We vinden de LB Walk Supra gezet, log, omvangrijk, zwaarlijvig en volumineus.
De Toyota Supra is stiekem de gaafste auto in zijn klasse. Nu moeten we helaas bekennen dat deze eens zo grote klasse kleiner dan ooit is, maar dan nog: de Toyota Supra mag er zeker zijn. Onlangs maakten we kennis met een meer bescheiden Supra, de Supra 2.0.
Lieveling van de tuningsindustrie
In principe is dat meer dan voldoende om lol te hebben, zeker in Nederland. Maar het kan ook zijn dat je juist méér wilt met je Supra. De vorige Supra was een lieveling van de tuningsindustrie en dat is met deze generatie (A90) niet anders, gelukkig. Het voordeel is dat je qua motorische tuning terecht kunt bij Toyota-specialisten én BMW-tuners.
In het vleesch
Voor het uiterlijke aspect moet je uiteraard bij Liberty Walk zijn als het wel een beetje meer mag zijn. Voor de Supra hebben ze een bodykit ontwikkeld die niet bedoeld is voor introverte mensen. We hadden een paar maanden geleden de computer-geanimeerde renders van de LB Walk Supra, nu kun je zien hoe de LB Walk Supra bodykit er in het vleesch uitziet. Al naar gelang de grootte van je portomonnee kun je kiezen voor een kit van glasvezel of vervaardigd van koolstofvezel. Glasvezel is goedkoper en ietsje zwaarder.
Breed
In vergelijking met de renders valt wel op hoe breed de LB Walk Supra geworden is. Exacte afmetingen worden niet gegeven, maar grote kans dat je een iets grotere parkeerplaats nodig hebt om je Supra te kunnen stallen. De aangekondigde prijzen voor de LB Walk Supra zijn niet veranderd, voor zo’n 15 mille heb je een glasvezel bodykit.
Modderfiguur
Maar, dan begint het met de LB Walk Supra. Want met alleen de bodykit sla je toch een beetje een modderfiguur. Je hebt namelijk ook de AirRex-luchtvering nodig en die kost nog eens een kleine 8 mille. Ook over de velgen wordt met geen Japans woord gerept, terwijl die absoluut nodig zijn, inclusief de monsterlijk brede banden. We zijn ook heel erg benieuwd of het daadwerkelijk bijdraagt aan betere rijeigenschappen.
‘Prestaties’
En dan de prestaties. Dankzij het extra gewicht van de kit, de rolweerstand van de wielen en de verminderde luchtweerstandscoëfficiënt gaan we ervan uit dat deze Supra langzamer is dan normaal. Aan de andere kant, als je al 15 tot 25 mille stukslaat op accessoires, kan wat motortuning er ook nog wel bij. Gelukkig zijn er voldoende tuners vlak over de grens die je graag helpen.
Alle onderdelen zijn per direct te bestellen.
Estate_of_mind zegt
Jullie vragen je dat af, en ik ook heel erg: hoe rijdt dit in hemelsnaam? Is dit alleen maar show?
okdoei zegt
@italdesign: waarschijnlijk hetzelfde als de meeste auto’s:
– Je trapt het rechter pedaal in voor voorwaarste beweging.
– Het middelste (of linker) andere om te vertragen en te stoppen.
– Meest linker pedaal gebruik je samen met de staaf in het midden om te schakelen – sidenote: niet altijd, dat is hoofdstuk 2.
– Voor je zit een cirkelvormige unit om te sturen.
Estate_of_mind zegt
@okdoei: lolbroek
paulvtec zegt
Dit is lekker man! Ik wil er 1 in een land zonder drempels.
rikus zegt
@paulvtec: Ik wil een land zonder drempels. Dan mag je de Supra wel houden.
thijnv05 zegt
@paulvtec: bestond n land zonder drempels maar…
Dutchdriftking zegt
Stiekem vind ik hem best gaaf.
breakingpoint zegt
Ik mis #bosozoku
fastforward zegt
Iets voor een praktijktest over kasseien en drempels.
tortuga zegt
Doet me denken aan de chargespeed van de mk IV supra, dus heel erg vet!
antoonniels zegt
Veranderen ze met de airride ook de geometrie van de vering? Of hangen ze er gewoon dikke spacers tussen. De extra breedte is mooi maar het wel ook nog een beetje sturen en veren.
Doe maar met Chroom blauwe wrap en teveel merkstickers.
revstars-net zegt
Blubberdik! Stiekem best gaaf, op een meet trek je wel alle aandacht en niet persé negatief.
Ram-G-maN zegt
Zo zie je maar weer, box style widebody kan altijd! Ongeacht of de basis juist enorm vloeiend corpulent is. I love it!
zeevink zegt
Over het algemeen is deze fabrikant wel een die zijn werk grondig aanpakt. Over smaak valt te twisten maar over kwaliteit weinig in deze. Want al die gasten die dit afnemen steken veel geld in hun projectcars. En onderstel aanpassing zullen in lijn zijn met de bodykit en het vaak hogere vermogen.
RiKe zegt
Kwalitatief zal dit wel goed zijn, qua styling is dit echt totaal niet mijn smaak
toyotafortuner zegt
T H I C C !
rob5nismo zegt
Morbide obesitas
potver7 zegt
ikwilvanmijnnierstenenaf.nl
geertvn zegt
Ik zie niet in hoe dit kwalitatief kan zijn tenzij met een andere achteras en ophanging.
zeevink zegt
@geertvn: spacers en deep dish velgen doen al een heleboel. Maar idd er zal daarnaast ook veel aanpassing nodig zijn in de ophanging.
WSY3D zegt
Is het niet redelijk bekend onder mensen die wide-body kits op hun wagen zetten dat er dus geen vering bij zit, geen velgen, geen lak, je je eigen hardware er aan moet zetten en al dat soort dingen? Zo’n kit zet je er ook niet op omdat je een snellere auto wil maar omdat je het mooi vindt of een drift wagen bouwt. Lelijk is objectief, functioneel niet