In Genève gaat Lexus ons de productieversie van de Japanse übercoupé tonen. De LC 500h is namelijk helemaal af.
De nieuwe LC 500h is voorzien van de nieuwste hybride aandrijflijn, Multi Stage Hybrid System genaamd. Moet ‘m schoner, sneller, leuker maken zegt Lexus. De exacte prestatiecijfers van deze aandrijflijn zijn helaas nog niet vrijgegeven door Lexus.
De LC 500h volgt op de LF-LC concept die we in 2012 voor het eerst zagen. Vrij snel daarna bevestigde Lexus al dat het de spirituele opvolger van de SC-lijn in productie zou gaan nemen, maar daarna werd het -op een revamp in de Gran Turismo-games na- even stil rond de luxecoupé. Wel kregen we de Lexus RC in de tussentijd gepresenteerd.
Tot iets meer dan een maand geleden, toen Lexus de LC 500 aan de wereld toonde in Japan. In Genève zien we het hybride smaakje daarvan, dat de Europese markt moet gaan veroveren. Aan de looks zal het niet liggen in ieder geval, wat een sexy kar!
UPDATE: Inmiddels is er meer bekend over welke aandrijflijn de LC 500h gaat krijgen. Die info check je HIER.
spiderman zegt
Ik had niet gedacht dat ik het ooit zou zeggen over een Lexus: wat een mooie bak!
retsok zegt
@spiderman: LFA
87sandyd zegt
@retsok: de LFA is een geweldige machine, maar die voorkant kan ik maar moeilijk mooi vinden
danielj zegt
@retsok: Mooiste Lexus tot nu toe imo.
alfaitak zegt
Prachtige wagen!
madmarky zegt
En toch kan ik nog steeds maar niet wennen aan die trapezium grille die Lexus nu overal opplakt. Mooie auto, maar die neus?
rocky zegt
@madmarky: yup… jouw woord, mijn gedachte!
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@madmarky: went wel, en is al tig keer beter geïntegreerd in het design dan een paar jaar terug. De eerste Audi’s met single frame grille spuugde met ook op…
pinut187 zegt
@madmarky: die grille maakt hem nou juist zo mooi, kwestie van wennen. Ik was al meteen om bij de introductie ervan.
wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt
Ik hoop dat ze hem iets bruter maken. Ik vind het concept erg veel lijken op een LFA die ze teveel make-up op hebben gedaan
rolov zegt
@wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: iets bruter dan een Audi ? Of een Mercedes? Dit is al veel te bruut voor veel mensen en ook de reden dat hij nauwelijks verkocht gaat worden. Al hoop ik dat ik ongelijk krijg.
berlinetta zegt
Ik vind hem heel erg gaaf. Mooi om te zien dat Lexus een conceptcar in productie neemt. De styling is heel erg over the top, maar het eindresultaat mag er zeker wezen.
Dat h’tje van mag mij achterwege blijven. De V8 met 477 erin en je hebt een hele brute sportcoupé.
Rob zegt
@berlinetta:
Dat h’tje achterwege laten? Ben je mal, dat is precies wat je wil! Nouja, ik tenminste ;-) Een Lexus met brullende V8? Juist dat mot ik niet….
berlinetta zegt
@Rob: Ik heb niks tegen hybride, maar aangezien Lexus een van de laatste merken is die een NA V8 aanbieden zou ik die toch nog even erin willen ;) Heerlijk blok.
Rob zegt
Nope, wederom niet mijn ding. De ingetogen chique van Lexus is helemaal verdwenen. En dat blijf ik jammer vinden. Want, potverdikke, wat vond ik de hybride aandrijflijn uit de Lexus RX fijn!
Dutchdriftking zegt
Het ziet er in ieder geval fantastisch uit!
vondudenstein zegt
Eerst die LFA, nu dit ding.
Monsterlijk vet gewoon. Hopelijk ook met zieke prestaties
650s zegt
Echt een mooie coupe geworden!
sracert zegt
Prachtig!
spykerboy zegt
Ik moet maar is gaan soliciteren bij lexus als verkoper denk ik…
123bat zegt
Als ik het geld had voor deze of een Benz S-coupé, zou ik toch echt een dilemma hebben… Gelukkig ben ik maar een arme student :p
W115 zegt
@123bat: mwa ik denk dat je dit met een m6 mag vergelijken. Ik zou voor deze gaan
rob5nismo zegt
Laat m maar gauw over de straat denderen
thefmanl zegt
Een waardige opvolger van de LFA dan eindelijk?
bukitty zegt
Ik vind hem niet echt sexy
pinut187 zegt
Heerlijke mooie bak, en die grille vind ik echt geslaagd, geeft hem net wat meer ballen!
thezonda zegt
Ik zal de enige zijn maar ik vind het echt een lelijk ding om eerlijk te zijn…
niex zegt
ik ben echt wat in de war betreft lexus, dat was voor mij voorheen een statig merk met goede autos die niet met uiterlijk hoefden te pronken, maar toch als een blok stonden. nu lijken ze hip/sportief te willen zijn, zoekend naar een ontwerptaal die past. er werd een overdreven opzichtige grillvorm aangenomen, er kwam iemand met een liniaal op de ontwerpafdeling en dat gaf wat hele aparte karretjes. nu gaan we dat hoekige dus een beetje afronden en dan wordt het weer wat “sexy/vrouwelijk”.