Zoals Michael Scott zou zeggen: NO! NO! NOOOO!!! De Le Mansory Ford GT is verschrikkelijk.
Bijzondere auto’s en tuning. Het is een bijzonder lastige combinatie. Kijk, een normale hatchback kun je vrij eenvoudig tunen en daarmee verbeteren. Zo’n auto is gebouwd tegen een enorm lage kostprijs, dus als je een beetje fatsoenlijk investeert in essentiële onderdelen, dan wordt de auto al snel beter.
Satésaus
Maar naarmate je hoger en hoger komt, wordt het lastiger. Dat bewijst Mansory. Met auto’s als de Audi RS6, Rolls-Royce Cullinan of Mercedes-Benz G-Klasse maakt het niet uit: dat zijn vrij foute ‘normale’ auto’s die fouter gemaakt worden. Meer satésaus over een patatje oorlog.
Foie gras
Maar supercars tunen is héél wat anders. Die auto’s worden vaak zo goed mogelijk ontworpen, ontwikkeld en gebouwd. Daarbij is er al vaak gekozen voor de beste motoren, de beste schokdempers, de beste velgen en de meest optimale aerodynamica. Als je dat gaat tunen, is het alsof je de genoemde klodder satésaus op een mooie foie gras smijt. Dat doe je gewoon niet.
Le Mansory Ford GT
Maar daar lijkt Mansory lak aan te hebben met hun laatste creatie, de Le Mansory Ford GT. Ja, echt, ze hebben het ‘Le Mansory’ genoemd. De Ford GT scoorde lekker op Le Mans en met deze auto vieren ze dat. De Le Mansory Ford GT is een raszuiver gedrocht. Werkelijk alles doet pijn aan de ogen.
Knaak
De superlichte velgen van BBS (of de optionele koolstofvezel velgen) zijn vervangen voor items van het type ‘knaak’. Het zijn nu gewoon gesmede velgen. Sowieso is ‘knaak’ een terugkerend thema op de Le Mansory Ford GT. Er is een bodykit gemonteerd waar zelfs de moeder van meneer Mansory niet blij wordt.
Frutsels
Ook de uitlaten (nu drie stuks) en carbon-frutsels over de gehele auto detoneren enorm. Om maar zwijgen over de splitter, skirts en diffuser. Oh, en de spoiler verdient ook een niet al te eervolle vermelding. Maar als je denkt: het toch niet erger? Dan weet Mansory je te verrassen op niet al te positieve wijze. Check het front van de Le Mansory Ford GT.
DAT FRONT!
Waarschijnlijk dachten de Duitsers: waarom niet een nietszeggende, anonieme, generieke en bovenal lelijke neus op schroeven? Kan dat? Jazeker! En alsof het een Opel Calibra of Ford Probe was hebben ze al die meuk op de Ford GT gedrapeerd. Het resultaat is de auto waarvan we de foto’s liever niet hadden gepubliceerd. Of ontvangen.
Ordinair chippen
Hebben ze ook nog knakentuning uitgevoerd op de motor? Jazeker. Maar hoe… Geen fraaie mechanische peperdure aan passingen, maar ordinaire chiptuning! Op een zeldzame, handgebouwde supercar! De Le Mansory Ford GT heeft nu 710 pk in plaats van 656 pk. Mede dankzij de wijzigingen aan de aerodynamica bedraagt topsnelheid nu 354 km/u, geen 347 km/u.
Kitsch
Wat ook heel erg gaaf is aan het origineel, is het het interieur. Dat is namelijk zo functioneel mogelijk. Je zou bijna kunnen zeggen: Ferrari F40-esque. Maar nee, de Le Mansory Ford GT heeft allerlei kitscherige lapjes leer en koolstofvezel ongein. Enorm zonde, want het voegt op deze wijze niets toe. Volgens zijn Mansory is deze auto waanzinnig zeldzaam, want ze gaan er slechts 3 bouwen. Wat ons betreft is dat drie te veel.
riddertevoet zegt
Ik vind het wel een gaaf ding. Jullie doen nu net alsof een normale Ford GT wel moeders mooiste is. Alleen dat ‘Le Mansory’ is een beetje kinderlijk.
basman147 zegt
Als LaFerrari mag, mag LeMansory ook, toch??
lucerd zegt
Mee eens
utregter26 zegt
@riddertevoet: er wordt wel erg overdreven inderdaad. Jammer dat de schrijfstijl van artikelen op autoblog steeds vaker op die van Dumpert begint te lijken….
antoonniels zegt
Het artikel is in ieder geval lekker generaliserend geschreven. Je krijgt bijna het gevoel dat Willeme zichzelf helemaal wegcijfert. Hij zou ook gewoon het woord “Ik” kunnen gebruiken her en der.
Is het de mooiste creatie die ik ooit gezien heb op vier wielen? Ik denk van niet. Daargelaten dat ik de Ford GT sowieso geen mooie auto vind en dat er hier soms inderdaad twijfelachtige keuzes zijn gemaakt ( 3 uitlaten? Doe mij dan maar twee of één dikke stortkoker ). Je kunt ze in ieder geval geen gebrek aan fantasie verwijten en er is ongetwijfeld een markt voor. Ik zit alvast klaar voor de LeMansory Ford GT-RR
Edge zegt
@antoonniels: Dat krijg je als je nieuws op AutoBLOG leest. Dan kan het wel eens voorkomen dat de schrijver zijn of haar mening in het stukje verwerkt
antoonniels zegt
@Edge: vandaar dat ik het woord “ik” promoot. Nu is het geschreven alsof we het allemaal vinden of het een algemeen feit is.
none zegt
LeMansory Ford GT – Rolls Royce ??
O plaat zegt
Kan je deze wel bestellen zonder eerst je c.v. Naar ford te moeten sturen om te zien of je wel waardig bent?
Dutchdriftking zegt
Haha, volgens mij is de schrijver geen fan. De velgen vind ik op zich best mooi eigenlijk. De rest hoeft niet. Voor motortuning zijn er betere opties beschikbaar.
ikkeook zegt
@dutchdriftking: Zeker als je leest dat hij hem wil “verassen op niet al te positieve wijze”.
vacano zegt
Mansory is Meester in t verkrachten van mooie auto’s en de Ford GT vind ik een van de mooiste suoercars omdat hij net zoals Koenissegg niet lijkt op alle andere.
Maar er zullen zekerst wel kopers zijn in Rusland en de Zandbak.
ponnie zegt
Die 80’s voorkant is toch best nice. Die lelijke sjonnievleugel is een ander verhaal.
appeltje zegt
In de tekst kon ik me wel vinden, en overal van die zichtbare koolstofvezelachtige zooi vond ik tien jaar geleden ook al onsmakelijk. Tuning vind ik net zoiets als remixen van een (goed) nummer; het origineel is bijna altijd beter. LeMANSORY is trouwens een term die ze ook al gebruikten voor een getunede Continental GT in 2008, wel leuk gevonden.
cossiekiller zegt
Ze mogen hem hier altijd komen afzetten als ze er niet vanaf geraken.
iphonistvongates zegt
Ik ben tegen censuur en toch schuurt dit heel dicht tegen visuele mishandeling van mijn netvliezen.
Is het aub mogelijk om het evenwicht te herstellen en een foto te plaatsen van een T-Ford of iets dergelijks….bedankt namens het universum.
petroldrinker zegt
Pfft, wat is ie dik zo! Origineel vind k er niks aan om te zien, maar zo, damn wat gaag ?
thomcarspotter zegt
Rustig aan met het azijn @willeme … Het is dat ik geen miljonair ben maar anders had ik dit gewoon laten bouwen en dan had ik Autoblog er NIET mee laten rijden..
petroldrinker zegt
ik zou sws al niemand van autoblog ooit in 1 van mijn autos laten rijden….
nofxke zegt
Eerste keer dat ik blij ben dat je in de app de foto’s niet deftig kan bekijken
dalmore zegt
Ik zou best wel een discussie aan willen gaan met iemand zo zo’n ding koopt. Ben alleen bang dat het niet wederzijds zal zijn
Poulusma zegt
Nog meer reacties verwijderen, damn….