Rush, rush, get the yayo.
Als je als autofabrikant wat extra’s wilt verdienen, dan kan je, zoals Ferrari dat doet, ergens in Bangladesh voor een appel en een ei heel veel petjes, sleutelhangers, oordopjes, en shirtjes laten maken. Uitstekend businessmodel met prima winstmarges, en er zijn altijd sufferds genoeg die het kopen.
Gooit Lexus het over een andere boeg, en diversificeert de Japanse fabrikant zijn activiteiten nu richting het Colombiaanse marcheerpoeder? Qua return on investment helemaal geen slecht idee: zo lang de Rock ’n Roll-brandstof hoogst illegaal is, zijn er uitstekende winstmarges mee te pakken. In feite gaat de laatste zin uit de vorige alinea hier net zo goed voor op.
Maar nee, waarschijnlijk is bovenstaand blok niet van Lexus afkomstig, maar hebben de persers ervan gewoon hun eigen logo er op geplakt, wat toevallig het Lexus-logo is. Immers, als je op een housefeestje wat partysnacks met een Rolex-kroontje of Mitsubishi-logo naar binnen werkt komt dit ook niet bij die fabrikanten vandaan.
De Lexus-coke zat tussen een partij bananen die via Antwerpen naar Nederland kwam. Toen de politie eens ging neuzen (#Seth) in de container werd er zo’n 285 kilo van de Witte Sloper ontdekt. Geen slechte vangst.
Wel frappant dat voor het Lexus-logo is gekozen (misschien is het hybride-coke?), je zou wellicht eerder een BMW- of Ferrari-stempel verwachten? Of vind jij een ander automerk echt typisch voor mensen die graag met regelmaat hun neustussenschot bijplamuren?
We vermoeden dat Lexus niet zo blij is met deze ‘reclame’ uit de drugswereld, maar daar doe je weinig aan. Als u de volgende keer iemand met een verstopte neus uit zijn LS600h ziet komen, weet u waarom.
Voor de goede orde: niet alleen Lexus is het slachtoffer van deze stempelpraktijken, ook Hyundai overkwam het reeds.
berlinetta zegt
Als ze daardoor meer auto’s als de LFA blijven bouwen, mogen ze van mij. Misschien sponsor ik ze dan nog wel eens.
StijnB zegt
Lexus-onderdelen in bananendozen,how obvious… Die druglords moeten dringend leren zelfs het hoofd clean en koel te houden…
darkpluisje zegt
@StijnB: Och alles in pakketjes in bananen dozen word gecontroleerd, dan maakt het nog maar weinig uit of er iets plausibels op staat :P
rotarypowah zegt
Ik hoef geen coke als ik pepsi.
quattromeister zegt
@rotarypowah: pep is voor junks
rotarypowah zegt
@quattromeister: yup. Net als coke.
quattromeister zegt
@rotarypowah: Minder.
r32turbo zegt
@quattromeister: autojunk ?
lamborgfan zegt
Premium coke!
bempi zegt
Wow een onderschepping eens in de zoveel tijd + persberichtje ? Die andere partijen van 10 duizenden kilo’s laten ze gewoon doorgaan zodat ze eraan kunnen verdienen. Zo’n gebruikelijk norm van de Rotterdamse doorvoerhaven :).
bozewolf zegt
@bempi: Je gebruik niet 285 kilo voor een nepzendinkje lijkt me zo. Iesch beetje veel.
benzinehoofd zegt
(Get) High ’n die, ja, maar Lexus?
slaapmutsje zegt
En alweer een terugroepactie van Lexus…
E34M5Touring zegt
Accupacks my ass. Dat waren dus gewoon Ponypacks.
jaapiyo zegt
Wat er nou in die pakjes zit…is dat al versneden met kattengrit of doen ze dat pas als het in de bijlmer is aangekomen?
Puur verschepen lijkt me logischer –> minder volume, maar ik ben niet heel bekend met hoe dat verschepen in zijn werk gaat anders dan scarface en cocaine cowboys gezien te hebben.
Simpson zegt
@jaapiyo: lexus is van de hybride, dus die versnijden dat waarschijnlijk al in de fabriek :)
yerrie zegt
De uitleg dat het niet echt van Lexus zelf was is denk ik overbodig
reggie-boy_rood zegt
“Haal twee Mercedes benzjes op”…
racethesun88 zegt
Is toch gewoon het poeder voor hun airbags, niet ?
fejjie zegt
In mijn jonge tijd waren het nog mitsubishi’s. Blijkbaar heersen de aziatische automerken in de wereld van het neussnoepgoed :-)