Dat beweert althans een Frans blad. Het nieuwe collector’s item dat we nooit op de openbare weg gaan zien moet in maart 2016 in Genève gepresenteerd worden.
Er wordt al eventjes gespeculeerd over een nieuwe Superlambo. Op Pebble Beach (en dus ook op de IAA) kregen we de Aventador SV Roadster. Een teleurstelling voor sommigen, die in het geruchtencircuit hadden ingezet op een ‘extra extreme Lambo met 800 pk’. Whatevs, die kwam er dus niet.
Toch lijkt de buzz niet helemaal uit de lucht gegrepen, er komt namelijk weer een model wat voor de Aventador wordt wat de Reventón voor de Murcielago was. Volgens TF1 wordt het de Centenario LP770-4, en worden ook hier 20 stuks van gemaakt, die al bij de lancering allemaal verkocht zjn, dat geef ik je op een briefje. Vooral weer een projectje voor de verzamelaars dus, maar het zal er ongetwijfeld vet uitzien.
We zijn benieuwd hoeveel Veneno de auto in zich gaat hebben.
Foto: detail van de Veneno, uit onze gallery
agera zegt
Jippie!
Altijd super gaaf die limited editions van lambo!
Dylan zegt
Ik ben benieuwd!
dennisishier zegt
De reventon vond ik toendertijd echt een van de mooiste moderne auto’s die er was. Als je er nu naar terugkijkt lijkt hij alweer ouderwets, ongelofelijk toch!
Rob zegt
@dennisishier:
Kwestie van smaak, maar ik vond de Reventon een ware verkrachting van de Murcielago…..
Dan ontwerpen ze zo’n prachtige strakke wagen als de eerste Murcie, en wat doen ze ermee? Ze schroeven er allerlei nodeloze spoilers en andere frutsels op! Nee, de Reventon vind ik een waar dieptepunt in de historie van Lamborghini….
lambo4all zegt
@Rob: nounou “spoilers”. Een reventon is eigenlijk een iets simpeler gestijlde aventador. Hij is wat hoekiger maar verder niet heel wezenlijk anders, dat is met de veneno wel anders.
Rob zegt
@lambo4all:
Naja, spoilers is misschien niet de juiste omschrijving dan….
Opsmuk dan? Want veel meer dan een Mucielago met opsmuk vind ik de Reventon eigenlijk niet… En vat het niet te negatief op; soms kan een beetje opsmuk een auto net dat beetje leuker maken, maar een echt goed ontwerp heeft het geen opsmuk nodig.
Dutchdriftking zegt
770pk uit een atmosferisch blok? Zou best ziek zijn. Maarja, Ferrari kan het ook.
wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt
@dutchdriftking: Pagani & Aston Martin ook
Dutchdriftking zegt
@wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: De Pagani maakt gebruik van Turbo’s…
wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt
@dutchdriftking: de Zonda Revolucion haalde 800 pk uit z’n atmosferische V12
scottishcarspotter2000 zegt
@wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: Pagani gebruikt nu turboblokken, en de atmosferische blokken haalden toch geen 770 pk? Geweldige gebruikersnaam iig
lambo4all zegt
@scottishcarspotter2000: 760.. Mierenneukers..
scottishcarspotter2000 zegt
@lambo4all: zijn het er zoveel? Ik dacht dat t er minder waren, my bad
dennisjuh95 zegt
@wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: Mercedes-AMG bedoel je dan.
berlinetta zegt
@dutchdriftking: Ferrari haalt 860 pk uit haar atmo V12.
Rob zegt
Zou wel weer zo’n overdreven bombastisch ding worden…. En iedereen vind dat dan weer typisch Lamborghini, want veel spoilers enzo….
Terwijl Lamborghini’s beste ontwerp juist heel clean en strak was:
http://www.conceptcarz.com/images/Lamborghini/76_Lambo-Countach-LP400-DV-13_PBC_09.jpg
Die afschuwelijke spoiler en uitgebouwde wielkasten die er later opkwamen verkrachtte het ontwerp volledig….. De enige Lamborghini die zich kwa ontwerp weer kon meten met de eerste Countach is de eerste Murcielago. Hoewel sommigen dat dan weer een “neppe” Lamborghini vinden, vind ik dat een waardige opvolger van de Countach. Véél moderner ontwerp, maar minstens zo clean en strak:
http://www.autoblog.nl/gallery/Lamborghini/Murcielago/Lamborghini_Murcielago_6.jpg
Maar ook die zijn ze naar verloop van tijd gaan verpesten met spoilers en andere frutsels….. Waarom toch?!
Rob zegt
@Rob:
Hier kun je goed zien hoe de Countach werkelijk totaal verpest in de loop der tijd…..
http://machera.up.n.seesaa.net/machera/image/countach.jpg?d=a681
http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2011/05/web630-lambos-1-il.jpg
De gruwel…..
Dutchdriftking zegt
@Rob: Ik vind van beiden het basis ontwerp heel mooi en stijlvol. Eerste types zijn echt geweldig. Maar de Countach QV5000 (bij voorkeur een rode) en de Murcielago LP670 (bij voorkeur een oranje) zijn in mijn ogen toch wel twee van de mooiste wagens aller tijde. Juist een merk als Lamborghini weet een stijlvol basisontwerp door middel van spoilers nog sterker te maken.
gregorius zegt
@dutchdriftking: Dus je zegt nu eigenlijk:
Voor de mooie-lijnen man heeft Lamborghini zowel bij de Countach als bij de Murcielago een prachtige auto neer gezet.
Voor de spoiler-crazy vet cool tof geld te veel –man heeft Lamborghini later ook Countaches, Murcielago’s en een Reventon (en nog wel meer) gebouwd.
Dus voor elk wat wils. Best knap!
Dutchdriftking zegt
@gregorius: Dat is wel een beetje hoe ik het zie. Een stijlvol basisontwerp, een paar net niet edities, en dan een kneiter dikke uitloper. De Gallardo is daarvan ook zo`n mooi voorbeeld. Zo`n gele van het eerste bouwjaar is heerlijk. Van de facelift werd hij nou niet perse veel mooier. Maar zo`n Balboni was geweldig, en de laatste Superlegera ook. De Murcielago LP580 was schitterend. De LP640 was het net niet, de LP670 is dan weer geweldig.
prop zegt
Misselijkmakende autohorror was die reventon. Een body tekenen en over een aventador heentrekken en er een dikke zak geld extra voor vragen.
Gelukkig was ik m al weer vergeten. Tot dit bericht helaas
clarkson zegt
Niet normaal zulke lambo’s. Prachtig dat alles gewoon kan daar!
thezonda zegt
Don’t be ugly, don’t be ugly please don’t be ugly!
silver zegt
Even cijfers geven: Murcielago 9, Reventon 4, Veneno 1, Aventador 7, opvolger Reventon -1???
bmw7 zegt
Ik ben benieuwd wat het gaat worden.
Man wat blijft die veneno toch een mooi apparaat
osmo zegt
Hebben die limited editions projecten bij Lamborghini eigenlijk ook nog een andere reden dan belachelijk veel geld uit rijke mensen hun zakken kloppen? Je mag er niet mee op de openbare weg rijden dus in feite kun je hem op je oprit laten staan of je moet al ergens op een circuit gaan rijden. Een ode aan hun roemrijke racehistorie kan het ook al niet zijn want … die hebben ze nu eenmaal niet.
Ferrari heeft met zijn FXX en FXX/K tenminste een hele structuur uitgebouwd waar je wereldwijd op circuits kunt rijden ermee en waar het transport en onderhoud verzorgd wordt.