AI. Deze lelijke BMW vind het niet erg dat ‘ie lelijk is. Sterker nog, maak het maar erger. En dikker. Dat is deze Darwinpro M4 ook.
Ze zullen zich wel kapot lachen bij Mercedes-Benz. Waar Das Haus zich aan een redelijk traditionele strategie houdt qua styling, is BMW constant de grenzen van de esthetica aan het opzoeken. Bij veel nieuwe modellen is de kritiek niet van de lucht. In sommige gevallen ook terecht, want waarom niet gewoon een fraaie auto tekenen?
Zoals @jaapiyo zegt, het merk heeft alles: de beste technische layout voor de mooiste proporties en een hoop klassieke stylingelementen waar andere merken een moord voor zouden doen. Denk aan de L-vormige achterlichten, dubbele ronde koplampen, de Hofmeisterknik en de twee nieren als grille.
En als we het over de grille hebben, komt de 4 Serie en M3/M4 naar boven borrelen. Die auto heeft een polariserende neus. Nu hebben we de neus geregeld in het echt kunnen zien. Het gekke is, in een apart kleurtje ziet het er het beste uit.
Darwinpro
Veel beter dan op de foto’s. Helemaal ‘mooi’ is het niet, maar wel dik en opvallend. Maar ja, BMW M-modellen zijn nooit echt ‘elegant’ of ‘fraai’ geweest. Het is altijd dik. Enfin, die dikheid moet je omarmen en dat is precies wat er gedaan is met deze Darwinpro M4 doet.
Ze hebben de auto namelijk eerst in de grondverf gezet. Dat is helemaal hip tegenwoordig. Vervolgens is de BKSSII-bodykit gemonteerd. En die bodykit is zeker niet subtiel, dus dat past precies bij deze lelijke BMW.
De voorbumper is drukker dan een door Red Bull georganiseerde familiebijeenkomst van Jochem Meijer. Er is een nieuwe bumper vol met gaten, sleufjes en eronder een enorme splitter. De motorkap is bewerkt met allerlei koelopeningen.
Aan de zijkant zien we nieuwe sideskirts, met ‘NO STEP’ erop, omdat je er niet op mag gaan staan. De innerlijke kleuter in ons willen het dan JUIST gaan proberen…
De achterkant van de Darwinpro M4 is zo mogelijk nog controversiëler. Er zijn wielkastverbreders voor de achterste schermen en de achterbumper is aangepast. De nieuwe achtervleugel is werkelijk enorm.
Kohlefasser
De onderdelen van de Darwinpro M4 bodykit zijn overigens van koolstofvezel gemaakt. Het zijn dus hele lichte en sterke onderdelen. Nadeeltje: het zijn ook heel erg dure onderdelen. Je kunt ervoor kiezen om het carbon carbon te laten of het in carrosseriekleur mee te laten spuiten.
Verder heeft Darwinnpro zich nog niet bemoeit met de M4. Qua wegligging of prestaties verandert er niets. Sterker nog, zelfs de wielen zijn helemaal standaard!
Gelukkig zien we op een van de foto’s een paar dozen van Rays en HRE, twee bovengemiddeld goede fabrikanten van het betere velgspul. De onderdelen zijn sowieso leverbaar voor de BMW M4 Coupé en Cabriolet, sommige onderdelen kunnen op de BMW M3 Sedan.
Meer lezen? Deze 5 topmodellen kregen geen facelift!
Dutchdriftking zegt
Ik ben erg benieuwd hoe we hier over twintig jaar op terug kijken. Een AMG Hammer vinden we tegenwoordig tenslotte ook fantastisch.
okdoei zegt
Ik wilde eigenlijk belerend reageren met “dat is jouw mening”, maar ik zocht em ff op. Je hebt gelijk. Mega vet.
Fruitcake zegt
Een Hammer vergelijken met dit gedrocht, je moet het maar durven..
kniesoor zegt
Als je zo’n ding koopt, krijg je er dan een Darwin Award bij ?
royaledeluxe zegt
BMW’s zijn toch wel een tijd heel elegant geweest, vooral de 50x reeks is zo een voorbeeld, en die 2002 GT4 coupe is een beauty en de M1 en… . Er zullen er wel veel meer zijn maar ik heb niet veel zin om hard na te denken vandaag… LOL
Anyways, BMW is het Lamborghini voor de middenklasse geworden. Recht in het gezicht design!!
v10m5 zegt
Ik moet echt wennen aan de neus van de 4 serie en M4. Vond hem echt lelijk toen hij uitkwam. Helaas moet ik toegeven dat ik ze nu echt mooi vind😊😅
shalomleon zegt
Als ik zo’n ding op de snelweg in tegengestelde richting aan zie komen word ik altijd een beetje misselijk.
c4seum zegt
Dit lijkt in zekere zin op een C63 AMG Black Series Coupe
HZW zegt
Lelijke BMW. ???
Ik vind hem geweldig.