Hyundai heeft definitely de in-house know-how om hun products een beetje effectively te marketen.
Dat bleek al uit de talloze ventieldopteaserfoto’s die we van de nieuwe iX35 voorgeschoteld kregen, en nu doen ze het nog eens dunnetjes over met de nieuwe Genesis Coupe R-Spec die volgende week op de SEMA in Las Vegas wordt onthuld. Dit is namelijk gewoon een 2.0 turbo Track, maar dan zonder leuke opties als cruise control, knopjesstuurwiel en Bluetooth. Minder luxe, minder zwaar en dus noemen we ‘m de ‘R-Spec’, heftig! En dan is ie ook nog eens alleen in zwart, rood of wit te krijgen, en uitsluitend met een handbak. Met een prijs van $23.750 is deze kale coupé maar liefst $3.000 goedkoper dan de Track-versie, dus dat wordt vast een hitje.
Gelukkig blijven het Torsen sperdifferentieel, de Brembo-remmen, de aangepaste vering en de 19″ velgen met Bridgestone Potenza’s onaangeroerd. Verder hoef je het niet zonder airco, MP3 audiosysteem met iPod/USB-aansluiting, leren stuurwiel en elektrische raampjes te stellen. En die 2.0 viercilinder turbomotor levert 210 pk, wat natuurlijk hartstikke aardig is. Al moet hij op de SEMA dan wel de GReddy Genesis en het middenmotormonster van Rhys Millen voor zich dulden.
Rest ons nog één vraag: wanneer komt dat lekkere driftkarretje nou eindelijk eens naar Europa?!
Camaro zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
Denis zegt
Dat is maar 16125 €… Wedden dat -als hij al komt- de prijs hier ongeveer het dubbele zal zijn?
SiemAudi zegt
ziet er zeker niet slecht uit voor een jap!
jzaero zegt
@SiemAudi: hahahaha, sorry Koreaan.
Maarten zegt
@ StemAudi:
Ik denk dat je Hyundai heel blij heb gemaakt door ze voor Jap uit te maken.
Kevski-Style zegt
Zo zouden ze elke auto op de markt moeten brengen. Weg met al die meuk in de auto!
PCCB zegt
Hyundai weet de laatste tijd mooie wagens te maken. En voor zo weinig geld! Al kost in de VS een Camaro ook niet bijster veel. En dan ga je wel al eens twijfelen…
AMGJunk zegt
Dus dit is de nieuwe civic van een aantal jaar terug?
De auto die goedkoop was, maar goed en leuk te tunen?
De auto die onder de jongeren populair was?
De auto die veelal met te grote uitlaten word gezien?
Leuk, dan blijven die sjonnies misschien van de scirocco af, want die vind ik namelijk wel cool :mrgreen:
Jeroen zegt
Ja, en dan kost ie hier natuurlijk weer opeens 30,000 euro ipv 16000. Handig die wisselkoersen, als niemand er aandacht aan besteed.
NLBUURMAN zegt
@Jeroen: die wisselkoersen worden wel degelijk meegenomen in de prijsbepaling. MAAR: waarom wordt een auto in NL zo duur dan? vanwege het feit dat de Nederlandse Staat ook haar inkomsten wil hebben. in de vorm van BPM, en dan komt de BTW er ook nog overheen, maar volgens mij is dat in de VS ook zo (misschien minder hoog). ik vind het trouwens schandalig, je betaalt BTW over de BPM, oftewel: je betaalt belasting om een belasting te betalen, zo is het!
OT: can’t wait till it gets here :)
mrtn zegt
@ PCCB
Een fulloptions Camaro kost tegen de $40k daar. Een full options Genesis dus nog niet eens driekwart.
C6_R zegt
@mrtn: Een full option Camaro heeft dan ook 426pk.
De goedkoopste (V6) Camaro kost $23.500 en dan heb je nog 300+pk (en cruisecontrol)…
mrr zegt
Precies! ‘Wanneer komt dat lekkere driftkarretje nou eindelijk eens naar Europa?!’
Hoort u ons, Hyundai Europe / Nederland!? Breng dat ding naar Europa!
Als er reden was om de Hyundai Coupé naar NL te halen, dan is er helemaal reden om de Genesis hier heen te halen, hop hop!
yanktank zegt
“Minder luxe, minder zwaar en dus noemen we ‘m de ‘R-Spec’,, nou bij lambo murcielago SV hebben ze ook maar 100 kilo weten te besparen wat niet veel is gezien het gewicht van die auto. De koreanen zullen wel zo eerlijk zijn door de prijs lager te houden dan de normale instapper
ruud zegt
@ AMGjunk, als je het dan toch zo nodig vindt om te vergelijken: dan liever met een Toyota Celica of Honda Prelude en niet met een CRX. (en idd handen af van de Scirocco, kids)
Wel leuk dat steeds meer fabrikanten van dit soort funauto’s komen.
SiemAudi zegt
Ze zijn toch allemaal hetzelfde?:S
HDM zegt
Woei, dat ziet er leuk uit. Ik zou alleen die onderlijnen van de koplampen aanpassen, nu lijkt ie opgeblazen wangen te hebben.
Gelukkig echter nog niet zo erg als Peugeot’s bekken met te grote gebitten erin…
dr no zegt
hopelijk is ie beter bestand tegen de roest dan zijn voorganger de scoup, en hopelijk beter afgewerkt ! ps. ik spreek uit ervaring.
AMG Powerrr zegt
@dr no,
tuurlijk zou die wel beter zijn dan de Scoupe. Maar he, zeg nou zelf, zo moeilijk kan dat ook niet zijn ;)
David zegt
Grappig die naïve mensen die denken dat hij hier 30- of 32 duizend euro zal kosten.
Veel auto’s zijn hier driemaal zo duur als in Amerika. Bijvoorbeeld de Nissan 370Z. Die lijkt mij trouwens ook een betere koop voor 29 duizend dollar. Moet wel de Koreaan eerst eens uitproberen.
David zegt
@NLBUURMAN
Er is geen BTW over BPM. De nettoprijs is soweiso al hoger hier.
Rick dos zegt
Twee liter 4 cilinder? Ene A. wood hier op Autoblog zit hier dus niet op te wachten! Zet geen zoden aan de dijk zegt ie… ;) :P
Esprit_de_Flandre zegt
Moet dat niet $3000 duurder zijn? Bij Ferrari en Lamborghini doen ze de minder luxueuze en daardoor lichtere modellen ook altijd duurder. Ok, er zit dan ook wat carbon op en zo, maar met wat stickers krijg je hetzelfde effect.
BananaFlip zegt
Hij ziet er echt goed uit, beschikt over een misschien wat magertjes vermogen maar is wel heel erg van deze tijd.
Dit kon wel eens écht een hit gaan worden als er vier ringen of een propellor op de motorkap zaten.
Toch hoop ik dat het ook met een Hyundai-logo een toppertje zal worden.
Dat hebben ze namelijk wel verdiend.
M3_lover zegt
Wordt al iets beter maar nog verre van mooi! :-)
nonchi zegt
inderdaad een lekker kontje
Carmaster zegt
Zoo 210pk??!!
Stukken beter dan de 160pk 2.7 V6 van de Coupe.
Sloeg nergens op om zon zielige V6 aan te bieden naast een L4 met 143pk. En dan een vette meersprijs vragen ook nog.
De Coupe zag er wel leuk uit altijd, maar was het nét niet qua performance. De Genesis wordt een mooie Z4/TT/SLK concurrent. Laat maar komennn.