De spindle grille komt binnenkort naar een circuit bij u in de buurt.
Lexus gaat racen met de RC F! Niet met de zwaarlijvige standaard versie – 1.740 kilo droog aan de haak – maar met een vandaag onthulde GT3-variant. Deze is door Lexus’ F Performance Racingteam gebouwd volgens GT3-specificaties van de FIA. Onder de kap ligt een 5.0 V8 met 500 pk, gekoppeld aan een sequentiële zesbak die met stuurflippers wordt bedient. Het interieur is dat wat je van een GT3-racer verwacht, spartaans, efficient en gemaakt om zo min mogelijk kilo’s in de schaal te leggen. In totaal weegt de RC F GT3 1300 kg.
De RC F GT3 komt vanaf 2016 met coureur Scott Pruet in actie in een nog niet toegelichte raceklasse. In het eerste jaar gaan ze voornamelijk testen, pas in 2017/2018 wordt er competitief meegedaan om M6’jes te verschalken.
63amg99 zegt
Heeft dit seizoen van vln al paar races meegereden
SCscreamGT2 zegt
@63amg99: Klopt. En heb je dat geluid gehoord!!
michaelcorleone zegt
Offtopic; Voor wanneer staat de nieuwe LS gepland trouwens we horen zo weinig erover.
ronnys zegt
Wel grappig om te zien het originele ventilatierooster en klokje zitten nog in het dashbord, maar wat doet die iPad op het midden console? :)
singer911 zegt
@ronnys: kan je tijdens het racen lekker Netflix kijken
jpoers zegt
@ronnys: wat ik dan grappig vindt is dat er ook nog een stuk drainage onder het dashboard vandaan steekt, kon dit niet in t zwart?
baap zegt
@jpoers: Je bedoelt die Oranje plastic pijp? Dat is om de coureur enigszins te koelen!
Breinstein zegt
De gt3 klasse begint aardig vol te raken zo
clarkson zegt
@Breinstein: Gelukkig zijn er overal ter wereld raceklasses met gt3 auto’s
Dutchdriftking zegt
Leuk speeltje hoor. Straks nog een mooie straatversie van de GT3 uitbrengen.
gtwillem zegt
Grappig: de straatversies hebben dikke 20″ velgen ‘want het is een sportief topmodel’ en de GT racers kunnen het met 17-18″ doen…
Net als met mijn vorige Impreza STI, die had gouden remmen, terwijl die van de rally versie gewoon zwartgrijze had… ;-).
tvr1974 zegt
Moet de GT-3 minimaal 1300kg wegen of kregen ze er niet meer vanaf ? Want ik vind 1300kg nog steeds niet licht. Met brandstof en rijder zit je zeker 150kg zwaarder.. Volgens mij zit de Porsche gt-3 op 1220 en dan is 80kg een behoorlijk verschil gelijk..
uncivilsum zegt
@tvr1974: klopt de GT3 klasse maakt gebruik van een systeem dat balance of performance (BoP) heet. http://www.fia.com/sites/default/files/entry_lists_decisions/files/2014-03-07%20FIA%20GT3%20BoP.pdf
Wat_een_gezeik zegt
@tvr1974: wel eens gehoord van BOP?
rob5nismo zegt
Ziet er super uit