Lexus zal op de Moscow Motor Show een LS460 met permanente vierwielaandrijving presenteren. Tot nog toe was vierwielaandrijving voorbehouden aan zijn grotere broer, de LS600h.
Het zelfsperrende Torsen-middendifferentieël is identiek aan dat van de LS600h. Standaard wordt 40 procent van de krachten naar de voorwielen doorgegeven, de overige 60 procent gaat naar de achterwielen. Uiteraard is het afhankelijk van de omstandigheden hoe deze verdeling in de praktijk is.
De LS 460 heeft een 4,6-liter V8 onder de kap, die maximaal 381 pk levert. Hoeveel de AWD-uitvoering gaat kosten is nog niet bekend, maar aangezien de RWD-versie al meer dan 115.000 euro doet, mag je een dikke portemonnee meenemen.
Wie zijn Lexus iets stoerder, en iets minder chique wil maken, adviseren wij een setje 21-inchers van Wald er onder te schroeven.
dekster zegt
Een andere designer was meer welkom geweest dan een AWD systeem…
Citrofiel zegt
In Rusland kan het ook nog wel nodig zijn, zeker als je de binnenlanden in trekt (hoewel ik betwijfel of iemand dat ooit doet met zijn LS, eerder met een RX). Ik zie echter niet in wat het hier toe zou voegen, hoewel het ‘voor de volledigheid van de optielijst’ vast wel verkocht gaat worden.
Citrofiel zegt
@ dekster; Strike!! Ik blijf het zeggen, ik vind hem op een Mercedes W140 lijken. :|
mark zegt
Vind hem veel chiquer dan een van zijn concurrenten, (S-klasse, 7-Serie, A8) waarvan de A8 het meest dicht in de buurt komt.
Ook kijkt er tegenwoordig niemand meer om als je met een S500L aan komt rijden en met een LS600hL wel. Rijd super en ziet er super uit van binnen.
M Freak zegt
Ik vind de nieuwe 7-Serie hier nog wel het meest in de buurt komen…
En met de LS600h kun je thuiskomen, met zijn kleinere motorgenoten niet.
STJ zegt
@dekster
Hij is de mooiste auto in zijn klasse, wat vind je dan van de rest.
dekster zegt
@STJ
De rest is heel mooi (quattroporte) tot mooi (A8, S)
G. de Groot zegt
@ Citrofiel,
Dat is niks slechts imo, de W140 was en is nog steeds een prachtige wagen, en de laatste S-klasse die ontwikkeld is om de beste te zijn.
SW zegt
Ik heb altijd al veel respect gehad voor Lexus. Maar door de komst van BMW’s nieuwe 7 ziet de LS er op slag hoogbejaard uit.
Olleh zegt
@mark: Komt omdat Mercedes een kamper auto is en een Lexus niet ;-).
Incognito zegt
M Freak?
Excusez-moi? Kleinere motorgenoten? Lexus heeft een 4.6l V8 als Instapmotor. Hellooooo, wake up!
Motophobia zegt
Mooie auto, maar liever een Duitser – en met name de A8 (met W12-motor!).
Jan C. zegt
Lekker belangrijk Motophobia.
Lustigson zegt
Ik mag die Lexii van tegenwoordig graag zien.
007 zegt
nice!
Citrofiel zegt
@ G. de Groot; Ik vind het toch een lelijk ding, die W140!! Meningen verschillen, maar dat doet er niet veel toe. Ik vind dit ding er gewoon verouderd uit zien, bedoel ik maar te zeggen. Terwijl er toch juist zulke mooie techniek onder huist… De buitenkant doet nogal onder voor wat erin zit.
Tommy zegt
Torsen-diff die normaal 60% naar achteren stuurt en 40% naar voren? Zeker van Audi geleend want die heeft exact dezelfde verdeling bij de nieuwe quattro-modellen. Hij staat wel hoog op zijn poten op de foto’s, hopen dat je hem kan laten zakken met luchtvering. Doe mij maar een A8 6.0 W12 quattro, ziet er subliem uit. De lichtunits bij Lexus ogen altijd wat goedkoop met dat oranje er in.
RUS zegt
4matic van Mercedes is erg populair in Rusland, dus deze denk ik ook wel.
RUS zegt
@Tommy
Met dat oranje erin vind ik juist iets mooier en het oogt luxer.
Mr.Lexus zegt
Heerlijk om weer zoveel “kennis van zaken” te lezen, Tommy de afstelling/verdeling van het midden diff. heeft niets met “lenen” te maken maar met het feit dat zowel Audi als Lexus het karakter van een achterwiel aandrijver willen behouden.
autoblogger zegt
Het Nederlandse persbericht is ook binnen…
Op 26 augustus beleeft de nieuwe Lexus LS 460 All-Wheel Drive zijn wereldpremière tijdens de internationale motor show van Moskou.
De indrukwekkende prestaties, dynamische eigenschappen en geavanceerde actieve veiligheidssystemen van de Lexus LS 460 zijn verbeterd door de toevoeging van een permanente All-Wheel Drive.
Het All-Wheel Drive systeem wordt gekenmerkt door een extreem compact TORSEN® Limited Slip Differentieel (LSD) – gelijk aan de LS 600h – welke de aandrijfkrachten tussen de voor- en achteras respectievelijk verdeelt in de verhouding van 40:60.
De Lexus LS 460 All-Wheel Drive zal in het vierde kwartaal van dit jaar naar ons land komen. De consumentenprijzen zijn nog niet bekend.
Op de Motor Show van Moskou is ook het LF-A supersportauto concept te zien, alsook de IS F high performance supersportsedan en de gehele Lexus Hybrid Drive-serie.
Vandaag de dag is Lexus nog steeds het eerste – en enige – premium automerk dat een uitgebreid gamma aan hybride modellen biedt, de RX 400h ’s werelds eerste hybride SUV, de GS 450h de performance sedan en het vlaggenschip de LS 600h.