Als alle aannemers en loodgieters hier nu eens in zouden gaan rijden, is die linkerbaan niet steeds bezet!
Busjes zijn overpowered, busjes kunnen nét te hard en busjes zijn vies. Niets van dit alles is echter van toepassing op dit nieuwe Mitsubishi-juweeltje. De 47kW, 180Nm elektro-meuk zal best een aardige last van de plek krijgen, maar voor topsnelheden is de auto niet gemaakt. Er wordt een maximale reikwijdte van 160km opgegeven.
De bult achterop zorgt voor een flink laadvermogen. De laadruimte meet 1350mm bij 1180mm bij 1100mm (bxdxh). Binnenkort is de i-Miev Cargo op de Tokyo autoshow te bewonderen.
Maarten zegt
Ik vind dit nou niet echt mooi… maar zou ook geen enkele bus kunnen opnoemen die ik wel mooi vind:P
Het heeft wel wat… ja.. de Jappeners kunnen het wel:)
Zoiets is ideaal voor in Tokyo bijvoorbeeld..
Citrofiel zegt
Haha! Wat een geniaal ding zeg. Het ziet er ook nog eens echt belachelijk uit. Die gestroomlijnde voorkant met de achterknat van een tien jaar oude Daihatsu Move erop. :D
Maar goed, laten we vaderlandslievend blijven. We gaan natuurlijk met zijn allen voor de DucaCar, de enige echte concurrent van deze auto (voor zover ik weet).
rfw1994 zegt
Hij is wel grappig, als bedrijfswagen dan he. 160 km is wel een beetje een kleine actieradius voor een bedrijfswagen
Esprit_de_Flandre zegt
Ziet er niet uit, maar het eerste commercieel verantwoord elektrisch karretje moet natuurlijk zoveel mogelijk gaan opbrengen. Verwacht dus nog maar een cabriootje, driedeursje, SUVje?
werner zegt
dit zit er wel heel mooi uit
maar wat gaat deze car kosten ?????
robbie zegt
Uit betrouwbare bronnen heb ik vernomen dat de paus er al eentje heeft besteld!
AMG Powerrr zegt
Doet me qua uiterlijk een beetje denken aan de 205 bestelwaggies van weleer…
AMG Powerrr zegt
@werner,
ik mag gaan hopen dat wat je zei een grapje was..?
fiestafeest zegt
ha ha en wat als je een lengte pijp (5of6 meter) mee moet nemen
Citrofiel zegt
@fiestafeest: Al bedacht dat die in een Caddy of Transporter ook niet past? Er past wel een Europallet in, dus het is ruim genoeg.
MRStephan zegt
Bedrijfsauto moet goedkoop en praktisch zijn, dus als je normaal troep ermee kunt vervoeren en het is met wat belastingvoordeeltjes een goedkoop alternatief dan is dit een goed busje lijkt mij.
ponjorno zegt
rolstoel vervoer
fiestafeest zegt
@citrofiel ja hoor op het dak gaat prima
Citrofiel zegt
@fiestafeest: Nou, bij deze dan toch ook? :P
fiestafeest zegt
@citrofiel geloof je het zelf
Citrofiel zegt
@fiestafeest; Hij lijkt geen mogelijkheid tot dakdragers te hebben, dat is inderdaad onhandig. Maar touwtjes en duct-tape lossen ook een boel op! :mrgreen:
Oke, ik geef toe, het is niet handig. Maar dat is het bij een Caddy ook niet. Om maar niet te spreken over ‘gerespecteerde’ kleine bestellertjes als de Fiorino en tweelingbroertjes.
fiestafeest zegt
@citrofiel daar heb je een punt
lincoln zegt
laadhoogte 1 meter 10 !!
dan zit er een flinke accubak onder ..
sorry .. maar ik kan zo snel geen toepassing vinden voor dit ding ..
SG zegt
Het lijkt wel een bedrijfswagenuitvoering van de pausmobiel. Ik ben er wel voor onder het motto Ruim baan op de linkerbaan
WizardOfOss zegt
Ach, puur als bedrijfsauto bekeken oogt ie nog zo verkeerd niet, dan rijden er wel ergere misbaksels rond. Sowieso oogt ie zo beter dan de normale i-Miev.
En actieradius 160km? Een koerier zal er niks mee kunnen, maar voor de gemiddelde ondernemer die toch voornamelijk in de directe omgeving werkt is dat ruim voldoende.
six-trey zegt
@Maarten
I pitty the fool who doesn’t love the A team van!
1,3 op 1,1m… lekker praktisch is het ook niet :roll: handig als je pizza’s vervoert maar zijn de huidige scooters niet praktischer
MattCurlew zegt
lol deze variant had ik niet verwacht
Cantago zegt
Iedere keer denk je weer dat het niet lelijker kan… En iedere keer verbaas ik me weer… Wat is dit voor een gedrocht? Zelfs als je hem in zee dumpt is de meest lelijke vis nog knapper!! Bah, wat een gedrocht zeg:S Ongelooflijk…
Maarten zegt
@six-trey
Ah ja the A-team van!! Was hem vergeten….
sjazz zegt
ik weet niet of 160km zo’n probleem is. zeker voor stadskoeriers niet. anyway, functie boven vormgeving laten we maar zeggen.
Treff zegt
NOPE .. vind het niets!! Wie wil hier nou in rijden
ggj zegt
Lijkt wel een auto voor de Paus.
DD zegt
Ik ga me als loodgieter hier never nooit in vertonen!!!
Ik houd het wel bij mijn VW bedrijfswagen :D
BananaFlip zegt
Dat is nou nog eens het ultieme voorbeeld van vorm volgt functie!
peter zegt
Leuk busje, zeker voor in de binnenstad.
Tomaaas zegt
@werner
dat meen je toch niet echt he??