We stuiten net op een aantal schitterende foto’s van de Defender SVX in lange (Defender 110) en korte uitvoering (Defender 90). Reden te meer om nog even aandacht te besteden aan dit icoon.
Om even op te frissen: de Defender SVX is uitgebracht om het 60-jarig jubileum van de Defender te vieren. Een kleur kiezen hoeft niet, want de Defender SVX is alleen verkrijgbaar in de kleur zwart metallic. Wel kun je kiezen tussen een reguliere, soft-top of lange stationwagon versie. Om bij te dragen aan het feestgevoel heeft Land Rover de Defender SVX wat opgeleukt met onder andere: SVX badges, buisvormige zijdrempels, een aangepaste grille, voor onder een aluminium afdekplaat, LED achterlichten, nieuwe heldere koplampen en vijfspaaks lichtmetalen velgen. In het interieur vind je speciale Recaro stoelen, een versnellingspook met nieuwe look, een nieuw audiosysteem met subwoofer en USB aansluiting, een iPod dock en Garmin satelliet navigatie.
Op veler verzoek hebben we wat fotomateriaal verzameld, plaatjes kijken: dit is de gallery van de Defender 90 SVX en dit is de gallery van de Defender 110 SVX.
Blitz zegt
Hmmmm ziet er goed uit…. :)
SARS zegt
Nice, heeft wel wat weg van de oude Wrangler! lekker stoer…
Tim zegt
.. aandacht besteden aan DIT icoon
-EDIT: dank u!-
audi-fan zegt
dikke bak maar mocht wel wat langer
racekees zegt
http://www.carwalls.com/cars/40-Land%20Rover%20wallpapers.html?t=135
Wallpapers in alle gangbare formaten voor de liefhebbers!
RDS zegt
Handig die stoelen als je met 80 een haakse bocht neemt…..
CasperH zegt
regulieren: -n;
On-topic: nice. Ik houd wel van die eenvoud: niks kleur kiezen, je wil een auto die zijn mannetje staat in de drek: wilt u een stoffen dakje? 110 of 90 meneer? Alstublieft, hier zijn de sleutels.
Guy zegt
jammer van dat afschuwelijke watermerk.
Race_Kees zegt
Het pikkedief! Niet mijn naam gebruiken racekees ik had hem eerst!
Wat lelijke koplamphouder! plasticfantastic!
LED achterlichten wel weer hip.
Peter zegt
off-topic (en mierenneukerij): we stuitTen net… ;-)
madmenna zegt
Wat een heerlijke wagen! Tijdloos mooi model!
Hoe kan iemand deze gruwelijk vette bak vergelijken met een wrangler?
Umberto zegt
Vette bak, rijd alleen niet echt comfi maar goed. Heb je hem wel eens gezien in EuroNcap test, wauw auw auw auw. Pedestrian protection is ook niet alles denk ik maar goed, het is gewoon een coole bak en je moet gewoon niet botsen.
Blitz zegt
Als Pickup is ie niet zo mooi…
Jacco zegt
@ madmenna>
Deze bak is inderdaad niet met een Jeep te vergelijken. De Devender is en blijft een simpele kopie! Wel een hele succesvollen mooie kopie, dat dan weer wel;)
Gr.
pieter zegt
Op die plaatsen in de wereld waar je echt afhankelijk bent van je auto zie je alleen maar Landcruisers. Landrover, Jeep, Mercedes G stellen daar allemaal niks voor.
DRU zegt
Vet!
Axel zegt
defender is en blijft een rammelbak. wachten op de icevo MASSIF!!!!
Kleine Techno zegt
Ik heb een hekel aan die bijdehante Defender rijders, zulke dingen rijden net zo hard als traktoren en de eigenaren zitten gewoon nog arrogant rond te kijken. Verbieden en als terreinoplossing een G55 AMG geven, zit tenminste een beetje snelheid in.
SRM zegt
Kleine Techno moet duidelijk nog een hoop leren. Hoe oud ben je, 12? Ga maar gauw op het forum van K3 spelen want van echte auto’s heb je kennelijk weinig verstand.
geun zegt
Ben ik nu de enige die dit een ongelooflijk mooie auto vindt???
prachtig
kwalitatief hoogstaand
en zeer goed in wat hij moet doen, werken op het terrein en niet racen zoals onze keine techno aanhaalt..
een G55 AMG is maar gewoon een plaatje, niemand doet ermee waarvoor de auto uiteindelijk gemaakt is.. maar ieder met zoveel geld zijn eigen keuzen è ;)
allez ik ga nog wat verder sparen voor mne droomwagen
balleuhh
Tombnolz zegt
Mooi kleurtje, leuk die witte achterlichtjes en ook fijn is de pook en de zilveren middenconsole. Wel spijtig is dat het design van de velgen zo hard lijkt op de standaardvelgen…
Ik hou erg van de Defender, maar de rij-eigenschappen zijn echt niet van deze tijd. Ik heb er niet zo lang geleden een heel klein eindje mee gereden en mij viel wel op dat de remmen eigenlijk niet voldoen voor het gewicht en dat de Defender serieuuuuuus overhelt in de bochten. Echt een auto om rustig mee te rijden. En dat is toch wat de overheid wil!
Laurent zegt
Ik durf ervoor wedden dat binnen een paar maand je die onderdelen overal in “replica” kunt vinden, zoals die sidesteps die plots door een 3e partij op de markt verschijnen, etc.
Nuja, ik heb zelf een Defender en vind deze eerlijk gezegd niet zo speciaal. Er zijn veel “exclusievere” op de markt.
I.v.m. die commentaar van G55 AMG, blijkbaar hebben jullie nog nooit gehoord van engine swaps.. best eens youtube rondkijken :-D
Tombnolz zegt
Zo’n Defender heeft aan 122 pk meer dan genoeg. Doe er een paar tientallen bij en je rijdt echt in een doodskist. Hoe de G rijdt weet ik jammer genoeg niet.
Marco zegt
Wordt ie morgen al afgeleverd???? Mooi dan kan ik er dit weekend mooi mee spelen!!!
Wat een bak, best 4x4xfar!
Timmy zegt
@SRM: ik steun je in je strijd tegen de K3-bengels.
In de nieuwe defender zit de nieuwe ford transit motor. Dus ik weet niet of kleine techno daar als eens achter heeft mogen hangen. Achter zo’n nieuwe transit 122pk dan e. Want dan zal ie toch stevig uit de kast moeten komen als er een bouwvakker die met zo’n transit kan rijden er vandoor trekt. Dinge gaan als een rakket met hun korte verhoudingen.
Stoere defender. En het voordeel? Een lichte vracht heb je hier in belgie al voor 24000 euro. Toch beter dan die dikke honderd voor een landcruiser V8 van paar artikels hiervoor. Is eigenlijk een koopje als je het zo gaat bezien. Rijden tegenwoordig redelijk zuinig, mogen evenveel trekken als andere 4×4’s en meestal nog meer want mogen geloof ik3.5 ton trekken. En dat een met een trage tractor e. Toch over de snelweg met je pakken riet op de aanhanger en vrolijk 110 voorbij de Nederlanders met hun caravans.
midi zegt
Kan iemand zich het originele Project SVX concept model nog herrinneren? Nog gemaakt onder de vlag van BMW en veel leuker als je het mij vraagt.
Zie hier: http://www.discoweb.org/41704archive/DiscusArchive/messages/17/12673.html
Begrijp me niet verkeerd ik ben een grote fan van defenders (De Piet Boon edition is echt cool), maar dit actiepakketje had beter gekund.
PfBee zegt
Eigenlijk hoor je deze in het donkergroen te hebben. Tropenhelm op en de kolonien heroveren!
GerreLekker zegt
Vind die neus ongeloofelijk lelijk en goedkoop uitzien! Kennis van mij rijdt met zo’n Defender 90. Dit moet zowat de meest oncomfortable en spartaanse auto zijn ter wereld. Bikkelharde zetels + ophanging. Je rijdt niet over de weg, je stuitert er gewoon over. Het is een ideaal werkpaardje maar als dagelijks vervoer zou ik toch met iets anders rijden.
En idd, in de ‘brousse’ vind je alleen Toyota Landcruisers/Hiluxen of LandRover Defenders met al die zogenaamde ‘SUV’s’ (Mercedes G, Touareg, X5…) sta je ginderachter gewoon nergens
Esprit de Flandre - Krottegemse Rommelmarkt 6 zegt
Man ziet er toch prachtig uit. Rolkooi is leuk, maar de snoet lijkt zeer lomp, omdat het er allemaal zo opgeplakt lijkt.
jessica zegt
lelijk………..
de vorige landrovers waren toch mooier!!!
snap niet dat ze dat kunnen ddoen!
Type-R zegt
Gewooon een echte terreinwagen!
Echte Land Rover-spirit als je het mij vraagt!
Stomme reacties van sommige mensen op dat spartaans gedoe, dat hoort er gewoon bij.
Caminero zegt
Type-R heeft slaat de nagel op de kop! Alu koetswerk, Ford-motor, behoud van het model, sinds dit jr 6 versnel. airco, 30% minder DB in de cabine, … . Een goede aankoop als het type wagen je kan dienen.
Geen slecht woord over een Wrangler, maar dat is een 4×4 om mee te gaan tereinrijden, niet om professioneel te gebruiken.
Ligt ‘m in ieders bereik die hierboven z’n mening geeft? Goe bezig. Ik wil ‘m!
zr1 zegt
prachtig ding vooral de cabrio versie is erg mooi de koplamphouders zijn volgens mij van aluminium.