002, and 2003).[56]
• Best Luxury Car Over $40,000. Lexus LS 430, Automobile Magazine (2001, 2002).[57]
• Most Wanted Car Award. Lexus LS 430, in the large luxury class, from Edmunds.com (2002).[58]
• Top Resale Rating. Lexus LS 430, in the luxury car category, from Wheels Magazine (2002). The LS 430 won over rivals from Mercedes-Benz, Jaguar, and BMW.[59]
• Best Resale Value Award. Lexus LS 430, Kelley Blue Book (2003).[60]
• #1 ranking in luxury sedan comparison test. Lexus LS 430, Consumer Reports (2003). The LS 430 was the top pick and highest recommended model in a comparison of flagship sedans from Audi, BMW, Jaguar, Lexus, and Mercedes-Benz.[61]
• Automotive Market Environmental Superiority Award. Lexus LS 430, AMES Awards (2003). Based on analysis of vehicle environmental impact over its life cycle.[62]
• Most Satisfying. Lexus LS 430, Consumer Reports (2001–2006). The LS 430 has been named as the most satisfying vehicle in the luxury car category in each year of production,[63][64] and has also been named most satisfying vehicle overall.[65][66]
• First Place in $70,000 luxury sedan comparison test. Lexus LS 430, Car and Driver (December 2003). The LS 430 took first place ahead of competing vehicles from Audi, BMW, Jaguar, Mercedes-Benz, and Volkswagen, with reviewers pointing to the LS 430’s ride quality, highway performance, interior design, and technology as winning factors.[67]
• “Best Car We Ever Tested.” Lexus LS 430, Consumer Reports (2004, 2005). The Lexus LS 430 received the highest overall vehicle ratings in Consumer Reports independent testing and customer reviews.[68]
• Best Luxury Car. Lexus LS 430, Kiplinger’s Personal Finance (2001–2006). The LS 430 received Kiplinger’s “First in Class” rating for all six consecutive years of production.[69][70][71]
• Best in Safety for Cars $40,000 and Over. Lexus LS 430, Kiplinger’s Personal Finance (2005).[71]
• Best Overall Value. Lexus LS, in the luxury class, Intellichoice (2004, 2005, 2006, 2009).[72][73][74]
• Automotive Best Buy. Lexus LS 430, in the Luxury Cars category, Consumers Digest (2005).[75]
• Motorist’s Choice Award. Lexus LS 430, AutoPacific and Intellichoice (2006).[76]
• Polk Automotive Loyalty Award. Lexus LS, in the prestige luxury car category (2001–2002, 2004–2005, 2007–2008). R. L. Polk & Co., automotive marketing research firm, awarded the Lexus LS for its high rate of repeat customers.[77][78][79]
• Best Overall Luxury Sedan. Lexus LS 430, ConsumerSearch’s review of “Best Luxury Cars” (September 2006).[80]
• Most technological features of any vehicle. Lexus LS 460, in the North American market, according to automotive research firm TRG (2006). The LS Series had more features than the newly launched Mercedes S-Class and 2006 BMW 7-Series.[81]
• Best New Vehicle for 2006. Lexus LS 460, Roadfly Annual Auto Show Awards (2006).[82]
• Best of What’s New in Automotive Technology. Lexus LS 460, Popular Science (December 2006).[83]
• Automotive Breakthrough Award. Lexus LS 460, Popular Mechanics (2006). For the LS 460’s “autopilot” parking feature.[84]
• Tech Car of the Year. Lexus LS 460 L, CNET Car Tech Awards (2006). Technology reviews site CNET.com recognized the Lexus LS for its sound system, navigation, NavTraffic, Bluetooth integration, and self-parking technology, naming it the most technologically advanced vehicle of the year.[85]
• Car of the Year Japan. Lexus LS 460, Japan Car of the Year (JCOTY) awards (2006–2007). The fourth generation LS took the top prize among 10 finalists in a competition juried by Japan’s top automotive journalists.[86]
• Limo of the Year. Lexus LS 600h, Top Gear’s Car of the Year awards (2006).[87]
• Japan Automotive Hall of Fame Award. Lexus LS 460, Japan Automotive Hall of Fame (2006).[88]
• Good Design Award. Lexus LS 460, Japan Industrial Design Promotion Organization’s Good Design Awards (2006). In the Product Design, Passenger vehicles and related goods and devices category.[89]
• Japan Car Design Award, Gold Marker Trophy. Lexus LS 460, Car Styling magazine (2006–2007). From the publication’s round table design competition.[90]
• Best New Car. Lexus LS 460, Kiplinger’s Personal Finance (2006).[91]
• Quietest Interior. Torque magazine (2006).[92] Among production vehicles, according to the Singapore automotive publication’s road test.
• Auto 1 Innovation Prize 2007. Lexus LS 460, Auto Bild “Auto 1” awards (2007). The German automotive magazine selected the LS 460’s Advanced Pre-Crash Safety System for the innovation award, mentioning specifically its infrared cameras, front and rear radar sensors, and pedestrian/driver detection systems.[93] An Auto Bild safety comparison with the rival Mercedes-Benz S-Class found the LS the overall winner.[94]
• World-First Technology. Lexus LS 460, Automotive Engineering International (2007).[95] The publication listed the LS 460’s eight-speed transmission, VVT-iE camshaft phasers, emergency steering assist, and roof climate diffusers as world firsts, along with its pre-crash, obstacle detection, driver monitoring, and powertrain control systems.[95]
• Automotive Excellence Award. Lexus LS 460, in the luxury category, from Popular Mechanics (2007).[96]
• Best Value in Luxury Cars. Lexus LS 460, Kiplinger’s Personal Finance (2007).[97]
• Best Value in America, prestige luxury segment. Lexus LS 460 L, Vincentric, LLC (2007). Automotive data analysis firm Vincentric, LLC selected the LS in its 2007 Best Value Awards.[98]
• Masuda Award for Outstanding Product. Lexus LS 460, Japan’s “Best of 10 New Products Awards,” Japanese manufacturing industry (2007).[99]
• Auto Color Award 2007. Lexus LS 460, Japan Fashion Color Association (JAFCA) awards (2007). The LS 460 was selected for its exterior design and paint schemes.[100]
• Ward’s Interior Awards – Best Overall Comfort. Lexus LS 460 L, Interior of the Year Awards, Ward’s AutoWorld (2007).[101] Ward’s editors evaluated 34 nominated vehicles for general and special achievement categories, including Best Overall Comfort, during a two-month process.
• Best in Show – Interior of the Year Awards. Lexus LS 460 L, 8th Annual Auto Interiors Show 2007, sponsored by Ward’s AutoWorld (2007).[102] At the Auto Interiors Show 2007, held on June 6-7 in Detroit, Michigan, attendees voted the Lexus LS 460 L as having the best vehicle interior out of all automobiles displayed on the show floor.
• Best Interior Styling. Lexus, luxury sedan category, Kelley Blue Book (2007).[103] Following the introduction of the Lexus LS 460 and LS 460 L, results from Kelley Blue Book’s Brand Watch ‘Interior Styling’ study indicated that new car buyers regarded Lexus as having the best interior styling among luxury sedans.
• World’s Most Beautiful Automobile Awards. Lexus LS 600h, Limousine category, L’Automobile più Bella del Mondo (2007). At the 15th Annual L’Automobile più Bella del Mondo (World’s Most Beautiful Automobile) awards, held at Sforzesco Castle in Milan, the LS 600h and LS 460 scored the first and second spots, respectively, in juried competition.[104]
• Best Luxury Car Premium Stereo. Lexus LS 460 L, Car Audio & Electronics (2007).[105] The automotive audio and technology magazine conducted a three-way comparison of Audi’s Bang & Olufsen, Lexus’ Mark Levinson, and Acura’s ELS Surround sound systems. The Lexus Mark Levinson Reference Surround Sound System received the highest scores in each category, including audio quality, ergonomics, and navigation.
• Highest-Rated Sound System. Lexus LS 460, MSN Autos (2007).[106] Among a field of factory audio offerings from Acura, Audi, BMW, Infiniti, Lexus, and Mitsubishi, the Lexus LS received the highest scores overall, with its Mark Levinson system rated best for both sound quality and ergonomics.
• Top Ranked Sound System. Lexus LS 460 L, Winding Road (2007). The Lexus LS Mark Levinson stereo rated the closest match to a high-end home audio system, over the Audi A8’s Bang & Olufsen and Mercedes-Benz S550’s Harman Kardon rivals.[107]
• Best Car Audio. Lexus LS 460, The Daily Telegraph (2007). Named “best on the market” over rival Audi, BMW, Jaguar, Land Rover, and Jaguar systems.[108]
• Best Luxury Sedan. Lexus LS 460 and LS 460 L, Driver’s Choice Awards, MotorWeek (2007). The automotive television program selected the LS over its German competitors for its integration of advanced technology and driving qualities, with special mention of the long wheelbase and hybrid models.[109]
• Motorist Choice Award – Premium Luxury Car. Lexus LS 460 and LS 460 L, AutoPacific and Intellichoice (2007, 2008, 2009).[110] The Lexus LS was also named the top overall winner of the Motorist’s Choice Awards, out of all categories of vehicles selected for recognition.[111][112][113]
• Premium Luxury Car, Vehicle Satisfaction Award. Lexus LS 460, AutoPacific (2007, 2009). In the survey firm’s Vehicle Satisfaction Awards, the LS 460 received first place in the Premium Luxury Car category, as rated by luxury car owners,[114] and in 2009 also rated as the highest overall scorer, with a satisfaction rating of 99 points above industry average.[115]
• Most Wanted Sedan Over $60,000. Lexus LS 460, Consumers Most Wanted Awards, Edmunds.com (2007).[116]
• Winner of Ultra-Lux comparison test. Lexus LS 460 L, Consumer Reports (2007). In the consumer affairs magazine’s Ultra-Luxe Faceoff, the Lexus LS 460 L bested the rival Mercedes-Benz S550, achieving a 99-point overall test score out of a possible 100 points.[117]
• Winner of $1 million luxury sedan comparison test. Lexus LS 460, Drive (2007). The LS 460 was named the best luxury car over competitors from Audi, BMW, Holden, and Mercedes-Benz, with reviewers noting the LS 460’s quality, equipment, drivetrain, and technology as strong points.[118]
• Best Luxury Car. Lexus LS 460 and LS 600h, Fleet World Honours (2007, 2008). Presented first at the Royal Automobile Club in London in May 2007.[119] In 2008, the LS was a repeat winner at the Fleet World Honours as Best Luxury Car.[120]
• Most Respected – Luxury Car of the Year. Lexus LS 460, International Car of the Year awards (2007). The LS 460 outranked all same-class competitors.[121]
• Best Engineered Vehicle. Lexus LS 460, from the official journal of the Society of Automotive Engineers (SAE), Automotive Engineering International (2007).[122]
• International Car of the Year. Lexus LS 460, International Car of the Year (ICOTY) awards (2007). The LS 460 outranked all competition to be crowned 2007 Car of the Year at the North American International Auto Show in January 2007.[121]
• World Car of the Year. Lexus LS 460, World Car of the Year (WCOTY) awards, New York International Auto Show (2007). The jurors found the LS to be the embodiment of the Lexus “pursuit of perfection.”[123]
• Best Luxury Car Over $60,000. Lexus LS 460, Drive (2007). In the annual Drive Car of the Year awards.[124]
• Japanesque Modern List. Lexus LS 600h and LS 600h L, Japanesque Modern Council (2007). Sponsored by the Ministry of Economy, Trade and Industry, with honorees judged representative of national values.[125]
• CAA Pyramid Award for Safety Innovation. Lexus LS 600h L, Canadian Automobile Association (CAA) and CAA-Quebec. (2008). For the Advanced Pre-Collision System on the LS Series.[126]
• Automotive Best Buy. Lexus LS 460, in the Luxury Cars category, Consumers Digest (2008).[127]
• Top Ten Least-Polluting Luxury Cars. Lexus LS 600h L, Forbes Autos (2008). The LS ranked in the top three next to the RX 400h and GS 450h, measured by tailpipe emissions.[128]
• Security Award. Lexus LS, Fleet World Honours (2008). Awarded for anti-theft protection, based on ratings from UK national automotive insurance research centre Thatcham.[120]
• Fleet Award, Luxury Cars. Lexus LS 600h, Fleet Awards Poland (2008).[129]
• Chauffeur Car of the Year. Lexus LS 600h L, The Chauffeur magazine (2008). In the £50-100k segment, the LS hybrid won versus competitors from Audi, BMW, and Mercedes-Benz.[130]
• Best Dream Machine. Lexus LS 600h L, Driver’s Choice Awards, MotorWeek (2008). Named along with the Audi R8 and Bentley Continental GT Speed, in the category for vehicle purchases where money is no object.[131]
• Best Luxury Sedan. Lexus LS 460 L, Consumer Reports (2008). From the publication’s Top Picks 2008 list.[132]
• Best Luxury Sedan. Lexus LS 460, The Straits Times (2008). From the Singapore daily’s annual Best Buys of the Year awards.[133]
• Five-Star Rating for theft deterrence. Lexus LS 460, Thatcham (2009).[134]
• SmartChoice Highest Retained Value Award. Lexus LS, in the luxury class, Intellichoice (2009).[135] Named for the best resale value over the first five years of ownership.
• ALG Residual Value Award. Lexus LS 460, in the luxury car category, Automotive Lease Guide (2009).[136]
• Most Reliable Premium Car. Lexus LS, Gesellschaft für Technische Überwachung (GTÜ), Germany (2009). The technical authority’s study of five million vehicle tests in Germany found that the LS was the most reliable among eight-to-nine and nine-to-eleven year old luxury sedans.[137]
• Best Premium Luxury Sedan. Lexus LS 460 L, 5th Annual C! Awards, C! Magazine (2009).[138] From the ASEAN automotive publication.
• Ultra Luxury Car of the Year. Lexus LS 460, Car of the Year–Philippines (2009). Awarded by the COTY Philippines committee, organized by the nonprofit Car Awards Group Inc., also known as CAGI.[139]
• Ideal Vehicle Award, Premium Luxury Car. Lexus LS, AutoPacific (2009).[140]
• Autoflotte Awards, Luxury Class. Lexus LS, in the import category, Autoflotte (2009).[141] Presented at the Volkspalast Leipzig in March 2009.
• #1 in Super Luxury Cars. Lexus LS, U.S. News & World Report (2009). From the publication’s analysis of over 100 reviews and their performance, exterior, interior, safety, and reliability ratings.[142]
• Toughest Cars on the Road. Lexus LS 460, Forbes (2010). From the publication’s list of vehicles with the highest strength, durability, and quality ratings.[143]
• Best Buy in Premium Large Cars. Lexus LS, Consumer Guide (2010). From the publication’s Best Buy and Recommended Awards list.[144]
• Best in Class. Lexus LS 460, Kiplinger’s Personal Finance (2010). In the $45,000 and Over category. The LS was also awarded for Best Resale in its category
Dit was 1/5 deel. Genoeg bestaansrecht?
@pursuit: Neen, er zit een clas-zieke schrijffout in.
Je schrijft redelijk netjes engels maar je zinsopbouw is allerbelabbertst. Lexus heeft niets in Amerika.
Amerika is een continent van de Zuidpool tot de Noordpool.
Als jij al niet weet dat het de USA moet zijn !
Jij hebt daar gewoond en gewerkt ? Het moet niet gekker worden. JIj denkt als een Japanner en je fopieert als een Chinees. Als je hier schrijffouten leest dan komt dat omdat ik geen copieer machientje heb. Ik werk nog steeds met windows 95 zonder copie en past.
Ben geen mm onder de indruk van je verhaal, ik denk wel dat je humor hebt. (*kuch lexus-humor-kuch*)
Heb je nog meer copieen over bestaansrecht van een lexi?
@boygeorge:
Aangezien je niet in staat bent om inhoudelijk een onderbouwde mening te schrijven, zie ik af van verdere reactie.
Van een vriend in onze onderlinge fight met wat BMW-fanboys :P
“Mijn auto is al sinds 2005 op de markt, zelfs dan nog zoveel positief aandacht :)
Ik kan me nog herinneren toen de auto net uit was in eind 2005, pffffffffff ik heb nog nooit zoveel positief aandacht en (y) duimpjes gekregen van mensen op straat of in de file.. (dit was toen slechts een leenauto)
het klopt toch wel aardig:
http://www.autoblog.nl/archive/2010/08/04/audi-bmw-en-mercedesrijders-geilen-op-status
Veel durven uiteindelijk die stap toch niet te zetten, dat is wel jammer…
Maar als we kijken naar het volgende wat premium te noemen:
Comfort > dan denk je aan mercedes > de LS van lexus is ruimer, stiller, comfortabeler qua vering, netzoveel als niet meer luxe on board.
Sportiviteit > BMW misschien voor de goede vergelijking de BMW M3/M6 > Lexus LFA een sportauto die M.Schumacher bestempelt als een echte sport auto en qua rijden vergelijkbaar/beter dan zelfs Ferrari’s en andere in die klasse
Techniek > vorsprung durch technik AUDI dus > Technieken die Lexus heeft gebruikt, wordt gekopierd of nog niet eens toegepast in de duitse Trio > Denk aan hybride,Koolstovezels Actieve passieve veiligheidsystemen.
Prijs >Ze Zijn allemaal nietgoedkoop > Lexus heeft met de LFA een auto die net zo duur is als een SLR mclaren. Voor de echte kenner die weet wat voor techniek erin zit is de LFA meer premium en zijn geld waard dan zelfs bv de SLR mclaren.
Exclusiviteit > sowieso zijn ze al redelijk exclusief, maar de LFA worden maar 500 stuks van gebouwd.. minder dan de SLR mclaren.
Betrouwbaarheid > aantal echte problemen per auto, ondanks de terugroepacties zijn er gewoon over de hele wereld toch genoeg feiten te noemen dat e BETER zijn.
En dan hebben we natuurlijk nog andere dingen.
definitie van beter staat hier boven al duidelijk.
Iedereen wilt wel duurder maken, maar waarom je klanten meer laten betalen :P
En alsnog: de duitse trio maken gewoon hele goede auto’s ik hoef ze niet af te kraken ieder heeft zo zijn eigen plus/min punten, netals dat lexus ze heeft. Ik zou het niet erg vinden in een AUDI BENZ BMW te rijden de verschillen zijn er zeker, maar dan zal die keus toch meer een kwestie van smaak zijn. jullie moeten wat meer openminded zijn :P”
@jayjayw18: Nog meer openminded ?? Jullie ? Wie ?
Kwestie van smaak ? Ik vind je comment prachtig.
Waar staat je avatar voor ?
Amerikanen hebben wel degelijk gevoel voor historie. Je bent daat een Halfgod als je Duits rijdt, maar ze staan wel meer open voor Japanse merken dan wij.
Lexus bouwt ook goede auto’s, zeker voor Amerikanen, maar zonder negatief te zijn is het een “gefabriceerd” merk. Niets mis mee want dat is immers een feit. Audi heeft wel historie maar je ziet toch duidelijk de hand van VW AG. Mercedes heeft de rijkste historie en BMW is het puurst merk (alleen RWD, geen busjes, vrachtwagens enzovoort).
Ervaring met de dealer zal ook een rol spelen denk ik. Hier in NL zijn de Duitse dealers vaak behoorlijk arrogant als je niet met een recent model en IWC om je pols de zaak betreedt.
Dan is Toyota/Lexus toch wel een grote verademing. Als je niet merkgebonden bent is het niet raar als je een middelvinger naar de Audi dealer opsteekt en bij Lexus gaat kijken in dezelfde regio.
@leone: je zegt het goed, zelfde regio, dan moet er wel een dealer zijn in friesland bijvoorbeeld. Daarbij bepaal je zelf ook hoe je geholpen word, door bijvoorbeeld serieus over te komen.
@Jipp:
Ik noemde eerder de red carpet treatment, auto wordt door heel Nederland kosteloos gehaald en gebracht met chauffeur en gratis vervangende Lexus. Dat doet BMW/Audi/Merc niet. Lijkt me ook onmogelijk om dit alsnog in te voeren voor deze merken.
Vraag me af, indien Lexus groeit met die CT200h volgend jaar… of deze voorwaarden nog steeds gehanteerd kunnen worden?
@pursuit: Bij volkswagen/audi krijg je kosteloos een fiets, of ze brengen je naar bijvoorbeeld een NS station wanneer je geen gebruik maakt van een vervangende auto.
Daarbij is het toch wel erg, dat als je zo premium wilt zijn, je niet eens een fatsoenlijk dealernetwerk hebt.
@pursuit: overigens bieden ze bij mijn dealer ook nog elektrische scooters aan als vervangend vervoer, met als oogpunt MVO.
@pursuit:
Red Carpet Treatment : reden 1 waarom een Lexus 4000 Euro te duur is. Je krijgt niets gratis, alles wordt doorberekent. Er zijn nog 20 redenen, die bespaar ik je.
Lexus is kansloos in Nederland. Zodra mensen begrijpen dat het overbodige luxe is ben je een klant kwijt.
Ik heb veel respect voor Toyota dat ze in staat zijn $$$$
in de ogen te strooien van naieve autoliefhebbers.
Minimaal gelijkwaardig als dat Maybach-truukje.
@boygeorge:
Probeer eens 1 post in goed Nederlands te schrijven aub.
RCT is een dealeraangelegenheid, daar worden de kosten ook gemaakt. Dit is dus niet terug te vinden in de verkoopprijs. Daarnaast zijn alle Lexi relatief goedkoper ivm Audi/BMW/Merc.
@pursuit: Oke, 1 post. Lexi klinkt mooier dan Lexus.
Wat vind je van Lexzusje ?
@Jipp:
Als je E36 rijdt en een nieuwe Dreier wil aanschaffen, dan kan je je gedragen zoals je wil maar als de MBO verkoper je beoordeelt op basis van je E36 dan kan je inpakken.
Je eigen houding is natuurlijk wel van invloed. Absoluut mee eens. Maar het bekende verhaaltje van het boertje dat bij de MB dealer komt is algemeen bekend. Die trekt zo 60 mille uit z’n achterzak.
@leone: Ik denk dat je er niet altijd van uit moet gaan dat een autoverkoper dom is, gezien je MBO verwijzing. Daarbij hebben wij thuis, al jaren een goede band met de garage, lees verkoper, ook omdat wij van vroeger uit meer dan alleen personen wagens aanschaften bij hun en dus vaker over de vloer kwamen. Ik denk dat dit wel meer is bij een dealer die je vaker ziet als je merkentrouw bent.
Ik ga er niet van uit dat een autoverkoper dom is, maar sommigen bevestigen het wel.
Je geeft aan een goede band met de dealer te hebben omdat jullie er al lang auto’s aanschaffen en dus merktrouw zijn. Positief voor beide partijen, maar een dealer moet juist voor nieuwe klanten extra zich inzetten om ze te behouden i.p.v. kwijt te raken.
De techniek is wel aardig van lexus.Ze blinken nergens in uit.En al helemaal niet in design.Teveel Aziatische invloeden.Daarom zal het nooit wat worden qua verkoopaantallen.