Lexus heeft nog één model dat je ook zonder hybride aandrijving kunt kopen in Nederland: de Lexus LC. Die krijgt een update.
Lexus staat natuurlijk bekend om zijn ingetogen zakelijke auto’s. Luxe en stijl zijn belangrijke kenmerken van het merk. Daarnaast nam het al vele jaren geleden afscheid van de zelfontbrander met zijn “bye bye diesel” campagne. Alle modellen in Nederland zijn altijd een hybride behalve de Lexus LC.
Bij de LC Coupé kun je nog wel kiezen om een 3,5 liter V6 te combineren met een elektromotor, maar je kunt ook kiezen voor een 5 liter V8 met 464 pk. Ga je voor de Lexus LC Convertible is een hybride niet mogelijk. Die is er alleen met die V8. Afzien.
Lexus LC Update
Voor modeljaar 2024 schaaft Lexus de LC-modellen eens lekker bij. De Takumi vakmannen hebben nog eens zitten finetunen aan het onderstel en de motor. Daarnaast is er nog eens kritisch gekeken naar het brake-by-wire systeem dat opnieuw is afgesteld voor een “natuurlijker” remgevoel, wat dat dan ook precies mag zijn.
Er zijn wijzigingen aangebracht aan de schroefveren, de afstelling van de schokdempers, de achterwielophanging, de stabilisatoren, de braces onder de carrosserie, de stuurkolom en de wielbevestiging.
Ultimate Edition
Ook wordt er bij de Lexus LC update een Ultimate Edition toegevoegd aan het aanbod. Die is voorzien van een Hakuji White exterieur lak die gebaseerd is op Japans porselein. De voorbumper krijgt “canards”, een aerodynamische toevoeging die je ook wel in de racerij ziet.
Wat ook in het oog springt bij de Ultimate Edition is het interieur. Dat is blauw. Niet een beetje blauw, maar knalblauw. Interessante keuze als je het ons vraagt.
Hè hè, eindelijk geen touchpad meer
Het persbericht brengt het als een luchtig nieuwtje, maar veel potentiële Lexus-kopers zullen hier nog wel het meest blij mee zijn. Het merk staat om veel bekend, maar niet om zijn up to date multimediasystemen. Waar alle merken al jaren standaard met touchscreens werken is Lexus pas enkele jaren zo ver. Bedienen gaat in je dure Lexus dan met een ergerniswekkende touchpad. Die is er nu eindelijk uit.
Kijk alles went, maar als je dik 140 mille uitgeeft aan een Lexus LC Coupé, dan wil je een multimedia systeem dat gewoon intuïtief werkt en up to date is. Inmiddels was het merk dan wel zo ver dat ook Apple Carplay en Android Auto aan boord was, maar dat was het dan wel.
Groter scherm bij Lexus LC update
Vanaf nu dus wel een waardig multimedia systeem. Zo leest het in ieder geval op papier. Het scherm groeit van een 10 naar een 12,3 inch touchscreen met hoge resolutie. Om dat nog een beetje te kunnen bedienen is het ook nog eens 86 mm dichter naar de bestuurder geplaatst.
Er tegen praten kan ook, Hey Lexus roepen zou voldoende moeten zijn. Apple Carplay is vanaf nu ook draadloos te gebruiken. Voor Android Auto is nog altijd een snoertje nodig.
Expert Modus
Als je dan toch nog zo’n zeldzame V8 in bezit hebt, wil je die wellicht ook eens op het circuit uitlaten. Daarvoor is de auto vanaf modeljaar 2024 voorzien van een Expert-modus. Zet je de auto in de expert stand, dan is de tractiecontrole uitgeschakeld.
In het derde kwartaal begint de productie voor het nieuwe Lexus LC update en de Ultimate Edition. Wat al dit moois moet gaan kosten is nog niet bekend, maar de Lecus LC Coupé is er op dit moment vanaf 140.850 euro als hybride en met de V8 vanaf 183.995 euro. Open rijden in de Lexus LC Convertible kost je minimaal 218.695 euro.
stgp zegt
Nu issie perfect, gewoon als normale editie…dat blauw doet zeer aan mijn ogen!
PunicaOase zegt
Gave auto! Een collega heeft er een (hybride). Kijk de auto altijd even na op het parkeerterrein :-)
stribo zegt
Krijgt jouw collega (en mogelijk jij ook) toch een veel betere beloning voor verrichte diensten dan ik geloof ik :)
Het wagenpark op onze parkeerplaats wordt vooral gevormd door Aygo’s, Corsa’s en Priussen
Loek zegt
Absoluut een beeldschone auto. Een Amerikaanse reviewer (volgens mij Cammisa) zei ervan dat het de beste auto is die hij nooit aan iemand zou aanraden vanwege dat belachelijk ondermaatse touchpad. Dan is het nu gewoon de beste auto ter wereld, toch? Wel met V8, die 500h met die ongemakkelijke CVT moet je volgens mij niet hebben.
Svenska II zegt
De Hybrid in de LC (en LS) hebben een CVT én een mechanische automaatbak. Niks ongemakkelijks aan, maar juist geniaal. De efficiency en souplesse van de CVT en het ouderwetse schakel gevoel, voor wie dat nog wil…
Loek zegt
@svenska2: qua souplesse geloof ik je direct, daar ontbreekt het meestal niet aan bij Lexus/Toyota. Op een lange reis zal de 500h de verstandigere keuze zijn. Ik herinner me echter een filmpje waarin iemand een 500h op zijn staart trapt en het geluid valt enorm tegen, naast dat de schakelmomenten erg CVT-achtig (vrij random) overkomen en niet bijpassend bij een performance-auto. Maar dat kan aan mij liggen, sommige ‘exoten’ klinken ook totaal niet sportief als je het mij vraagt. Terwijl die V8 klinkt en schakelt zoals een exoot zou moeten.
tortuga zegt
219.000 Euro? Dan ga je toch heel snel kijken naar een Lambo of AMG GT
hotze zegt
Nou geen ster aub.
William zegt
“Bye, bye diesel” maar de nieuwe LX is er gewoon weer met diesel. De LX500d. Helaas niet in de EU, tenzij grijze import misschien.
Michel zegt
Bye Bye diesel was dan ook een Nederlandse campagne natuurlijk
schreute01 zegt
Was ik er goddomme net uit dat ik een NX ging aanschaffen, krijg je dit weer.
Donstil zegt
Wit met dat blauw is wel perfectie hoor, jammer van die zwarte wielen eronder, dat is zo 2015.
thjvanvlerken zegt
Top! Had de hoop dat het zou gebeuren, het nieuwe infotainment erin. Ideale GT denk ik zo.