Een Abarth 500 met 135 pk is natuurlijk best aardig, maar dat kan vast nog wel iets minder gay. En daarom zal Abarth op de Autosalon van Parijs de Abarth 500 Esseesse presenteren. En nee er is niks mis met mijn toetsenbord! Blijkbaar vond Abarth de naam SS toch nog een beetje te gevoelig liggen.
Helaas hebben we tot nu toe alleen maar foto’s van de Esseesse en zijn er nog geen technische details bekend. Maar ik ga er stiekem toch wel vanuit dat het richting de 160+ pk zal gaan.
Maar Abarth neemt meer mee naar Parijs, want we zullen ook kennis kunnen maken met de raceversie van de Abarth 500, de Assetto Corse. Tot nu toe hadden we daar alleen nog maar impressies van gezien. De Assetto Corse heeft 200 pk en 300 Nm en weegt slechts 930 kilo. Een lekker bommetje dus! (via: autoblog.it)
UPDATE: Een Assetto Corse op het circuit
M Freak zegt
Damn, die Asetto Corse is HET bommetje op wielen!
De ultieme must-have! :D
sebastianchubasco zegt
voor mij de laatste en met kentekenregistratie!!
vla zegt
Abarth is echt niet wat het vroeger was!
GeoBem007 zegt
Ok, ik moet toegeven.. Dat ding is geil!
Doe mij toch de SS, maar ik neem de dakspoiler en de spiegels wel mee van de Corse
prop zegt
Sja… alsnog zullen ze niet makkelijk een kerel in zo’ n auto krijgen… ongeacht het aantal pk’s
RenJie zegt
oh what a lovely car!
Fokke1982 zegt
Wat een uber geile bak.
Hier ook nog grote foto’s:
http://static.blogo.it/autoblog/parigi-2008-abarth-500-esseesse-ed-assetto-corse/big_abarth5007.jpg
http://static.blogo.it/autoblog/parigi-2008-abarth-500-esseesse-ed-assetto-corse/big_abarth5009.jpg
http://static.blogo.it/autoblog/parigi-2008-abarth-500-esseesse-ed-assetto-corse/big_abarth5008.jpg
jkn zegt
Wederom erg leuke auto.. als ik een vrouw was.
dekster zegt
Altijd leuk zo’n Fiat met grote uitlaat.
MrSelected zegt
Die Assetto, kan je die binnenkort ook echt bestellen bij de Fiat stealert? Ik weet zeker dat daar animo voor is.. erg leuk autootje!
markieanta zegt
Is het weer Fiatspamtijd….
RogerSch zegt
Mmm, eens kijken of ik mijn vrouw zover kan krijgen dat ze haar Fiat Panda 1.2 Emotion wegdoet voor de Abarth 500 Esseesse…
Quicknick1987 zegt
Shit, nu moet ik mij Fiat 500 Sport gaan inruilen :-)
Tering wat is dat een vet ding!
Grtz
smeck zegt
normaal ben ik niet zo van de kleine autootjes…maar dit is echt een klein geil bommetje!
Citrofiel zegt
En nú pas wordt het leuk! :D
Björn Borgmoer zegt
markieanta schrijft,
22 September 2008 om 21:10
Is het weer Fiatspamtijd….
JA, en daar gaat ‘ie!
Geil geil geil geil geil geil geil geil geil geil geil geil geil geil!!!
Die moooooeeeeet ik hebben!!!
RobertJ zegt
Lekker bommetje, nu is toyota toch echt verplicht de Crazy in productie te nemen :P
Benjamin1 zegt
En het volgende fiat berichtje :P
Nee, nu ben ik helemaal om, 1 500 SS svp.
Of toch niet, is het niet een te vrouwelijk wagentje, nouja, dan maar een Abarth Grande Punto Esseesse met 180 PK!
w0o0dy zegt
Natuurlijk is er van de Abarth Assetto Corse ook gewoon beeldmateriaal…
Check it out (en misschien wel een (Update!) waard?)
http://www.youtube.com/watch?v=Dqtd0Az9aBU
@vla: dat Abarth niet meer is wat het vroeger was dat is ook wel haast onmogelijk… maar na een lange winterslaap is de Schorpioen weer springlevend en de rijtesten spreken vol lof over de Abarth GP (SS) en deze Abarth 500….
Leukere gooi en smijt auto’s zijn er nauwelijks te krijgen op het moment.
w0o0dy zegt
en dezelfde coureur met de “gewone” 160pk uitvoering
http://www.youtube.com/watch?v=mXRFvy2H5m8
dennis zegt
Rij nog liever in een mini ….
w0o0dy zegt
@dennis: tja minder ruimte, duurder en in de clubman uitvoering net een lijkwagen voor dwergen. Ik snap dat het aantrekkelijk is…
Met 160pk zal deze abarth behoorlijk vlot zijn. Ik gok op een sprintje naar 100 onder de 7seconden en dan een wegligging als een kart. Sounds like fun.
MDS zegt
Dit blijft een gay car, hoe snel hij ook is… Hij is schattig, moet ik toegeven, maar mij krijg je er niet in…
Nice try
SuperShallow zegt
Inside Thrillfactor: +5
Outside Thrillfactor: -5
Remon zegt
@Gay’s
er zitten weer een paar uitzonderlijk treurige figuren tussen de zogenaamde autoliefhebbers.
Typisch Nederlands, echt zo’n meegaand volk, go with the flow, zoals de wind waait, waait mijn jasje enz. enz.
Ze vinden de auto prachtig, willen er dolgraag een hebben maar als puntje bij paaltje komt…toch maar niet want ZE zeggen dat het een auto voor gay’s is..
O mijn god, gay’s, help zitten ze achter me aan, kijken ze naar me!?
Ik moet eerlijk zeggen dat er nog een dommere reden verzonnen moet worden om een auto die je schitterend vind niet te kopen..
Stel je voor dat je beste vrienden zeggen dat je een gay bent als je hem hebt gekocht…who cares!
Stel je voor dat in de file alle kappers, modeontwerpers, stewards en Fame dansers je een knipoog of een duim omhoog geven..who cares!
Ik stel me liever voor dat je bij het stoplicht staat en als eerste weg bent in een auto met een uitzonderlijke identiteit waarbij je die vele mensen met vooroordelen achter je laat.
Kies toch eens voor jezelf en luister in zo’n geval niet naar een ander zijn vooroordeel, dan zal het NL wagenpark een stuk gedifferentieerder worden.
Zoals een groot schrijver en filosoof als uitsprak:
Vooroordelen zijn de argumenten van dwazen.
Mvg,
Remon
jack zegt
@remon,
AMEN,
zeer nette post
johnnyt-jet zegt
MDs , laat mij 2 minuten met je praten , kan ik je meer vertellen over jezelf.
Je ego laten afhangen van een stuk blik , triest.
MDS zegt
@ johnnyt-jet
Nee, dat zou je niet kunnen, geloof me.
En sinds wanneer is het triest om een auto vrouwelijk (of gay, whatever) te vinden? Denk je nu echt dat Fiat deze wagen oorspronkelijk heeft ontworpen voor de zelfzekere stoere mannen onder ons??
Denk eens even na, doelpubliek voor de oorspronkelijke Fiat 500 is 100% zeker vrouwen. Met dit sportieve model gaan ze het gamma gewoon uitmelken. Wie dat niet inziet, dat is pas triest.
Bijgevolg blijf ik bij mijn opinie dat dit een (ik zal het wat minder arrogant verwoorden) vrouwen auto is.
greetsssss
johnnyt-jet zegt
Jawel hoor , 2 minuten is genoeg.
Dus jij stelt dat deze voor vrouwen is gemaakt door Fiat : maketing technisch niet bepaald fraai . Je beperkt je doelgroep en dus je verkoop aantallen.
Er is zelfs geen enkele fabrikant , om genoemde reden, die voor een sexe een auto ontwerpt .Dat had je dus kunnen weten……
Je zou dit autotje met zijn 160 pk eens op de limiet op een circuit moeten rijden . Die kans dat jij als man dit niet lukt op een fraaie (en dus goede ) manier is net zo groot als homo”s deze auto kopen.
Benjamin1 zegt
@T-jet, dus jij vind de smart en de sportka geen vrouwenauto’s?
jinxed zegt
Ziet er toch wel lekker dik uit, leuke auto.
MDS zegt
@ johnnyt-jet
jij ziet het wel allemaal lekker zwart-wit he. Natuurlijk heeft Fiat deze wagen niet ontworpen uitsluitend met het oog op de doelgroep vrouwen. Maar het is naïef te geloven dat Fiat haar meeste pijlen niet op hen gericht heeft. Wat zegt zowat iedereen die deze wagen ziet? “Kijk hoe schattig…” En dat is hij ook. Maar wie zegt over een wagen dat hij schattig is en koopt hem bijgevolg??? Juist, over het algemeen vrouwen. Dat wist Fiat evengoed bij het ontwerpen van deze wagen.
En om eerlijk te zijn, telkens ik een Fiat 500 zie rijden of staan, zit er 9 van de 10 een vrouw in, is het een marketingwagen of staat hij op de oprit geparkeerd naast de grote wagen van de echtgenoot.
Zo is het nu eenmaal. En de verkoopscijfers zullen niet terugvallen gezien gezinnen met 2 wagens en zelfs meer, absoluut niet meer zo abnormaal zijn. Dus zelfs al kiest Fiat voor een doelgroep voornamelijk uit vrouwen bestaande, nog zullen hun verkoopcijfers niet terugvallen.
I rest my case.
En o ja, als ik mijn 2.8 met 192pk de baas kan op het circuit, zal dit me ook wel lukken…
ciaaooooooooo
MDS zegt
@ Benjamin
Good point!
johnnyt-jet zegt
MDS , of een Mustang ?, kun je nog meer compenseren.
btw , ik weet op voorhand wie sneller is , 192 pk of 160 pk in dit geval.
MDS zegt
oei oei oei, wat zijn we lichtgeraakt Johnnyt-jet…
Ik hoef helemaal niets te compenseren, maar ik denk dat jij dat wel eens zou mogen doen, alleen besef je het zelf nog niet…
johnnyt-jet zegt
Nou , mijn Fiat dan maar inruilen voor een BMW .
Esprit_de_Flandre zegt
Kl*temoffen! Kan je gewoon geen SS meer op je auto plakken omdat zijn de prachtige SuperSport-afkorting moesten verk*kken. EsseEsse, dat ziet er toch niet echt smakelijk uit?
Timmy zegt
Ai. Alleen die voorwielaandrijving e. Ja toch e. Of vergis ik mij? Dat is echt de enige reden waarom ik dan toch nog steeds de lotus exige s zie als de ultieme kleine bom. Want eens ze loslaten is het gedaan. Met een uitbrekende kont op de rotonde kan je nog leven, met een loslatende neus is het al iets vervelender. Zeker als het net weer een flinke bui heeft gedaan.
SPK zegt
Het valt me op hoeveel het mensen uitmaakt wat voor andere mensen er in een auto rijdt en of ze daar geassocieerd mee willen worden. Wat maakt dat uit wie een auto nog meer koopt en wat andere mensen er van vinden?! Het is toch gewoon een mooie, snelle en waarschijnlijk erg leuk sturende auto. Al rijden er alleen maar vrouwen en homo’s in, doe mij er maar een!
johnnyt-jet zegt
Dat is het verschil tussen een liefhebber en …..geen liefhebber.
@Timmy , de 500 is ver van het onderstuur , er zit ook nog een electronisch systeem (tractie controle) die het onderstuur verder tegen gaat.
Pieter-Jan zegt
Als dit een homo mobiel is, dan moet de heteroseksueel die hiermee rijdt veel zelfvertrouwen hebben en dus super hetero zijn. Enkel mannen die twijfelen aan hun seksualiteit, of gewoon bang zijn om als homo gezien te worden, gaan bezorgt zijn om met zo’n wagen te rijden. Een echte hetero heeft geen wagen nodig als hetero-accesoire. Die is gewoon hetero op zijn eigen.
Volgens marketing research vallen vooral SUVs en dergelijke stoere wagens in de smaak bij de heren van de homoseksuele overtuiging. Vraag mij niet waarom.
Ik zal deze wagen toevoegen aan mijn wens-lijstje. Het is dan één van de weinige fanatasie wagens die ik werkelijk zou kunnen betalen.
johnnyt-jet zegt
”Volgens marketing research vallen vooral SUVs en dergelijke stoere wagens in de smaak bij de heren van de homoseksuele overtuiging. Vraag mij niet waarom.”
Valt ook in de categorie ”compensatie gedrag’ .
Timmy zegt
johnnyt-jet: tot het nat wordt natuurlijk, dan gaat dat kleine “rotdingetje” het toch redelijk lastig krijge denk. Of ze moesten zoals bij motorfietsen zo een knopje zette dat je kan aanvinken of je je vermogen wil beperken ofniet.
Ding blaast wel lekker moet ik zeggen. Zo een turbo met wastegate. Lache aan het stoplicht naast een “getunede” golf. Toch even laten merken dat je waarschijnlijk wel gaat winnen. Daarstraks nog witte supra zien voorbij komen op de bouw. Die maakte ook zo een fijn sis geluidje. Dag weer gelijk goed :)
johnnyt-jet zegt
Er zit een prachtig tractiecontrole systeem die dat reguleert , ook het onderstuur zoals gezegd.
johnnyt-jet zegt
ps. een andere respons keuze zit vaak op de sportievere Fiats , de sport knop.
Birger Alfa 147 zegt
Hij is gewoon “da bomb” !!!!
Golf FSI 2.0 zegt
Wie zegt dat een gay persoon niet van snelle auto’s houdt??
Waarom wordt een auto minder ‘gay’ naarmate hij sneller/sportiever is?
Graag wat minder hokjesdenkend schrijven svp.