Onze duurtestperiode met de Lexus RX500h zit erop.
Hoe beviel deze Japanse SUV op de redactie? Dit is onze conclusie na de testperiode! In deze video bespreken we uitvoerig hoe de Lexus is bevallen. Zo komen de voordelen van de aandrijflijn aan bod. Gedurende zo’n langere logeerpartij ontdek je ook de mindere kanten van een auto. Natuurlijk zijn deze niet onbelicht gebleven.
Kortom, de belangrijkste dingen die je moet weten over leven met een Lexus RX500h zie je in onze afsluitingsvideo. Kijken dus!
cdlop01 zegt
Gewoon heerlijke wagen, geweldig degelijk gebouwd. Persoonlijk vind ik de RX niet fraai, interieur ook te somber maar wel prachtige afwerking. Vind onze ES mooier, maar goed persoonlijke smaak andere klasse.
e36thuglife zegt
3 maanden rijden? Na 3 seconden kijken moet ik me oogbal al wassen met chlor!!
DeWitteCondor zegt
Mooie review weer van Wouter. Toch wel mijn favo autojournalist.
Het is inderdaad geen dynamische auto. Wij hebben er een van de vorige generatie (nota bene nog een V6 icm twee elektromotoren) en die is dat ook niet. Je merkt dat hij groot en zwaar is en hoewel het F-Sport onderstel echt wel helpt is het geen bochtenridder. En snel is ie ook niet. Maar daarvoor koop je ‘m ook niet. Als je comfort wil, veel ruimte (dus ook op de achterbank), relatief zuinig rijden, 4wd ingericht op veiligheid, niet wil stekkeren en verder geen gezeik, zoek niet verder. Dit is ‘m. Toyota heeft het hybride rijden uitgevonden en dat merk je. Ik zou dit altijd verkiezen boven een knetterhard s line onderstel met 19 inch onder je faux sportieve 1.4 TSI.
De verbruikscijfers van Wouter zijn wel opvallend, hij heeft wel doorgeplankt denk ik. Ik haal betere cijfers en dat is nog met de 6 cyl ipv de 4 pitter.
Variomatic zegt
Nu begrijp ik weer waarom
Lexus in Europa niks klaar speelt met 0.5% marktaandeel: een wanstaltig lelijk ding met een vierpittertje voor een schofterige 130k euro in de markt zetten als X5/Q7 concurrent.. Daar trapt toch geen hond in? En dat hybridegeneuzel boeit al helemaal niemand in dit segment, pennywise, poundfoolish is dat op een auto van 130k. Tel daarbij op een ruk-wegligging op nat wegdek, een ‘ik weet niet wat ik ben’ onderstel en net als in een Toyota cheapass onverlichte knopjes in het interieur en de enige conclusie is: leuk voor 60k als X3/Q5 concurrent. Next!
cdlop01 zegt
Lucht het op?
THSD zegt
Je plaat blijft hangen jongen 😉