We weten hoe de nieuwe Land Rover Defender 130 er uit komt te zien.
Het is eigenlijk best wel opmerkelijk. In tijden dat auto’s zuiniger, efficiënter en schoner moeten worden, is de smaak van de consument het tegenovergestelde. Crossovers en SUV’s zijn immens populair overal ter wereld. In Nederland zijn het veelal nog redelijk bescheiden kleine CUV’s, maar op sommige markten zijn de hardcore terreinauto’s erg populair.
De Ford F-150 SVT Lightning is zo’n voorbeeld. Of wat te denken van de Jeep Wrangler en zijn nieuwe Nemesis: de Ford Bronco én Ford Bronco Sport? In zijn segment doet de Mercedes-Benz G-Klasse het ook uitstekend. Uiteraard is daar óók nog eens de Land Rover Defender.
Land Rover Defender 130
Op dit moment kun je de Defender bestellen in twee maten: de 90 en de 110. De 90 is een korte driedeurs. De 110 is een langere vijfdeurs. Ondanks dat ‘ie voor de meeste gezinnen groot genoeg zal zijn, is het niet een absoluut ruimtewonder. Al helemaal niet ten opzichte van het gewicht. Maar voor de mensen die geregeld met veel mensen én hun bagage op pad gaan is er binnenkort de Defender 130.
Althans, wij noemen ‘m nu de Land Rover Defender 130. De naam is niet definitief, maar lijkt ons erg waarschijnlijk. De vorige Defender was er ook als 90, 110 en 130. Naar verluidt komt er een langer stuk achter voor meer ruimte. De wielbasis blijft gelijk aan die van de Defender 110. Dat is ook te zien op de patenttekeningen die het Spaanse Motor.es heeft weten te onderscheppen.
Hit
Of de land Rover Defender 130 ook in Nederland een hit gaat worden, valt nog te bezien. Volgens ingewijden is er enorme vraag naar een langere Defender in de China, het midden-oosten en natuurlijk de Verenigde Staten.
Naast patenttekeningen hebben we ook de eerste spyshots! Autoblog-lezer en meesterspotter @carspottingspaarndam kwam de auto tegen op de Nürburgring.
Via Motor1.com
ghini zegt
Lekkere vakantie bak, maar waarom dat ding op de nurburgring getest wordt?!
Hubert zegt
Ze doen een rondje door de grindbakken.
tysson zegt
@Hubert: 😂👍🏻
Design_Driven zegt
Benchmark, de groene hell is gewoon goed circuit om het onderstel tot het uiterste te testen en er is een hoop data beschikbaar van andere modellen die er al eens op gereden hebben binnen en buiten het concern. Soms doen ze het ook voor marketing maar dat zal in dit geval wel niet echt veel nut hebben, eerder het tegenovergestelde en komt het dit keer dus gewoon vooral neer op benchmarking zoals ze dat noemen.
ghini zegt
@Design_Driven: goed punt
Design_Driven zegt
Dit is gewoon zoals de Discovery 5 er uit had moeten zien dan was ik helemaal fan. Maar ja marketing he. Ze kunnen (okay, mede door het chip tekort) de Land Rover’s niet aanslepen dus wie ben ik.
De/het departure angle wordt er niet beter op maar lijkt ook niet erger dan mijn Discovery II, en dat is met een beetje gas meestal geen probleem in het terrein.
autoriteit zegt
Lijkt meer op een Land Rover Extender..wat is ie lang :)
reggie-boy_rood zegt
Het enige voordeel van een 130 is dat je een 5 zits grijs kenteken kan creëren hiermee. Zouden ze ook een pick up variant ervan maken want de originele defender 130 is een pick up
ghini zegt
@reggie-boy_rood: pick up variant yes please, en als ze er zelf niet mee komen is er vast een bedrijfje die het gaat bouwen en aanbieden.
sntial zegt
Ik begrijp nog altijd die vierkante koplampen niet. Waarom?
stigspielberg zegt
Very nice! Rumour has it dat er ook een Land Rover Defender op basis van het nieuwe platform van de 26 oktober onthulde Range Rover zal worden ontwikkeld. Ben benieuwd. OT: LaRo Defender 130 met V8 in Bond Edition leverbaar? Would be nice. De primus inter pares!
flatoutmarten zegt
Een terreinwagen op de Ring?
Gaan ze hem Longtail noemen in plaats van 130?