We zagen een BMW weleens zeer bizarre crash maken, zonder dat de bestuurder ook maar een botje brak. BMW maakt ook Mini’s en die kunnen er ook wat van. Bestuurder Tommy Winkelhock stapte met slechts lichte verwondingen uit de auto na een behoorlijke duikeling tijdens de 24 uurs race van de Nürburgring in Juni.
Lichamelijk komt hij dus erg lekker weg, maar zijn ego zal wat langer nodig hebben om te herstellen.
(via: autoblog.com)
Tombnolz zegt
Dat is 8 keer over de kop! Die kerel heeft waarschijnlijk zijn broek zitten volschijten!
schnitzerken zegt
zotjes, kwaliteit van BMW GROUP he, zeeeeeer veilig voor de bestuurder en de passagiers;)
BMW GROUP RULEZ
route66 zegt
haha op het einde een beetje duizelig raar he
Quidam zegt
remlichten deden het nog na rol nr 6
henk zegt
wat een grrrrrruwelijke klappert…maar je ziet wel weer dat de qualiteit en veiligheid van die auto’s hoog is met al die kooiconstructies
Pieter-Jan zegt
Het ziet er wel spectaculair uit, maar het is net een zachte manier van crashen, omdat de energie geleidelijk word kwijtgeraakt. Mocht hij tegen die muur zijn gestopt dan zouden de G-krachten het brain van de piloot als een spons compresseren.
Sultan van Brunei zegt
Volgens mij ging zijn Pa Manfred een keer vliegen toen de wind onder de spoilers van zijn Mercedes toen hij heel hard over een bult reed.
Moritz zegt
Onbegrijpelijk toch eigenlijk dat er op dit circuit nog niet zo heel lang geleden (eind jaren 70?) nog Formule 1 auto’s voorbij reden op volle snelheid?
Tuurlijk de ligging is prachtig en er zitten een hoop bochten tussen die je op hedendaagse circuits echt niet meer terug zult zien, maar 1 foutje en je rijdt je auto zo naar z’n mallemoer.
Insider zegt
Ik geef een 9.2, jammer van dat kleine foutje bij de landing
Marcel zegt
Lekker knallhu
Benny zegt
@ Quidam lol ja dat viel mij ook op, hij wilde tijdens de rol de auto nog een beetje bijremmen zeker ;) ? Zo’n ongeluk kan nooit goed zijn voor je lichaam ??
JeffreyG zegt
cool :D
eigenlijk niet ;)
maar vind het altijd wel mooi eruit zien ;)
ik zou volgens mij ook bang zijn als ik in die wagen zat ;)
ddrik zegt
leuk detail: dit deel van de track heet “Flugplatz”
hier nogal letterlijk geïnterpreteerd… :)
swa zegt
hij wordt precies geduwt
Reiner zegt
Klein maar veilig.
Alwood zegt
tsja… voorwiel aandrijving, veilig autotje maar toch >-)
LPH zegt
mama, mag ik ook eens in de botsauto’s?
dekster zegt
@Moritz
dit is op de nieuwe ring, de oude voldeet niet meer aan de eisen voor F1 dus heeft men een nieuwe gemaakt
willem zegt
die is moet overgeven!
Maarten zegt
Ik ben het eens met Pieter-jan. Je kunt beter zo crashen dan hard de muur in. Dit overleef je tenminste, met een gekrengd ego en een geweldig verhaal voor je kleinkinderen. Die snelheid frontaal (120 kmpu?) red je niet, ook niet in een S-klasse, omdat je organen de deceleratie niet aankunnen…
Supermug zegt
Volgens mij was dit niet de bedoeling???
Ik heb vorig jaar Kurt Tiim zien crashen met zijn Mini tijdens het weekend van de Formule 1. Dat zag er nog heviger uit.
Maar deze is ook niet mis.
Moritz zegt
@dekster
Ja nee dat bedoel ik dat hier nog geen 30 jaar terug nog F1 auto’s reden die toen ook behoorlijk hard gingen.
911 zegt
cker wel heel gevaarlijk
Ejay zegt
Een vriend van mij is gisteren frontaal op een boom geklapt met een BMW 3 cabrio (e46). Er lag olie op de weg, achterkant breekt uit, linkervoorkant raakt de stoep en 20 – 30 meter gelaunched, neergekomen en frontaal op een boom. Levend eruit gestap zonder enige lichamelijke schade. Auto total loss, maar de deuren konden gewoon open. Dus eigenlijk kan je Volvo of Saab de deur wel uit. Voor veiligheid moet je tegenwoordig een BMW hebben.
silasse zegt
Echt mooi om te zien.
haha lol (eigenlijk is het niet grappig)
Sultan van Brunei zegt
@Maarten
Je organen-deceleratie verhaal klopt niet: bij F1-crashes gaat het soms nog harder, de monocoque blijft heel en de lever komt dan echt niet uit de navel van de coureur. Het hoofd slaat voorover en achterover.
Het grootste gevaar bij een rol als van deze Mini is schade aan de nekwervels en het uitrekken en weer indrukken van de zenuwbanen. Het hoofd gaat alle kanten op!
Lekkuruh Gozag zegt
@Maarten
Je organen-deceleratie verhaal klopt niet: bij F1-crashes gaat het soms nog harder, de monocoque blijft heel en de lever komt dan echt niet uit de navel van de coureur. Het hoofd slaat voorover en achterover.
Het grootste gevaar bij een rol als van deze Mini is schade aan de nekwervels en het uitrekken en weer indrukken van de zenuwbanen. Het hoofd gaat alle kanten op!
911 zegt
het is inderdaad niet grappig maar vet grappig
GRUWELIJK!!
Onehp zegt
Ik geef Maarten gelijk. Behalve dat het hier een stukje harder ging dan 120km/h
IDN zegt
@ Dekster, dit is wel degelijk de Nordschleife, en niet de GP-strecke
Internationale evenementen zie je niet meer op de Nordschleife, echter diverse (Open) duitse kampioenschappen rijden wel degelijk op de Nordschleife.
mgs013 zegt
indien je de groen hel echt wil begrijpen en verstaan moet je er zelf met je eigen wagen eens over rijden. als je dan de tijd tabellen ziet waarin je je wagen zou moeten piloteren dan kun je je eigen tijd eens checken. vergelijk en ween. geen enkele heeft de tabellen tijd ooit gereden niet waar, mss zelfs nog nooit op de schleife geweest.
ik kan je zeggen als hatzenbach je geen respect afdwingt dan zal adenauerforst of idd fluplatz het wel doen niet vergeten dat pflanzgarten gevaarlijk word als er westenwind is. bij noordwind doe je best geen moeite om te rijden na hatzenbach en de bochel volgt het snelste stuk en daar ga je naar de kleine heuvel naar beneden. als je geen spoilerset hebt van voor……….. daaaaaag