De kleine i10 is onderhand niet aan te slepen, maar waar komt dat succes vandaan?
Simpel. Enkele maanden geleden verraste Hyundai door de samenwerking met supermarktketen Albert Heijn. Beide partijen maakten het mogelijk om bij de supermarkt een private lease contract af te sluiten tegen een behoorlijk laag tarief. Daardoor plust het aantal geregistreerde lease-Hyundai’s bijna 100% ten opzichte van dezelfde periode (01-01 tot en met 31-05) vorig jaar.
De maand juni was dit jaar ten opzichte van vorig jaar behoorlijk succesvol. Het aantal nieuwe leaseregistraties pluste maar liefst 21,2% met 11.591 stuks. Daarmee komt het totale aantal nieuwe leaseauto’s in Nederland over de eerste helft van 2015 op 51.120 auto’s, een toename van 7,4% ten opzichte van de eerste helft van 2014.
Niet geheel verrassend blijven Volkswagen, Renault en Peugeot daarbij stevig aan kop. VW boekte een volumegroei van meer dan 35% en vergroot het marktaandeel naar 16,7%, een toename van 3 procentpunt. Renault’s afzet groeide met 22%, de Fransen pakken een marktaandeel van 9,9%. Peugeot tot slot wist 30% meer leasebakken weg te zetten en gaat voor het brons met een marktaandeel van 8,6%. Hun 308 was echter wel weer de populairst leaseauto van de maand juni, gevolgd door de Volkswagen Golf.
Cijfers via VWE en Aumacon
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.