De naam Lamborghini mag dan heel wat impact op ons hebben, in Japan zijn ze wat meer down-to-earth. Lamborghini doet namelijk al 11 jaar mee aan de Japanse Super GT maar had nog nooit gewonnen! Dit jaar is de Lambo echter een klasse lager gaan racen (van GT500 naar GT300) en dit had duidelijk effect. De Murcielago RG-1 racer van het team JLOC (Japanese Lamborghini Owners%u2019 Club) ging in Suzuka met de eerste prijs naar huis…
Naast de primeur in de Japanese Super GT Series, is dit ook een primeur voor de Murcielago. Het was voor het eerst dat de supercar een motorsport event heeft gewonnen (via autoblog.com)!
Type-R zegt
Ik weet niet maar ben ik nou de enige die lamborghini’s gewoon geen racers vind? bij een merk als Porsche of ferrari heb ik dat gewoon veel meer. en dat blijkt ook uit historie natuurlijk
Tom zegt
Ik vind dit echt triest hoor! Een 580pk Lamborghini die in de GT300 klasse gaat racen? Met nog maar 300pk over? Dat noem ik geen Lamborghini meer. In de GT500 klasse rijden NSX’en, 350Z’s en Supra’s mee, daar moet een getunde Lambo toch wel mee mee kunnen. Bij de FIA GT kampioenschappen rijd Lamborghini ook in de GT1 klasse mee met 600pk. Ik vind het zowieso raar dat Ferrari 360’s en Porsche GT3’s met de lichte klasse mee rijden en niet met de top.
Kees Harrewijn zegt
Ik ben het wel met je eens dat je Lambo’s niet voor de sport moet gebruiken. Ze zijn ontworpen om mooi te zijn.
De enigste lambo waarbij dat wel kan is de Countach. Dat is echt een überstreetrace bak. Vind ik.
Tom zegt
Volgens SuperGT.net is dit trouwens de setup van de klasses:
2005 AUTOBACS SUPER GT Participating Models
GT500 Class
NISSAN Z
TOYOTA SUPRA
HONDA NSX
FERRARI 550GT MARANELLO
LAMBORGHINI MURCIELAGO R-GT
McLAREN F1 GTR
GT300 Class
HONDA NSX
ASL GARAIYA GT300R
FERRARI 360 MODENA
TOYOTA CELICA
TOYOTA MR-S
NISSAN Z
MAZDA RX-7
SUBARU IMPREZZA
VEMAC RD320R
VEMAC RD350R
PORSCHE 911GT3R
PORSCHE 968
PORSCHE BOXSTER
MOSLER MT900R
CHEVROLET CORVETTE
w0o0dy zegt
wat zijn de regelementen voor gt500 en gt300? Is 4wielaandrijving toegestaan? Cillinderinhoud? Spoilers? Downforce door aerodynamische undertray?
Tom zegt
Er zijn maar heel weinig beperkingen. GT500 staat voor max 500pk, GT300 voor 300pk. Turbo, ophanging, motoren staat allemaal vrij. Voor meer info kun je kijken op http://www.supergt.net
Frederick zegt
Bij Lamborghini’s moet ik toch nogsteeds een beetje denken aan tractors, dus ik ben het wel met je eens, Type-R…
Alwood zegt
met een Murc. met 300pk racen vind ik wel heel erg nep! vooral een vernedering om in dezelfde klasse te racen als een celica, met een auto die véél duurder is lijkt me.
ik vind de lamborghini zelf niet een raceauto, maar ze hebben er wel de motor voor… hoogtoerig en veel cilinders, vooral op vermogen gericht. ze moeten vooral wat minder ‘lomp’ worden dan spelen ze best wat klaar denk ik.
Franqie zegt
Ik vind het idd ook nie egt geslaagd, met 300 pk… En die Lambo op dat plaatje is ook nog eens om te kotsen zo lelijk, dat je hem zo erg kan toetakelen… En witte Lambo is sowieso al lelijk, en dan met die groene koplampen…
Ejay zegt
Ik zou met een ariel atom meedoen in de GT300 klasse…
Tje een Lambo downgraden is wel een beetje sneu…
dekster zegt
@Type-R
ik vind het ook geen racers
maar ze hebben iets dat ze speciaal maakt
Appeltje zegt
Erg leuk dat ze eens een keertje hebben gewonnen! Maar waarom nou weer met 300pk… Het is heel erg lang geleden dat een Lambo zo “weinig” vermogen had, ik vind het ook niet zo passen bij een Murci.
lambo zegt
zn lichten zijn zooooooo fout
Jim van Kooten zegt
Ik vind de lichten super echt mooi, gewoon weer eens wat anders..
En idd die 300 pk is wel erg weinig :S
Franco zegt
Leuk dat Lamborghini een prijs wint. Dat men een auto daarvoor moest downgraden boeit mij niet…Ik hoop alleen dat het een voorbode is voor een actievere houding jegens de autosport…