Komt Lexus met een nieuw topmodel? Een Maybach-killer? Volgens een Japans magazine wel. Ze gokken op een high-end Lexus L600 met V12. En ook al lijken de looks van deze fotosoep op een Maybach, de prijs zal een stuk lager liggen.
Een paar jaar terug (2004) liet Lexus al weten een nieuw vlaggenschip te willen produceren, met een vraagprijs van rond de honderdduizend dollar. Sommige denken dat hiermee de LS600h bedoeld werd, maar dat was wellicht te voorbarig…
Desalniettemin, Lexus lijkt mij het perfecte merk op met zo’n model op de markt te komen. Zoals we inmiddels weten is er genoeg ruimte in het segment rond de S-klasses en 7-series, dus hier liggen duidelijk kansen (via jalopnik.com).
anzwoin zegt
Ik vind t leuk dat ze een dikke auto gaan maken maar om m er dan zo uit te laten zien…
ZOEF zegt
De Aziaten moeten weliswaar smaak en stijl ontwikkelen, Europa toont zich qua design en merkimago alsnog onverslaanbaar, maar merk op dat de Aziaten Europa (en de rest van de wereld?) langs links en langs rechts, langs boven en onder niet meegerekend, beginnen voorbij te steken. Om niet te zeggen dat we achter zullen staan voor we het beseffen.
w0o0dy zegt
@ZOEF: De amerikaanse autofabrikanten weten er alles van…. Jarenlang waren ze zo arrogant om de japanners niet serieus te nemen maar inmiddels voeren de japanners al jaren de lijsten aan met de meest verkochte auto’s per segment. Alleen in de klasse van de SUV’s en pickups konden de amerikaanse merken nog meekomen….. en nu is die martk ook ingestort……
Tja, je zou denken dat na alle ervaringen door de eeuwen heen de mensheid toch wel hadden geleerd dat het onderschatten van je tegenstander zo’n beetje de domste fout is die je kan maken….. maar nee.
w0o0dy zegt
Foutje: “mensheid…. had geleerd..” en niet “hadden”
clijde zegt
Wel moeten die japanners die een dikke lexus bestellen, automatisch een kussentje op de stoel krijgen, anders kunnen ze niet op de weg kijken…
(voor de rest een pracht kar, goeie concurrentie voor de slagschepen)
Anvaco zegt
@clijde: Reken er maar op dat die kleine Japanners een positieregeling – van zetels, spiegels, stuur en versnellingspook – voor meerdere personen zullen inbouwen. Zeker omdat dit over het ultra-luxe segment gaat.
Rick dos zegt
De Amerikanen zijn ook altijd zo dom geweest om in het geloof te blijven van: “race on Sunday, sell on Monday!”
Daarbij hielden ze geen rekening meer met kwaliteit, te veel teren op vergane glorie etc. etc.
Europeanen aan de andere kant hebben qua design, techniek (en dan heb ik het niet over el. ramen), rij-eigenschappen etc. altijd wel voorop gelopen. En hadden altijd een betere filosofie beter dan de Amerikanen in ieder geval. Als ik naar de huidige markt situatie kijk zie ik niet in waarom dit niet zo zou blijven…..
On-topic:
Het zal heus wel een mooie auto worden. Of het een succes wordt……dat betwijfel ik. Een Aziaat heeft gewoon niet de allure van een Europeaan….. nog niet misschien?
shivan zegt
vette wagen altijd dat gelul dat een aziaat niet kan meekomen
ze zijn anders wel over bekend en bmw en mercedes overleven het hier in europa ook alleen maar omdat de meeste wagens hier niet mogen komen omdat er iets niet in orde is met de wagens omdat anders hier ook de markt instort net als bij amerika gewoonweg zwak van europa want jah japanners hebben egwoon de auto markt en de strijd is al een tijd geleden gewonnen door ze
LTZ zegt
Ik vraag me af of Toyota naar de verkoopcijfers van de Maybach en Phantom heeft gekeken? Deze auto is gewoon een Lexus GS met een stofzuiger voorkant en het verfschema van een Maybach clown limited edition.
Over het thema Toyota neemt de automarkt over; dit is alleen in Amerika zo. De Amerikanen zijn in het “Toyota is zo betroubaar” verhaal getrapt, en nu kijkt niemand meer naar een andere fabrikant dan Toyota, terwijl de meeste auto’s gewoon even betrouwbaar zijn. Overigens heeft Toyota het voorafgaande jaar meer auto’s teruggeropen dan GM, maar daar kijkt geen hond naar. Doordat Toyota’s (en dus ook Lexusen/Lexi) zoveel onderdelen vanelkaar hebben (bv. de stuurkolom die tijdens het rijden bij de Prius brak zorgde er ook voor dat de Coronas, Klugers, Highlanders en nog een paar modellen teruggeroepen moesten worden) zal er dus geen enkel model gespaard blijven als er weer iets misgaat. Toyota wordt nu net als GM in de jaren ’90; te snel gegroeid, te veel producten te snel uitgebracht en dus maar half werk geleverd en later voor de consecquenties opdraaien. De lancering van de nieuwe Tundra wordt door de recente qualiteitsproblemen dus ook 6 maanden verschoven.
Omdat Lexus net als Cadillac (voorgestelde ULS & Sixteen) nog niet het imago heeft om een Maybach concurrent te produceren zouden ze er op dit moment nog geen tijd aan moeten verspillen. Aangezien dit Toyota is neem ik overigens wel aan dat ze slim genoeg zijn om dit ook niet te doen. Zo niet is het duidelijk dat dit gewoon weer een herhaling van het GM verhaal wordt.
911 zegt
Ik weet niet zeker of het wel zo’n succes zal worden. Ik denk dat veel mensen bij een luux slagschip toch liever voor iets engels of duits gaan. Lexus heeft volgens mij nog steeds niet het luxe en comfort imago dat merken zoals Daimler wel hebben.
911 zegt
Bij Japanse auto’s denk je toch eerder aan kleine vrolijke praktische stadskarretjes. En niet aan een luxe limosine
autoblogger zegt
“Lexus heeft volgens mij nog steeds niet het luxe en comfort imago dat merken zoals Daimler wel hebben.”
@911: Juist daarom zou dit een goede stap van Lexus zijn…
ruben zegt
@ anzwoin
Sorry hoor…maar kijk jij altijd naar alleen de foto’s zonder de tekst erbij te lezen?
Of ben je analfabeet,want dan hoef ik dit bericht niet te schrijven.
Zoals erbij staat: ook al lijken de looks van deze FOTOSOEP…dus niet de echte versie!!!
Ashton zegt
@ ruben
u heeft groot gelijk. Iedereen weer een foto gezien, en ze zijn weer daar met hun
design praatjes. Iedereen verwijt de amerikaanse autoindustrie arogantie en een
gebrek aan kunde. En de aziaten een gebrek aan design kwaliteiten. Als ik hier de reacties moet lezen over hoe ‘perfect’ de europese automobielindustrie wel is, dan draait mijn maag ook dubbel.
shivan zegt
thnx ruben ;)
ruben zegt
You’re welcom Shivan!
@ Ashton: je hebt wat betreft de “perfectie” v/d europese merken helemal gelijk.
In europa verkopen ze meer dan merken buiten europa…maar wereldwijd zijn hun verkopen weer nergens.
De jappen hebben al lang bewezen hoe je ’n degelijke motor bouwt en de elektronika eromheen heel te houden.
Het design is bij de japanners altijd al minder geweest,maar daar komt nu erg veel verandering in.
Zie de (corolla) verso maar eens met ’t mooie blauwe middenconsole en tellers,wat te denken v/d nieuwe honda cicic…ook ’n designtopper!
Verder denk ik dat toyota hoge ogen gaat gooien met de auris.
Design bijschaven en wat kopieeren kan iedereen ok…maar ’n betrouwbare motor valt niet te kopieeren tenzij je ‘m inkoopt.
Waarom koopt BMW voor z’n mini diesel ’n motor in bij toyota?
shivan zegt
HAAHAHAHHAHA hij snapt het weg met bmw
N1k. zegt
By the way, de LS460 is toch al een directe concurrent voor de 7-series & de S-class?
shivan zegt
jah klopt
911 zegt
@ autoblogger
daar heb je gelijk in
Citrofiel zegt
Eh… Ik kan niet zeggen dat ik het mooi vind, en ook niet dat ik het wel redelijk vind en al helemaal niet dat ik het super vind en ook niet dat ik het lelijk vind. Wat blijft er over… Über-lelijk!
ruben zegt
@ citrofiel
ik merk jalouzie op hier…hahaha en waarom,omdat die achterlijke fransozen niet eens ’n degelijke middenklasser kunnen bouwen dus laat staan zo’n luxe over-the-top limo!
Zeg nou zelf…welke citroen is nou wel spannend EN betrouwbaar?
C1 misschien? Ja omdat er ’n toyota motor in zit…maar mooi kan ik ze alle 3 niet noemen (aygo,107,C1)
shivan zegt
citrodebiel:P
Franqie zegt
@ruben: een beetje minder mag ook wel ;) Ik vind de Citroën C6 best een goede, mooie en luxe wagen.
@shivan: probeer de volgende keer een reactie van een iets hoger niveau te plaatsen, ik denk dat niemand hier deze kleuterklas humor leuk vind.
ruben zegt
@Franqie
misschien ben ik te bot gewwest voor sommigen,maar he dit is ’n forum en geen nijntje in de speeltuin.
Meningen geven mag zolang ’t maar niet TE wordt en daar ben ik niet te ver in gegaan of wel soms?
C6…luxe is ie wel wat ja,maar mooi absoluut niet,liever ’n Fiat Multipla dan.
En goed…mag ik dan weten hoeveel km’s je er al dan mee gereden hebt want als je ‘m goed vind heb je er dus al vele kms erop zitten toch?
Iets wat nieuw is moet zich nog bewijzen of ie goed is,dus kom niet met onzin aan.
Franqie zegt
@ruben: om nou meteen over ‘achterlijke fransozen’ te gaan praten, vind ik wel weer een beetje overdreven. En nee, ik heb niet in de C6 gereden, en of ie mooi of lelijk is is een questie van smaak. Maar de C6 is iig wel een aparte en zeer vernieuwende auto. En heb jij zelf wel eens in een franse middenklasser en een Citroën C1 gereden? Dat je daar zo over kunt oordelen, want ik mag dat van jou niet als ik er niet in gereden heb.
ruben zegt
@ franqie
ja ik heb wel vaker in ’n franse middenklasser gereden…namelijk de xsara en de scenic.
xsara vond ik te krap binnenin..alsof ’t dashboard op me af kwam maar datzelfde had ik ook met de astra G.
Scenic lekker die hoge zit en de captain seats maar verder ook geen fijne wagen.
Tja en wat de C1 betreft…die is hetzelfde als de 107 en de aygo.
Laatst met de apk en beurt vroeg ik dus als leenauto eens naar zo’n aygo.
Maar nee ook dit vind ik niks aangezien ik toch wel ’n beetje kofferbakruimte wil.
Heb verder alleen gezegd dat je niet over iets kunt oordelen wat nieuw is waar je zelf geen ervaring mee hebt.O ’t meteen de hemel in te prijzen is nou ook ’n broodje aap dan.
Ben zelf toyot/lexus fan,maar mij hoor je toch niet meteen zeggen dat ’t n goede wagen IS?
Het zal anders zijn als ik zeg dat ’t ’n goede wagen ZAL worden,da’s dan mijn menig maar de lexus zal dat dan alsnog in de praktijk moeten bewijzen.
shivan zegt
@ frankie
komop beetje humor mag wel jij bent de enigste die klaagt :D
SamuraI zegt
Ziet er weeer lekker uit he:)
SamuraI zegt
Wat een ambras in de klas zeg:)