Het is officieel, Sir Lewis Hamilton mag een UB40 formulier aan gaan vragen bij de Britse regering. Skeer.
Soms zit het mee, soms zit het tegen. Lewis Hamilton werd afgelopen seizoen voor de zevende keer wereldkampioen in de Formule 1. Hij evenaarde daarmee het record van Michael Schumacher en heeft inmiddels al meer races gewonnen dan de traditie-Rekordmeister. Daarna is de Brit ook nog tot Sir verheven door de Queen, wat nog steeds wel ‘een dingetje’ is in Old Blighty.
Maar gisteren moet een lastige dag geweest zijn voor LH44. Hij is sinds die dag namelijk officieel werkeloos. Het is dat het UB40 formulier waar de gelijknamige band naar genoemd is niet meer bestaat, maar anders zou Lewis ‘m wellicht aan hebben kunnen vragen. Hoewel, er zal vast ook wel een vermogenscheck zijn en dergelijke…
Beetje een gebbetje natuurlijk dit alles, maar feit is dat het contract dat Lil’ Lewis had bij het F1 team van Mercedes voorbij is en dat er nog altijd geen nieuwe deal op papier staat. Nou hebben beide partijen altijd aangegeven ‘dat het uiteindelijk wel goedkomt’ en daar gaan we ook nog steeds vanuit. Maar op een gegeven moment begint het natuurlijk toch te kriebelen. Is er meer aan de hand?
Misschien wel, volgens kwaliteitspublicatie Corriera dello Sport. Dit vooraanstaand Italiaans nieuwsinstituut meent namelijk te weten dat er in November al een superdeal op tafel lag voor HAM. Het zou gaan om een nieuwe verbintenis van vier jaar ter waarde van een astronomische 50 miljoen Euro per jaar. Doch naar verluidt hebben een aantal hoge piefen in de top van Daimler voordat pen papier raakte gezegd ‘nein!’.
Voor deze hoge piefen zou het problematisch zijn Hamilton, die toch al een vorstelijk salaris geniet, een dikke loonsverhoging te geven. Het concern wordt namelijk fors geraakt door het Coronavirus en moet tegelijkertijd hervormen voor de bouw van EV’s. Veel banen zijn daardoor al verloren gaan bij Daimler en andere staan nog steeds op de tocht. Een enorm grote bak geld aan iets frivools als de F1 uitgeven ‘oogt dan niet zo lekker’.
Naast het hoge bedrag zou naar verluidt ook de duur van het contract een probleem vormen voor Daimler. Hamilton zet graag in op een nieuwe deal van vier jaar, die hem tot de vooravond van zijn veertigste verjaardag zou brengen. Daimler legt zich liever vast voor slechts twee jaar. Misschien heeft dat laatste ook wel te maken met flexibiliteit houden om eventueel de sport te verlaten, denken wij dan.
Enfin, linksom of rechtsom hoeven we ons natuurlijk geen zorgen te maken om LH44. Maar wellicht heeft hij zijn hand in ieder geval voor wat betreft een blubberdik nieuw contract dus toch wat overspeeld. Nu iedereen heeft kunnen zien dat George Russell ook best wel hard kan rijden met de W11, vraag je je immers ook af of dat niet de ogen van sommige mensen geopend heeft. Tevens valt het nog even te bezien hoe nieuwe aandeelhouder INEOS tegen de zaken aankijkt. Wat denk jij, gaat Lewis toch gewoon nog jaren door bij Mercedes? Of is de grote verrassing der grote verrassingen in de maak? Laat het weten, in de comments!
Robert zegt
“Will work for food” 🤣
Damn @jaapiyo, je eerste photoshop van het jaar is weer een lekkere binnenkomer hoor!
Maarten van de pol zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
clubbtraxx zegt
Ik zou het een geniale zet vinden van Mercedes als men Lewis geen nieuw contract geeft.
Kunnen de wagens ook weer gewoon in het zilver zoals het heurt.
Khalid zegt
Ik hoop het al hoewel die zwarte livery mooi is. Ik zou het allen matzwart maken. Als mercedes hoofdkantoor zegt we zetten een andere er in is mooi, ik zou lewis allang eruit gezet hebben en pascal wehrlein en ocon toen in laten stappen, als eerbetoon voor schumacher om niet zijn 7 wks te evenaren of verbreken aangezien schumacher de grondligger is van de succesen die mercedes in de F1 nu mee maakt.
chrisvis zegt
@Khalid: diezelfde schumacher die volgens u de basis legde van deze oppermachtige Mercedes werd anders wel keer op keer naar huis gereden door een zekere Rosberg. Laat nu net diezelfde Rosberg 4 jaar nodig hebben gehad om eindelijk Hamilton te verslaan voor het WK(erg bedroevend als je ettelijke jaren meer ervaring hebt bij Mercedes).
toniominestrone zegt
@chrisvis: Je verhaal raakt kant noch wal, op het moment dat Rosberg instapte bij Mercedes was Hamilton al een paar jaar wereldkampioen.
mashell zegt
@toniominestrone: Rosberg stapte in 2010 vanaf het begin in bij Mercedes (hoewel dat gewoon de boedel van Brawn en Honda is natuurlijk). Hamilton kwam in 2013 naar Mercedes. Hij was in 2008 een keertje wereldkampioen geweest bij McLaren.
herve11f zegt
@clubbtraxx: Hypothese: Mercedes spuit de auto’s weer zilver; betekent dit dan dat ze zeggen dat Black Lives don’t matter anymore? Hoe gaan ze dit uitleggen?
clubbtraxx zegt
Je wilt als fabrikant toch liever niet met die BLM club geassocieerd worden, dus hoe eerder ze weer naar zilver terug kunnen hoe beter?
acakoning zegt
Lijkt me echt fantastich voor de sport als Lewis niet bij-tekend. En echt zegt: dan niet. En de oude grijze heren in bestuur en raad van toezicht bij Daimler niet mee willen gaan in de absurde eisen.
Maar ik denk helaas dat het er niet in zit voor ons..
Robert zegt
@acakoning: deze grijze heren zouden een voorbeeld moeten nemen aan Sir Frank Williams.
Die dumpte in 1996 de regerend wereldkampioen Damon Hill, omdat -ie niet wenste mee te gaan in diens absurde salariseisen. Vervolgens hadden Ferrari en McLaren ook wel interesse in de diensten van Damon Hill, maar ook die zagen er geen heil in het gat te dichten tussen de salariseis en het tegenbod. Waarna Hill -uiteindelijk, en alsnog tegen een veel lager salaris- voor seizoen 1997 alleen nog kon instappen bij middenmoter Arrows.
mpgc zegt
@RRRobert: Hill werd niet op straat gezet vanwege salariseisen. Frank Williams en Patrick Head hadden halverwege het seizoen stiekum al gesproken met Frentzen. Kennelijk geen vertrouwen in Hill. Toen die vervolgens toch kampioen werd kon ie vervolgens toch vertrekken. Adrian Newey, destijds de hoofdontwerper bij Williams beschrijft het als een behoorlijk achterbakse actie van Willams en Head in zijn boek “How to build a Race Car”. Het boek is overigens een aanrader.
SpeedGeek zegt
Dat laatste kan ik beamen. In enkele dagen het boek uitgelezen en zeker het hoofdstuk over Imola 1994 was fascinerend. Had alleen meer technische tekeningen verwacht.
toniominestrone zegt
@mpgc: Hill zijn salaris eisen speelde wel degelijk een rol bij het niet verlengen van zijn contract, koos uiteindelijk voor Arrows waar hij een vorstelijk salaris kreeg.
Jasp3r zegt
Het boek van Newey heet “How to Build a Car”
mashell zegt
Hamilton hoeft zich geen zorgen te maken, voor hem schopt Aston Martin zo Vettel er uit en zelfs Red Bull zou Verstappen er voor op straat zetten. Maar hij blijft gewoon bij Mercedes, met het huidige salaris en een contract voor 3 jaar.
rolov zegt
@mashell: nee hoor Verstappen zetten ze echt niet op straat voor hammi
tfsi zegt
@mashell: Dat geloof je zelf toch niet. Ze zullen Peres eruit gooien maar vertappen echt niet, die heeft gewoon nog jaren voor zich.
kareljansen zegt
@mashell: aha. Heb je toevallig ook de laatste 8 eindcijfers voor de volgende trekking voor me?
audiA41.8TFSI2013 zegt
Wanneer ik een hoge pief zou zijn bij Daimler Mercedes zou ik ook echt niet instemmen met een salaris van 50 miljoen per jaar, vier jaar lang voor Lewis. Met een andere coureur wordt je ook wereldkampioen met dit materiaal (en kost veel minder). Uitgelezen kans nu voor Daimler Mercedes om van deze hoge kostenpost af te komen. Hiermee ontvang je ook respect van mensen op de werkvloer van Daimler Mercedes, die voor een modaal salaris aan werkzaam zijn.
mashell zegt
Daimler zit in Baden-Württemberg, daar is modaal niet zo laag. En met een andere coureur wordt je zeker niet zomaar wereldkampioen. Ik zie Bottas de druk niet standhouden. Boven is de marketingwaarde van een 7-voudig wereldkampioen enorm en dat is toch de hoofdbezigheid van de coureurs, ambassadeurs van het merk zijn.
Edge zegt
Gemiste kans @jaapiyo! Je had deze moeten photoshoppen: https://images2.persgroep.net/rcs/L-5WSzzJP7cUwi_NgxQZysFOvdY/diocontent/172258779/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.8
jaapiyo zegt
Ik weet niet of dat een heeeeeeeeel goed idee was geweest. In verband met gebruiksrechten enzo bedoel ik.
lavoro zegt
@Edge: zelfs hier loopt z’n pa/fysio achter hem aan…
SpeedGeek zegt
Ik blijf dit een mooi schaakspel vinden. Vooral die Toto Wolff. Hij is geloof ik de manager van ene Russell dus moeten we straks verbaasd zijn als het blijkt dat Wolff bewust Russell in de auto heeft gezet en niet VanDoorne.
Ik heb niets tegen Hamilton maar het is toch wel redelijk duidelijk dat Hamilton Mercedes harder nodig heeft dan andersom, als hij de oh-zo tenenkrommende term “GOAT” wilt bereiken. Begrijpelijk Ola Källenius dwars gaat liggen aangezien hij nooit al te spreken was over Wolff en Hamilton.
Turbo S zegt
@SpeedGeek: die volgens jou tenenkrommende term wilt hij niet bereiken maar heeft hij al bereikt. Dus hij zou er zomaar mee kunnen stoppen. Misschien duurt het zolang dat er geen nieuws is omtrent het Mercedes stoeltje omdat er nog geen vervanger voor Russell bij Williams gevonden is.
SpeedGeek zegt
Mhuah ik vind die discussie op dit moment nog behoorlijk subjectief. Het is maar net hoe je naar de statistieken kijkt. Heel veel mensen roepen ook dat LeBron James de grootste ooit is terwijl hij minder titels dan Michael Jordan heeft.
Hamilton heeft meer overwinningen, maar Schumacher had sneller die 91 overwinningen behaald die Hamilton nodig had om Schumacher te evenaren. Hamilton heeft meer poles maar Schumacher won vaker de race van tweede of derde plek.
chrisvis zegt
@SpeedGeek: u vergeet nog te vermelden dat Schumacher ook controversiëler was ook. Twijfelachtige wagens, opponenten expres van de baan rammen en teamorders om u tegen te zeggen…
SpeedGeek zegt
Bottas heeft in 2018 ook gewoon 3 maal keihard team orders gehad. Hij moest Hamilton in Rusland voorbij laten, hij mocht Hamilton in Duitsland niet inhalen en in Singapore moest hij langzamer gaan rijden zodat Hamilton na zijn stop nog net vóór Bottas de baan op kwam.
Ik bedoel er mee dat er op alles wel wat te zeggen is. Schumacher heeft stomme dingen gedaan maar Hamilton ook.
En het hebben van een twijfelachtige wagen kun je wellicht wegstrepen tegen het hebben van de meest dominante auto ooit.
chrisvis zegt
@SpeedGeek: de Ferrari was anders ook de eerste jaren van het millennium een dominante factor. Teamorders zijn van alle tijden maar zoals Oostenrijk in 2004 dat was dan weer de overtreffende trap(Barrichelo die voor de streep bijna stil moest gaan staan). Punt is dat Lewis nooit uit eigen beweging vroeg om de boel op te houden en hij deed zeker niet van die moves zoals schumacher het meer dan eens deed(vraag maar aan villeneuve)…
SpeedGeek zegt
Tuurlijk de Ferrari was dominant maar de Ferrari verbleekt bij de dominantie van Mercedes.
En een team order is een team order, of dat nou in de laatste ronde gebeurd zoals in Oostenrijk of halverwege de race in Rusland. Het is allebei lelijk.
Maar nogmaals, ze hebben beide hun streken. Hamilton was plots wantrouwig richting zijn team gedurende het seizoen van 2016. Iets wat ik, net als opzettelijk iemand van de baan rijden, ook erg respectloos vind. Hamilton heeft 6 van de 7 titels aan die dames en heren te danken en om dan te roepen dat iemand binnen Mercedes niet wilt dat hij kampioen wordt vind ik respectloos.
Er is voor Senna, Schumacher, Hamilton, allemaal wat te zeggen waarom hij wél of niet de beste ooit zou zijn.
Maar goed, we weten allemaal dat Fangio en Clark de beste ooit waren.
sportevo zegt
Misschien zitten ze bij de top van Mercedes ook wel op Autoblog en hebben ze gelezen dat de kenners hier zeggen dat het allemaal aan de auto ligt en de rijder toch weinig tot niets bijdraagt aan een overwinning/wereldtitel en dat ze nu zijn gaan nadenken.
Zat coureurs die er al op gerekend hebben dat ze komend seizoen meer thuis zouden zijn en vast wel voor een half procent van wat Hamilton kost willen instappen (Hulkenberg, Grosjean, Kvyat).
Mercedes kampioen 2021, veel geld in de zak gehouden voor ontwikkeling van EV’s, een uitgerangeerd coureur blij omdat hij toch kan rijden. Win-win voor iedereen toch?
Of zou de rijder toch wel iets bijdragen aan het succes?
Laten we eerlijk zijn: als het echt zo zou zijn dan hadden ze bij Mercedes toch allang een andere (goedkopere) rijder naar voren geschoven en tegen Hamilton gezegd dat het 8 fantastische jaren waren maar dat hij de boot van 2021 gemist heeft met zijn eisen. Of ze zijn allemaal volslagen krankjorum bij Mercedes en snappen ze het niet? Maar ik denk dat niemand hier dat hardop tegen ze durft te zeggen.
Overigens blijf ik het nog steeds een enorme belediging voor Russell vinden dat zijn optreden in Bahrein wordt toegeschreven aan de auto en niet aan de rijder.
chrisvis zegt
@sportevo: overschot van gelijk…de wagen is volgens velen zo superieur, maar bottas geraakt al jaren niet op het niveau van een Hamilton. Rosberg had-ondanks hij al een paar jaar bij Mercedes was- ook 4 jaar en een dosis geluk nodig om Lewis te verslaan. Russell stap in een onbekende wagen in en rijdt ondanks malheur Bottas gewoon van het kastje naar de muur. En de wagen is altijd een beslissende factor maar dat is overal zo…zet Max in een Williams en hij gaat ook niet in de top tien geraken, hetzelfde telt voor Lewis…
terazino zegt
Daimler moet miljarden bezuinigen. Dikke pegels voor Lil Lewis zijn gewoon niet meer intern te verklaren.
fmgarcia zegt
Lewis garandeert het kampioenschap min of meer voor Mercedes. Denk dat hij die 50 miljoen wel goed praat over een jaar gezien. Hoop ook dat hij lekker door gaat. Het “falen” van de andere teams zorgt ervoor dat de competitie saai is geweest. Dus laat Ferrari, Renault, McLaren en Rbr komende jaren stappen zetten.
Dutchdriftking zegt
Ik hoop zo dat ze er niet uit komen en in Melbourne Russel in de Benz zit! Uiteraard gewoon een zilveren exemplaar.
rolov zegt
@dutchdriftking: en hammi in de Williams
rob5nismo zegt
Zou wat zijn als Hamilton een Rosbergje uithaalt
mashell zegt
@rob5nismo: na 1 wereldtitel besluiten wat leuks te gaan doen? Daar is Hamilton al veel te laat voor.
bakboord1 zegt
En niemand heeft het hier over zijn BLM aanstellerij.
De meeste merken zijn heel neutraal als het op dat soort zaken aankomt. Ik kan me zomaar voorstellen dat ze daar bij Mercedes ook niet unaniem blij mee zijn.
Hoewel ik tegen discriminatie ben komt mij BLM ook wel de neus uit. Als je niet aan alles meedoet wat zij roepen ben je automatisch een racist en nazi tegenwoordig. En daar pas ik voor.
Hmm, ik was aan het kijken naar een C350e.. Nog even extra over nadenken maar..
herve11f zegt
@bakboord1: vraag me af hoe Mercedes het gaat uitleggen als ze ooit die zwarte kleur willen wijzigen? BLDM anymore?
arias zegt
Misschien komt het wel door zijn gedrag? Hele dag zit Lewis van alle s en iedereen maar te wijzen op de BLM gedachtegoed en moet iedereen verplicht gaan knielen volgens hem. Op gegeven moment is de maat ook wel vol. Dat je 1 of 2 keer je uitspreekt tegen racisme, prima. Maar Lewis zn gedrag komt
nu wel de neusgaten van menig mens uit. Het moet tenslotte wel Formule 1 blijven en niet een of andere anti racisme protestgroep worden
mashell zegt
@arias: één of twee keer tegen racisme? Wat is dat nou voor slap gedoe? Hamilton heeft het opgepakt en gaat daar natuurlijk gewoon mee door tot racisme is verdwenen. Helaas voor hem zal dat de rest van zijn leven wel zijn.
azuli zegt
@mashell: +1
StopdeLH44haat zegt
@arias: mensen zoals jij zijn eerder het probleem dan de oplossing van racisme. Klaag je zeker ook over de jaarlijkse dodenherdenking op de Dam? Verdiep je eerst eens in de schrijnende verhalen, waarbij onschuldige mensen doodgeschoten worden in de VS en er mee wegkomen.
azuli zegt
@stopdelh44haat: +1
arias zegt
@stopdelh44haat: Je hoeft mij niet uit te leggen wat ik wel of niet hoef te doen. Heb mij al genoeg in verdiept. Onschuldige mensen worden overal ter wereld vermoord ongeacht ras en dat is voor elk van die personen zeer en zeer triest. Echter ben ik van mening dat F1 een autosport blijft en men gewoon niet elke keer maar over racisme kan blijven roepen. Je bereikt er simpelweg niks mee, wil je racisme aanpakken? Prima ga de politiek in of start een protestgroep maar ga niet elke wedstrijd erover lopen zeiken. Op gegeven moment zijn mensen er gewoon zat mee en bereik je het tegenovergestelde
StopdeLH44haat zegt
@arias: net zo als ik jou niet hoeft uit te leggen wat je wel en niet hoeft te doen is hij ook vrij om dat zelf te bepalen. Hij vindt het kennelijk belangrijk genoeg om daar steeds (terecht) aandacht voor te vragen. Doe je dat niet gaat iedereen gewoon weer lekker met waar ze met waar ze waren en wordt het vergeten. En volgens mij zeikt hij nergens over. Hij draagt alleen een tekst (die kennelijk misschien confronterend is) en knielt. Hij durft zich tenminste uit te spreken. Dat zouden er meer moeten doen. Blijkbaar hebben mensen zoals jij dan niet veel nodig om een racist te worden als hij zo snel het omgekeerde bereikt. Maar zullen wij het niet liever over zijn prestaties hebben? Per slot van rekening zitten wij op Autoblog. Wat valt daarover te klagen?Behalve dat men vindt dat hij de snelste auto heeft. Wordt dat ook gezegd als Max voor Mercedes zou rijden? Overigens mijn complimenten aan de zoveelste Autoblogschrijver, die weer een subjectief en bevooroordeeld artikel heeft geschreven over Lewis Hamilton. Blijkbaar is er geen journalistieke objectiviteit nodig voor dit soort artikelen.
z3cabby zegt
@stopdelh44haat: Alle journalistiek is subjectief en dat geldt ook voor elke reactie op een blog. Natuurlijk mag ook jij je mening uiten, maar je reageert wel erg gepikeerd als iemand je grote held bekritiseert. Arias heeft een punt en jij hebt een punt. Degene met het laatste woord is niet de winnaar.
StopdeLH44haat zegt
@z3cabby: met jouw visie op de journalistiek zet je de deur wagenwijd open voor fake news. Er zal toch ook iets moeten zijn als het streven naar objectiviteit. Als je mij gepikeerd vindt, stel ik voor om even te kijken naar de reacties als je kritiek op Max hebt. Ik wordt gewoon een beetje moe van iedere keer dezelfde kritiek op hem. BLM, hypocriet en snelste auto. We kennen het nu wel. Als een komiek iedere keer dezelfde grap maakt, lach je dan nog steeds?? Verder vindt ik het gewoon een beetje zielig en erg gemakkelijk om iemand te bashen, die zich niet kan verdedigen. Terwijl hij geen misdaden op zijn geweten heeft. BLM schijnt voor vele moeilijk te begrijpen (gebrek aan inlevingsvermogen). Hypocriet zijn we allemaal wel op verschillende vlakken. Zo eerlijk durf ik zelf wel te zijn. Dus zal ik een ander dat niet verwijten. Je kunt je ook afvragen hoe hij in de snelste auto komt. Hij is ook kampioen geworden toen de Ferrari’s nog snel waren. Hij is ook kampioen geworden in een McLaren. Trouwens, tot nu toe is Bottas nog geen wereldkampioen geworden. Is er eindelijk een donkere coureur dan gaat men met z’n allen moraalriddertje spelen. En moet hij aan hun eisen voldoen. Kijk eens naar een documentaire over zijn leven dan zie je wat hij heeft moeten doorstaan qua racisme. Dan snap je hopelijk hoe diep BLM bij hem zit. En het laatste woord of de winnaar zijn interesseert mij helemaal niet. Ik ben gewoon niet zo van het bashen van 1 persoon met een groep.
basjaski zegt
Die racisme waar jij zo over loopt te geilen heeft hem juist geholpen in z’n carriere.
Tuurlijk, z’n talent heeft hem dik geholpen maar om nou een zwart (half maar goed) ventje naar wereld kampioen in F1 te helpen is een natte droom voor sponsors/teams/F1. Bernie was al jaren voordat Hamilton kon lopen bezig iemand die zwart is in de F1 te helpen (wat toen door andere gestopt werd).
Bij testen ooit stonden een zootje van die lijpe spanjolen met bananen te gooien naar hem. Maar ga me niet vertellen dat dit soort onzin constant was, ook niet in z’n jongere carriere (zelfs bij karten).
Het victimhood is behoorlijk naar Lewis z’n kop gestegen.
banderas zegt
Let maar op: HAM tekent gewoon een jaar bij hoor. 2022 wordt pas een echt belangrijk jaar qua veranderingen, dus wie weet proberen ze dan wat nieuws.
sportevo zegt
Misschien tekent hij wel per race, net als Senna in 1993. Alleen was zijn beweegreden anders.
kwakmare zegt
Je ‘gunt’ deze man toch een nieuw avontuur. Lekker uit zijn comfort-zone en projecten dragen zoals die dirt e-rally waaraan hij zijn naam heeft verbonden……
CL65 zegt
Je kan er heel wat theorieën op loslaten maar ik denk dat het gewoon zo simpel is als; We hebben een jonkie die het voor 1 miljoen beter doet waarom zouden we in hemelsnaam iemand 50 miljoen betalen. Simpele ondernemerschap lijkt me. Alle andere redenen zijn bijzaken die ze eventueel als reden kunnen aandragen om het voor Lewis dragelijker/begrijpelijker te maken. Zeg nou zelf; je bent toch gek als je George niet in je auto zet, welke team dan ook?
net10 zegt
De salaris eisen van Hamilton gaan ook helemaal nergens meer over. Mercedes moet op de centen letten, voor veel autofabrikanten was 2020 een moeilijk jaar.
De top van Mercedes kan gezien de huidige automarkt aan niemand uitleggen dat ze nog vele jaren zoveel geld in de Formule 1 gaan stoppen. Andere coureurs willen maar wat graag voor veel minder geld in een formule 1 auto van Mercedes rijden.
grandmasterb zegt
Ik ben LH allang zat, dat hypocriete gedoe om steeds zijn persoonlijke hobby op te dringen aan andere F1-rijders, als ik hen was zou ik weigeren daaraan mee te doen. Er zijn zoveel andere bevolkingsgroepen die problemen hebben (kindarbeiders, prostituees, Oegoeren, Palestijnen, homo’s, lesbo’s etc.) , maar om nou bij het begin van een race hetzelfde probleem steeds weer onder de aandacht te brengen is zeer eenzijdig en niet nodig. Hij kan privé dat soort dingen doen, maar mag dat niet opdringen aan zijn sport-en teamgenoten.
Daarnaast probeert LH vaak vlak voor een race de concurrentie gevaarlijker voor te stellen dan die is, om zo zijn eigen prestaties beter te laten opvallen, want steevast blijkt tijdens de uiteindelijke kwalificatie en race dat hij met gemak vooraan rijdt, omdat zijn auto nu eenmaal verreweg de beste is, zoals Russel heeft laten zien.
Bovendien wat heeft het voor meerwaarde voor Mercedes als LH wereldkampioen wordt? Voor de sport is het in ieder geval negatief als dat weer gebeurt, dan haken mogelijk ook veel kijkers af. Hopelijk heeft hij zich met zijn absurde salariseisen onmogelijk gemaakt en kiest Mercedes voor iemand anders.