De straatlegale F1-racer druppelt het web op.
Eindelijk zien we ‘m dan in volle glorie: de Mercedes Project One. Deze auto is voorzien van de aandrijflijn uit de Formule 1-racer waarmee Hamilton en Rosberg in 2015 rondreden. Reken op ongeveer 1.000 pk uit een geblazen 1.6 liter V6 met allerhande hybride spulletjes.
Dit ding moet The Holy Trinity (LaFerrari, McLaren P1, Porsche 918 Spyder) qua prestaties ver achter zich laten. De grootste concurrent van de Project One wordt de Aston Martin Valkyrie, wat eveneens een compromisloze straatracer met veel pk’s en een laag gewicht wordt. Meer info over de Mercedes volgt vanavond bij de officiële onthulling!
UPDATE 1: extra plaatjes via @kang_renqiu, de bovenste twee foto’s zijn via dphotographymc.
UPDATE 2: de Project One gaat in zes tellen van 0-200 km/u en heeft een topsnelheid van boven de 350 km/u. Alle 275 exemplaren zijn verkocht en er komt in elk geval één auto naar NL. Misschien worden het er meer… Check hieronder nog een paar extra foto’s!
UPDATE 3: Hij is officieel, alle info vind je HIERRR!
UPDATE 4: we waren aanwezig bij de onthulling, check de video op autojunk.nl.
jwcroy82 zegt
Zo hey ligt al zoveel beter op het netvlies dan de valkyrie en al helemaal dan de ugly chiron
Erik zegt
@jwcroy82: copy past?
https://goo.gl/images/NkFHns
lincoln zegt
@jwcroy82:
Bijna zo dramatisch chique als een Spyker ..
trustmeiamanengineer zegt
Sjesus wat een lelijk ding eigenlijk! En dan ook nog met een geblazen grasmaaier torretje achterin….
Ik had m’n centen naar Von Koenigsegg of Pagani gebracht in ieder geval.
jwcroy82 zegt
@trustmeiamanengineer: Ja alleen zijn die pagani en koenigsegg prehestorisch vergeleken met deze creatie!!
trustmeiamanengineer zegt
@jwcroy82: Een Regera is nou ook niet bepaald ouderwets. Sterker nog, die vind ik technisch gezien nog veel vetter dan de Merc. Mercedes heeft “gewoon” de complete F1 aandrijflijn erin geflikkerd, wat natuurlijk wel tof is. Maar de Regera is een compleet nieuw concept, zonder versnellingsbak, een dikke V8 én een zwik elektromotoren.
bietje zegt
@trustmeiamanengineer:
Amen ! +1
lekkerlinksrijden zegt
@trustmeiamanengineer: iets met spijker en kop
Silverarrow zegt
@trustmeiamanengineer: Wat stelt innovatie voor als het geen doel dient. Je kunt morgen een volwaardig, functioneel huis bouwen van karton, maar er is geen hond die er nu op zit te wachten.
jorden zegt
@trustmeiamanengineer: “gewoon” de complete aandrijflijn!?!? Lijkt mij toch echt een behoorlijk unieke kans voor wie het kan veroorloven. V8’en icm. elektromotoren zijn (worden) toch echt een stuk minder exclusief.
bizzarrini zegt
@jwcroy82: nerdfest versus emotie pur sang.. ik kies voor de Zweedse en Italiaanse kant.
ewoudhoed zegt
Gaaf!! Toch vanavond om 21.30 de live “onthulling” bekijken
ewoudhoed zegt
@ewoudhoed: 21.30?? 19.30. Nu live te zien!!
str8six zegt
Oeh, vind ‘m wel lekker hoor! Had eerlijk gezegd wel meer iets LMP1-achtigs verwacht qua vormgeving aan de voorkant. Opstaande wielkasten waar de koplampen in gemonteerd zijn.
michavdk zegt
@str8six: Als ik het goed zag op de beelden zitten er soort van flaps boven de wielen die open kunnen gaan.
patrick zegt
Normaal niet z’n MB liefhebber maar dit is toch wel lekker! Niet moeders mooiste maar wel heel apart en extreem. Ben benieuwd naar alle techniek er in. Hoop dat er binnenkort een full docu over wordt gemaakt. Ook moet ik met pijn in mijn hart zeggen dat ik dit ding veel gaver vind ogen dan de Aston Martin
Dutchdriftking zegt
Net zo gaaf als de CLK-GTR!
p993 zegt
Als het een MB moet zijn, Doe mij dan maar een clk gtr…uit ververvlogen tijden
MaartenD zegt
@p993: eens..en aan je nickname te zien ook een goede smaak qua porsche
michaelcorleone zegt
Vetter wordt het haast niet, F1 wagen voor de openbare weg.
Silverarrow zegt
Bruut apparaat. Ben zeer benieuwd naar de eerste bewegende beelden.
janmetdelangeachternaam zegt
Ik kan Mn vinger er niet helemaal op leggen maar die voorkant komt me heel bekend voor. Bij de achterkant wel, dat is net een VW XL1
Jochempie zegt
De kont is wel een beetje overgenomen van de K Regera. Verder een beetje… Uit de tijd, die vormgeving.
room850 zegt
“Zo zo, u rijdt een mercedes! Zal wel grote motor in zitten?Mwah, tis een 1600 hoor.
rolov zegt
@room850: was met de rx7 en rx8 toch ook?
Jochen zegt
@rolov: schitterend vergelijk :-S
poes zegt
Geen ster op de achterkant? Sowieso eigenlijk nul gelijkenissen met andere Mercedi. Opvallend.
Verder een prima ontwerp, maar ook niet meer dan dat. Die vin is natuurlijk verschrikkelijk en ook de achterkant ‘oogt’ wel erg triest.
harrie zegt
Wat een ontzettend conservatief en saai design voor een hypercar.
Bij Aston Martin lachen ze de ballen uit hun broek.
ewoudhoed zegt
@harrie: ik denk niet dat je Mercedes zult horen klagen, aangezien ze alle 250 al verkocht hebben.
Breinstein zegt
@harrie: zeker, want deze Mercedes is al niet lang en breed uitverkocht en de AM wel. Kom op zeg!
harrie zegt
@breinstein:
Joh.
Verkopen is niet alles, dit zijn image makers pur sang.
Bij AM is dat erg goed gelukt, hier kan bij wijze van spreken zo een taxi bordje bovenop zo bedaagd ziet het er uit.
Breinstein zegt
@harrie: denk dat dat in werkelijkheid wel meevalt, daarnaast is de AM zo lelijk dat je hoopt dat deze in collecties verdwijnt & nooit meer tevoorschijn komt.
suheyl zegt
Bruut!
allesmetturbo zegt
Leuke achterkant, maar wat een gedrocht van de voorkant
allesmetturbo zegt
Ik had wel iets vernieuwenders verwacht na al die ophef
fisto zegt
Zo, dat front valt echt tegen! Oogt als een supercar van 15 jaar terug. Zie er ook totaal geen Mercedes in terug, ookal is dat natuurlijk wel wat lastig als vorm voornamelijk functie volgt. De kont vind ik dan wel weer geslaagd, op de haaienvin na.
viezefreddyw zegt
Ben er nog niet helemaal over uit. Het front vind ik nog niet helemaal overtuigend. Voor de rest best een gaaf ding. Zal hem even in het eggie moeten bekijken om hem goed te kunnen beoordelen. Maar indrukwekkend is het zeker.
berlinetta zegt
Ik vind het niet het mooiste wat Mercedes ooit heeft gemaakt, maar ik had ook niet anders verwacht bij zo’n extreme auto. Vorm volgt functie in dat geval.
Hij ziet er in ieder geval wel beter uit dan de Valkyrie.
Jeyo zegt
Ligt het aan mij of wat, want ik zie werkelijk niks aan de auto wat mij doet denken aan Mercedes behalve de badges…
MaartenD zegt
de voorkant is echt heel lelijk en de achterkant heeft meer weg van een Audi
harrie zegt
@maarten020:
Ja A7 achterkant en een 918 voorbumper.
Als ze me hadden verteld dat dit een of ander vaporware projectje was had ik het ook gelooft, zie er echt niks van Mercedes in terug.
gieltj zegt
?
jellecarphotography zegt
Niet per se heel mooi, maar wel enorm indrukwekkend!
weijs zegt
Achterkant is een kopie van de Audi A7, zo’n kakkende kat.
Voor de rest best een vet ding.
Sir_Vmax zegt
Noble m600 met een 1.6je…. tuurlijk vanuit technisch oogpunt een hoogstandje. Maar in de f1 nemen ze een 1.6 v6 omdat moet. Waarom zou je dat in een straatauto leggen als je ook voor een schitterende v10 of v12 kan kiezen waarmee je net zoveel vermogen kan halen. En ja tuurlijk dat is wat zwaarder maar voor t geluid zou ik die ruil wel doen.
amollink zegt
Ik vind hem op de McLaren f1 lijken
rikus zegt
0 – 200 km/u in 6 seconden.. Lafjes.
Rick-dos zegt
In plaats er over te klagen dat het “maar” een 1.6je is die “maar” +350km/u haalt en “maar” 0-200 in minder dan 6 seconden doet en “maar” F1 techniek achterin heeft liggen, kunnen we als petrolheads ook blij zijn dat een bedrijf als Mercedes dit beestje überhaupt wil produceren.
BMW heeft ook zo’n machtig ding bij zich. Een BMW i3s. Doet toch al gauw de 0-100 in 10,5 seconden…
rob5nismo zegt
Dit is in elk geval beter om naar te kijken dan de concurrent
MoeWat zegt
Wat een machine ! Hulde aan Mercedes-Benz voor zo’n creatie !
tkoote zegt
Indrukwekkend? Zeker. Mooi? Ab-so-luut niet
Cabrioot zegt
Op een of andere manier moet ik bij de voorkant en de lijnen aan de zijkant aan de Vencer Sarthe denken. Had bij een mercedes hypercar iets meer spectculairs verwacht
rikus zegt
Vanwege tijdnood even de voorbumper van een Porsche 918 geleend.
Jochen zegt
@rikus: er is wel meer design ‘geleend’