Eind 2007 schreven we al dat Lexus bezig zou zijn met het ontwikkelen van een ‘hardcore’ versie van de IS-F. En nu duiken deze geruchten weer op. En waar rook is… Volgens Best Car krijgt de IS-F een upgrade waarbij een heleboel carbonfiber gebruik zal worden om het gewicht drastisch omlaag te brengen.
Vorig jaar was Lexus ook al aan het testen met een verbeterde IS-F (lichter en 435 pk), maar die plannen kwamen in de ijskast door de crisis. Nu schijnt Lexus echter twee nieuwe testauto’s gebouwd te hebben. Motorisch blijft alles (helaas) bij het oude, maar dankzij een flinke lading carbonfiber daalt het gewicht drastisch.
Ook heeft Lexus nog eens gekeken naar de remmen en het onderstel verder fijn geslepen. In het interieur vinden we nieuwe Recaro’s. Wanneer we deze lichtere IS-F kunnen verwachten is nog niet precies bekend, maar mij lijkt het wel een goed idee. (via: 7tune.com)
TYPHOON zegt
Hopelijk 2 uitlaten minder :D
Rayner zegt
Japanners blijven lekker aan de gang
RenJie zegt
een heleboel carbonfiber gebruik zal worden -> gebruikt .. scheelt een t :)
OT: gaan we nu ook lichtere versies van sportsedans produceren? Opkomende trend wellicht?
Opel Driver zegt
leuk
Citrofiel zegt
Jaah, en dan gooien we gelijk de achterbank eruit, scheelt een boel gewicht! :roll:
Svensson zegt
@ Citrofiel:
Een 4-deurs sedan zonder achterbank? FAIL ;)
Citrofiel zegt
@ Svensson; Smileys hebben soms een essentiële meerwaarde. ;)
w0o0dy zegt
Hmm BMW maakt geen m3 csl maar Lexus neemt het stokje over en knalt er een berg carbon tegenaan? Cool beans, dat is lef hebben.
Svensson zegt
@ Citrofiel: Vandaar ook die van mij erachter. :P
freek zegt
Lijkt me best leuk, maar jammer dat de motor niet word aangepakt.
Maargoed met een leuk chipje en uitlaatje, moet daar toch een mooi verschil in te maken zijn ^^
hp zegt
wat n bak joXD
Citrofiel zegt
@ Svensson; Haha! :lol: Trap ik zelf in de val waar ik jou voor waarschuw.
micheloo0 zegt
Nu moet bmw ook maar komen met eeen hardcore versie vn de m3 .
Liefts en m3 gtr.
wotevajjjj zegt
@ TYPHOON
waarom zou je nu de linker uitlaten weglaten ?
GOD zegt
@ micheloo)
die is er al
Citrofiel zegt
@ GOD; Niet van de huidige… Toch?
GOD zegt
ja zekers wel, niet een straat versie maar wel voor de ALMS
GOD zegt
http://www.youtube.com/watch?v=K2Y8z8C_5TU
Svensson zegt
@ GOD:
Ik denk dat micheloo0 meer doelde op een straatversie, maar ik kan het bij het verkeerde eind hebben.
GOD zegt
hij zij “Liefts een m3 gtr”
dus toen zij ik die is er al.
mischien bedoelde hij het anders ik weet niet, is ie nog ergens in het gebouw dan kunnen we het hem vragen :P
viper zegt
is dit nu de eerste keer dat een automerk een door de crisis gecancelled model weer oppakt?
GOD zegt
@ viper
de crisis is al lang voorbij dus kom maar uit je schuilkelder ;)
SimonMc zegt
En waar rook is…zijn banden.
SimonMc zegt
@GOD: ik denk dat micheloo0 eerder bedoelde een concurrent voor deze lexus van bwm, dus in dat geval een straatlegale versie…maar hij zei het inderdaad verkeerd.
Dus een M3 CSL is er helaas niet ( als ie er ook komt??)
Svensson zegt
@ GOD:
Ik snap wat je bedoelt, maar ik had het eigenlijk over een straatversie van de raceauto, zoals je dat ook had bij de E46 GTR:
http://www.rsportscars.com/bmw/2001-bmw-m3-gtr-street-version/
Maar zonder opheldering van micheloo0 blijven we beiden in het duister tasten natuurlijk ;)
Anyway, ben benieuwd of deze speciale IS-F erdoor gaat komen en wat ze er in dat geval van kunnen maken.
GOD zegt
gewicht en bhp zelfde als de M3, als het onderstel fatsoenlijk maken is het een geduchte concurent.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Ik blijf het ‘normale model’ eigenlijk het mooiste vinden.
Dit blijft te ‘plastic speelgoedautootje’ ogen…
007 zegt
wotevajjjj schrijft:
10 March 2009 om 21:26
@ TYPHOON
waarom zou je nu de linker uitlaten weglaten ?
volgens mij bedoelt typhoon dat er juist zowel links als rechts 1 uitlaat komt ipv die 2 op elkaar gestapelde uitlaten.; :)
BmwMPower zegt
Nu nog zorgen dat de electronica niet ingrijpt bij een drift.
IDRFT zegt
uhm zekering eruit halen doet wonderen!
rider zegt
ik hoop dat ze er ook een goed werkend diff. in bouwen. minder gewicht is altijd goed, hoeft niet persé meer peekaa’s te zijn, die heeft hij al zat. en meer carbon, ik hoop wel dat het blank gelakt gaat worden en niet in kleur. en idd 2 uitlaten minder is hier echt wel meer!
BananaFlip zegt
Nice ideetje.
Alleen dat gestapel met die uitlaatjes hoeft van mij niet.
En als ie er echt komt en Wouter gaat ermee rijden, kunnen jullie Paul dan ook weer uitnodigen?
Leuke vergelijking.
CSL zegt
So dat is niet mis.
Kan die eindelijk een beetje concureren met de M3 4liter!
micheloo0 zegt
Ik bedoelde een straatversie :D
Erwin zegt
@ GOD
waarom noem je jezelf zo als je niet eens kan spellen? ;)