Wie zou er in hemelsnaam ook ooit een Lexus IS-F kopen?
De pijp aan Maarten geven, het bijltje erbij neergooien en stoppen met roken. Lexus doet het schijnbaar met de IS-F. Zij maken geen nieuwe IS-F, zo schrijft USA Today. Economisch gezien is het vast een verstandige beslissing, tegelijkertijd is het ook een heel treurige beslissing. Een simpel antwoord is op de eenvoudige vraag aan het begin van dit topic niet te geven. Als je eenmaal in een IS-F zit is een antwoord veel makkelijker.
De Duitsers doen het, Lexus doet het, maar toch wil de Lexus nog steeds moeilijk aanslaan. Vooral in Europa, verkoopsuccesjes in Amerika zijn een stuk talrijker.
Een Lexus koop je niet voor één extreme kwaliteit. Ze zijn niet het snelste, niet het best sturende en zeker niet het het merk met de beste styling-afdeling. Japanners zijn heer en meester in het totaal ontwerpen van een auto. Onafhankelijk van het uiterlijk hebben ze het technisch keer op keer extreem goed voor elkaar. Het totaalpakketje klopt. Zo ook bij Lexus. Een IS-F koop je omdat ieder paneeltje zó goed op zijn plek zit, hij fantastisch rijdt, ruimte geeft tot spelen, onderhoud niet keer op keer een aanslag op het banksaldo pleegt en vooral omdat je uitgekeken bent op dat eeuwige plompe Duitse. De hoge onderhoudsprijzen, het nerveuze rijden en de extreme diefstalgevoeligheid.
Lexus kijkt bij het ontwerpen naar het totaalplaatje. Af en toe zien ze wat details, zoals uitlaten en rare achterlichten, over het hoofd. Daar voorbij zijn de auto’s fantastisch. Helaas vallen verkopen tegen als je niet op één vlak de beste bent maar meestal als tweede of derde moet aansluiten.
Ik zal de Lexus IS-F missen. Een heel klein beetje weliswaar want tweedehands is er altijd een te vinden. Als je echt zoekt in ieder geval. Het is vooral jammer dat Lexus met haar vernieuwde IS (mwah uiterlijk, prachtig interieur) niet opnieuw de strijd aangaat met de Teutoonse beulen. Quattro GmbH, BMW M en AMG hebben het nog nooit zo druk gehad en Lexus laat het ‘premium sport’-segment links liggen. Dan maar een Toyota GT 86?
UPDATE: Lexus Nederland kan dit bericht niet bevestigen.
sdk16420 zegt
“mwah uiterlijk, prachtig interieur”
Eerder andersom wat mij betreft.
Zou er mogelijk wel een F-versie komen van de komende coupé?
thomcarspotter zegt
Zeer jammer, maarja het is crisis he…
pand zegt
Dit is idd erg treurig om zo’n fantastische auto uit te moeten zwaaien maar zoals vermeld kunnen we allemaal lkkr blijven kwijlen op de 2de handsjes
rotjeknor zegt
Jammer. Ben hem 1x tegengekomen, in Frankrijk. Man wat komt daar is een partijtje herrie uit, heerlijk!
Dino2400 zegt
Het nerveuze (en extreme) diestalgevoeligheid?
Alwood zegt
@Dino2400: woordje toegevoegd, moet duidelijker zijn zo :)
tvklarenbosch zegt
Ik zou een M3 of C63 AMG nemen, elke dag van de week
guusboum zegt
Jammer, de weg wordt alleen maar saaier als er haast alleen nog maar amgtjes en m3tjes beschikbaar zijn. RIP
tvklarenbosch zegt
@guusboum: reden er maar alleen van dit soort auto’s rond;) er rijdt in Enkhuizen vaak een IS-F rond, en mijn hart gaat er niet sneller van kloppen
kaasboerin zegt
@guusboum: Wat een kutleven he..
mightymike zegt
@kaasboerin: ja waar ligt Enkhuizen eigenlijk?
theblackstig zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Hupke zegt
Goede keuze denk ik, de IS-F zal het nooit halen bij de namen die voor een RS,M of AMG staan.
Voor zij die een snelle IS willen zijn er nog voldoende tuners en doe-het-zelvers.
rufctr01 zegt
Alleen AMG, BMW M of een Polestar.
johanw zegt
en ik ben blij dat ik mijn slechte kwaliteits bmw heb ingeleverd voor een oerdegelijke Lexus…
misschien in de ogen van velen wat saaier maar met mijn Lexus GS rijdt ik wel unieker en deze is nog luxer en een stuk betrouwbaarder…
ik zat ook nog te twijfelen voor de IS aangezien er zo een dikke ISF stond op hetzelfde terrein maar de verkoper zei dat je direct maar een bezinepas erbij moest kopen ;D
rufctr01 zegt
@johanw: wees er zuinig op! Het zijn zeker mooie en degelijke auto’s!
johanw zegt
@rufctr01:
dat ben ik zeker;-) ja het is wat saaier dan wat ik had maar als er nu een lampje of signaal gaat branden is het in ieder geval om ergens voor te waarschuwen ipv een probleem waarmee ik zo snel mogelijk naar de garage moet en zit ik sinds tijden weer met gerust hart in de auto ;-)
nu eens kijken of ik een mooie S2000 ergens (geheel originele toestand) op de kop kan tikken voor het betere bochtenwerk!!
kaasboerin zegt
@johanw: We weten nu wel dat je het niet trof met je 2005-2008 biturbo blok.
Neemt niet weg dat die Jappen vaak in de goede richting zitten wat betreft qualität.
johanw zegt
@kaasboerin:
das stimmt….
in de goede richting…ja als je jaar in jaar uit op de eerste plaatsen staat dan zit je zeker in de goede richting, alhoewel er 1 duits merk is wat uitzonderlijk betrouwbaar is en dat is Porsche.
jrk68 zegt
@johanw:
De vraag is alleen, hoe lang Porsche dat nog vol gaat houden nu ze onder de VAG vlag hangen en omgekatte Audi’s moet verkopen….
toyotafortuner zegt
Crisis en concurrentie zijn een bitch :( Ik zou zekers te weten, zonder te twijfelen in dat segment voor de IS-F hebben gekozen. IS-F’s zijn gewoon heerlijk! Nihon for life!
ej20g zegt
@toyotafortuner: hetzelfde voor mij. Nummertje 2 is de C63 AMG. Maar zowel de RS4, als de C63 AMG en M3 hebben voor mij niet de magie van de IS-F. Doodzonde dit.
lincoln zegt
mooi zo ..
concentreer maar op beschaafde auto,s ..
en laat die kermis-achtige brulaap troep maar voor de Duitsers ..
Lucb zegt
Hier in het dorp rijdt er vaker een rond, blijf toch altijd wel omkijken.
lemans96 zegt
Heel jammer. Een spectaculaire auto met een space age dashboard en een heerlijke motor met bijbehorend geluid. Qua kwaliteit en exclusiviteit onaanraakbaar door woonwagenkamp AMG’s en M3’s. Of murken Audi’s, for that matter…
generalmotors zegt
Haha mijn vriend heeft zo’n ding maar die rookt de nog banden nog wel en anders met zijn rs 500 en al dat andere leuke spul
MLTB zegt
@generalmotors: Had ie jou voor dat geld niet beter wat langer op school kunnen laten zitten?
Rick-dos zegt
Goh, als je de commentaren zo leest dan kun je haast niet begrijpen dat Lexus/Toyota stopt met de IS-F….
sjamp zegt
Waarom Lexus styling technisch zuigt?
http://imgur.com/lfxbhfo
LS430 -> Mercedes E klasse die onder het chinese copieerapparaat lag.
Dàt is de styling waarmee Lexus/Toyota europa in de jaren negentig kwam veroveren. Saaie grijsmensen vielen voor de service, de dienst verlening en de japanse kwaliteit. Ik was toen nog een jonge tiener en zou ’t verschrikkelijk hebben gevonden als mijn pa zo’n ding zou kopen.
Nu, jaren later, al lang geen tiener meer. Zie ik een Lexus, denk ik aan de LS430. Sorry. Doe mij dan maar een auto(merk) met enige geschiedenis. Waarbij de wieg niet een groot copieer festijn was.
lemans96 zegt
@sjamp: Dus jij baseerd je beeld van een merk op één model? Mmh. Volgens mij ben je gewoon nog die tiener…
sjamp zegt
Néé, Pedigree. It has none.
jrk68 zegt
@sjamp:
Dan gooi je toch een zak van dat voer achterin, dan heeft ie dat ook….
lamborgfan zegt
Betrouwbaar.. Betrouwbaar.. Hoop saaie risicoloze mensen hier zeg! Wtf als je 50k voor een gebruikte Isf, M3 en rs4 mocht neerleggen, koop je een lexus omdat ie betrouwbaarder zou kunnen zijn? Whaha man man.. Techniek kan kapot. Of nu duits koreaans amerikaans of japans is..
Je blijft toch ook niet bij je vriendin omdat ze zo betrouwbaar is? Dan wordt het nogal voorspelbaar/saai………
Dikke V8 en gummen met dat apparaat!
Doet me een beetje aan alfa romeo denken. Je ziet er een, je moet en zal hem hebben no matter what!
notsobig zegt
@lamborgfan: Ik vind met panne langs de kant van de weg staan op de wegenwacht (oid) anders erg saai! Ik rij liever rond met de auto, beleef ik veel meer plezier mee :)