Als bezoeker van deze site heb je ongetwijfeld wel een ultieme droomauto, eentje die je zonder na te denken meteen zou kopen als de jackpot op je hoofd viel. Grote kans dat dit één van de vele supercars is die er op deze wereld rondrijden. Een vuurrode Ferrari, een sinister zwarte Koenigsegg of een stijlvol grijze Aston Martin. Maar voor je verdergaat met sparen, denk eerst eens even goed na of je eigenlijk wel bij het eliteclubje van de supercareigenaren wilt horen. In feite zijn het namelijk allemaal dolgedraaide dwazen.
Ik kan dat heel makkelijk zeggen, want het moment dat ik een supercar kan betalen breekt de komende vijf eeuwen niet aan. Ik prijs mezelf dan ook elke dag gelukkig dat ik zo’n ding niet in de garage heb staan. Supercars zijn duur in aanschaf en gebruik, onpraktisch als een wespennest in je bilnaad, en het enige voordeel dat ze hebben – snelheid – kun je absoluut en volstrekt nergens op de weg benutten. Nee, ook niet in Duitsland, want als je net twee seconden je gaspedaal kunt vloeren duikt de zoveelste caravanventer de linkerbaan op en mag je weer in de keramische ankers. Een straatauto met een topsnelheid van 320 km/h is nog minder nuttig dan een zonnebank in je Zuidspaanse zomerhuis, en de meeste supercareigenaren hebben alletwee.
Maar het kan altijd erger. De F430 die geflitst wordt als ie bij het stoplicht wegtrekt en de Carrera GT die met z’n neus op de verkeersdrempel vaststaat worden stuk voor stuk naar de kroon gestoken door één merk en de figuren die erin rijden. Het staat compleet buiten kijf: een mens kan niet dieper zinken dan achter het stuur van een Lamborghini.
Om te beginnen staan de gladgeschoren ingenieurs van Audi aan het roer van dit merk, wat betekent dat er ergens in Italië een paar Duitsers zitten die spaghetti zonder lepel proberen te eten. Na hun witte jassen te hebben volgespetterd met tomatensaus bedenken Klaus en Ulli de idiootste plannen om hun product maar zo wild en zo Italiaans mogelijk te laten lijken. Waarom denk je dat Lambo’s altijd gifgroen of knalgeel zijn, hun deuren naar omhoog open gaan en er een stel kieuwen uit de zijkanten komen als je een beetje snelheid maakt? Niet om een traditie van gekte hoog te houden, maar om te verhullen dat ze Duits zijn.
Als je het fluorescerende laagje wegpelt is er echter geen ontkomen aan; deze auto’s zijn één en al klinische sensibiliteit. Zo zijn Lamborghini’s altijd uitgerust met veilige en verstandige vierwielaandrijving, en daarmee lijken ze wel een beetje op je vader die je in drag-outfit vertelt dat je voor twaalf uur thuis moet zijn. Het betekent ook dat je met je 640 pk V12 geen rookgordijntjes kunt neerleggen, en dat dus effectief het allerlaatste beetje lol dat je nog met een supercar kunt hebben je wordt ontnomen. In plaats daarvan mag je na elk stoplicht je koppeling gaan vervangen. In Sant’Agata Bolognese, het thuisdorp van Lambo, staat bij elk kruispunt een Hans of een Fritz te wachten om dit klusje voor je te klaren; maar zelfs zij zullen niet ontkennen dat kruipen een snellere en comfortabelere manier is om van A naar B te komen.
Mocht je toch de verleiding niet kunnen weerstaan en met je zuurverzamelde geld een Lamborghini aanschaffen, dan ga je met 93% zekerheid op een verschrikkelijke manier dood. Het onomstotelijke bewijs voor dit statistiek wordt elke dag hier op Autoblog geleverd. Bekijk de tag crash bijvoorbeeld eens, en kijk dan hoeveel Lambo’s daartussen staan. Geparkeerde auto’s, hekwerk, bushokjes, gras, vangrails, huizen, motorrijders, katten… Niets en niemand ontkomt aan de felgekleurde hellekar. Vreemd, nietwaar, als ze onderhuids zo risicoloos en weldoordacht zijn.
Hieruit kunnen we slechts één conclusie trekken: Lambo-rijders zijn een stel prutsers bij elkaar. Ze maken een wijze keuze voor een knaloranje stuk Duitse degelijkheid, maar doen er vervolgens alles aan om de veilige zeepbel te doorprikken. Alsof je vrijwillig door het leven gaat met een helm op je hoofd, maar dan wel zo vaak tegen een muur aan gaat rennen dat je toch hoofdletsel oploopt. Koop dan meteen een Pagani, dat is tenminste èchte mafkezerij.
Er zijn twee soorten autokopers: zij die gaan voor een auto, en zij die gaan voor de status die een auto met zich meebrengt. Wel, Lambo’s zijn halfbakken nep-Italianen en hun bestuurders zijn losers. Leg nu maar eens uit waarom je er toch nog een wilt hebben. Mij lukt het niet.
Dylan zegt
Als je een supercar koopt om een burnout te trekken dan doe je dat voor de verkeerde reden.
fiat 1100r zegt
Leuk geschreven en naar mijn mening volkomen terecht
viva Ferrari
JamesBond007 zegt
Als ik het geld had dan kocht ik een LP560. Ben ik dan maar een loser. Ik rij wel in een Auto met een supergeluid. Boeiend of ik wel of niet hard kan rijden. Het is altijd nog beter dan een BMW uit 2003.
koreantaxiproductions zegt
na het ferrari zuigt, nu ook een lamborghini rijders zijn lozers! Maar het blijven mooie auto’s. Nu nog een Chevrolet Matiz is geweldig column
Lan_Evo zegt
Leuk stukje! ;)
Vinny_93 zegt
Eh, omdat ik de Gallardo nou eenmaal mooi vind. Ik hoef er geen 315 mee, al zou het wel leuk zijn. Ik vind het mooi genoeg om met 520pk over de gewone straten te rijden met 60, zodat iedereen je nakijkt, en jíj iedereen het nakijken geeft. Design vind ik toch wel de doorslaggevende reden voor een Lambo. Maar doe me toch maar een Koeni, Carrera GT of (deze is voor mij nog steeds dubieus) F430.
Waarom dan dubieus? Zelfde klasse als de Gallardo, heck, bijna dezelfde auto in een ander jasje met een andere krachtbron. Dus toch heel verschillend. De mensen op AB die mij kennen weten wat ik bedoel met de volgende zin:
“Same Same, but different.”
Inderdaad Ruben, mij lukt het ook niet.
RA999 zegt
Wie zegt dat het slecht is dat ie Duits is en niet meer Italiaans? Alleen de mensen die ‘m zouden kopen om de status toch? AKA Ruben??
RA999 zegt
Voor de rest vind ik het stukje trouwens wel heel leuk, mooie vergelijkingen ook ;)
PCCB zegt
Een mooie eigenschap van de Lambo-eigenaar is ook dat hij absoluut niet de minste boodschap heeft over wat een ander denkt over hem-/haarzelf en diens wagen. En ze hebben verdorie gelijk. Die wagens zien er gewoon goed uit.
Neluz zegt
Eindelijk weer is iets anders dan een Ferrari afzeiken!
en wat moet je met een vierwielaangedreven supercar? je kan er bijna niet in driften ook geen leuke burnouts dus wat mij betreft zuigt heel lamborghini :P
emielwind zegt
nu je het zo zegt kan ik het wel met je eens zijn, gaat dan wel op voor de nieuwere lambos, die van het audi tijdperk zeg maar…
HDM zegt
@Ruben: leuk dat je zegt dat ze super duur zijn, onpraktisch zijn en snelheden halen die je nergens kan halen.
Tis ook niet dat rijke mensen het misschien als derde of vierde auto kopen of zo, of om er mee te pronken op langzame snelheid zodat iedereen vol afschuw kan kijken…
Tis maar een idee hoor… een vaag concept…
Laurens zegt
Eerst de christenen beledigen, nu weer de supercar eigenaren. Auto’s zijn religie…
HDM zegt
Sry voor dubbel post, maar wat kan het iemand boeien hoe duur onderhoud is als je em kan betalen? Zoek maar es die vid op van die engelse gast die voor 60.000 pond je auto schoonmaakt, zijn garage stond tijdens het interview vol met MC12, Veyrons etc…
Nijntje_ zegt
Leuk stukje tekst.
Alleen hoeveel auto’s heeft zo een miljonair?
Het zal zo iemand ook worst wezen…
Koppeling snel versleten?
Zuipt meer benzine als een engelsman bier?
Wat maakt het hem uit als ie stuk of duur is, “Oh, de Lambo is stuk, dan pak ik vandaag wel een van m’n Ferrari’s .”
VonStroke zegt
Dat krijg je wanneer je praat over de meest vooraanstaande supercarmerken. Daar rijden gewoon 9 van de 10 keer mensen in waar je liever niet mee aan tafel zit.
Robert zegt
Wat een zuur en triest stuk. Mensen die een Lamborghini of Ferrari kunnen betalen hebben tenminste de keuze. Ze hoeven niet altijd die supercar te kiezen. Ze kunnen ook ‘gewoon’ een dikke BMW 335i gaan rijden.
Al dat geklets dat je niks hebt aan die snelheid is pure jalouzie. Rij maar eens een middagje in een Gallardo en stap daarna weer terug in je leaseauto met 130 diesel peekaa’tjes. Dan voel je meteen met elke cel in je lijf waar het om gaat. Als je dat niet snapt, dan moet je maar voor de Margriet gaan schrijven.
Bert zegt
Zo, eindelijk eens goed uitgelegd wat vele autoliefhebbers voelen.
vwgerbie zegt
Hee wat is dit nou weer voor anti italiaans gebash hier!!!
eerst ferrari nu ook lambo
jammer
six-trey zegt
ja lambo sucks,
maar die koop je niet om dat je wil racen die koop je voor je status te verhogen om te tonen dat je het kan betalen voor geen enkele andere reden.
als je wil racen koop je een Pagani, een koenigdink of een Saleen S7
http://www.youtube.com/watch?v=3UfWo1YD_oE
http://www.youtube.com/watch?v=v6sXkDIeymg
SimonMc zegt
Ik ben zelf niet voor lamborghini te vinden om bovenstaande redenen, maar ik vraag me dan wel af wat hier wél goed gevonden wordt op autoblog?
Eerst was het ferrari die suckte, en nu lamborghini?Wat suckt hier dan niet?Porsche?Ah nee, want die “hun te grote broek dreigt af te zakken”…
En een Pagani kopen voor mafkezerij?Juist niet.Een pagani is uitgebalanceerde perfectie.
Als je mafkezerij wilt, koop dan een Koenigsegg.
Edman zegt
Koop daarom een TVR ofzo. Werken voor het rijden. Zoals het hoort!
getl4id zegt
even tussendoor, ik ben het best wel eens met je leuke column maar hoezo kun je geen rookgordijn trekken met je murcielago???? http://www.youtube.com/watch?v=AN91cy2s2Po&feature=related
Citrofiel zegt
Lambo’s zijn vooral voor mensen die (vinden dat ze) aandacht tekort komen. Die hoeven geen superuitdagend rijgedrag. En die willen wel graag stoer (hard) rijden, met crashes als gevolg.
De puzzelstukjes vallen samen…
BasRotterdam zegt
Na het lezen van dit stuk, … wil ik gewoon nog steeds een Lamborghini!
En wel 1 van het type Reventon.
Maja, morgenochtend word ik weer wakker. . .
Leroy zegt
doe mij maar een 316i compact.
Klassiekerrally zegt
If you can’t stand the heat, stay out of the kitchen.
Duidelijk? Mooi! ;)
R-R zegt
Om het in de stijl te houden:
Er zijn evenveel redenen waarom je een supercar zou willen hebben als dat je kanker wil hebben , GEEN.
En toch rijden er zoveel rond, mensen zijn raar…
AlwinH zegt
@Ruben: FYI: de lol van een supercar zit em niet in de topsnelheid, maar in de acceleratie.
En daar heb je wel degelijk dagelijks lol van, ook in Nederland.
BTW: Zo’n Lambo LP560 zou ik graag kopen, maar ik pas er niet in. Die auto’s zijn gemaakt op klein italiaantjes, niet op gezonde hollandse jongens…
Dus toch maar een Duitser.
Klassiekerrally zegt
En de prijs voor de meest vreemde vergelijking gaat naarrrrrrrrrrrrr….
R-R!
Je snapt het echt niet he? Je houdt niet van het echte geluid van een V12. Je houdt niet van de enorme douw in je rug wanneer het gaspedaal gevloert wordt?
Grote kans dat je het nog nooit hebt meegemaakt, of dat je een boekhouder bent? ;)
G-STAR zegt
jawadde precies of da ieder1 hier tegen lambo is
denk als er bij 1 van jullie er eentje morgenochtend voor de deur staat
dan piepen jullie anders
ik heb en zie liever een lamborghini dan zo’n zelfbouwpaket van een ferrari
Johan zegt
Losers rijden Lambo’s zou imho een passender titel zijn.
Vaak zijn het mensen met meer geld dan rijtalent en een Lamborghini is opvallender qua uiterlijk en moeilijker te temmen dan bijv. een Aston Martin dus kiezen ze daar voor. De auto zelf heeft er niets mee te maken.
Van de Porsche Carrera GT zijn er ook al de nodige platgereden -helaas- omdat het een moeilijke auto is.
R-R zegt
@ klassiekerrally
Of een mens die op comfortabel rijden gesteld is, in alle stilte.
Klassiekerrally zegt
@ R-R: fair enough… Maar dat kan ook perfect met een V12. *denkt terug aan de XJ 5.3 uit 1977*
Robert zegt
@Citrofiel: wat zou jij dan kopen als je 15 miljoen euro op je spaarrekening zou hebben?
President zegt
Lambo’s blijven prachtige machines!
R-R zegt
‘k heb nooit iets gezegd over de motor…,
maar dan een 6230cc V8 in een silver cloud eigenlijk…
Klassiekerrally zegt
@ R-R: Ik kan het eigenlijk alleen maar met je eens zijn.
Maar ik heb ook een zwak voor de brute Lambo’s, kan er niks aan doen… ;)
R-R zegt
Elk zijn zwakke punten, ik heb dat met ijscreme
six-trey zegt
@Robert
zijn naam is citrofiel, ik denk een loods en elke citroen ooit gemaakt
de sjonnies zegt
@ Robert – Citrofiel koopt een C6 Cartier en een dozijn SM’s een stuk of 4 Cx ‘en – is ie nog goedkoper uit dan 1 Lambo en veel chiquer !
@ Ruben – Dit is waard om ingelijst te worden !
Alwood zegt
LOL! idd leuk geschreven, maar de kern van de tekst is als die van een Amerikaans onderzoek. Staat vol met drogredenen en foute aannames :P
Awd, vleugeldeuren en bizarre styling stammen allemaal uit het tijdperk vóór Audi. De Gallardo is weliswaar heel erg ‘duits’ gemaakt, de Murc is 100% italiaan.
Mocht ik ooit écht niet weten waar ik mijn geld naartoe moet dragen, dan wordt het inderdaad een Lamborghini. Ben er nog niet uit of het een Espada, Diablo, LP640 of Estoque moet worden ;)
Maar ik snap best dat die BMW-rijders op dit BMW-forum niet begrijpen dat awd ook heel leuk kan zijn :P
Klassiekerrally zegt
@ Alwood: je weet best dat je een Espada wilt! ;)
sir_smokalot zegt
Kia’s natuurlijk!
BMWPerformance zegt
ik kocht me gewoon een Porsche 997 GT3 RS en een Audi RS6 en de X6M
en dan vond ik het goed,
maar een Lambo is zeker niet verkeerd :D
maar waarom geen nuttig nieuwtje op autoblog ?
JoVanWittenberg zegt
@Ruben:
“Waarom denk je dat Lambo’s altijd gifgroen of knalgeel zijn, hun deuren naar omhoog open gaan en er een stel kieuwen uit de zijkanten komen als je een beetje snelheid maakt?”
Ik geraak er maar niet uit, wat bedoel je met de kiewen die uit de zijkant komen?
Verder vind ik de Gallardo wel een hele mooie wagen, maar euhm, ik kan betere manieren bedenken om dat geld te spenderen…
#Lennard zegt
“Lambo’s zijn voor losers”
Klopt.. Tom Boner had er ook 1
Diederik zegt
Ruben, volgens mij ben jij een loser…
Broembroem zegt
Lamborghini, het is zo ontzettend leuk om er een keer in te rijden! Ik heb een keer het genoegen gehad om in Engeland op een circuit te rijden (kost daar relatief echt weinig). Maar een paar rondjes, geloof 5, maar het was zoooo gaaf. Zat naast een instructeur, die mij aanspoorde om maar sneller te gaan. Alleen dat was al grappig. Het regende die dag, en er was allerlei ander spul op het circuit. En dan andere auto’s inhalen. Omdat het nat was ging dat met 4 wiel aandrijving heel goed. De Ferrari’s moesten rustiger aandoen. Kan het iedereen aanraden. Daarna zit je gewoon de hele dag met een big smile op je gezicht. Dat geluid, brullen, die acceleratie, die vertraging als je remt (ook dat), geweldig!!
Voor geinteresseerden: volgens mij kan het al voor 100 pond.
blokker5 zegt
in feite zijn het namelijk allemaal doorgedraaide dwazen
Je slaat de spijker op zijn kop, jongen. Dat is toch waar autorijden boven pakweg een ton om draait. Je kan ook met de trein.
En excuseer me maar ik ga bier drinken.
Benk0 zegt
De V12 kan ook in een CL65 AMG zitten, heb ik vele malen liever dan een Lambo, kost zowat net zoveel alleen jullie die het kunnen herkennen, Lambo herkent iedereen van oohhh en aahhh.
CL65, 3 op de 10 die effe omdraaien van “wtf dat is een auto van 300K+ euro.
Daarentegen zit jij, inclusief passagiers goddelijk in een CL65.
SLR kan je zelf boodschappen mee doen, check Jay Leno’s review.
Audi S8 dito, ik snap wat er hier wordt bedoeld, Lambo, Ferrari zijn stuk voor stuk speelgoed, mensen die willen laten zien dat ze centen hebben.
Koop verdomme een Rolls Royce, ook snel alleen minder lawaai, praktisch en iedereen en ik bedoel iedereen kijkt om naar jou.
Alwood zegt
@klassiekerrally
je hebt me door, sjiiit ;)
dacht het nog een beetje spannend te houden door die anderen er bij te zetten.
langedraak zegt
wat is dit voor onzin?
Joske zegt
Lambo dit en Lambo dat… Iemand die erover loopt te zeiken is er of geen fan van of is gewoon jaloers dat die zelf geen Lambo kan rijden… En bij de meeste zal het dat laatste wel het geval zijn. pfff
rs zegt
De laatste Lambo’s zijn ontworpen door een Belg, niet een Duitser;-)
RenJie zegt
@JoVanWittenberg
de luchthappers..
Angelz & Demonz zegt
En wat voor status heeft men als er in een enorme Cadillac oldtimer van 5+ meter wordt gereden?
Nah Ruben het is meer je eigen mening over Lamborghini net zoals Autoblogger zijn mening heeft over Ferrari, dus ik denk niet dat VEEL mensen die mening met je delen, “To hell with what people think about you, fact is they don’t have a Lambo” zal het motto van Lambo rijders zijn.
Xxx zegt
één artikel vol gezever volgens mij ! lambo’s zijn prachtwagens, net als de meeste supercars die je uitmaakt :) wat kan een lambo rijder het schelen dat hij moeite heeft met een drempel, hij rijd met een auto van 500+ pk, honderduizenden euro’s, heeft de aandacht van de eerste tot de laatste persoon die hij die dag passeert, heeft het verschikkelijk zalige gevoel om met een echte supercar te rijden en lacht in zijn vuistje met iemand als JIJ die op zijn wagen zit te kakken omdat jij nooit het genot hebt gekend of zal kennen om bezitter te zijn van zo’n prachtige wagen en dus niet anders kan dan wat éénzijdige en éénvoudige vooroordeeltjes op te sommen… naaaaahhhhhhhhhhh, èn voor de rest ik zie net dat het eigenlijk door iemand van autoblog is gemaakt :p no hard feelings, jullie hebben de perfecte site met prachtige autofilmpjes (van brute wagens, waarom doen jullie dat nu? die zijn toch compleet zinloos en nutteloos en onhandig ? dat je er dan zelf een site rond opbouwt ?) maar meningen kunnen en mogen verschillen dus uit ik even mijn mening over de zaken ;)
tibor zegt
wat ben jij een zeikerd zeg. supercars koop je toch ook gewoon voor het uiterlijk,het geluid en de beleving.
Orichy zegt
Je kunt je geld ook aan een goed doel geven, die gaat daar dan mee beleggen en met een beetje geluk, is het gehele kapitaal weg, met de goed bedoelde adviezen.
Koop wat je leuk vindt, doe er dat mee, wat JIJ wilt, maar LEEF in hemelsnaam.
Laat aan jezelf zien, dat je dingen durft.
Wat een ander er ook van vindt, dat is voor die ander.
Yeelen zegt
Jaah !! Eindelijk iemand die het doorheeft !!
Probeer je je fout goed te maken van je Ferrari-F1 stuk?? ;)
Tombnolz zegt
Ik ben gek op de Murcielago:
OMDAT het een supermooie auto is.
OMDAT het een machtig geluid produceert.
OMDAT ermee rijden sensationeler is dan vliegen met een F16.
3 redenen lijken me genoeg.
En nog een 4e
OMDAT ik ook een mafkees ben (en daar nog fier op ben ook).
Emil zegt
De doelgroep die tegenwoordig Lamborghini rijdt is inderdaad niet helemaal zuiver. DUS?
Had ik het geld, kocht ik er een. Het liefst een babyblauwe Gallardo Spyder. Fel, opvallend, fout. Duits en Italiaans ;) Dan ging ik de hele dag rondjes rijden en voelde ik de jaloezie van iedereen in mijn nek. Het is ook een auto voor patsers met strakke overhemden met maatschoentjes. Dus?
Geniet ervan wanneer je die mogelijkheid hebt. Enjoy life ;)
Ff deze dan checken:
http://www.youtube.com/watch?v=rbdZSLmfsXg
Is het volledig eens met Robert.
ralph zegt
Graag een LP560/4 dan!
Waarom… simpel de baby Lambo met pit.
Spaghetti a la Sant’ Agata (oké met gehakt uit Ingolstadt weliswaar).
V10 Powah!
Maar idd. Lambo zijn voor losers, die een volwaardige exoot niet aankunnen.
All show… no go…
Robin zegt
Ik vind niet dat je kunt zeggen dat Lambo rijders ‘losers’ zijn.
Ik bedoel, er zijn genoeg ‘nette’ Lambo rijders.
Mensen die echt van hun Lamborghini genieten.
Dus er zit misschien een kern van waarheid in,
maar ik vind het voor de ‘goeden’ onder de Lambo rijders nogal een vooroordeel. En ja, het is misschien nutteloos om een auto met zo’n hoge topsnelheid te hebben of met 4 wielaandrijving. Toch heb je dan iets unieks, om het zo maar te zeggen. En zeg nou zelf, als je het geld ervoor hebt dan zou je er stiekem wel een willen hebben. Het zijn trouwens prachtige auto’s in mijn ogen. Dus als ze volgens jullie geen nut hebben, dan beschouw je het maar als een prachtig kunstwerk. Tenzij je ze natuurlijk niet mooi vind, maar dat terzijde.
Zucht zegt
Wat een verschrikkelijk puberaal stukje is dit zeg..
Meningen zijn 1 ding, feitelijke onjuistheden kan ik me gewoon aan ergeren.
Lambo’s waren al compleet over the top voordat de duitsers er ook maar iets mee te maken hadden. Zeggen dat je een supercar nergens kan gebruiken is net zo’n zielig cliche als mensen die zeggen dat ze geen motorrijbewijs gaan halen “omdat ze zichzelf dan doodrijden”. Pertinente onzin.
Ik heb een paar vrienden met supercars, die toch echt vaak genoeg vol gebruik maken van de capaciteiten van de auto. Of dat slim is op de openbare weg is te betwisten, maar mijn punt is dat stellen dat het onmogelijk is nergens op slaat.
Maar goed, alle auto’s die harder dan 130 gaan zijn compleet nutteloos, hard acceleren heeft geen zin met al die stoplichten, lage auto’s zijn onpraktisch, alle plezier is relatief, genieten van supercars is oppervlakkig materialisme, het nut van de mensheid op de aardbol is niet bewezen, aangezien de aarde niet oneindig zal bestaan, dus we kunnen beter collectief stoppen met ademen.
Ik hoop dat ik op 1 of andere manier over je sarcasme heb heengelezen, want als dit echt gemeend is snap ik niet wat dit prutswerk op een autoliefhebbbers-site doet.
RubenBaeten zegt
@Zucht: Ja, dat heb je. Lees de laatste zin eens.
Bart zegt
@ Zucht
Je kan gedachten lezen! Alleen kan ik het niet zo mooi omschrijven… :-p
Amen to that!
Zucht zegt
Hmm Ruben.
Die zin is een beetje dubbelzinnig.
Ik las het als: Het lukt me niet om een reden te verzinnen, dus zijn ze waardeloos.
Citrofiel zegt
@ Robert; Sowieso een berg Citroëns, zoals de sjonnies al zegt. Ik heb het toch meer op comfort. Snelheid is geen must. Maar misschien zouden er nog wat Bentleys bij komen (Brooklands!). En héél misschien nog een sportieve auto, maar daar heb ik geen favorieten…
Mocht je me overigens verkeerd begrepen hebben: Ik heb niets tegen Lamborghini. Stoer uiterlijk, snel, toch een vrij veilig weggedrag. En misschien kom ik wel aandacht tekort. ;)
@ de sjonnies; Wat is een C6 Cartier?
fusion.fake zegt
Ruben, Ruben, Ruben. Ik vraag me serieus wat jij hier op autoblog doet..
Ik neem overigens aan dat je stuk tekst serieus bedoelt was, wat ik amper kan geloven maar goed.
[i]”In feite zijn het namelijk allemaal dolgedraaide dwazen.”[/i]
Ah, want jij kent ze allemaal? Waar baseer je dit op?
[i]”Supercars zijn duur in aanschaf en gebruik, onpraktisch als een wespennest in je bilnaad, en het enige voordeel dat ze hebben – snelheid – kun je absoluut en volstrekt nergens op de weg benutten.”[/i]
Het enige voordeel is dat ze snel zijn? Nogmaals wat in hemelsnaam doe jij op autoblog. Zo’n auto heeft passie en vorm wat alleen autoliefhebbers begrijpen. En sinds wanneer bepaalt of iets praktisch is tot aankoop?
Lamborghinis zijn btw praktischer dan meeste supercars. Met een Gallardo kun je gewoon normaal rondrijden, en er is zelfs een optie voor een systeem dat bij drempels de voorbumper omhoog gaat. Ja met een Gallardo zou je elke dag naar je werk rijden. En geloof me en hoop doen dat ook.
[i]Waarom denk je dat Lambo’s altijd gifgroen of knalgeel zijn, hun deuren naar omhoog open gaan en er een stel kieuwen uit de zijkanten komen als je een beetje snelheid maakt? Niet om een traditie van gekte hoog te houden, maar om te verhullen dat ze Duits zijn.[/i]
Nou dan vertellen ik je wel even waarom. Omdat dit sinds 1963 zo is. Daarom.
[i]Zo zijn Lamborghini’s altijd uitgerust met veilige en verstandige vierwielaandrijving, en daarmee lijken ze wel een beetje op je vader die je in drag-outfit vertelt dat je voor twaalf uur thuis moet zijn.[/i]
Aha, klinische sensibiliteit, veilig en verstandig? Waarom schrijf je dan daarna dit?
[i]Mocht je toch de verleiding niet kunnen weerstaan en met je zuurverzamelde geld een Lamborghini aanschaffen, dan ga je met 93% zekerheid op een verschrikkelijke manier dood. Het onomstotelijke bewijs voor dit statistiek wordt elke dag hier op Autoblog geleverd.[i/]
Niet alleen spreekt dit weer een gedeelte tegen in je tekst, het klopt ook niet. Statistiek? Max. 10, vooruit 20 crashes van de duizenden lambo’s die er rondrijden. Als dat 93% is mag je terug naar groep 3.
[i]Het betekent ook dat je met je 640 pk V12 geen rookgordijntjes kunt neerleggen, en dat dus effectief het allerlaatste beetje lol dat je nog met een supercar kunt hebben je wordt ontnomen.[/i]
http://www.youtube.com/watch?v=gRlIulWON_g
Mag je mij even vertellen wat dat is.
Vanaf hier had ik geen zin meer, ik krijg er zowaar hoofdpijn van.. :P
jabb zegt
@ Zucht
‘alle auto’s die harder dan 130 gaan zijn compleet nutteloos’
Zelfs auto’s met maar 75pk kunnen harder dan 130, zijn dan alle auto’s nutteloos?
timberleek zegt
hahahaha
leuk stuk ruben. ik heb smakelijk zitten lachen.
maar als ik dergelijke bedragjes in de pocket heb zitten ga ik toch eerst even een vluchtje USA boeken om me eigen ge-foose-te charger oid op te gaan halen.
VivelaFRANCE zegt
“Na hun witte jassen te hebben volgespetterd met tomatensaus bedenken Klaus en Ulli de idiootste plannen om hun product maar zo wild en zo Italiaans mogelijk te laten lijken.”
Haha, ‘Klaus en Ulli’ :lol: !
OT: Sommige Lambo’s zijn best mooi (zoals de Estoque), maar de meesten zijn inderdaad vrij ‘over-the-top’. Geef mij maar Ferrari of Aston!
VivelaFRANCE zegt
@ de sjonnies,
je vergeet het topstuk: een DS Décapotable :D !
Dustie94 zegt
Wat is dit een kk triest verhaal zeg, sjonge jonge altijd maar iets te zeiken hebben!
Jezus, wat is dit laag zeg!
Echt hoor jaloezie ten top, ik zit hier echt ff te kotsen.
Dit valt me echt van je tegen!
Lamborghini’s zijn op dit moment toch de enige auto’s met emotie, geluid, een schitterend modern en strak design en toch de dergelijkheid van een duitser!
Bovendien zijn Lamborghini rijders vele malen minder arrogant dan al die losers in Ferrari’s!
cardesigner@USA zegt
Geef mij maar een Corvette ZR1, die is sneller, én dan heb je dit gezeik niet.
RenesisHP zegt
De nieuwere Lambo´s zijn toch ook mietjesauto´s met hun regelneefjes trutterij en 4wd aan boord. Weinig Hardcore aan.
Doe mij die Carrera GT of Zonda maar. 8)
autoblogger zegt
LOL, alweer veel te veel mensen die het serieus nemen, lighten up guys! Djeez!
En gasten die beginnen over jaloezie snappen het echt niet, ongelofelijk.
AriM6 zegt
@ JamesBond007
Een BMW uit 2003…?
Waar heb je het nou precies over ?
OT:
Leuk stukje, maar dat Lambo rijders losers zijn weet ik nou net zo niet.
Lambo heeft leuke auto , maar het is idd een duitse bak die zich voordoet als een italiaan. Het enige van Lamborghini dat nog Italiaans is zijn de namen.
Voor de rest is alles Duitse shit.
We hebben Ferrari en Lamborghini zijn geweest.
Wie is nu ? Porsche ? Aston Martin ?
jamesBROWN zegt
Dus, áls je een Lambo koopt, neem er zoeen:
arjens zegt
Mooi stuk, af en toe, heerlijke reacties. Ik ga weer ff verder kijken naar mijn droomauto, op de website van VW, en je mag deze auto nog zelf samenstellen ook. Een VW Passat Sedan TDI Comfortline Blue Motion… Zucht…
arjens zegt
O ja, in politieblauw.. Heerlijk..
ZOEF zegt
Nu heb ik van Ruben Baeten al een stuk of drie stukjes gelezen en na het deze komt de neiging in me op om te zeggen:
Koop ’n fiets.
RubenBaeten zegt
@autoblogger: Ik zet iets te hoog in geloof ik. Volgende keer maak ik een Dikkertje Dap-rijmpje.
arjens zegt
Of zoiets:
Maar mensen tillen zich veels te zwaar aan het stukje, viel mij al op bij een topic eerder of een festival en nu weer.
SjoerdMini zegt
@Ruben c.s. : prachtige stukjes, iedereen hapt zo lekker op die droge humor!
Beetje topgearish ;) hehehe
mastertjen zegt
Zucht.
Sommigen snappen dus echt het verschil niet tussen een column en een artikel…
sacha zegt
4WD is voor Subaru’s of terrein auto’s, ‘nuff said.
RA999 zegt
Er worden hier wel een stuk minder mensen boos dan bij de Ferrari-column.
Volgende keer BMW onderuit proberen te halen? Daar komen leukere ruzies van :)
mastertjen zegt
@RA999
BMW lijkt mij ook wel nen aanrader :p
arjens zegt
@RA999 Hoe zit het dan met audi?
KippieKnaus zegt
´´In Sant’Agata Bolognese, het thuisdorp van Lambo, staat bij elk kruispunt een Hans of een Fritz te wachten om dit klusje voor je te klaren; maar zelfs zij zullen niet ontkennen dat kruipen een snellere en comfortabelere manier is om van A naar B te komen.´´
@RubenBaeten: Perfect idee voor een TopGear race! Een race van Sant’Agata naar Maranello. Autoblogger krijgt een Superveloce en jij kruipt.
NLX zegt
okee dus mensen met instappers tellen sociaal sowieso niet mee, en mensen met dure autos zijn losers…. dus alleen mensen met een mooie middenklasser zijn cool? oja, dat is de doelgroep van deze site…
KippieKnaus zegt
@NLX Columns moeten de doelgroep van een site de hemel in prijzen?
NLX zegt
@ KippieKnaus
zo zou je het kunnen zijn, maar zo direct zou ik het niet willen zeggen. Tuurlijk richt een site zich op hun doelgroep.
RA999 zegt
@arjens
De BMW-fanboys zijn volgens mij nog fanatieker en meer aanwezig dan de Audi-fanboys dus dan wordt de ruzie leuker ;)
De column moet dan wel van iemand anders dan Ruben, Autoblogger of Wouter komen aangezien zij allen Beiers rijden :P
Chief_S5 zegt
Hahahaha, ik zou echt bijna gaan happen Ruben, bijna! Maar ik doe het niet, ik besteed liever mijn tijd aan het lezen van reacties van mensen die wel hebben gehapt. :)
vla zegt
Ruben zet gevoelens weer eens naadloos over in woorden!
Er zijn twee soorten autokopers: zij die gaan voor een auto, en zij die gaan voor de status die een auto met zich meebrengt. Wel, Lambo’s zijn halfbakken nep-Italianen en hun bestuurders zijn losers. Leg nu maar eens uit waarom je er toch nog een wilt hebben. Mij lukt het niet.
Correct.
En ziehier meteen de enige Lambo’s die mij interesseren:
Waarom zou je een Lambo kopen?
Waarom zou je een Z06 kopen? ;) Het blijven auto’s. Natuurlijk wil ik ook geen kapitalistische statusbak, ik walg er van. Maar in een perfecte wereld is er één hedendaagse Lambo die niet weg te denken is:
de Lamborghini Murciélago LP670-4 SV.
opelsintrafreak zegt
http://www.youtube.com/watch?v=K1q0pjd5uoo echt heerlijk dat geluid, klinkt net als een woest beest dat losgelaten wil worden. mogen het ook losers zijn ik ben wel jaloers op die losers, want deze losers hebben geld. zij kunnen ook echt wel een vw passat ofzo betalen als zij willen maar wij kunnen geen lamborghini betalen als we willen waarschijnlijk.
@kippieknaus 0:00 haha goed idee
bleegh zegt
Je koopt een lamborghini puur voor de emotie.
vla zegt
Trouwens, voor de echte nadenkers: een truc die ik altijd gebruik om de waarde van auto’s na te gaan: denk de waarde van het geld weg, denk dat elke mens op de aardbol er één heeft en denk alle compromiserende logica weg. Wat overblijft is jij en de auto in zijn puurste vorm.
– Murciélago: nee; te groot en zwaar om ooit fijn te zijn. Ik persoonlijk wil een lichte auto, zonder veel poespas en met een identiteit.
– Gallardo: nee; veel te gesimuleerd. Ik weet wel, door o.a. w0o0dy himself, dat de auto fantastisch rijdt, maar er zijn zoveel échte auto’s die fantastisch rijden! Ik weet niet welke weg Lamborghini ingeslagen heeft met de enorme stoelen, enorme afmetingen, dikke sturen en hermetisch design, maar ik hou er niet van…
– Countach: ja; eigen identiteit, rauwe rijervaring, simpel interieur en niets leidt je af van het rijden zelf. Daarom heeft Jay Leno er ook één!
– Miura: ja; ongecompromiseerde schoonheid, en wederom die rauwe rijervaring, Italiaans interieur en een heerlijk unieke opstelling! Daarom heeft Jay Leno er twee! :P
KippieKnaus zegt
”Ik prijs mezelf dan ook elke dag gelukkig dat ik zo’n ding niet in de garage heb staan. Supercars zijn duur in aanschaf en gebruik, onpraktisch als een wespennest in je bilnaad, en het enige voordeel dat ze hebben – snelheid – kun je absoluut en volstrekt nergens op de weg benutten.”
@RubenBaeten: Alle sport auto’s zijn dus debiel. Wat zou dan in jouw garage staan bij een onbeperkt budget? Of is deze column overdreven en ben je een beetje hypocriet ;)
Niet dat ik deze column niet leuk vind ofzo. Hij maakt veel gebruik van het soort vooroordelen waar Jeremy Clarkson zijn oordelen over auto’s volledig op baseert en hij sluit ook mooi aan op de column Ferrari zuigt. Is dit de tweede in een reeks?
_Eend_ zegt
Lamborijders doen met die wagens waarvoor ze zijn gemaakt: Rijden.
Alleen zijn het vaak van die mislukte wielrenners die zulke snelheden niet gewend zijn. Want hun Alto uit ’89 ging toch echt niet zo hard…
vla zegt
Wow. Ik lees nu pas enkele reacties (en dan nog niet die korte zonder interpunctie!)… Goddamn’ there’s a lot of stupid bastards out there! Lamborghini zal nooit failliet gaan met zo’n continue stroom van idioten. Akkoord, Ruben’s humor is voor sommigen wat moeilijker te begrijpen, maar vertrouw allen op mijn solide oordeel als ik zeg: het staat bol van de superlatieven omdat het anders nooit goed klinkt of fijn leest. Zo schrijf je een column mensen!
henkie zegt
Is dit verhaal echt door een volwassen iemand geschreven ?
henkie
FerrariChat.com
Clocker zegt
Ik vrees dat AB zijn eigen ruiten aan het inslaan is met zulke columns als deze.
Wat als jullie van AB dezer dagen de kans krijgen om een Lambo of Ferrari te testen? Ik ben benieuwd of je hem dan ook op zulke manier zou afbreken…
Er is niets mis met deze wagens zelf. Supercars zijn nu eenmaal wagens gebaseerd op snelheid en emotie. Je koopt geen supercar om er je dag dagelijkse business mee te verteren. Zulke wagens koop je om je goed te voelen. Om eens een weekendje erop uit te trekken. Om van te genieten.
Een Lambo is een prachtig stuk techniek. meer zelfs, het is een combinatie van techniek en kunst. Een ferrari is dat eveneens. Net zoals elke supercar dat is. Ookal is de Lambo van Italiaanse afkomst en steekt hij vol met Duitse techniek, het blijft een rasechte supercar. En dit wil wel wat zeggen over hoe prachtig deze Duitse techniek wel is.
Wagens van dit caliber verdienen respect. De top of the bill van autoland.
Maar waar ik je wel mee volg, is dat deze technische hoogstandjes terecht komen in verkeerde handen. Mensen die zulke wagens kopen om er mee op te vallen. Als de wagen maar in staat is om zoveel mogelijk show te maken, want dan zullen er automatisch meer hoofden draaien, en hoe meer hoofden er draaien, hoe liever deze opvallers dat hebben. Deze mensen hebben gewoon geen enkel benul wat ze in feite in handen hebben.
Spijtig genoeg is Lamborghini, net zoals Ferrari zo’n merk dat ten prooi valt van zulke debielen. Debielen die waarschijnlijk hun rijexeminator hebben moeten omkopen om maar hun rijbewijs te mogen halen. Deze debielen verprutsen het imago van zulke merken. terwijl deze merken een top imago verdienen.
Hier hebben merken als Aston Martin of zelfs Porsche minder last van. Grotendeels omdat dit merken zijn die minder bekend zijn bij het grotere publiek of minder uniek zijn, en daardoor minder show gehalte zullen
genereren. Wie heeft er nu nooit een poster van een Lambo of Ferrari boven zijn bed gehad? Waarschijnlijk iedereen wel…Maar van een Aston? Nee dat kende ik toen gewoonweg nog niet…
Face it, puur afgaan op de wagen zelf verdient een Lambo evenveel of soms zelf meer respect dan een Aston.
Deze wagens verdienen meer dan enkel respect, ze worden enkel gereden door respectloze zielen.
arjens zegt
@RA999 Moest mij tussen een aantal lappen tekst door wurmen, maar duidelijk dan wordt het BMW. Of Misschien toch MB AMG…….
RA999 zegt
@ Clocker
Wouter is de autotestert en tot nu toe heeft hij zich niet met de Ferrari/Lamborghini discussie bemoeid, dus hij kan nog gewoon zeggen wat ie wil. Zo’n column verwoordt namelijk alleen de mening van de schrijver, niet van heel AB…
@ arjens
Of gewoon alle drie, dat wordt pas leuk ;)
arjens zegt
@RA999 Dat is wel een goeie om weer eens een slapeloze nacht door te komen.
Marco zegt
Lambo, mooier, decadenter, strakker, geiler is er niet! Dan maar dood, prachtauto’s ! Juist het gedeelte wat ontbreekt, is volkomen misbaar is deze auto’s
Marco zegt
Is = bij,
Btw mogen we elke dag op de knietjes bidden dat zulke auto’s nog worden gemaakt
NLBUURMAN zegt
waarom crashen lambo’s dan? omdat deze mensen er tenminste in rijden! deze staan tenminste niet weg te rotten in een of andere loods in Brunei! :)
verder vind ik lambo’s wel gaaf, en toch wil ik er maar 1tje… de Lamborghini Gallardo LP560-4 (in alle vormen). waarom de Murcié niet? te groot en niet mooier dan de Gallardo. alleen de Diablo en de Miura komen dicht bij: de Diablo vanwege dat verschrikkelijk gestoorde imago, en de Miura gewoon vanwege de schoonheid. de rijders zullen wel prutsers zijn, maar toch hebben ze veel geld bij elkaar gespaard.
@RA999
als je BMW afkraakt komen hier niet veel ruzies, er komt eigenlijk 1 grote opstand :)
emielwind zegt
Yeah cool, nu nog Porsche en BMW (Porsche kan nooit moeilijk wezen om te bashen!)
autoblogger zegt
Kill your idols!
HUMMFREAK zegt
@Six-tey.
daar noem je ook wat zeg, een tricked out Dodge tegen en standaart Lambo…
Hupke zegt
Baeten for king
Denk er net zo over, weg met de italiaanse nep-brol. Kom maar op met die maserati ghibli’s en en biturbo’s allerhande, dat waren echte auto’s voor echt mensen die echt betaalbaar waren.
Ohja lang leve Mclaren
Vidal zegt
Ik wil mijn supercar elke dag gebruiken en behalve Lamborghini komt er dan niet veel meer in aanmerking. Lambo is top !!!
York zegt
Natuurlijk is dat voor losers! Dat wist iedereen toch al?? Zeker nadat Tom Boonen er één had gekocht en dat dan ook heeft bewezen..
emielwind zegt
@ Vidal,
Ik kan me mooiere en praktischere supercars voorstellen (SLR / 612)
R-R zegt
lol @ autoblogger enj Ruben Baeten
Je hebt wel zitten vloeken in de kerk hé…
Je stukje tekst is geslaagd, de reacties zijn dolkomisch.
Wel wat JC gehalte, maar dat is leuk!
Volgende keer zo’n stukje over audi-bmw-merc, wat afgezaagd maar je haalt zeker 1000 reacties.
de sjonnies zegt
Citrofiel : een C6 Cartier? simpel je brengt je nieuwe C6 bij Cartier en zij bouwen hem (achterin) om naar jouw wensen en specs !
AlwinH zegt
Wel erg makkelijk reacties scoren zo. Ferrari zuigt en Lambo’s zijn voor Losers.
What’s next? Porsche rijders zijn patsers?
NLBUURMAN zegt
@emielwind…
mooier dan een Lambo??? ahum..
een 612 is mooi, maar een gallardo is mooier
een SLR is niet zo, een murcie is mooier
Style zegt
Wat een kletsverhaal zeg, ongelofelijk.
Lambo’s zijn juist gruwelijk dik, doe mij maar een LP670 SV voor het weekend en een LP560 voor doordeweek
Emil zegt
@AlwinH; dat durf je toch niet zeggen ;)
Joost zegt
Ik zie een complottheorie: deze en de column over zuigende Ferrari’s zijn onderdeel van een pact tussen politieke groeperingen welke faliekant tegen auto’s en het gebruik daarvan zijn en de NS/Prorail. Op deze manier gaan uw bloggers stap voor stap alle automerken langs om zo bij alle lezers van dit blog een systematische afkeer tegen zgn. “nutteloze” auto’s te kweken. Vervolgens gaan zij stap voor stap verder totdat de term “autoblog” staat voor een blog over allerhande automatisch keukengerei en alle (snel)wegen vervangen zijn door spoor en iedereen zich netjes en vooral niet onderscheidend met het openbaar vervoer voortbeweegt.
We gaan richting het idee van schooluniformen wat betreft voertuiglijke verplaatsing…
arjens zegt
@Josst Iedereen, in een Toyota Prius!
SimonMc zegt
@Vidal: wat dacht je van Porsche ;)
MACH3 zegt
JALOEZIE TEN TOP!!!
Het begint al met “Ik kan dat heel makkelijk zeggen, want het moment dat ik een supercar kan betalen breekt de komende vijf eeuwen niet aan”
GA OP DE SITE VAN DE PVDA OF DE GROENEN GAAN LULLEN!
Waarom is dit dan een autosite?
six-trey zegt
@HUMMFREAK
ja een 40 jaar oude dodge van ongeveer 20.000 euro met een motor upgrade van nog eens 20.000 euro tegen een nieuwe super car van 300.000euro die gebouwd is om te racen… sorry maar dit is afgang
Bugger zegt
Zonder Porsche ben je een loser! Zo laat de kritiek maar komen ;-)
Het niveau is wel laag als er zo serieus gereageerd wordt op dit stukje tekst. Maar het klopt jongens, op die poster boven je bed staat een hele stoere mannenauto. Mama zegt dat als je al je zakgeld in een spaarpot doet je deze op een dag kan kopen..
NLX zegt
een vrouw is toch ook niet praktisch, toch wil iedereen er 1…
Sebastoch? zegt
Ik wil een lambo voor HET GELUID,,,,*slijm*
En ze zijn gewoon het mooist.
ManicManiac zegt
Haha, heerlijk stuk tekst om mee wakker te worden! Topwerk Ruben, machtig goede column!
Ik ben het totaal niet met je eens, maar dat hoeft ook helemaal niet natuurlijk :)
En idd, Ruben, misschien in de toekomst het toch maar gewoon op Jip-en-Jan rijmpjes houden.
Het valt me overigens wel heel hard op dat jouw stukken tekst haast nooit schrijf/spel/grammatica-fouten bevatten, wat van je collega’s helaas niet kan gezegd worden…
bozewolf zegt
NLX met de opmerking van de week.
Almanzo zegt
Wat een kansloze titel heeft dit stukje…
Sorcerer zegt
Het 4WD-systeem van Lambo is enorm rear-biased. De voordelen van 4WD met de pret van RWD dus! Als je de traction control uitzet krijg je van die leuke tafarelen ja…
En supercars zijn idd onpraktisch. Echter, dat ervaar je pas echt als je er zelf mee hebt gereden. Tot die tijd denk je dat je weet hoe erg het is, maar zul je het probleem onderschatten :P
Er zijn trouwens uitzonderingen: Aston-Martins en andere GT-achtige supercars die je kunt kopen staan meestal wat hoger op hun wielen, en dat scheelt enorm, omdat je niet ineens met je giga-draaicirkel met een rij auto’s achter je hoeft te keren op een smalle weg omdat die verkeersdrempel toch echt te hoog is.
RenesisHP zegt
@Sorcerer.
Met sommige verkeersdrempels maakt dat weinig uit. Die mis je alleen met een hoogpotige offroader(of wannabee offroader).
RenesisHP zegt
@NLX.
Toch wil iedereen er 1?!
Lekker kortzichtig weer.
Sommige mensen willen helemaal geen vrouw. Anderen willen er juist zoveel mogelijk. :P
glenne zegt
man man man volgens mij heeft er hier een gefrustreerde tiener een lambo gezien maar is hij zo verbijsterd jaloers dat hij zo een dom artikel schrijft!
vandaag op tv zelf nog rijtest van een lp560 gezien en de tester zelf had gezegd dat die bruikbaar is voor eender wat, in tegenstelling tot ferrari
hoewel ik zelf beide merken zeer graag zie, zou ik zelf een lamborghini kopen moest ik het geld hebben ze zijn ten eerste heel wat zeldzamer dan een f430 en omdat het mijn grote droom is zelf een lamborghini te kunnen hebben!
bakkerst zegt
tja, ruben,
rationeel gezien heb je gelijk.. erg praktisch is de gemiddelde supercar niet. maar de lambo’s die je beschrijft zijn vooral de laatste generatie (murciélago/gallardo) die idd onder toezicht van audi gemaakt zijn.
maar kom op man, de 350gtv, de espada, de jalpa, de miura, de countach, enzovoorts.. enzovoorts.. allen gebouwd in eigen beheer, en allen waanzinnige ontwerpen op wielen. en daar ga je in je stuk volgens mij aan voorbij, supercars zijn niet logisch, want daarvoor heb je hatchbacks en stations. die zijn logisch, praktisch en “sensible” voor je spuitje adrenaline kun je dan als welgestelde vent een lambo oid kopen zodat je lekker de beest uithangen. je mág inderdaad nergens het potentieel aanspreken, maar dat wil niet zeggen dat je dat niet doet, kom op man, als je een lambo kunt veroorloven kun je die paar boetes ook wel veroorloven. supercars zijn gewoon een soort nicotinepleistertje voor rijke leute die een beetje aan hun kicks moeten komen op een “verantwoorde manier”…
mglopez zegt
Ik kan me niet vinden in dit stukje.
Allereerst omdat lamborghini prachtige auto’s maakt, ze crashen zoveel doordat de bestuurders waarschijnlijk denken dat ze alles kunnen met hun vierwiel aandrijving, DUS NIET! Het feit dat je geen rook gordijntje kan maken klopt zeker NIET, neem als voorbeeld de burnout van Rami met zijn LP640.
Tevens is de nieuwe LP560 Superlegerra een Gallardo LP560-2, dus geen vierwiel aandrijving.
Maar ik respecteer andermans mening;)
Ciao,
Een Lamborghini liefhebber
Cantago zegt
Hulde aan fusion.fake en het tegenovergestelde aan Ruben. Ik ben liever een loser, die dagelijks van een heerlijk V12 geluid geniet, die niet denkt onkreukbaar te zijn met vierwielaandrijving en die kan genieten van het pure uiterlijk van zo’n auto, wat niet in de buurt komt van welke andere niet-dure auto!
Ik zou niet liever willen hebben dan een Lamborghini, en jullie mogen allemaal loser roepen als ik met piepende banden wegschiet(A) Met wat ik leuk vind, haha:P
transam73 zegt
Heerlijk geschreven stuk, Ruben!
@R-R: helemaal met je eens – een verademing om een dergelijk stuk op Autoblog te lezen.
PS: boven mijn bed hing ook een Lamborghini poster ;)
komtgoed zegt
Jezus, wat kan autoblog zeiken zeg! De mensen die dit soort dingen roepen, zijn vaak de mensen die nog precies 95% van de aanschafprijs te kort komen om een Lambo aan te schaffen.
Ik neem alle vooroordelen over Lamborghini rijders voor lief. Ik ga graag tegen de brave massa in. Het pleps heeft altijd wel wat te klagen en jaloers op te zijn. Ik schrijf mij graag in voor een nieuwe Lambo en vind het helemaal niet erg om er dan maanden op te wachten.
Doe maar een gele.
Cantago zegt
Ben het eens met “komtgoed”. En een gele zou voor mij ook prima zijn!
arjens zegt
@komtgoed, het geldt ook vele tegenstanders van dit stukje. Maar maak je niet zo druk. Maar ik ben niet jaloers en ik kan er ook niet een betalen, zal ik het geld hebben.. Hahaha, dan koop ik een groot huis op een eiland ver van NL vandaan en al moet mijn vervoersmiddel een golfwagentje zijn.. Maakt mij niks uit. Maar mensen moeten wat te dromen hebben. 1 ding leer wel relativeren. Dit soort columns worden juist geschreven om mensen op stang te jagen.
sjorsx87 zegt
@Ruben: erg vermakelijk om te lezen! Ik hou wel van dat soort humor en sarcasme. En heerlijk wat voor discussies een column als deze met zich mee brengt waar je de mensen hebt die dit serieus nemen en anderen het met een druppel water. Ik ben het volkomen met je eens dat supercars op de openbare weg “nutteloos zijn”, maar aan de andere kant kun je er alsnog van genieten met hun waanzinge uitstraling, geluid, emotie, en “gevoel van sensatie”. Een supercar is als een pin-up girl mannen zijn er dol op om naar te kijken en willen niet nadenken aan de nadelen die er bij komen kijken in het echt. Waarbij je soms achteraf beseft dat de droom mooier was als de belevenis in het echt. Maar los daar van geniet ik elke dag weer van mijn pure sensatie, perfecte kg/pk verhouding op 2 wielen omdat ik geen supercar kan betalen.
Baztrd zegt
Tja, een supercar koop je natuurlijk “voor de heb”… mocht ik ooit de jackpot winnen (de 10e weer kans!) dan zou ik het toch wel overwegen…
Er komen dan waarschijnlijk 3 auto’s: één hele praktische (dikke station, suv, iets dergelijks, iets waarmee je lekker op vakantie kan en zo), één klassieker (oh en wat zal dat moeilijk kiezen worden… maar ik denk dat m’n hart het wint van mijn verstand en het toch echt Corvette C3 wordt…) en één supercar.
Dat wordt met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid… een Lambo. Een Gallardo wel te verstaan. Waarom? Omdat dat, voor mij, wel echt een supercar is, maar toch één die nog “bruikbaar” is. Precies de juiste balans.
Een Porsche is misschien verstandiger, maar oh zo saai. Een Pagani is extremer, maar mijn gevoel zegt me dat je daar eigenlijk niks mee kan. Zelfs een Murci gaat eigenlijk te ver. Prachtbak, maar volgens mij kan je daar zelfs niet een normaal dagje uit mee doen. Een Veyron? Ja, leuk, maar zelfs áls ik de 20 miljoen win, is die nog te duur…
Oh en ja, een Ferarri zou natuurlijk ook nog kunnen… maar da’s gewoon minder gaaf dan een Lambo. Wellicht meer plezier op het circuit, maar goed, daarvoor kan je weer beter een Caterham kopen, of iets soortgelijks. Ook minder pijnlijk (in ieder geval financieël) als je hem onvermijdelijk een keer in de bandenstapel parkeert.
Heeft een supercar nut? Nee… geen “praktisch” nut. Ja, het is een statussymbool, een ding om mee te patsen. Maar goed, geldt dat niet ook voor een M, een RS, een AMG, etc. etc.? Een beetje vermogen zorgt ervoor dat je makkelijk in het verkeer meekomt, da’s prima. Veel vermogen zorgt ervoor dat je óf de wet overtreed en jezelf en anderen in gevaar brengt, óf je ergert aan het constant in moeten houden… In een Lambo zit je tenminste nog in een Lambo, in een M of RS o.i.d. zit je in net zo’n saaie bak als al die andere weggebruikers, alleen zij kunnen ‘m wel gewoon gebruiken waar’ie voor bedoelt is. Met andere woorden, als je dan iets “voor de show” koopt, koop dan wel iets waarmee je ook echt kan showen…
Natuurlijk zijn er hele volksstammen die een Lambo niet cool vinden, en een M/RS/AMG het absolute summum van geweldigheid. Tja, over smaak valt niet te twisten. Er zijn ook mensen die Frans Bauer leuk vinden. Het is niet aan mij om dat te veroordelen…
En er zijn vast ook veel mensen die beweren dat ze hun M/RS/AMG niet voor de show hebben, maar voor het rijplezier. Maar da’s dus onzin. Echt. 400+ pk in je gezinsbak is niet voor het plezier van het rijden, maar voor het plezier van vertellen over je 400+ pk in je gezinsbak…
Maar goed, om op de titel van de column te reageren: Lambo’s voor losers? Ach, dat zal dan wel. Maarja, dan ben je in ieder geval een loser mét een Lambo. Da’s toch beter dan zomaar een loser…
oniwo zegt
Tom Boonen rijdt ermee dus je hebt inderdaad een punt, het is een auto voor losers!!
marcel zegt
ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die lambos niks vinden . ik bedoel er zijn er ook die een hyundai atos wel mooi vinden . maar ik vind het op zn zachts gezecht vreemd dat een site voor autoliefhebbers na de prachige ferraris afgezeiken te hebben nu met een artikel komen om de brute lambos aftezeiken is dit nog wel een site voor auto liefhebbers of een site die allen van massa producten houd ????
NTT zegt
De dramaqueens in Italië riepen al vlot dat lambo z’n ziel zou hebben verkocht aan VAG … ergens misschien wel terecht maar klopt dat wel ?
Idioot doen ze nog steeds ; de reventon is qua design een heel nieuw hoofdstuk en de veyron ( ook een VAG product ) is qua techniek nog altijd top of the bill.
Vreemd is dan ook dat als de Duitsers een iets wildere kant willen laten zien dat het vaak nog veel te braaf is.
Audi ging zelf nog op z’n reet door alsnog een V8 in de R8 te stouwen ( en later alsnog heeeel laf terug krabbelde door er alsnog een V10 in te mikken )
Toegegeven ; er zijn ‘wildere’ Italianen te vinden zoals idd pagani.
of die haalbaar zijn is een 2e…
Prijzen liggen vaak vele malen hoger ( de zonda R zou rond de 2 mljn gaan zitten volgens enkele bronnen … ) en je hebt heel lang geduld nodig vanwege de kleine oplages )
Porsche911 zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
SPEEDMAN zegt
de murcielago is niet 100% italiaans want hij is ontworpen door een Belg.. :D
BananaFlip zegt
@ SPEEDMAN
En dat moet dan een voordeel zijn?
BananaFlip zegt
Ik moet zeggen dat de fantastische tekst die je weer uit jezelf weet te hoesten werkelijk briljant is.
Maar ik ben het niet met je eens ;) .
Een supercar koop je omdat het kan, en om het rijplezier en de snelheid te ervaren.
En dat kan in een Lamborghini.
Ook in een Ferrari, een Aston, een Porsche of een andere snelle wagen, maar in ieder geval ook in een Lamborghini.
En aangezien Lamborghini ook nog eens de mooiste auto’s maakt van al die supercarbouwers lijkt me dat toch een goede reden om voor zo’n fijne mislukte wannabe-Italiaan te kiezen.
Appeltje zegt
Op ziche en amusant artikel om te lezen, zeker omdat het voornamelijk om de “Duitse’ generatie gaat. Ik heb ook liever pre-Duitse Lambo’s… Maar een klein detail, wegens het handige lift systeem kom je sinds 1999 niet meer vast te staan op een drempel, gewoon even 40mm omhoog en je probleem is opgelost :P
Als je een Lamborghini rijdt, kan dat net zo goed zijn omdat je dat gewoon een mooie/leuke/aantrekkelijke auto vindt. Hard rijden kan je er best mee, op de ring van Amsterdam heb ik als bijrijder twee keer 230 km/u aangetikt op een druk tijdstip, moet je je voorstellen wat dat op een rustig tijdstip op een andere locatie is.
Anyway, ik zal me verder niet te veel aangesproken voelen, want ik ben voornamelijk liefhebber van de veel lastigere pre-Murci generatie. Diablo ftw :P
Jotojose zegt
goed stuk, voor de mensen die inderdaad de laatste zin hebben begrepen (en dus het stuk). Denk dat het lezen van een, op deze manier geschreven, stuk moeilijk blijft voor veel mensen en de eigenlijke boodschap niet doorkrijgen vandaar de reacties. of begrijp ik het nou niet ruben?
Het lelijke eendje zegt
Mijn droomwagen is een gele Lamborghini Gallardo Spider. Een gifgroene mag ook. Als ik nog veel meer geld zou hebben, een Bugatti Veyron, de ultieme droomwagen.
En waarom ik een Lambo wil, wel het zijn gewoon super vette wagens!
Losers, dat zijn al die Lada en Dacia rijders!
BmwMPower zegt
Voor een lelijk eendje heb je wel smaak! ;)
Ron het Ettertje zegt
Ach ja, het blijft een modern koekblikje met Audi grundlichkeit. Maar hoe zit het met de parkeerschadetjes van de rest van de wereld waar je niet over spreekt?
’t Is een leuk stukkie afzeiken, met wat “humor” momentjes.
Kijk een BMW van Snitzer is ook leuk hoor, maar dan wel de klassieke 645 CSI met SL body.
En toch, het geluid van de echte Lamborghini Muira klinkt elke dag nog steeds lekker als ik op stap ga met mijn Italiaanse stier..
Rolo zegt
Dit is weer typisch zo’n stukje geschreven door iemand die nooit een supercar kan betalen, daar dan zo erg de pest in heeft dat hij zijn jaloezie gaat uiten via een column.
Om in dat column de mensen, die er wel een kunnen betalen, met de grond gelijk te maken. Heel erg jammer…
gluipert zegt
Deze meneer is overduidelijk erg geobsedeerd door de lamborghini. Ten eerste word dit al duidelijk omdat hij een heel artikel schrijft waarin hij zijn frustraties botviert op de makers en de eigenaars van de lamborghini alswel het duitse volk. We zullen waarschijnlijk nooit weten wat de auteur zijn echte probleem is diep van binnen, maar uit dit puike stukje schrijfwerk kan ik het bijna niet laten om mijn conclusies te trekken…
heel fout dit
michel zegt
Deze website kan deels wel de vele incidenten met lamborghini verklaren (fabricagefouten): http://www.lambounfall.de/lamborghini_murcielago_crash.html.
Schrijnend gewoon voor zo’n automerk…
BIG LAMBO LOVER zegt
OMG, gy zijt gewoon 1 of andere stommen gefrustreerde gast omdat em genen sportwagen kan kopen. Die veiligheidsvoorzieningen heeft Ferrari en al de andere ook, omdat anders IEDEREEN hem met zo’n auto doodrijdt. Lamborghini is net zoals Pagani een voorbeeld van perfecte samenwerking tussen Duiste techniek en Italiaans design, als je daar niet van houdt ben je OF een mega nerd OF iemand die geen leven heeft. (wat ongeveer op hetzelfde neerkomt) Dus als je in het vervolg nog eens zo’n stompzinnige mening wil plaatsen denk dan 2x na, want de meeste mensen die zo’n auto kopen houden er ook echt wel van en kopen em niet voor status, dan koop je wel een rolls of 1 of andere nutteloze SUV met 37856 pk (bij wijze van spreken)
harmen zegt
ik ben het ermee eens dat de meeste supercars die crashen lambo`s zijn. maar het is wel gezeur dat je niks hebt aan een supercar, wat is er nou leuker dan dat je door de stad rijdt en dat mensen gewoon achter je aan rijden om het ff goed te zien of je echt in een ferrari of lambo(of iets anders) rijdt