De baby-Hummer. Deze occasion is zakelijk gezien nog best betaalbaar te rijden.
Waar de H1 een absolute bullebak was en de H2 een iets minder flinke bullebak, is de H3 de Nijntje onder Hummers. Toch kun je er een hoop zooi in kwijt omdat deze Amerikaan op grijs kenteken staat. De achterbank is eruit gesloopt en hierdoor beschik je over de nodige extra liters aan ruimte.
Naast het feit dat de Hummer meer ruimte biedt, geniet je als ondernemer van wat voordeeltjes. Zo is de motorrijtuigenbelasting voor een auto als deze honderden euro’s goedkoper per kwartaal omdat het een grijs kenteken betreft. Bovendien heeft de H3 geen dikke V8, maar een soepele 3.7 vijfcilinder onder de kap. Met 245 pk overigens alles behalve spannend. De H3 beschikt daarnaast over een LPG-installatie.
Ik bestempel de occasion als ‘voordelig’ in de titel, wat slaat op het verschil tussen een particulier en een grijs kenteken. Een Hummer is geen supergoedkope auto om te rijden. De H3 heeft al bijna 200.000 kilometer op de teller staan en dus kan eventueel onderhoud om de hoek komen kijken.
Dit keer herkende je de bekende vloer niet omdat ‘ie buiten staat, maar deze H3 wordt aangeboden bij de meest spraakmakende autodealer van Rotterdam en omstreken. Denk er dus goed over na voordat je 10.790 Ekkermannen stukslaat op de blauwe terreinwagen.
Foramen zegt
Moet er wel nog steeds een tussenschot in.
Graafke zegt
@foramen: hoeft niet per definitie zie: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/auto_en_vervoer/belastingen_op_auto_en_motor/motorrijtuigenbelasting/soort_motorrijtuig/bestelauto/eisen_aan_ombouw_en_inrichting
mastemaker zegt
@foramen: nope, dak is hoog genoeg
Foramen zegt
@mastemaker: mag er alsnog geen open verbinding met de cabine zijn. Iets met veiligheid door losliggende zooi in de bak.
roberto zegt
@foramen: Volgens mij moet er inderdaad een tussenschot in, maar hoeft niet helemaal afgesloten te zijn. Ik dacht dat een schotje van 20cm hoog al voldoende was?!
bartteeuwen zegt
@roberto: correct
stijnwille zegt
@foramen: je mag een tussenschot van 30 cm hebben, maar de verbinding mag wel open zijn, heb ik namelijk ook in mijn partner
mastemaker zegt
@foramen: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/auto_en_vervoer/belastingen_op_auto_en_motor/motorrijtuigenbelasting/soort_motorrijtuig/bestelauto/eisen_aan_ombouw_en_inrichting
Niet nodig!
rotasaxal zegt
Geweldig…. vooral de vloeropmerking.
Oppassen dus.
peug206 zegt
Heb je zon auto, laad je hem vol, en je moet remmen. Dan ben je de sjaak zonder tussenschot…
leandro zegt
Ik dacht dat er officieel een tussenschot in moest voor grijs kenteken?
Frenkyboy zegt
JetCars ja… Die kennen we
87sandyd zegt
Ookal herken ik de vloer niet, deze Hummer is wel netjes uitgevloerd. Ok doei
hilpp zegt
@87sandyd: kakhiel bedankt ;-)
youknowme zegt
Ik dacht dat voor een grijs kenteken de laadruimte ook afgesloten moest zijn. Desalniettemin zal ik hem zelf zeker niet kopen omdat hij met een vijfcilinder waarschijnlijk niet vooruit te branden zal zijn.
thomasthomas zegt
Is dat niet ex btw?
kilicaviation zegt
@thomasthomas: Nee ex meerprijs velgen :p
room850 zegt
Absurd dat bedrijfswgens en grijs kenteken minder MRB betalen terwijl deze vaker bereden worden en nog vaak zwaar beladen ook
lincoln zegt
@room850:
Zolang je het maar niet “absurd” vindt dat personenwagens zo excessief belast worden ..
Rutte houdt van jou ..
dieselkameel zegt
@lincoln: Vooral van je verdiende centjes… Kusjes van Mark
smadb zegt
Wat mooi.
robbie123 zegt
In ieder geval een auto met veel “sleutelplezier” in de toekomst!!!!!!!!!!
stephano zegt
De meeste hummers die te koop staan, staan op grijs kenteken.
rob5nismo zegt
Nee laat maar als je dan een asobak gaat rijden doe het dan goed
pomoek zegt
@rob5nismo: je bedoelt een H1?
henk123456 zegt
Eerlijk is eerlijk: ik vind dit een van de minst lelijke Hummers die ik gezien heb. Het kleurtje kan me goed bekoren!
neleev zegt
Wil toch echt een keer naar Jetcars toe, benieuwd hoe het er allemaal in ’t echt uitziet.
cossiekiller zegt
@neleev: Neem Bear Grylls mee en maak er een leuke reportage van.
Donstil zegt
Waarom zit er geen Hummer stuur in?
teijgher zegt
@Donstil: waarschijnlijk omdat de airbag al eens “ploep” heeft gezegd.
E34M5Touring zegt
@donstil: Zit er wel in, door de hoek lijkt het inderdaad net een Chevy bowtie. Dit is het stuur recht van voren, wellicht is het dan duidelijker.
http://images.gtcarlot.com/pictures/70898643.jpg
whooter zegt
Doe dan toch voldoende benzine in je wagen als je hem te koop aanbiedt…
teijgher zegt
@whooter: stel: 10 liter voorraad á €1,55 x “altijd 2.000 auto’s op voorraad” is toch €31.000 die niks staat te doen.
lekbak zegt
@teijgher: jij tankt wel bij een dure pomp zeg. Daar kan makkelijk 10 cent af. Scheelt toch weer 2000 euro op het totaal!
Dutchdriftking zegt
Wel slim van die boeven om nu buiten foto’s te maken.
fanboy zegt
Voorheen wist ik helemaal niet dat er een H3 was en dat die zo (relatief) klein was. Ik kwam dat ding een keer tegen toen ik in m’n oude maar veel grotere Landcruiser reed. Ik was helemaal verbaasd dat ze die Hummers zo klein maakten. En de man in de H3 keek een beetje beteuterd… Had ie toch een H2 moeten kopen voor z’n compensatiegedrag.
pinut187 zegt
Oh zo fout en toch mooi dat ze zijn gemaakt. Ik wil een H2 in het geel met spinning wheels!