Op het allerlaatste moment voert het Formule 1-team enkele wijzigingen door aan de bolide.
Morgen staan de eerste vrije trainingen voor de Grand Prix van China gepland. Hoe dit weekend gaat verlopen voor Red Bull is koffiedik kijken. Eerder vandaag gaf Max Verstappen tijdens een persco aan dat de RB13 technisch alles behalve perfect is. Dat wordt nu nog eens extra duidelijk, aangezien Red Bull volgens Motorsport.com donderdagavond flink aan het sleutelen was aan de bolide in de pits.
Naar verluidt krijgt de bolide van Max Verstappen een nieuwe achterwielophanging. Het is niet duidelijk of ook de auto van Ricciardo de aanpassing heeft ondergaan. Morgen moet blijken of de nieuwe achterwielophanging positieve uitwerkingen gaat hebben op het veld. Het weer heeft Verstappen in elk geval aan zijn zijde. Voor zaterdag geven ze zonnig weer op in de Chinese havenstad, maar zondag wordt de nodige regen verwacht.
Met dank aan Dennis voor de tip!
evian zegt
De enige pitbox waar nog licht brand, ze hebben er bij Redbull in ieder geval veel voor over om weer snel bij de top te komen. Ik heb er vertrouwen in dat ze halverwege het seizoen weer hun achterstand weer hebben ingehaald.
Boomer zegt
@evian: ja goed hè… is maar een half seizoen te laat.
evian zegt
@airc: Wat heb je liever een pessimist of een optimist. Jij mag kiezen.
naamloos3 zegt
Vario ring eruit gehaald gaat ie sneller
c3po zegt
@naamloos3: ook even de bobine inzagen en een grotere sproeier plaatsen ?
yamaha zegt
@c3po: chipje van JD ?
blackmilo zegt
@yamaha: ik zie hem al praten over de red bull
Dutchdriftking zegt
@yamaha: sjoemelsoftware!
c3po zegt
@yamaha: duidelijk een chip van jd idd haha
scooper zegt
@c3po: een snelle sticker opplakken
kapitein187 zegt
@scooper: alles malossi
c3po zegt
@scooper: wel denken aan gewichtsbesparing ouwe
c3po zegt
@scooper: misschien wel in je spiegels: “objects in mirror are losing”
phevtreb zegt
@c3po: beetje Redbull in de tank, geeft vleugels.
c3po zegt
@phevtreb: apart dat Mercedes en Ferrari dit trucje al doorhebben maar Red Bull nog niet achter deze super innovatieve technologie is ;)
2wheeler zegt
@naamloos3: paar No Fear stickers en verder Alluzzz MHR jwz
Tonnie zegt
@naamloos3: hahaha venturipijpje afzagen, 180cc erin, malossi helemaal los uitlaat eronder.
rijnooit zegt
@naamloos3: Ook andere rolletjes heh ?
rob5nismo zegt
@rijnooit: leovinci uitlaat
damrakker zegt
@rob5nismo: eat my dust op de achterspoiler.
sudsprint zegt
@rob5nismo: Giannelli Shot;-)
kalslasie zegt
@naamloos3: wel even een 3,5mm eurobegrenzer plaatsen voor de fia erachrer komt!
fapfap zegt
@naamloos3: 21mm Carburateur met open luchtfilter (!!!)
Edge zegt
Nadat de FIA ingreep en die magische ophanging van Mercedes verbood, was wel te verwachten dat Red Bull aan snelheid zou inboeten. Dat systeem was namelijk zo geweldig dat het op hoge snelheid de rake van de auto veranderde. Bij lage snelheden c.q. bochten had je dan meer rake, en dus meer downforce, terwijl je op de rechte stukken en lange doordraaiers van een hogere topsnelheid kon genieten.
Goed om te zien dat men bij Red Bull niet stil heeft gezeten en alweer een doorontwikkelde achterwielophanging heeft meegenomen. Het zou ze zomaar een tiende kunnen opleveren.
pomoek zegt
@edge: ik dacht altijd dat rb een ander systeem had dan MB, wist niet dat ze zo vergelijkbaar waren dat ie ook is verboden.
pinut187 zegt
@Edge: rake? Een nieuwe term voor mij..
archiebald zegt
@pinut187: het voorover staan van de auto. M.a.w dat de achterzijde hoger staat als de neus. De wigvorm.
mashell zegt
@pinut187: het woord rake heeft 3 betekenissen. Hark; Iemand met een wilde levensstijl; Hellingshoek.
Duidelijk dat het hier het laatste betreft. De progrock band Yes, heeft een geweldige song gemaakt “Shoot high, rake low”.
2wheeler zegt
@Edge: een tiende plek?
Edge zegt
@2wheeler: Zou kunnen, maar ik doelde op een tiende van een seconde aan extra snelheid.
2wheeler zegt
@Edge: haha, weet ik. Ik heb m’n lolbroek aan..
allesmetturbo zegt
Racegaas +50 pk
stfu zegt
Ze hebben die auto niet al in de winterstop kunnen optimaliseren? Of gewoon te weinig testmogelijkheden? Dat zou meer moeten zijn, zodat ieder team direct klaar is..
bluebird zegt
@stfu: https://youtu.be/9qMEC01ztMo
fapfap zegt
@stfu: Geen enkel team is klaar aan het begin van het seizoen waarin ze beginnen met nieuwe auto’s. Er is 1 team dat zijn zaken het beste voor elkaar heeft in de eerste race, en dat team heeft de grootste kans om te winnen. Vanaf het eerste raceweekend (en de eerste krachtmeting met de andere teams) begint de ontwikkelingsstrijd voor de rest van het seizoen, of zoals bij McLaren begon dat al vanaf de tests in Barcelona :P
gertjan2012 zegt
Het weer heeft Verstappen in elk geval aan zijn zijde. Voor zaterdag geven ze zonnig weer op in de Chinese havenstad, maar zondag wordt de nodige regen verwacht.
Net alsof een auto zonder grip dat in de regen ineens wel heeft ???
mashell zegt
@gertjan2012: de wagen is op dit moment de 3e beste in het veld. Dus geen grip is niet van toepassing. Het is natuurlijk gewoon maar een ietsie pietsie grip te weinig. Bij een regenrace kun je de wagen meer downforce geven, topsnelheid is dan minder van belang en kun je zo veel meer grip creeeren. Komt nog bij dat bij regen het talent van de coureur veel meer invloed op het resultaat heeft dan bij droog weer.
rascalhp120 zegt
Voor wat het waard is, staat MAX na FP1 dik bovenaan.
ikkeook zegt
Nou, die verandering heeft anders wel gewerkt! Is Max toch mooi de beste na FP1. Oké, ze hebben vanwege het slechte weer maar 10 minuutjes gereden, maar toch.
maferick74 zegt
En een k&n luchtfilter altijd +5 pk
pinut187 zegt
Komt wel goed. Het gaat regenen op zondag.
mrrallycross zegt
Hebben ze snel gedaan, nieuwe ophanging ontwikkelen