![Lexus CT200h met dikke velgen](https://static.autoblog.nl/images/wp2012/Lexus-CT200h-dikke-velgen.jpg)
Tsja, je moet toch iets verzinnen om je 13 in een dozijn leaseslet een beetje op te laten vallen.
De hybride CT200h is met zijn 14% bijtelling een waar schot in de roos voor Lexus. Vorig jaar werden er zo’n 2.300 afgeleverd in Nederland en dit jaar zullen dat er alleen maar meer worden. Het gevolg daarvan is wel dat zo’n beetje elk parkeerterrein van een willekeurig bedrijf is bezaaid met CT200h’s.
En probeer dan je eigen auto nog maar eens terug te vinden. Je moet er dus voor zorgen dat je auto een beetje opvalt. En daar heeft de eigenaar van dit exemplaar zeker voor gezorgd. Een setje dik lichtmetaal zorgt er zeker voor dat deze auto een beetje opvalt. Alle foto’s kan je bekijken op Autojunk.
Ooo da mag nie he!
@meneersander: Nee, idd, met die velgen valt ie buiten de 14% ! Maar toch beter dan standaard :) Al blijft ie van buiten geen Lexus uitstraling hebben imho …
@dawwg: Met die velgen blijft die 14%. De 14% gaat namelijk gewoon wat de fabrieksopgave is. Maar maakt gelijk de regeling krom zoals iedereen al weet.
Bij iedere auto zou je eigenlijk alles after market moeten regelen ipv fabriek af. Je hoeft er dan de BPM niet over te betalen en het mooie is dat je er dan ook de bijtelling niet over hoeft te betalen. Daarom dus gewoon de auto zo kaal mogelijk kopen en direct bij aflevering al die opties aftermarket (indien mogelijk uiteraard) erop laten zetten.
Al zet je 20″ velgen met 265mm wielen eronder en verbouwd de complete auto, je blijft altijd in de 14% categorie.
@Joerek: Het gaat erom dat ie fabrieksaf op eco-banden geleverd wordt waardoor die officieel binnen de 14% valt; zou die op standaard 17″ geleverd worden, dan was de auto nooit 14% geweest. Dat is inderdaad het enorm kromme eraan.
Zelf heb zo een auto die echt net binnen de 20% bijtelling valt en die vervolgens gechipt naar 200+ pk :)
@dawwg: ook lekker slim om dat hier te melden
volgens mij is hier ooit een topic over geweest
@Bart_V: Als je auto van 01-2010 of nieuwer is, mag het officieel niet meer van de overheid. Mijne is van eind 2009 en dus gewoon legaal :)
@dawwg: Hmm, we zouden een topic moeten houden: wie least, en heeft ze auto aangepast :P
@dawwg: Zijn tegenwooordig gewoon 14% auto’s die af fabriek op 17inch worden geleverd.
Renault Megane eco2 110pk dci bijvoorbeeld.
@cliors: Ja, maar de meeste 14% auto’s redden die emissies niet op 17″. En waarschijnlijk zijn het nog steeds 17″/215 met lage-rolweerstand banden (yuk).
@dawwg: En we hadden het over de CT200h, niet over Renault Megane’s ;)
@Joerek:
Slim bedacht maar dat wordt hem helaas niet. Over de kosten van die aftermarket spulletjes betaal jij ook gewoon 19% belasting.. Uiteindelijk beland er ongeveer even veel in de staatskas..
@wouteraerox: Tuurlijk kun je wel voordeel hebben met achteraf gemonteerde opties, 19% BTW betaal je inderdaad over allebei, maar (evt.) BPM en bijtelling betaal je niet over achteraf gemonteerde opties.
@Joerek: in belgië kom je bijvoorbeeld niet door de keuring , op papier staat ook dat auto maximaal zoveel inch velgen mag hebben
Toch wel hét nieuwsitem van het jaar!
@pinokotsbeer: vond ik nou ook..-_-
@pinokotsbeer: ik dacht ook waar gaat dit in godesnaam
over…
@audir8v10: Dat zo’n oersaaie ct200 toch flink opknapt van een beetje fatsoenlijke wielen.
@mashell: ja maar dat is toch het geval bij alle auto’s (saai / niet saai)… Pak een willekeurige auto en monteer 18″ en hij ziet er gelijk beter uit. Tenzij je 18 inch glimmers heb gekozen.
Ik ben een autoliefhebber en volg praktisch alle berichten, maar als er hier een item wordt gespendeert aan een standaard muesli lexus met enkel “bijzondere” velgen, is voor mij de grens bereikt.
Lijkt wel komkommertijd in automobielland.
@Hubert: het hangt ervan af welke sites autoblog in de gaten houdt, op autogespot.com en autoweek is de nieuwste generatie Corvette al voorbijgekomen tijdens testritten (dus als verpakt ding).
@Hubert: Mwoah, als er een nieuwe BMW op andere velgjes staat dan komt dat hier ook voorbij. Mag Lexus ook eens?!
@Hubert: Kijk jij toch een filmpje?
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=r6zlkP8thkk
Ik mag dan momenteel in Engeland verblijven, maar is de CT200H echt zo’n groot succes daar? Hier zie je ze nauwelijks rijden! Hoewel het toch een leuke bak is, voor in de lease.
@joosthoeve: Je ziet er hier zo’n beetje in elk dorp wel een staan :P
weer is wat anders als de zoveelste Duitse leaseslet met dikke velgen .Leuk bakkie hoor.
Ziet er goef uit! Beter als de standaard velfgjes die 6j breed zijn! :p
Dik lichtmetaal? Als dit al dik is … Die wielen zijn veel te klein om dik genoemd te worden.
Het is en het blijft ene gedrocht. Maar goed, als het goedkoop is dan koopt men het.
@jippie: het is zeker niet geodkoop.
Ietsiepietsie negatieve camber a.u.b.! :twisted:
Tsjah, waarbij sommige van mening zijn dat lichtmetaal niet kan onder een hybride, ben ik van mening; lekker belangrijk, staat em goed!
Met deze velgen vind ik hem toch wel erg lekker.
Is dat nou zo bijzonder? Setje 18″ velgen? Nou wauw! Staat leuk maar om er nou extra een melding van te maken..
ik vind het echt een mooie bak. mijn oom en tante hebben er ook een. alles er op en er aan.. 1 min punt.. als ze hem starten is het net een stofzuiger :)
You can put mayo on horse shit…. still horse shit
@E34M5Touring: ;)
@E34M5Touring: maar wel een stuk lekkerder dan zonder mayo!
En waarom dan geen mooie velgen?
Wtf; wat is dit voor onzinnig artikel?
een CT200h met een maatje grotere wielen.
kerel, dit kan iedereen verzinnen?
alleen jammer dat je het in praktijk niet veel ziet en niemand het durft.
@philipzuidijk: Oke, wie heeft vandaag de foto’s van z’n eigen nieuwe CT200h ingestuurd ?
oke leuk…
dik hoor, met 136 pk onder de kap..
Doet me denken aan al die lease dombo’s die te gierig zijn om bijtelling te betalen maar allemaal 150 op de linker baan rijden in een Prius.
Zullen wel zuinig moeten leasen van het vrouwtje of de baas.
@Donstil: VW Bluemotion net zo goed. Of een Renalut eco2 of een Ford ECOnetic…
@Donstil: hoezo 150 in een Prius? Ik zie ze veel vaker met 110 de linkerbaan op houden.
Is dit dik?
hij wordt er nog steeds niet mooi van.
Velgen 2 maatjes groter en het geheel eens een cm of 6 lager leggen…of zie ik dat verkeerd?
Hij had natuurlijk ook een andere kleur kunnen kiezen om op te vallen…
@Jochempie: Bij Japanse auto’s hier in NL heb je maar een uitvoering/kleur-combo te kiezen die op de boot meegenomen is; zwart, wit, degelijk. Een lekker (b.v.) lichtblauw-metallic is zeldzamer.
Wil je maatwerk, dan koop je een Duitser, die rolt de fabriek uit op bestelling …
@dawwg: ? Net alsof een dealer geen bestelling kan plaatsen bij een importeur, en een importeur niet bij de fabriek? Waarom hebben ze anders een folder en een prijslijst?
Ik zag vandaag een rode Subaru Justy met wit/zwart geblokte sportstrepen! Dik man! Jammer dat ik geen foto’s heb genomen..
Gasten…
@erce: Vet, dat is pas nieuws. Zeker als ie nog hele dikke velgen had, of dat weer niet helaas ?
@dawwg: ja man, hij had echt super brute 14 inch licht metaaltjes er onder liggen. Wat een racemonster! Echt een verrijking van het Nederlandse wegennet.
het blijft toch een lelijk hok!
?k vind m wel vet
Een nieuws dieptepunt is bereikt?
Ik heb een half jaar geleden nog een mooie tip gegeven over een nieuwe vorm van verbrandigsmotoren, interessant technisch stukje!
Maar blijkbaar geeft Autoblog liever de voorkeur aan een CT200h op een nieuw setje lichtmetaal.
Op zich niks mis mee, maar het is geen nieuws. Ik zou hem op Autojunk.nl wel zijn tegengekomen.
Hoezeer ik het ook probeer, Autoblog is de laatste tijd niet gestegen in mijn achting. Meerdere leden hebben hier al over geklaagd.
Ik begin me steeds meer aan te sluiten bij @w0o0dy
@vale46:
Zeikwijf!! Je kunt altijd je eigen site maken als je het hier niets vind!
Te moooi dat wanneer er een japanner langskomt iedereen zeikt. Robbie ga zo door !!
@besaram: Bedankt voor het complimentje!..
Als je ogen in je kop hebt zitten had je gelezen dat ik vind dat met de auto op zich niks mis is.
Lezen is tegenwoordig ook verheven tot een topsport, net als beleefd blijven…
@vale46: Mja vind al een tijdje dat Autoblog eigenlijk een aaneenschakeling aan het worden is van youtube filmpjes en nieuwtjes over de premium Duitse 3.
En dan check ik bijvoorbeeld Top Gear/EVO/ImportTuner magazines voor de verandering, blijkt er toch veel gebeurd te zijn op autogebied dat aan autoblog geheel voorbij gaat.
Autoblog is eigenlijk van een blog naar een smartphone app gegaan. Bitesize berichtjes met zo nu en dan filmpjes en foto’s ter ondersteuning.
@Dev: Ik check eigenlijk alleen 2 sites, autoblog&autofans. Overlappen elkaar wel veel maar soms vind je wel leuke dingen die de andere niet heeft.
Nu je het zegt, maar er staan nog wel goeie uitgebreide artikels tussen, maar die zijn in de minderheid aan het raken. Je kan ze wekelijks op je hand tellen.
Ik stoor mij er ook wel aan dat er bijna niks van techniek op AB komt, terwijl een auto er bomvol van zit. Durf te wedden dat half de redactie niet weet hoe V-tec werkt.
@vale46:
Hahaha en dit doet zich voor als de echte auto kenner het is VTEC! Lutser
@besaram: Ramp, een grammatica fout!! My gooddd!!!-_-
Ik kan het misschien niet correct schrijven(ik schrijf het dan ook niet elke dag) maar ik weet wel hoe het in elkaar zit.
@vale46: vertel.. :mrgreen:
@dennisr: You little bastard :D
Om mij er makkelijk vanaf te maken: er word op een bepaald toerental overgeschakeld naar een andere nok van de nokkenas.
Met die andere scherpere nok blijft de inlaat langer open dan een reguliere nok waardoor de motor meer lucht kan happen en zo dus meer toeren(en vermogen) kan ontwikkelen.
VTEC blokjes staan bekend om hun hoge toerentallen.
@vale46: ah.. gelukkig, je loog niet.. :lol: ik wist het stiekem al.. wou het even horen.. wat ik me nog altijd wel af vraag, en misschien weet jij het.. is VVT-i hetzelfde als VTEC? aangezien het ook met variabele klep bediening is, zoals bij de VTEC.. volgens mij is het het zelfde maar weet het niet zeker..
@dennisr: VVT-i (vandaar dat ik VTEC met een streepje schreef!) is gewoon een systeem met variabele kleppentiming. Heeft op zich niks met VTEC te zien.
Het kan enkel regelen of een klep wat vroeger of later moet open gaan of dicht gaan. Maar elke klep blijft zijn eigen nok behouden, er word niet overgeschakeld.
@dennisr: is idd hetzelfde alleen niet als doel om meer pk boven een bepaald toerental te kweken maar juist om zuiniger te zijn. Maar in theorie is het idee er achter idd gelijk. (variable valve time injectie dacht ik zo)
@dennisr:
vvt-i van Toyota is om meer koppel te produceren bij een laag toerental. En werkt in de poelie van de nokkenasjes.
vvtl-i is de vtec variant van toyota deze is er wel voor om het maximale uit de hoge toeren te halen.
@vale46: En dat het record van meeste pk per liter op naam staat van de 2.0 liter VTEC blok (F20C) van de S2000? ;)
@integraturbo: ” 240 HP @ 8,300 rpm ”
120pk/liter! Er zijn inderdaad niet veel atmosferische productie motoren die beter doen denk ik.
@vale46: op papier wel, helaas haalden de meeste S2000’s dat vermogen in de praktijk bij lange na niet. Desondanks blijft het een knap stukje techniek.
@integraturbo: Porsche GT3 RS 4.0 heeft 500 pk. =125pk/Liter
ouhhh, jammer ;)
@vale46: En de 458 heeft er nog een paar meer.
@sir_smokalot: You’re right! 128,4pk/L
Als ik reken met 578pk toch, want op vele sites kom je ook 562pk tegen(o.a. wiki). Maar dat is weer die eindeloze discussie over welke pk’s je spreekt…
redelijk algemeen geaccepteerd dat hij 570 ps heeft (wat 562 hp is). Geloof ik.
@sir_smokalot: ik aanvaard ook altijd 570pk voor de 458.
In werkelijkheid is elke motor verschillend. De ene heeft 575pk de andere 590pk…
Daarom dat pk, hp, bhp,.. me allemaal niet boeit.
5a10pk doet er niet toe bij zo’n getallen.
@dennisr: Voor meer details verwijs ik je door naar Youtube. Staan zeer mooie filmpjes op, daar heb ik het zelf ook van geleerd. Een plaatje zegt soms meer dan een blad tekst.
@vale46:
Maarr ik moet je daarin wel gelijk geven! Er mag wel heel veel meer over de techniek gepost worde! Al komt het meeste uit japan, wat waarschijnlijk de reden is waarom het er nie op word gegooid!
@besaram: denk je soms dat AB anti-Japan is?
GT-R (schrijft zo toch hé? ;) ) komt hier nochtans regelmatig voorbij.
Blij dat je op dat vlak mijn mening ook deelt!
Zeer mooie velgen?! :? Hahaha goede grap! Valt weer echt in de categorie, “Al geef je een aap een gouden ring… enz”
Ik vind de Lexus CT200h best een mooie bak. Maar zo in het wit kan het ding wel een pollepel “bosozoku style” gebruiken… :D
Dit heeft @robbie gewoon met opzet gepost om te kijken wat voor reacties er komen om stiekem te peilen wat voor verbeteringen toegepast kunnen worden aan deze site.. ;)
Nounou, wat een supernieuws dit!
en de reacties stromen binnen, opslag voor robbie? good job rob..
blijft het bij de ct200h of komen er ook nog andere motor varianten ge garandeert succes denk ik.
Dit zijn z’n wintervelgen, kun je nagaan hoe dik z’n zomer velgen wel niet zijn. Ik voel nog een artikel opkomen!!!!
@pinokotsbeer: lol
Ik neem aan dat dit geen lease is, maar particulier aangeschaft?
In het geval van Lease kan de eigenaar maandag een telefoontje van de maatschappij verwachten. Aftermarket LM word niet echt gewaardeerd door lease-boeren.
http://link.marktplaats.nl/522110282?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=48378
deze hybrid is mooier en heeft grotere velgen :D
lelijke velgen
denk dat velgen van de LFA hem beter staan
(wat mensen met VAG doen kan bij toyota/lexus ook)
Ach je kan zeggen dat dit een onzinnig artikel is, aan de andere kant; je hoeft niet elk artikel te lezen en zo is er voor ieder wat wils toch? Ik lees ook lang niet alles wat gepost wordt
@rubenpriest: ik lees ze ook niet allemaal, omdat niet alle nieuwtjes(lees: soaps) mij boeien!
Maar dit artikel is niet eens nieuws, het heeft ook geen toegevoegde waarde(grappig etc) of iets wat handig is om te weten. Totaal useless.
Zoals ik al zei: ik was hem wel tegengekomen op ahbh.
Toyota met lichtmetaal. Top!
Geinig gebakje. Zie alleen de nieuwswaarde van deze post niet zo in
@dawwg
Hoezo, wat?
volgenst testaankoop, de belgiche consumenten organistattie is het echt geenn aanrader
Wat een lelijk hok…
je moet op zaterdagochtend deze niet langs de straat zetten… want dan wordt ie meegenomen als oud lelijk ijzer
“De hybride CT200h is met zijn 14% bijtelling een waar schot in de roos voor Lexus. Vorig jaar werden er zo’n 2.300 afgeleverd in Nederland en dit jaar zullen dat er alleen maar meer worden. Het gevolg daarvan is wel dat zo’n beetje elk parkeerterrein van een willekeurig bedrijf is bezaaid met CT200h’s”
Mooi! De parkeerterreinen zien er een stuk beter uit nu. Je zou maar Polo/Golf/Passat/A4 rijden….
@noir8: Precies, ook is het je smaak niet, beter dan dat alles in dezelfde wagen/concern rond rijdt. Maakt het zicht op de weg tenminste divers
Ookal leg je er gouden wielen op, het ontwerp is zo verneukt
Ziet er zeker heel vet uit!
nu 102 reacties omdat een lexus eigenaar andere velgen nam…