Lewis Carl Hamilton levert flink in om rode overalls aan te kunnen trekken. Een salarisoffer van miljoenen.
Maar oké, hoeveel geld krijgt Lewis Hamilton nu eigenlijk bij Ferrari? Het was de prangende vraag in een van de comments onder het artikel over de F1 overgang van het decennium (totdat Max in 2029 naar Ferrari gaat). Krijgt Lewis stiekem 100 miljoen per jaar of iets dergelijks dat hij zijn 26-jarige betrekking bij Mercedes bij het grof vuil zet? Het antwoord zal je verbazen!
Volgens de Corriere della Serra, gaat Lewis er namelijk niet op vooruit, maar juist op achteruit qua geld met zijn nieuwe dienstbetrekking. Bij Mercedes kreeg Lewis volgens de kwaliteitspublicatie 55 miljoen Dollar per jaar onder zijn nieuwste deal. Maar Hamilton levert die nu in voor een deal bij Ferrari waarbij hij 40 miljoen Dollar per jaar gaat verdienen. Dat is dus even 15 miljoen per jaar inleveren uit pure passie voor team rood.
Zo simpel is het echter niet helemaal, want Lewis heeft nu een deal met bonussen getekend. Als het een beetje lekker loopt, zal hij alsnog boven de 50 miljoen Dollar per jaar uitkomen. De deal loopt twee jaar, met nog een optie voor een derde jaar.
Interessant is natuurlijk ook wie er nu het meeste verdient binnen het team, want vaak is/wordt dat ook een afspiegeling van wie de ‘eerste rijder’ is. Welnu, dat lijkt nipt Hamilton te worden. Waarbij we moeten aantekenen dat Leclerc wel langere tijd vastligt bij het team. De Monegask verlengde zijn deal recent tot en met 2029. In totaal zou hij daarbij 185 miljoen gaan verdienen. Gemiddeld is dat over de komende zes jaar ruim 30 miljoen per jaar. Maar de deal is opgebouwd met een staffel, aldus Sportune. Het hoogste jaarsalaris voor de Monegask, komt pas in het laatste jaar en bedraagt 50 miljoen.
Hoe dan ook krijgen beide rijders van Ferrari dus vorstelijk betaald. Maar ja, de topteams moeten het geld ergens aan uitgeven, want door het budgetcap mag het niet allemaal in de auto vloeien. Bereid je dus vast voor op een salaris van 100 miljoen per jaar voor Max. Het is geen kwestie of het gaat gebeuren, maar een kwestie van wanneer.
drdre1 zegt
Belachelijk, 40 milj dollar! 😡 Daar moet ik gvd een jaar voor werken!!
papa zegt
Hij ook
Dickie zegt
Ben geen Ferrari man (Mercedes) maar als coureur snap ik wel dat je ooit eens in dat rode pakje wilt zitten het is toch qua historie het auto merk, dat duurt nog 50 jaar voordat RedBull zoiets ooit mag bereiken.
Richmond zegt
Ik heb juist gelezen dat hij 80 miljoen krijgt, 20 miljoen teken bonus, aandelen in allerlei bedrijven van elkan, volledige vrijheid voor zijn projecten en gegarandeerd ambassadeurschap bij Ferrari bij zijn pensioen. Wat hij bij Mercedes niet kreeg, omdat het bestuur van Daimler dat afwees.
papa zegt
Dat ambassadeurschap gaat hem niet worden als Leclerc hem de oren wast
Richmond zegt
Als het contractueel vastgelegd is dan maakt het niet uit hoe hij presteert
papa zegt
Dat gaat er heel anders uitzien als hij voor de 8e keer wk wordt dan dat hij afgaat als een gieter en uitgaat als een nachtkaarsje
potver7 zegt
Dat gaat-ie meer dan goedmaken met merchandise en persoonlijke sponsordeals.
V8Vantage zegt
Pff wat een bedrag. Ik had het al gedaan voor 25.000.000,- en dan hadden ze me ook geen bonus hoeven geven. Wat een gemiste kans voor Ferrari.
bobje zegt
Ik vind het ook on-be-grij-pe-lijk. … Waarschijnlijk zijn er zeker een miljard mensen die het voor €25.000.000,- hadden willen doen. Maar ja, gaan ze voor iemand die 7x wereldkampioen is geweest.
kareljansen zegt
Nooit meer anoniem over straat kunnen, ook voor 100 miljoen zou ik bedanken voor de eer..
Richmond zegt
Daar is het nu al te laat voor.. hij doet al 20 jaar mee
pomoek zegt
Mwoah, geloof er niet veel van. Beetje het verhaal van voor de sportieve uitdaging gaan en er financieel op toeleggen.
j05b zegt
Waarom zou dat niet kunnen? Doe gast heeft al meer verdiend dan dat hij kan kan uitgeven. Zelfs als hij stopt met racen zal er nog voldoende binnenkomen om z’n levensstijl aardig te onderhouden. Op een bepaald punt maakt geld niet meer zoveel uit.
Bovenstaande zijn vermoedens. Ik heb dit punt nog niet bereikt.