Ook Lexus’ sterkste variant van de GS staat op de IAA in Frankfurt. Met de ‘F’ van ‘we geven geen f#ck om turbo’s’.
Naast de IS-F en RC-F biedt Lexus sinds enige tijd de GS-F aan. Een baken van atmosferische autopr0n in een duister landschap vol turbomotoren. De 5.0 V8 doet het namelijk nog steeds zonder drukvulling. Daar staat wel een vermogen van ‘slechts’ 477 pk tegenover, dat via een achttraps automaat naar de achterwielen wordt gestuurd.
In Frankfurt maakten we kennis met dit diepblauwe exemplaar, met Bi-LED koplampen en zijn kenmerkende uitlaten. FOTO’S!
woot zegt
Erg mooie auto met waarschijnlijk een lekker geluid!
medemblikker zegt
Poh, wat een juweeltje.
jobberns zegt
Toyota probeert uitstoot e.d. te verminderen met de Prius, maar gelukkig doet hun eigen luxemerk er heel veel aan om de schade van die Priussen te compenseren met een V8!
rb26dett zegt
Wat een fantastisch imposante wagen!
gtwillem zegt
Damned. Deze wil ik ook… Wat is het met deze IAA? Alleen maar leuk nieuw blik!
OT: erg leuk ding, maar ik ben bang dat ie door z’n oudere techniek compleet buitenspel zet. Dus S6 prestaties voor een RS6 prijs.
clarkson zegt
@gtwillem: Deze auto staat nu wel op de IAA maar hij is natuurlijk voor de usa gemaakt. Daar zijn ze juist gek op verouderde techniek!
gtwillem zegt
@clarkson: verouderd is een sterk woord, maar de Duitsers weten in de NEDC beter te scoren. En in Nederland bepaalt dat de prijs.
In de VS zijn ze gelukkig minder traditioneel qua badges en weten ze goede wagens wel te waarderen. De huidige M5 en M6 worden speciaal voor de Amerikanen nog met ouderwetse handbak geleverd. Mazzelaars.
clarkson zegt
@gtwillem: verouderd is inderdaad een groot woord. Maar ze staan in amerika niet te springen om die fancy nieuwe technieken en al helemaal niet op de downsizing van de motoren.
Dutchdriftking zegt
Hij is gaaaaf!
Edge zegt
Het blijft jammer dat die F-versies van Lexus niet zo goed meekunnen met de vergelijkbare modellen van de Duitse 3. Ze zien er dik uit, en het zal ook wel hard gaan, maar echt goed een bocht om schijnen ze toch nog niet te kunnen.
Verder ben ik niet echt fan van die nieuwe designtaal van Lexus met die losse winkelhaken onder de koplampen. Op de een of andere manier zitten die altijd net even iets te ver naar links of rechts t.o.v. de echte koplamp, waardoor het al snel overdesigned of aftermarket lijkt.
E34M5Touring zegt
Met de GS van Geen Sales…
sir_smokalot zegt
fmgarcia zegt
Waarom maken ze dit dan niet hybride l? Nu is het weer net niet.. Wel prachtbak overigens!
hartge5serie zegt
Een beetje jammer dat de uitlaten nou net niet te zien zijn op jullie foto’s, maar verder een hele gave bak!
floorlot zegt
Dit lijkt wel een interieur uit 2008
tvr1974 zegt
Blijft een mooie bak met een grote maar… Leuk die V8 maar in NL onverkoopbaar.. Oh dat is waar Lexus; jullie markt ligt niet in NL en diegene die m toch wil hebben kan die 10k of meer extra toch wel betalen…
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Je kan zeggen wat je wilt over het design van Lexus maar andere merken lijken toch in 1 klap saai en ouderwets naast de nieuwe Lexi…