Als Mercedes het niet doet, dan zetten we toch gewoon zelf de schaar in het dak?
Dat is precies wat de mensen van Newport Convertible Engineering gedacht moeten hebben. Dit Amerikaanse bedrijf maakt zelfs van SUV’s een cabrio, dus voor een CL draaien ze hun hand niet om.
De kap schijnt zelfs volledig elektrisch te bedienen zijn. Overigens gaan er nog steeds geruchten dat Mercedes zelf ook zou werken aan een cabrio variant van de CL. Wordt dat een topper of een flopper?
Bekijk alle foto’s van deze CL hierrr!
autoblogger zegt
Zeer netjes gedaan!
Benz.. zegt
Leuk geprobeerd hoor, maar wanneer de kap naar beneden is, is het gehele lijnenspel naar de knoppen!
Jammer, hadden ze wellicht meer van kunnen maken. De rest ziet er dan wel weer goed uit!
Lan_Evo zegt
Met de kap naar beneden ziet het er een beetje karig uit, maar het is natuurlijk wel een vet idee! ;)
JoVanWittenberg zegt
Het is inderdaad wel leuk gedaan, maar een hard-top zou hem mooier staan. Die stoffe kap siert hem niet vind ik.
phantom zegt
een mercedes clc dus?? ik zie de coupe net zo lief, of liever eerlijk gezegd…
HUMMFREAK zegt
Jo, je hebt ook andere foto’s dan zit er nog een hoes omheen…
HDM zegt
Flopperdeflopperdeflop *klienggg*
Wil je een grote cabrio dan koop je een SL of je probeert zoveel geld neer te leggen dat je de Ocean Drive Concept kan krijgen. De CL was is en blijft voor mij alleen een coupe.
Is de inwendige structuur aangepast? Zit er ook maar enige soort van rolbeugels in? Konden ze die kap niet fatsoenlijk vormen, en tevens fatsoenlijk wegwerken achter de stoelen?
Robbie, pas je Merc-is-flop-tekst aan, je bent deze vergeten.
JoVanWittenberg zegt
@HUMMFREAK:
En toch vind ik dat het de stijl van de CL teniet doet. Een hard-top is net zoals een CL toch iets exclusiever.
K zegt
Zou dat door de keuring komen in NL?
mrB zegt
leuk idee, maar voor een cl-cabrio moet het een stalen klapdak zijn, zo is het complete lijnenspel weg!
HUMMFREAK zegt
Ja, er rijd ook een FJ Cruiser Cabrio in Leusden rond en als in Amerika een auto door de keuring komt komt hij in NL ook door de keuring.
De auto is zelfs nog beter omdat het zwaartepunt lager ligt dan bij het orriginele model… ;)
Hardleers zegt
Enorm netjes, en veel beter dan een hardtop. Dit geeft echt een klassieke en statige uitstraling. Dit zouden ze zo in het gamma op mogen nemen.
Janneman zegt
Erg mooi!
SimonMc zegt
Wow dit is vet ! Maar idd, met het dak dicht is het een beetje knullig…
En de velgen hadden zeker iets subtieler gemogen.
Vaag zegt
Blijkbaar zijn ze daar ook bij NCE ook erg goed in het photoshoppen van cabrio’s :D : http://www.newportconvertible.com/product.jhtm?id=307&cid=147
lincoln zegt
de aller mooiste en geilste coupe van dit moment ..
met dat super sjieke daklijntje veel stoerder dan dit ..
maar als ik mocht kiezen ?? deze op zeker ..
#Lennard zegt
Leuk gedaan. Behalve de manier hoe dat dak achterop ligt als hij open is.
cardesigner@USA zegt
Best mooi, op de velgen na.
C220AMG zegt
Naar mijn mening moet je van een CL afblijven, laat hem fijn zoals hij is. pracht coupé en als je het mij vraagt geen cabrio zonder het mooi afgeronde dak mist er ergens iets.
Davyburger zegt
@ Hummfreak, als een auto in amerika door de keuring komt wil niet meteen zeggen dat ie hier in Nederland ook door de keuring komt. Wat overigens wel vaak is. Ook zal het chassis van zo’n auto helemaal veranderd moeten worden, omdat de carroserie van een normale hatchback/coupe een zelfdragende carrosserie is. Dus als je er het dak afzaagt zou hij letterlijk gewoon in elkaar zakken. Waarschijnlijk zijn er dan twee ijzeren balken die onder de wagen lopen.
Nino zegt
als je toch een hoop geld uitgeeft om er een cabrio van te laten maken, zorg dan dat ze de kap netjes wegwerken:P de kap ligt er nu een beetje apart bij zo, maargoed dat is mijn mening. coupe is gewoon veel mooier, neem dan een SL ofzo
Benz.. zegt
@Davyburger
Het chassis van deze cabrio-coupe CL zal sowiezo verstevigd dan wel aangepast zijn lijkt mij.
Erka zegt
Dat ding is ECHT LEKKERRRRRRRRRRRR!!!!!!!!
Hupke zegt
Nice
maar is de SL niet zo’n beetje de cabrio variant van de CL of de CL de coupé variant van de SL
Puur op klasse en prijsklasse gezien is dat toch zo.
HDM zegt
Dan wel, maar klassetechnisch gewoon niet. SL en CL staan los van elkaar, anders is de SL eigenlijk een S Roadster. En dat is ie niet. De CL zou een S coupe zijn, wat ie wél is.
1NteNSe zegt
Heel mooi gedaan hoor! Ik wil hem hebben! :D
Esprit_de_Flandre zegt
Met de kap open ziet het er toch niet zo uit. Dicht wel, maar daar dient een cabrio niet voor natuurlijk.
opelsintrafreak zegt
slopen met een hard top was het kopen geweest :P
Hanico zegt
Idee van CL cabrio wel goed, maar de uitvoering niet. Vooral de kap ziet er niet uit. Zowel open of dicht.
Citrofiel zegt
De kap van een 2cv is nog mooier weggewerkt wanneer het dak open is dan die op deze CLC. :roll:
@ K; Ik denk het wel. Als zelfs een Range Rover Cabrio erdoor komt… En anders doe je het gewoon via Engeland. Dan kan alles. Keuren in Engeland, dan overzetten op NL kenteken. Kunnen ze niets tegen doen!
Michael zegt
Citrofiel, waarom zouden ze er niets tegen kunnen doen?! Een auto moet in NL toch ook een keuring ondergaan?!
HUMMFREAK zegt
@Davyburger
Correct, haal maar eens de deksel van een schoenendoos en bug hem eens, zet de deksel er weer op en kijk/voel het verschil!
Citrofiel zegt
@ Michael; Daar heb je me… Vraag me er het fijne niet van, ik heb het namelijk ook maar van iemand anders, maarre, het kwam op zoiets neer dat als een auto in een ander EU-land was goedgekeurd, je het niet zomaar mag afkeuren. Via deze weg worden bijvoorbeeld bijzondere creaties als 2cv-limousines op Nederlands kenteken gezet (het verhaal had ik van een 2cv-handelaar).
circlestorm69 zegt
Hoerenbak!
arjens zegt
Helaas, maar ik vind het niks. de kap ligt opgevouwen in het zicht. er kan een hoes overheen. Maar de uitstraling is naar de knoppen. Het is een pracht auto, alleen vind ik dit een gemiste kans.
six-trey zegt
in amerika er is niet zo iets als een keuring, daar rij je met je wagen tot hij uiteen valt dan laat je hem daar staan tot de natuur hem terug tot zich neemt…
mijn impala was ook oorspronkelijk een hard top maar daar was een dak van een schuur op terecht gekomen en was zo geroest dat je je vinger er door kon steken een softtop was de goedkoopste en mooiste oplossing en nooit problemen gehad bij de keuring. maar mijn chassis staat dan weer afhankelijk van mijn carroserie daarom waarschijnlijk…
tja die soft top is ook niet mooi uitgevoerd maar met een soft top kan je het oorspronkelijk lijnspel behouden hoor indien goed gedaan
en ben ik nu de enige die hard top cabrio’s 1) ongeloofelijk lelijk en 2) willen maar niet kunnen vind?
Vinny_93 zegt
Er zijn een aantal mensen die dit betitelen als een clc, de clc is de nieuwe c-klasse coupé, die überhaupt niet dakloos is. Correct me if i’m wrong.
Ot: stop maar snel weg dit misbaksel.
Cantago zegt
Nou, dat ziet er geeneens zo verkeerd uit!
rikus zegt
Voor een wagen van dit kaliber is dit toch wel een beetje wibra..
een stalen dag a la slk, sl, etc is het minste wat je kan doen voor je CL. De wielen zijn ook al geen toppers..
ik heb hem weggestemd.
Timmie zegt
Ik denk dat de meerderheid duidelijk spreekt: laat verd*mme dat dak erop! Er is trouwens nog de SL…
LJ zegt
lekkere auto! vind de CL sowieso lekker!
Benz.. zegt
@Six trey
Aaaahh.. I like it! :D
Goede smaak..
wwwouter zegt
op die site van die NCE staat ook een maybach convertible, dat is pas ziek
sjorsx87 zegt
Van sommige auto’s moet je afblijven als het aankomt op het veranderen van lijnen, zoals bij deze of de CLS is de daklein juist een van de mooiste bepalende lijn van de auto. En dan ook nog lelijke velgen… Nee sorry, zonde van de auto geef mij maar een dichte CL 63 AMG!
mystikalstyling zegt
super mooi Mercedes CL Cabrio nu is het veel beter gemaakt die anders wagen van want ik vind nu die new cl veel mooiste wat er is hoor want ik vind da Mercedes heel goed bezig is want die kun veel hoor wantdie ken de Concept da mag nog meer wagen gemaakt word hoor ik wil zeg da Mercedes ik zeg gewoon 10/10 en mag nog meer zijn hoor