







306 pk, Sport-Line, Individual en dat alles voor 25.950 euro. Alleen nog even BPM aftikken.
Afschrijving is een bitch, vooral als iemand anders je heerlijke 4 Serie Coupe met zes-in-lijn afschrijft door vol in de flank te rijden. Je vermoedde het waarschijnlijk al, deze BMW 435i heeft niet meer helemaal dezelfde vorm als toen hij uit de fabriek rolde. De rechterkant toont een zekere holling die we niet eerder zagen op een 4-serie Coupe en een kunststof(?) tankklepje schittert door afwezigheid. Ook het interieur is net iets krapper dan we gewend zijn, terwijl de naden in het dashboard on-BMW’s groot en ongelijk zijn.
Aan de andere kant, het blok start en loopt prima volgens verkoper Target Cars en het aanvinken van de aanwezige opties kost je op een nieuw exemplaar waarschijnlijk meer dan deze occasie. Ik zeg: koop een zo kaal mogelijke 420i Coupe + deze 435i, huur voor een maand een garagebox en je bent absoluut spekkoper.
Met dank aan Ide Koops voor de tip!
Sja Target heeft genoeg staan, met name rechtsgestuurd. Ook leuk, de hummerlimo’s in knalroze.
@ghost: Het is inderdaad leuk spul wat ze hebben staan. Maar niks voor particulieren. Ze geven geen garantie, en het zijn bijna allemaal buitenlandse auto’s. Lijkt mij dat alleen handelaren daar iets kopen om in te voeren, al helemaal bij zo’n schadeauto. Wat zouden de reparatiekosten wel niet zijn als je dat moet laten doen..? Beter een Nederlandse 435i dan, met fabrieksgarantie. Zijn al voor 55k te koop, linkje: http://link.marktplaats.nl/m900975791?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=75039
Als je ‘m niet op Nederlands kenteken zet, bespaar je ook nog eens de BPM!
Nieuw deurtje erin en hij is weer als nieuw ;-)
@kevin82: en de rest…
@kevin82: bij jetcars volgende week voor maar €59950 euro
Velgen niet bij de prijs inbegrepen.
Targetcars… Toepasselijk!
Bij Jet cars goedkoper te krijgen met lichte gebruikerssporen. Meerprijs velgen: 50 euro.
@faalhaas: Aan de likes te zien is deze grap nog steeds leuk…
Na 2 keer was voor mij de lol er wel af eigenlijk.
@senne: indd
@Senne: Wat IS de grap eigenlijk? Ken Jetcars niet…
@Esprit_de_Flandre: een groot oplichtersbedrijf in Rotterdam, zoek maar voor de gein op google, je ziet genoeg verhalen
@Esprit_de_Flandre:
Zet er eens (.nl) achter en Google het even.
Zekerbals Belg lach jij je kapot dat er nog dikke nekken zijn die daar een auto kopen..
Laatst stond er nog een filmpje hier op AB over die tent.
Binnenkort bij Jetcars met een bijna onzichtbare lasnaad.
Jet Cars comments incoming in 3, 2, 1…
@agarde: Binnenkort bij Jetcars.
@agarde: faalhaas en ik waren je al voor :’)
@agarde: je bent al weer telaat met je 321 joh
Mogen ze houden zonde van je geld koop je een schade auto.
Ik heb betere koopjes gezien…
Er zal binnenkort wel ergens een zilvergrijze 435i gejat worden.
ik zeg opkopen en Trackday racer van maken, zal flink de show stelen.
@ad1995: Ga eerst maar je rijbewijs halen ad.
Is de benzineklep van metaal of kunststof? Oh, die is weg…
vroeger hadden ze daar een halve lamborghini gallardo balboni staan en iemand heeft hem raar genoeg gekocht, overigens ik zou daar niet gaan rondkijken voor een nieuwe bolide er klopt volgensmij geen zak van. een slr voor 150.000 euro. ik weet dat hij al een jaartje of 10-12 mee gaat maar toch en zo zijn er nog veel meer voorbeelden van. en ze komen volgensmij allemaal uit GB
Vernieuwend design..
Respect dat jullie niet alleen beursvloer nieuws brengen, maar ook doorgaan met de normale artikels. Duimpje omhoog
Hij kwam toch echt van rechts
Beetje afdingen motor er uit en in een leuk ander autootje hangen en gaan.
Kan iemand me uitleggen waarom er uitgerekend in NL interesse zou zijn in linksgestuurde schadebakken?? Ik kan me voorstellen dat ze in de UK wat goedkoper zijn omdat de markt daar kleiner is, maar kennelijk is er over de grens toch ook interesse in. Indien puur voor de onderdelen: soit, maar zouden ze voor de omkat industrie soms ook interessant zijn?
En na die maand in de garagebox kom je erachter dan je die engine swap niet legaal krijgt en kan je beginnen met de wagen her en der binnen europa te verhuizen om het ding alsnog op kenteken te krijgen.
Ik was er overigens mee weg, ik dacht al echt dat BMW’s afschreven aan een alfa tempo.
@Hupke: waarom zou je dat niet legaal krijgen?? Gewoon langs de RDW gaan en laten herkeuren. Heb zelf de V6 in mijn wagen vervangen door een V8 van hetzelfde merk en was geen enkel probleem om het om te keuren.
@mopar:
Is het zo simpel in NL? In België is zoiets onmogelijk.
@Hupke: na de aanpassingen opnieuw laten typegoedkeuren door de RDW. De wagen krijgt dan dezelfde classificatie als een kit car. Zolang de auto na de aanpassingen aan al de wettelijke en emissie eisen voldoet is er niets aan de hand.
@mopar:
Gaat in België niet.
@Hupke: Doe niet vaak aan pluggen maar die andere grote Nederlandse website heeft er een heel gedeelte van z’n site aan gewijd. Bekijk die videos eens en zie hoe makkelijk het gaat in NL:
http://www.autoweek.nl/cse_results.php?cx=009041784029545757710%3Aioyctvvfdiy&cof=FORID%3A9&q=kloppend+hart
@mopar:
Ben gewoonweg jaloers. Het is de logica zelver dat zoiets mogelijk is, maar in dit triestige Belgenlandje zijn zelfs de meest vanzelfsprekende zaken niet zo eenvoudig.
@mopar: 1 alleen al voor je naam :) Mopar or no car
@carsandmore: danku ;)
@Hupke: Op zich gaat het vrij gemakkelijk, als je een auto hebt van voor 1998 is het zeer goedkoop en goed te doen. Van na 1998 is het al snel een duurdere grap want dan gaan ze allerlei tests doen als er geen typegoedkeuring is.
Je moet hem laten omkeuren bij andere motorcode/andere cilinder inhoud/andere hoeveelheid cilinders en een vermogens toename van meer dan 20%. (was eerst 40% weet ik vrij zeker?)
Stel je legt dit 435 blok in je BMW E46 uit 2002. Kan dit zomaar 1000 euro kosten aan testen die ze willen doen. Leg je hem in je 420i die de typegoedkeuring heeft met dit blok is dit geen probleem en kost het je 55 euro ofzo.
Maar stel je legt dit blok in je BMW E30 uit 1985, dan gaat dit vrij makkelijk en betaalbaar. Als je het blok en de motorsteunen en elektronica etc gewoon goed en netjes doet moet je in principe voor 55euro klaar zijn bij het RDW. (Je auto moet uiteraard wel in goede staat zijn en ze stellen het ook op prijs als je een upgrade van je remmen doet).
Maar over het algemeen is het vrij goed te doen hier.
@reistje:
Amai, zo slecht is het in NL dan toch niet. In België zou zoiets compleet onmogelijk zijn.
@Hupke: die swap krijg je gewoon legaal, want het model is uitgerust geweest met die motor.
Als je bv een v8 van een e39 m5 er in zou hangen, dan zou be een nieuwe typegoedkeuring nodog hebben.
Maar als de motor die geswapt word, geleverd is geweest in het model, zullen ze bij de rdw de standaard test doen (apk plus kijken of alles goed en veilig gemonteerd zit)
@g40freak: ja wat reistje hoerboven me zegt dus :)
Geen probleem, echte BWM rijders zijn alleen.
Target card das toch de Brabantse Jet Cars…
Rechts heeft voorrang
Da’s me toch een flinke klapper geweest zeg.
Ik dacht al waarom staat die achterkant zo hoog… Zonde zeg…
Wa papier mache erop gooooo!
Ik vraag me af waarom je zoiets zou kopen. Als je de onderdelen, manuren voor reparaties en aanschafprijs van dit wrak bij elkaar optelt heb zal je niet ver uit de buurt van een gloednieuwe, schadevrije 435i zitten.
Goedkoopste 420i = € 41900,- + 26000,- + tig manuren + BPM óf
Goedkoopste 435i = € 61737,-