De benzineversie was al bekend, nu is het de beurt aan de hybride.
Lexus is trots op het Multi Stage Hybrid System dat niet alleen een betere respons garandeert, maar ook een meer lineaire acceleratie. De aandrijflijn bestaat uit een 3.5 V6 Dual VVT-i en twee elektromotoren, met een systeemoutput van 360 pk. Verder deelt deze LS500h z’n platform met de nieuwe LC.
Omotenashi is het toverwoord voor het interieur, deze term heeft betrekking op Japanse gastvrijheidblabla. Wat je in elk geval moet weten is dat de LS500h bijzonder stil is en dat het interieur heel luxueus is aangekleed. De stoelen kunnen desgewenst koelen, verwarmen of masseren terwijl een sexy vrouwenstem Japanse dingetjes in je oor fluistert. Ook nam de wielbasis met 3 centimeter toe voor nog meer beenruimte achterin.
De hybrid gaat in 5,4 tellen van 0 naar 96 km/u en de CVT heeft 10 voorgeprogrammeerde verzetten zodat het ding als een soort automaat fungeert. Wij snappen het nut van dergelijke CVT’s niet helemaal, maar wellicht is zo’n transmissie gewoon wat goedkoper dan een meer gangbare automaat. Verder werd het accupakket 20 procent kleiner dan het exemplaar in de uitgaande LS 600h, maar passen er meer kWh’s in.
cpp1 zegt
Mijn god, die grill…alsof iemand dit wenst in deze klasse…
G-Ammo zegt
@cpp1: Ehm… ja? :) zeiden ze over Audi ook… en elke mafkees heeft er 1, want status. Of zo iets…
toyotafortuner zegt
Fraaie bak zeg! Erg geslaagd.
sjaakjwt zegt
Wellicht is het een idee om als autowebsite je wat meer te verdiepen in dingen als CVT, ipv dergelijke berichten af te doen met wat quasi-grappig geneuzel.
gregorius zegt
@sjaakjwt: Dit is je kans. Vertel waarom een CVT in zo’n Lexus lekker zal rijden. Vertel wat het voordeel is van een CVT met voorgeprogrammeerde verzetten in zo’n Lexus een voordeel is.
En als je weet waarom een CVT in deze Lexus lekker is en waarom het voor automerken vrijwel onmogelijk blijkt te zijn om een lekkere rijdende CVT in hun lagere modellen te hangen.
Ik hoor t graag.
fanboy zegt
@gregorius: Je bedoelt denk ik sportief rijden? Want er zijn genoeg mensen die (buiten lease om) gewoon een Toyota hybride kopen met CVT.
audi18 zegt
@sjaakjwt: Naar mijn idee is dit inderdaad een goede oplossing, niet de hoge toeren bij accelereren zoals bij gewone CVT’s maar ook geen voelbare schakelmomenten zoals bij gewone automaten. Of zijn er nadelen die ik nu vergeet?
Gulli zegt
@sjaakjwt: continu variabele transmissie die niet continu variabel is. Kun jij het nut uitleggen?
bergmm zegt
@sjaakjwt: een E-cvt nauwelijks aan slijtage onderhevig, perfect met elektrische aandrijving te combineren en kan door voorgeprogrammeerde verzetten het hele schakelkarakter ingesteld worden. Ofwel hufterproof en de aandrijflijn reageert zoals de bestuurder kan selecteren. Van hevig verzet wisselen tot fluweel zacht.
super zegt
mooi interieur
gheckosjj zegt
Hybrid, wat is hier tegenwoordig het nut van met alternatieven als Tesla…. van de zijkant (achter) lijkt ie er een beetje op zelfs. Interieur erg mooi geworden.
sntial zegt
Die gril doet me denken aan een walvis die 2 ton plankton binnenzuigt
reactief zegt
Buitenzijde is niet mijn ding. Dan vind ik die grote Genises toch het mooist in deze klasse.
Het interieur is wel heel mooi. Beetje veel verschillende materialen op deze foto’s, maar hopelijk kan je dat ook iets beter samenstellen.
allesmetturbo zegt
Wie koopt dit? Ze doen hun best m er luxe uit te laten zien maar voor een dikke bult geld een lexus kopen doen volgens mij maar weinig mensen
granlusso zegt
@allesmetturbo: Dat idee heb ik ook altijd. Ik denk datexus gewoon een vaste klantenkring heeft en niet zoveel klanten van de concurrenten wegsnoept. Het merk doet mij zelf ook niet zoveel als bijvoorbeeld Mercedes-Benz, maar ik vind de auto’s wel mooi en vooral indrukwekkend. Ontzettend statige auto’s vind ik het altijd, vooral in het donkerblauw.
barrier zegt
@allesmetturbo: volgens mij vooral in de USA en Verre Oosten
E34M5Touring zegt
Tja, laat ik netjes zijn. Niet mijn ding. Liever een Equus R Spec.
janmetdelangeachternaam zegt
En dan leggen ze er een cvt transmissie in… werkelijk waar die cvt die in de Auris hybride ligt rijdt voor geen meter, in een klasse waarbij alles draait om dingen als verfijning snap ik dit niet helemaal.
phr34k zegt
@janmetdelangeachternaam: Dit is geen Auris
janmetdelangeachternaam zegt
@phr34k: wel een cvt
peug206 zegt
@janmetdelangeachternaam: wat is een (e)cvt? Ik denk dat deze net ff anders in elkaar zit, en sws beter is afgesteld dan een budget auris. Eerst verdiepen daarna afkraken!
mrrallycross zegt
Toch wel weer mooi dat ze op hybrides in blijven zetten daar bij lexus
berlinetta zegt
Mooi vind ik het niet, maar het is zeker geen verkeerde auto. Ik zou het echter niet kopen. De concurrenten bieden mooier spul.
viezefreddyw zegt
@berlinetta: Zeker weten. Het is een mooie auto, zo’n Lexus, maar niet mooier dan zijn concurrentie. Vooral aan het interieur kan je zien dat ze nog niet op het niveau zitten van de concurrentie. Ook vind ik het interieur niet mooi. Met name door de deurpanelen.
woutel zegt
Misschien komt het omdat je ze in dit deel van de wereld zo weinig ziet, maar ik vind dit oneindig veel chiquer dan alles in z’n klasse.