Deze foto van de Lexus LF-A in race uitvoering zijn afgelopen weekend op de Ring gemaakt. De langeafstandsrace van afgelopen zaterdag in de BFGoodrich Langstreckenmeisterschaft (VLN) was een goede test, want de Lexus was de enig overgebleven auto en daarmee winnaar in zijn klasse (o.a. de Zakspeed Dodge Viper van Tom Coronel verslagen)!
Zoals we weten zal Lexus met deze auto, die volgens eerder berichten de Porsche GT2 de baas zou zijn, binnenkort meedoen aan de 24 uurs race op de Nürburgring.
Hieronder een video waarin we wat details en race-shots kunnen zien.
Hieronder nog wat foto’s, met dank aan Henry Huurneman! Volgens hem zat de snelheid er aardig in en het geluid was op zich goed, maar nog tamelijk timide.
Tieuw zegt
netjes hoor!
Ca.dil zegt
Deze Lexus word het helemaal…
RenesisHP zegt
Ik moet zeggen dat de dichte versie mij nu al begint te vervelen. Ik raak er gewoon al op uitgekeken. Hebben anderen dat ook?
RenJie zegt
toch wel raar.. met een gecamoufleerde auto aan zo’n race deelnemen :)
bas k zegt
geen op opmerkingen en aanmerkingen toyota is en blijft nummer 1 in de wereld wat betreft verkoop en kwaliteit. dat zegt zegt genoeg!
Rick dos zegt
“want de Lexus was de enig overgebleven auto en daarmee winnaar in zijn klasse”
Uhm, en welke klasse is dat dan? Want zo te zien werd ie links en rechts ingehaald door Porsches en BMW’s.
MC zegt
idd rick dos, dit zegt HELEMAAL niets over racecapaciteiten. een ander team had ook met bijvoorbeeld een lada kunnen winnen als ze als enige waren overgebleven…
Maar ze hebben in ieder geval wel een betrouwbare auto dan ;)
RenJie zegt
@Rick dos
“want de Lexus was de enig overgebleven auto en daarmee winnaar in zijn klasse”
volgens mij is hij gewoon de enige in zijn klasse -.-‘
w0o0dy zegt
Deze video van de testauto (waarschijnlijk de testauto voor de straat versie) is ook wel aardig… amazing sound! Niet hard en rauw, maar heel erg high tech janken!
http://www.youtube.com/watch?v=IjN8hiiD_XU
MC zegt
@wOoOdy
..klinkt een beetje als een Carrera GT
RenesisHP zegt
@wOoOdy.
Volgens mij waren ze bij Lexus fan van de Carrera GT met een vleugje Gallardo. ;)
w0o0dy zegt
@Rick dos: feitelijk zie je geen enkele auto aan de Lexus voorbij gaan… Het lijkt er wel op alsof er een aantal wagens vlakbij rijden die sneller de bocht uitaccelereren maar een echte “pass” is niet te zien op die beelden.
Mx5/rx8 owner: na het horen van de sound iets meer overtuigd? Je zou willen dat jouw Rx8 zo klonk :P
Vincent996 zegt
Volgens mij beginnen de Japanners het racen eindelijk onder de knie te krijgen. :P
RenesisHP zegt
@wOoOdy.
Ik zou niet willen dat de rx8 zo klinkt, die jankt van zichzelf ook, dus eigenlijk ben ik tevreden.
Beter is het om mij het totaalpakket(carrera gt) te bezorgen, daar maak je mij namelijk heel erg blij mee. :D
Rick dos zegt
@wOoOdy
Nee, maar bepaald snel ziet het er ook niet uit.
RenJie zegt
@Vincent996
eindelijk ?
Pordon zegt
@ Woody: You lovin that sound? Ik kan dat geluid echt niet aanstaan, geef mij maar het geluid van een echte dikke V8 zonder turbo’s etc. Van de duitse merken (audi, BMW, Mercedes) vind ik het geluid van de mercedes het mooist.
wotevajjjj zegt
ben ik nu de enige die ziet dat die spiegels op de verkeerde plek zitten ?
Marco zegt
Uhmm, even alles in perspectief, okee winnaar van z’n klasse, maar wel 77ste algemeen, op 5 ronden van de winnaar, tussen een M3 en een 318iS. Met een snelste ronde van 9min 05sec…
Dus eigenlijk een beetje nutteloze informatie, dat ie winnaar van z’n klasse is.
Oh ja, klasse bestond uit 8 auto’s
Rick dos zegt
En wie had de race dan gewonnen?
http://www.vln.de/news.php?id=1422&rennen=2008-05-10
Nou, zeg. Net alsof ik het er om doe.
Marco zegt
1 120 Bäder, Michael
Hagenmeyer, Tobias
BMW Z4 28
4:08:37.817
2
8:28.757
2 170 Sorlie, Stian
Hürtgen, Claudia
Görannson, Richard
BMW Z4 28
4:08:57.066 19.249
19.249 23
8:33.511
3 500 Schall, Andreas
Schall, Ralf
Strycek, Volker
Opel Astra V8 C.. 28
4:13:33.666 4:55.849
4:36.600 6
8:35.688
Top 3, twee BMW’s en een Opel :-)
w0o0dy zegt
@Marco: De rondetijd is idd bagger (hoe lang is de baan eigenlijk?) Rondetijden van boven de 8 minuten voor iedereen lijkt me op de normale baan waar de supersportwagens rond de 7:40 rijden een beetje vreemd…
Wel is de LF-A zoals ie hier meedoet naar het schijnt technisch gelijk aan het toekomstige straat model, dus geen extreem verbouwde racer zoals de meeste auto’s die meedoen. Lexus wil zo de auto testen en eventuele zwakke punten voor hun productiemodel boven water krijgen. Ze doen dus ook niet echt mee om te winnen, voor hen is het een manier om de auto te perfectioneren.
Rick dos zegt
Ik zeg niks. :roll: :lol:
Marco zegt
Jeremy Clarkson deed er in een Jaguar S-type, 9,59 over de ronde, dus een standaard auto, met een zeer slechte chauffeur en het was een diesel!
w0o0dy zegt
Het moge duidelijk zijn dat de Lexus wel aan de regelementen voldoet (rolkooi en brandblussers etc.) en compleet gestript is van binnen. Verder zijn die spoiler achter (en voor?) ook afwijkend. De motor versnellingsbak en ophanging zouden echter gelijk aan de straatuitvoering zijn…(als de teksten van Toyota en de geruchten kloppen)
w0o0dy zegt
Voor een ander/beter beeld van het geluid kun je de volgende video bekijken/beluisteren. Voor de sceptici… sleep het schuifje naar 40% van het begin (je skipt dan ongeveer de eerst 50 seconden) en probeer het nog eens…
Ik vind het een aardig bereik zo laag vanuit de toeren naar dat hoge gejank.
http://www.youtube.com/watch?v=3IUlsJQa5d8
Als je dan nog niet overtuigd bent…. dan hebben we nog de bijna F1 sound over een recht stukje (dat terugschakelen dat doet het em wel voor mij)
http://www.youtube.com/watch?v=OB85hwb2_r4
Rick dos zegt
@wOoOdy
Dat laatste filmpje is juist van de race uitvoering.
w0o0dy zegt
@Rick dos: zoals gezegd, zou dat qua motor hetzelfde zijn…
RenesisHP zegt
@wOoOdy.
Na ons te hebben geterroriseerd met het gekrijs van een camel spider. Overweeg jij ondertussen geen Nurburgring rondes met de mx5. Liefst met race trim en een jankend 4000km blokje onder de kap. :lol: ;)
RenesisHP zegt
…onder de kap?
Heyhuub zegt
@wooody
Hoogst waarschijnlijk wordt het GP- circuit ook meegenomen tijdens de race. Dit wordt namelijk bij alle races over de nurburgring gedaan.
Dat is dus +- zo’n 1:30 minuut extra.
Davidov zegt
Als dit geen Porsche-killer wordt weet ik het ook niet meer.
dekster zegt
“…de Lexus was de enig overgebleven auto en daarmee winnaar in zijn …”
Wel, volgend jaar doe ik mee met een lada Kalina om die lexus het knap lastig te maken.
huurnie zegt
Een kleine nuance ten aanzien van de titel van dit bericht is inderdaad op zijn plaats. De Lexus was winnaar van de SP8 klasse voor VLN-Specials met een motorinhoud tot 6,2 liter. In het algemeen klassement werd hij als 77ste afgevlagd. Ook al was dit de enig overgebleven auto in zijn klasse, dan is het in mijn ogen toch netjes dat deze nieuweling het meteen 4 uur volhoudt onder race-omstandigheden. En de snelste ronde was zo’n 45 seconden langzamer dan die van Tom Coronel in z’n Viper. Dat valt op een rondje van rondje van ruim achtenhalve minuut nog redelijk mee. Zeker als je nagaat dat er zo’n 200 auto’s meerijden, veel inhalen dus.
De ronde tijdens dit kampioenschap bestaat inderdaad uit de Nordschleife plus een deel van het Grand Prix circuit. Totaal is dit dan ruim 24 kilometer.
Ary zegt
maar hoeveelste stonden ze destijds toen iedereen reed?:P
jason x zegt
volgens mijn gaf die ook geen vol gas .of je hebt stront in je oren zoals sommige hier .deze auto heeft veel meer in zijn mars ,en het was voor hun maar een proef .en geen race zoals sommige denken