Lewis vindt het heel zielig voor de fans dat Sebastian Vettel nu zo goed als wereldkampioen is. Hij refereert aan de tijd dat Michael Schumacher alles won en hij zelf tussen de start en de finish ging slapen, omdat hij toch al wist hoe het zou aflopen. Misschien moet Lewis dan zelf eens zorgen dat het wat spannender wordt?
Het divagedrag van Lewis Hamilton siert vanmorgen de Engelse kranten. Hamilton beweert dat de macht van Sebastian Vettel in de Formule 1 ervoor zorgt dat de sport fans in slaap doet vallen. Dat gebeurde hem zelf ook in de tijd dat hij als jong mannetje naar de gloriedagen van Michael Schumacher zat te kijken.
“Hij heeft al gewonnen, tenzij hij de rest van het seizoen niet meer finisht. En zelfs dan wint hij waarschijnlijk nog.” aldus Hamilton. “Ik vind het vervelend voor de fans want ik kan me nog herinneren hoe het was toen Schumacher alles won. Ik werd dan ’s morgens wakker, keek de start van de race, ging weer slapen en werd weer wakker voor de finish omdat ik toch al wist hoe de race zou verlopen. Ik weet vrij zeker dat dat vandaag ook gebeurd is, in ieder geval in mijn familie.”
Los van het feit dat het natuurlijk best zielig is voor Hamilton dat zelfs zijn eigen deelname aan de koningsklasse van de autosport zijn familie niet wakker kan houden is het natuurlijk een beetje vreemd dat Hamilton zijn eigen sport en zijn eigen deelname staat af te zeiken. In plaats van strijdlust te tonen en de nadruk te leggen op de verder behoorlijk spectaculaire race van gisteren vervalt hij in een soort “Zij zijn groot en ik is klein, en da’s niet eerlijk, o nee”-gedrag zoals je dat van Calimero zou verwachten. Kom op Lewis, je bent een grote jongen, toon eens een beetje karakter en werk wat harder om het Vettel moeilijk te maken, in plaats van te lopen jammeren.
Update 08-10 (Smoke): zijn PR-manager Lewis zegt op Twitter ‘zo bedoelde ik het allemaal niet’, Seb is echt superlief en geweldig en talentvol en het liefst zou ik met hem willen trouwen #nohomo:
https://twitter.com/LewisHamilton/status/387415963114553344
https://twitter.com/LewisHamilton/status/387416155800866817
https://twitter.com/LewisHamilton/status/387416560354086912
https://twitter.com/LewisHamilton/status/387416758165839872
https://twitter.com/LewisHamilton/status/387417157237088256
umadbrah zegt
Die laatste zin.
aallex zegt
@umadbrah: Het is wel duidelijk van wie Casper fan is…
CasperH zegt
@aallex: fan ben ik überhaupt niet, maar als ik een F1 coureur moet aanwijzen als persoonlijke favoriet dan zou dat Raikkonen zijn inderdaad. Of was dat niet degene die jij bedoelde?
VeniVidiVici zegt
@CasperH: Zeg Casper, fijne vent… als je nou een stukje schrijft is het niet de bedoeling om de plank mis te slaan! Hamilton rijdt de ballen uit zijn broek en is als coureur net zo goed als Vettel zo niet beter dan Vettel, maar dat backstabbende pisvingertje heeft gewoon de beste auto van het veld waarbij menigeen zijn vraagtekens zet of dat ding wel helemaal legaal is! Is niet voor niks dat Alonso in Monza riep over de boardradio, “How is it possible that he is so quick?”.
En Lewis heeft he-le-maal gelijk ik vind het ook dodelijk saai dat treintje rij gedoe. Waarbij de eerste 2 ronden Vettel zich als een raket los rijdt van de rest.
Lewis vergeet er alleen bij te vermelden dat het ook komt door die strenge FIA regels waardoor F1 ongelofelijk steriel is geworden waardoor coureurs 0, 0 risico’s meer durven te nemen!!!
Ben van het weekend naar de film Rush geweest en A, wat een top film! en B, dat was destijds nog echt no nonsens F1 racen!
gregorius zegt
@VeniVidiVici: Hoezo de vraag of ie legaal is? In de F1 mogen teams zelf een auto ontwikkelen en moeten ze zich aan richtlijnen houden. Ook zitten er regels in de F1 die zo zijn opgesteld dat ze te checken zijn. In het (nabije) verleden is het vaak genoeg voor gekomen dat ze een illegaliteit hebben gevonden.
Dus ja, zolang er niks wordt gevonden aan deze bak, is het gewoon een puike job van de ontwerpers.
En ja, het wordt er niet spannender op; maar alles teams hebben het voor dit jaar een beetje opgegeven en kijken naar volgend jaar; wat ook zeker terecht is!
VeniVidiVici zegt
@gregorius: Tja, je hebt helemaal gelijk ware het niet dat de wereld niet perfect en eerlijk is en dus fraude bestaat… regels zijn er tenslotte om weleens overtreden te worden (vooral als er veel, HEEL veel geld mee gemoeid is)
gallardogt zegt
kinderachtige sport.
trolle zegt
@gallardogt: voetbal is pas kinderachtig,f1 vindk toch wat beter
gregorius zegt
@trolle: aardig wat voetballerS zijn kinderachtig; niet de sport.
Wouter-Klinge zegt
@gregorius: vergeet de supporters niet…
burninrubber zegt
@Wouter-Klinge: ik heb een gezonde liefde voor voetbal maar kan inderdaad niet ontkennen dat ongeveer 50% van de supporters knettergek is. Een probleem dat hier in Amsterdam maar al te vaak bevestigd wordt.
gertjan2012 zegt
Dat juist hij dit zegt is inderdaad nogal vreemd… hij zou gebrand moeten zijn om die duitser met het vervelende vingertje de lest te moeten leren.
Echter ben ik wel met hem eens dat de F1 gewoon niet meer spannend is.
Ik kijk al vanaf 1993 echt actief F1, maar ik begin het plezier er echt in te verliezen.
Een kwalificatie op zaterdag ochtend vroeg sla ik nu al over, je weet toch wel dat Vettel de pole pakt.
Echter heb ik zelf ook al vaak zitten te bedenken waarmee je het allemaal spannender kan maken, maar ik weet eerlijk gezegd ook geen oplossing.
Vroeger was het constant de ontwikkeling van de auto’s en was de ene race de ene auto veel beter dan de andere auto.
Doordat het testen er niet meer is komt er niet veel verandering in de prestaties tijdens een seizoen.
Echter als je de budgetten vrijgeeft dan beland je ook weer in de situatie dat er een paar top teams zijn die budget hebben, en de rest achteraan mee rijd voor de lol, die hebben dat geld echter niet.
De banden is de afgelopen paar jaar ook al genoeg mee gerommeld, maar denk dat we allemaal wel zien dat het niet klopt.
Een coureur lijkt mij zo hard mogelijk te willen en constant op de grens te willen rijden.
Die paar rondjes van Hamilton gisteren waren voor mijn gevoel een voorbeeld van hoe het niet zou moeten.
Wat maakt het dat de Moto GP altijd spannend is en de F1 dat meer niet is dan wel…
Ik weet het eerlijk gezegd niet, maar ik hoop wel dat er iets gaat veranderen anders gaan er een hoop fans verloren!
escort77 zegt
@gertjan2012: als je het spannender wilt maken, kan je de winnaars van een race bij een volgende race “straf-kilo’s” meegeven, extra gewicht in de auto dus om deze langzamer te maken.
Ik dacht dat de DTM dit doet of deed, maar weet niet of ik er zelf een voorstander van zou zijn. Gelijke auto’s of in ieder geval regels, dat heeft ook wel wat, het straffen van een winnaar gaat tegen mijn gevoel in.
skinnybmw zegt
@gertjan2012: MotoGP is ook saai geweest de afgelopen seizoenen…dit jaar is het weer wat beter en helemaal omdat Marquez lekker bezig is. DTM is ook saai…eigenlijk zijn alle koningsklasses saai geworden de laatste jaren. Motoren die zelf weten waar ze zijn op het circuit (waarom ging het zo slecht? Omdat m’n motor niet wist waar hij op het circuit was…), DTM wagens rijden over rails, niks spannends meer aan en WRC is ook niet meer wat het geweest is. Je moet voor de gein eens British Superbike gaan kijken…daar zie je pas weer wat ook al weer echt racen is. Zelfs V8 Supercars begint saai te worden! Het is veel leukere de ‘lagere’ klasses te kijken en dat is volgens mij niet de bedoeling.
Ra1kkoneN zegt
@gertjan2012: Ja, want vorig seizoen was totaal niet spannend en onvoorspelbaar. Vooral de eerste 8 races waren saai en vol Vettel dominantie. Oh wacht…
Daarnaast pakt Vettel altijd pole? In België (3 races voor Korea) stond Hamilton op pole. Fun fact: dit seizoen stond Hamilton 5x op pole en Vettel 6x. Niet eens zo’n groot verschil.
gertjan2012 zegt
@Ra1kkoneN: Klopt vorig jaar was de strijd om het kampioenschap absoluut spannender, maar ik bedoel ook meer de gevechten op de baan…. wiel aan wiel….
Nu krijg je al een straf bij een klein beetje contact, leuke dingen zoals die lift van Webber en Alonso worden gelijk verboden…. er gebeurd één keer een ongeluk bij een pitstop en gelijk word alles veranderd ( waar ik overigens als kijker weinig van merk ) .
Men overdrijft een beetje en gedraagd zich krampachtig om alles onder controle te houden…. dat maakt het ook wel weer erg saai.
Ra1kkoneN zegt
@gertjan2012: de straf van de lift was niet om de lift, maar omdat Webber zich niet aan de regels hield en geen toestemming had van de marshalls om de baan op te gaan. Dat hij er 10 plaatsen straf voor heeft gekregen kwam omdat het zijn 3e reprimande was dit seizoen.
Dat er geen cameracrew meer in de pits mag komen is ook begrijpelijk. Er kan ontzettend veel mis gaan en bij heel veel series in het gewoon verboden om in de pits te komen als je niet bij een team hoort.
schnitzelexpert46 zegt
@gertjan2012: Zelfs toen Rossi alles domineerde was het spannend om te kijken.
gregorius zegt
@gertjan2012: Als dat plan met de 45 seconden Kers per ronde met aardig wat pk (of hoeveel) het dan ook is… dat kan de echte coureurs weer een voordeel geven.
Maar uiteindelijk blijft het een sport waar de auto blijft veranderen gedurende een race en waarin er al zoveel data is dat elk team bijna precies weet hoe de auto zo af te stellen dat ze er het maximale uit weten te halen; dus ja, zolang er weinig ontwikkelingen zijn gedurende het seizoen, zal je veel van t zelfde zijn. Hopen dat er andere teams zijn die beter met die nieuwe regels omgaan en dat het toch een race of 5 duurt voordat alle coureurs met die extra Kers om kunnen gaan!
heidi zegt
@gertjan2012: Ik kijk al vanaf 1993 echt actief F1, maar ik begin het plezier er echt in te verliezen.
Daar heb 20 jaar voor nodig gehad?
weynschenkie zegt
Ben het hier niet helemaal eens met AB. Hamilton doet er vast en zeker alles aan om het Vettel zo moeilijk mogelijk te maken. Ik vindt het geen lak aan mentaliteit maar meer realiteit. ik keek vroeger elke race, maar sinds Vettel alles wint vindt ik het steeds saaier worden..
hammerman zegt
Ik ben de afgelopen jaren ook regelmatig in slaap gevallen bij het kijken naar F1, zo saai is het meestal. Nu blijf ik er niet meer speciaal voor thuis. Als ik kijk en ze rijden na een half uur nog steeds als in een optocht na elkaar, zonder enige spanning of inhaalacties, zet ik de TV uit of ga iets anders kijken.
maiik0ll zegt
Wat een kut artikel zeg…. Hij heeft gelijk en dat zonder twijfel zijn uiterste best om hier iets aan te doen! Ik zal regelmatig weg tijdens de race omdat het gwn gruwelijk saai wordt omdat met pannenkoek met zn vingertje weer eens 30 seconde voorsprong heeft!
spellingscontrole zegt
Ik snap het probleem niet. Ik kijk geen Formule 1 om Vettel te zien winnen, maar om mooie inhaalacties en rivaliteit te zien. Of het nu voor- of achteraan in het rijdersveld is.
motoragent zegt
@spellingscontrole: Precies, Vettel won gister, wint volgende race en wordt kampioen. Maar ik kijk niet voor de uitslag, ik kijk voor de race, en gister heb ik een geweldige race gekeken. Grosjean laat zien waarom hij nog een seizoen bij lotus verdient, Hulkenberg heeft zich de ballen uit de broek gereden om 3 wereldkampioenen achter zich te houden in een hork van een auto en Giedo heeft zich ook weer prima terug weten te vechten na de drive-through. Daarnaast waren het mooie inhaalacties te zien (denk aan alonso en hamilton samen) en hadden we zelfs vlammen.
heidi zegt
@motoragent: Je kon er zeker niet van slapen?
str8six zegt
Als je F1 niet kijkt of niet interesseert dan kijk je toch gewoon niet. Lijkt me vrij simpel. En als het zielig is voor de fans omdat Vettel alles wint (wat is overigens fantastisch vindt) dan moet dhr. Hamilton zelf maar eens beter zijn best doen!
n54coupe zegt
Tja, wat zou een oplossing zijn…
Misschien Adran Newey verbannen van de tekentafel? Of elk jaar voor een ander team een auto laten ontwerpen
De man ontwerpt al jaren de meest briljante F1 auto, en is slim genoeg om overal op de grens van de reglementen te zitten.
Prestaties in F1 zijn afhankelijk van 3 factoren, auto, team en coureur.
Red Bull heeft alle 3 het best op orde. Met 5 wereldkampoienen aan de start kun je niet volhouden dat er geen talent rondrijdt.
Hulkenberg had gisteren met zijn Sauber een betere setup te pakken dan Hamilton. Jammer voor hem. Het was wel prachtig om naar te kijken.
Beetje jammer dat 1 teleurgestelde opmerking van Lewis dan gelijk zo opgeblazen wordt.
Coureurs zijn blijkbaar ook gewoon mensen met emoties. Prima toch?
Die-Bolle14 zegt
@n54coupe: Ik zou Newey niet verbannen, wat ik zou doen als ik bij de FIA zat is hem bij RB weghalen en hem een chasis laten tekenen voor alle teams. De teams zelf zouden dan zelf nog de motoren en versnellingsbak moeten kiezen en zelf hun eigen vleugels ontwerpen. Het is een beetje het indycar idee, maar ik denk dat je op deze manier wel het veld dichter bij elkaar kan krijgen en zelfs te kosten wat drukken.
desjonnies zegt
Ik begrijp hem wel.
Deze sport is zichzelf kwijtgeraakt met de komst van het grote geld.
Zoals eigenlijk iedere sport.
Hupke zegt
@desjonnies:
Klopt, maar ondanks dat de sport verpest is was vorig seizoen toch terug spannend sinds een lange tijd. Dit seizoen is het weer naar de knoppen.
Volgend jaar met de nieuwe motors gaat het misschien ook terug spannend worden. Tenzij er 1 team is dat EN snel EN betrouwbaar is.
Alles dat je te serieus neemt word minder leuk, dat ligt niet per se aan het geld.
amgpower63 zegt
@desjonnies: slaat helemaal nergens op wat jij zegt, die hamilton rijdt zelf bij mercedes amg en verdiend bakken met geld, wat is er zo anders aan bij vettel dan?! Helemaal niks, deze huilbaby kan er gewoon niet tegen dat vettel zo dominant is.
desjonnies zegt
@amgpower63:
daar heb ik het helegaar niet over.
ik heb het over het feit dat het grote geld iedere sport kapot maakt en dat er zich dan andere belangen aandienen.
Er zijn drie, vier top teams en de rest rijdt zo’n beetje voor spek en bonen mee.
Ooit moesten mensen als Ron Dennis, Bernie Ecclestone en Ken Tyrell ieder dubbeltje omdraaien om in de F1 mee te kunnen doen, ze moesten inventiever zijn dan de rest omdat het financieel altijd kantje boord was.
En ook Ferrari is een tijdje gewoon armlastig geweest.
toroloco zegt
Dat is nu juist de reden waarom ik geen F1 kijk, diegene met het meeste geld wint, op voorwaarde dat die een F1 wagen kan besturen, alle anderen rijden enkel voor de show want een kampioenschap met een team of wagen is nog saaier.
rob5nismo zegt
Ik ben het met je eens casper
Maar vettel wint verdient hij rijd foutloos en hard
stihl zegt
Maak alle wagens precies het zelfde en laat de beste winnen..
n54coupe zegt
@stihl: Dat is geprobeerd in een andere klasse (A1GP), en daar keek geen hond naar
stihl zegt
@n54coupe: ah..hmm :p wist ik niet
azuli zegt
Dus in feiten geeft Autoblog Vettel gelijk in diens uitspraak dat teams op vrijdag niet met hun ballen in het zwembad moet liggen maar hard moeten werken zoals Vettel!
lamborgfan zegt
Ach na al die slijmballen berichten van die andere coureurs vind ik dit wel leuk.
heidekonijn zegt
Moet pijn doen als je zo gehypet wordt en dan niks klaarmaakt.
Begint toch echt wel een egotje te worden, nee?
Dan liever Kimi : zwijgen en spectaculair rijden. Moesten er meer dit doen maakt het niemand een zak uit wie wint.
optimusprime zegt
Geef mij het testen maar terug, niet met de coureurs, maar met de test coureurs, die krijgen dan ook hun ervaring en de ontwikkeling loopt dan weer door…
Geef mij het One Shot Qualifying ook maar weer, dat was spannend om te kijken en leverde leuke situaties op…
Hupke zegt
Hamilton heeft overschot van gelijk.
Wat boeit het wat de oorzaak ervan is.
Voor de kijkers is het resultaat hetzelfde, de F1 is terug saai geworden om naar te kijken.
hoonigan247 zegt
Aaah wat zielig hij kan de snelheid niet bij bijhouden XD
dirkroep zegt
Wat een ontzettend slecht artikel! Hou je persoonlijke mening lekker voor je. Dit gaat echt nergens over. CasperH is duidelijk Vettel fanboy.
Ik vind dat Hamilton groot gelijk heeft. En nee ik ben geen Hamilton fanboy.
CasperH zegt
@dirkroep: dankjewel. Oh, en zoek de definitie van “blog” eens op.
danmar zegt
@dirkroep: Hoezo zou je op een blog je persoonlijke mening voor je moeten houden?
str8six zegt
@dirkroep: houd jij je mening lekker voor je! Als jij vind dat Hamilton gelijk heeft moet ie maar harder gasgeven ipv zanikken!
dirkroep zegt
@str8six: Onzin, dus jij denkt dat Ham het rustig aan heeft gedaan? De auto van Vettel is gewoon superieur en staat mijlen ver van de rest van het veld.
Gewoon een paar stoeptegels achterin.
Gebeurt in heel veel race klassen als iemand keer op keer wint.
Maakt de race voor P1 een stuk leuker.
str8six zegt
@dirkroep: nee natuurlijk denk ik dat niet, maar hij moet niet gaan zitten zeiken als hij zijn zaakjes gewoon minder goed voor elkaar heeft t.o.v. Vettel. Dat is een teken van zwakte vind ik. Het is toch gewoon superknap dat RB/Newey/Vettel zo superieur zijn, daar kan ik alleen maar diep respect voor hebben ipv af te geven op andermans succes. En wat stoeptegels betreft; waarom iemand straffen voor zijn succes? F1 is geen touringcar championship.
dirkroep zegt
@dirkroep:
Okok. Mijn excuses, jullie hebben gelijk.
Een blog = mening. Maar dit artikel strijk mij zo tegen de haren in dat ik gelijk op mijn achterpoten stond. Ik ben geen Hamilton fan maar ik haat Vettel met passie!
Alfarobert zegt
Hij heeft gewoon gelijk en zegt het ook eerlijk.Ik heb altijd het gevoel dat er iets niet klopt aan de auto van Vettel. Op elk circuit waar ook ter wereld loopt hij minimaal 30seconden uit op de rest.Zijn alle andere ingenieurs dan zo dom dat ze hun auto niet sneller kunnen krijgen om hem bij te houden? En waarom steekt Bernie Ecclestone zelf geld in het Red Bull team van z’n vriendje Sebastian Vettel?
CasperH zegt
@Alfarobert: waarschijnlijk niet om zijn sport onaantrekkelijker te maken waardoor er minder mensen gaan kijken en er dus minder reclame-inkomsten zouden binnenkomen ;)
CasperH zegt
Voor de niet-begrijpend lezers: of de F1 saai is laat ik lekker aan jullie oordeel over maar het is raar dat Hamilton “in zijn eigen nest schijt” uitgerekend ná een best spectaculaire race.
str8six zegt
@CasperH: je hebt een prima stuk gereden en haakt alleen maar in op Lewis’ kinderachtige uitspraken, als hij zo’n grote vent is dan moet ie maar harder rijden!
terazino zegt
Die auto’s worden van binnen en buiten gecontroleerd, dus dat er iets niet klopt aan de RB lijkt me sterk. Feit is dat RB de nog altijd geniale Adrian als ontwerper heeft. Deze heeft een even zo geniale auto gebouwd/ontworpen. En het toeval wil dat deze auto Vettel blijkbaar als gegoten zit. Er staat simpelweg geen maat op deze combinatie, hoe saai uiteindelijk ook voor de toeschouwer. Eerlijk gezegd denk ik dat Vettel ook meer voldoening haalt hij een zwaar bevochten overwinning dat dit.
jack_abarth zegt
Zullen we voortaan ook bij:
-Messi lood in z’n schoenen leggen
-de solarwagen van TU Delft voorzien van minder zonnecellen
-Epke een wankelende rekstok monteren
etc…etc…
Laat het gewoon z’n loop gaan. Met een beetje geluk worden de ingenieurs van andere teams daardoor aangespoord om creatiever te worden.
KEV9 zegt
mjah zeg nu zelf, webber zijn auto is absoluut anders dan die van vettel en je kan mij niet wijsmaken dat er iets niet illegaals is aan die auto van vettel. Je rijdt anno 2013 geen 2 seconden per ronde sneller dan je directe concurrenten.
jonathan zegt
Mensen die nu klagen kijken precies nog niet lang formule 1 , het aantal inhaalacties is enorm gestegen de laatste 5 jaar. De spannende momenten die je nu in één race ziet (al is het niet perse voor de eerste plek), zag je in der tijd van schumacher nog niet in een heel seizoen :/
antoonniels zegt
@jonathan: En toch ben ik geen fan van DRS, push to pass, etc. Het moet gaan om de combi auto/ vaardigheid bestuurder en niet om een 5000 kg stuwraket die achterop gebonden mag worden.
jonathan zegt
Ook opvallend hoe Raikonen van plaats 9 tot een paar seconden van Vettel kan rijden, maar hij spendeert dan ook zijn tijd niet met zagen. Dit is dan ook ineens de reden waarom ik voor Raikonen supporter, en niet voor zo iemand als Hamilton
Imom zegt
Gaat het ook eens zeggen, is een keertje wereldkampioen geworden.
Saai is de F1 van tegenwoordig, waar is de tijd Senna, Prost, Patrese, Mansell, Piquet, De Angelis.
tvr1974 zegt
We kunnen allemaal voor of tegen zijn maar feit is dat hij gelijk heeft. Of dat aan Vettel ligt? nee dat niet. Meer aan de regels enz. Er zijn geen (zware) crashes meer.. als het regent wordt er gestart achter een safetycar, men zoekt bestemmingen waar kan op slecht weer minder is enz enz.. Eigenlijk zouden ze een auto die steeds wint moeten verzwaren.. net als DTM vroeger(weet niet of dat nu nog zo is).. enz enz. Oneerlijk? Ja dan misschien wel maar wordt wel steeds spannender.. Andere optie is de budgetten gelijk trekken van ieder team. Of het zo opbouwen dat de “armere”teams wat meer budget kunnen genereren om verder te ontwikkelen.. Verder is ook alle spanning er uit door alle hulpmiddelen die de auto’s hebben.. Denk o.a. launch control.. Daarmee kan een goeie starter met een mindere auto een paar plaatsen winnen en zo de boel dichter bij elkaar houden enz. Nu zien we dit vrijwel nooit meer.. Ook de circuits.. De “gevaarlijke” snelle bochten zijn allemaal verdwenen. Ja helaas.. hij heeft gelijk alleen ligt het niet aan Vettel.. Die kan er ook niks aan doen dat die auto gewoon (veel) beter is dan de rest en hij een (veel) groter budget heeft dan een aantal kleinere teams…
lambowambo zegt
Ik ben vanaf het begin een Hamilton supporter, maar dit stuk snap ik niet. Als topsporter hoor je die overwinningsdrang te hebben en niet gaan emmeren in de media dat een ander beter is. Je hoort jezelf gek te trainen zodat je diegene kunt verslaan..
Ben het overigens wel met Lewis eens dat het behoorlijk saai aan het worden is, maarja sommigen zijn gewoon belachelijk goed in hun sport. Wat wil je doen, ze verbieden te rijden of zo?
Lewis hoort dit niet te zeggen ook al ben ik het met hem eens, dus Lewis mond houden en in die AMG stappen en gooit die turbo dr in!
BJ zegt
Pffff… wat een stuk en wat een reacties… Waarom is het onmogelijk dat iemand zichzelf het snot voor de ogen rijdt EN de enig juiste conclusie trekt dat het voor de fans niet het meest boeiende seizoen is wat betreft race winnaars/kampioenschapskandiaten?!?
Ik ben blij dat er tenminste nog één persoon in de F1 is die OOK aan de fans en het publiek denk ipv uitsluitend aan geld. Hoewel Lewis daar ongetwijfeld ook aan denkt, maar geef hem eens ongelijk.
gearhead zegt
Vettel is met neuslengte de beste. Beter dan Hamilton want die wint veel minder dan Vettel. Oh ligt het aan de auto? Wat een domoor is Hamilton dan toch dat er niet voor zorgt dat hij de beste auto onder z’n reet heeft. Damn, was alles maar zo simpel. Go Casper
heidi zegt
En daarom is NASCAR nog wel spannend. Met z’n zelfde chassis en niet-elektrische dingetjes.
alpacatje zegt
Ik geef hem helemaal gelijk. En dat staat los van het feit dat ik Lewis fan ben.
Geef nog is een paar races waar het echt spannend was en leuk om te blijven kijken? We zijn snel uitgeteld dan.
Ik betrap er mij zelf ook vaak op dat ik gewoon wegzap wegens de saaiheid.
MLTB zegt
Hij mist gewoon zijn lieve vriendinnetje Nicole
Djerno zegt
Volgens mij heeft het niet eens zo zeer met de rijders te maken. Vettel en Hamilton hebben beiden zeer veel talent in mijn ogen. Het probleem is dat de onder andere de auto’s te veel op elkaar lijken. Staat Vettel op Pole en Hamilton op 10, dan kun je er bijna donder op zeggen dat Vettel wint en Hamilton niet veel verder dan plaats 5 komt. Er zijn echter een aantal dingen welke F1 voor mij (en vast velen met mij) hebben verpest:
1). DRS. Dit vind ik nu echt complete onzin. Waarom zou je iemand die vlak achter een ander rijdt, dit voordeel geven? Inhalen wordt pas spannend en eerlijk door gebruik te maken van de kunde van de coureur en de technische mogelijkheden van de wagen ZONDER gebruik te maken van dit soort oneerlijke hulpmiddelen. Een coureur rijdt op de eerste plaats omdat hij beter kan rijden en/of een technisch betere auto heeft. Dit even afgezien van geluk hebben met bepaalde acties/omstandigheden op de baan.
2). Het verbod om brandstof bij te tanken tijdens de wedstrijd. Ja ik weet dat dit wel eens voor ongelukken heeft gezorgd (zoals bij onze eigen Jos Verstappen), maar dit maakte de wedstrijd wel veeeeeeeel spannender. Teams moesten bewust gaan nadenken over gewichtratio’s (en bijbehorend tijdsvoordeel) vs de tijd van de pitstops en anticiperen wat andere teams gingen doen. Dergelijke zaken waren dan ook weer afhankelijk van het verloop van het circuit en de weersomstandigheden.
3). Het standaardiseren van de auto’s. Vroeger mochten de auto’s in veel verdergaande mate gemodificeerd en zelf ontworpen worden dan nu het geval is. Dat leverde spannende en verrassende races en uitslagen op. Teams met technisch tegenvallende auto’s konden het volgende seizoen zomaar één van de technisch beste auto’s hebben en vice versa.
Jammer, jammer, jammer dat zelfs in de koningsklasse al zoveel regeltjes worden ingesteld dat je nog beter naar een rolatorrace in het bejaardentehuis kunt kijken. Voor mijn gevoel is de hele dynamiek en spanning eruit. Ik betaald daarom ook niet om nog naar F1 te kunnen kijken. De samenvattingen zijn voldoende, omdat er toch weinig verrassends meer gebeurd :(