
De SSUV is een hit.
De Urus brengt een nieuwe dimensie naar Lamborghini. Het merk moet de Aventador en Huracán flink gaan passeren qua verkopen. De ingrediënten zijn daar. Lamborghini als exclusief merk, een prijs die lager is dan de twee andere modellen én het feit dat de auto een praktische SUV is.
De verkoop gaat momenteel voor de wind. Dat zegt CEO Stefano Domenicali tegenover CNBC. In de VS is de Urus er vanaf 200.000 dollar. Domenicali zegt echter dat de gemiddelde verkoopprijs op zo’n 240.000 dollar ligt, omdat opties gretig worden aangevinkt. Ongeveer 70 procent van de kopers heeft niet eerder een Lamborghini gekocht. Met de Urus boort Lambo een compleet nieuwe doelgroep aan. Kopers die voorheen shopten bij merken als Porsche en Bentley kiezen vermoedelijk nu voor Lamborghini. Domenicali zegt verbaasd te zijn over het feit hoeveel vrouwen de Urus kopen.
Het merk zet vooral grote stappen in landen als Rusland en India. Landen waar auto’s van het merk voorheen amper werden verkocht, mede vanwege de slechte wegen. Ondanks de vele verkopen moet de Urus geen massaproduct worden, stelt Domenicali. Volgend jaar worden ongeveer 8.000 exemplaren van de Urus geproduceerd. Dat is tevens het hoogtepunt van de productie. Na 2019 is het de bedoeling dat de productie in fases omlaag gaat om de exclusiviteit van het merk te behouden.
Nederland
De Urus gaan we tevens hier zien. Lamborghini Nederland stelt tegenover Autoblog dat de SSUV ook in ons land erg populair is. Concrete verkoopaantallen wil Lamborghini niet noemen. Vorige maand organiseerde Pon Luxury Cars een speciale avond om (potentiële) klanten kennis te laten maken met de Urus in Leusden.
Goed nieuws voor Lamborghini!
@hard13:
Yep .. eindelijk ook de 65+ers als klant ..
@lincoln: heb jij er al 1 besteld?
@lincoln: Ik zou verwachten dat ze juist nog meer jonge kopers aantrekken.
@hard13:
Een SUV maken doe je altijd ALTIJD voor oudere lui ..
Niet voor vrouwen ..
Niet voor Russen ..
Niet voor Indiërs ..
Niet voor jongere ..
Complete bullshit van het autoverkopertje dus ..
Haha een trophy wife auto. Ferruccio draait zich om in zijn graf.
@baklava: Zal wel meevallen… De Urus hoort alleen meer bij de Tractor-divisie
Dan ben ik wel benieuwd welke naam er op de creditcard van die vrouwen staat.. die van henzelf of die van hun onweerstaanbaar knappe man die toevallig ook nog eens rijk is.
@berlinetta: lekker kort door de bocht weer pik, kan je het niet hebben dat er vrouwen zijn die meer verdienen dan dat jij doet?
@sr20det: Ik zit maar te trollen hoor.
@berlinetta: misschien gewoon hun eigen naam, en is de keuze voor de auto wel ingegeven door hun onweerstaanbaar knappe man die zelf niet rijk is..
Man, de mogelijke scenarios!
@shogun: Ik zat al te wachten op de eerste die hier weer politiek correct op zou gaan reageren.
@berlinetta: ja, dat was ook een open deur natuurlijk ;)
@shogun: Deze reactie kan ik dan weer erg waarderen!
@berlinetta: de naam op de creditcard zal van die vrouw zelf zijn , anders is ie niet geldig en werkt handtekening ook niet
In het vorige artikel stond dat er volgend jaar 7000 geproduceerd zouden gaan worden. In dit artikel zijn dat er ineens 8000. Die 1000, zouden dat dan de auto’s van ‘de hit’ zijn?
Zijn niet aan te slepen ..
Gaat als een dolle ..
Veeeeel meer vraag dan aanbod ..
Maar we gaan de productie verlagen ..
Want geld verdienen .. daar staan wij boven als autoverkopertjes ..
@lincoln: Das harstikke slim joh.. zo voorkomen ze immers dat ook mensen zonder geld die auto kunnen kopen. Dat wil je niet als exclusief merk.
@berlinetta:
Verbaasd over het aantal vrouwen die zo een ding kopen ..
Zal niet zeggen hoeveel het er zijn ..
Maar ehhhh .. mijn eigen vrouw heeft er ook 1 gekocht ..
@lincoln: haha goeie grap, geen vrouw houdt het met jou uit!
@stgp: super. Ja da was wel ff een inkoppertje… :)
@lincoln: toch wel van jouw geld dan hè, of is ze ook al zo’n hoger opgeleide!
Tja, zonder dieselgate was die 4.0 TDI er ook gewoon in gegaan….
Sorry hoor, maar ik vind dat je echt voor l** rijdt in deze auto… hij ziet eruit als een kinderachtige mislukte transformer. Neem gewoon een Lambo-sportwagen of een RangeRover of allebei, maar niet dit :-(
@punicaoase: en wat een gezwets van die vent over de exclusiviteit, whahahah… productie daarom opvolgend jaar omlaag… ja hoor. Proest!
@punicaoase: dat vond ik ook van de van de cayenne maar dat redde Porsche .
@punicaoase: ik vind de Urus er prima uitzien. De Transformer films en de Range Rovers vind ik dan weer niet om aan te zien.
Ik verschiet hier niet van, rijken zoeken steeds iets om zich te onderscheiden, eerst waren het SUV’s nu zie je al zoveel SUV’s oa kleinere SUV’s die de modale man kan betalen en die heel hard lijken op de grotere, dus wat doet een rijk iemand?
@Volvo_440_turbo: je geeft indirect het antwoord op je vraag ;).
Tja, het zal vast de nodige centen opleveren voor lamborghini, maar om daarvoor al je waardes en tradities on uitverkoop te doen….
@petachterstevoren:
Overpowerd schroot op wielen verkopen is inmiddels best wel verboden in een hoop landen ..
@petachterstevoren: ja want met alleen waarde en traditie blijft de fabriek vast wel draaien.
Met het verdiende geld van de Urus kunnen er leuke andere Lambo’s worden gebouwd.
En zo slecht is die Urus niet en ziet er imo gewoon als een echte Lambo uit. Toch wel een traditie.
@petachterstevoren: het is toch echt lamborghini zelf die in een bepaalde tijdspanne de traditie en waardes hebben neergezet. Maar gaat dan ergens ineens de streep eronder en mogen ze geen andere kant meer op?
Echt treurig gelul van je
@esprit84: puristen keuren elke vorm van ontwikkeling af. Als Porsche purist vind ik de 911 maar niks, een luxe GT met dure onderdelen die de merkwaarden die 356 neerzette, kleine compacte sportwagen met goedkope VW onderdelen niet meer invult. Ook BMW heeft sinds de Isetta met die premium nonsens heel haar merkwaarden van compact en betaalbaar helemaal ten grabbel gegooid.
@petachterstevoren: lm002
Ik vind het helemaal goed. Vooral ook dat het nu dus meer verkocht wordt in landen waar je met een normale Lambo eigenlijk niet normaal over de weg kan, kan dat nu dus wel.
En ik vind de Urus nogeens mooi en gaaf ook.
Doen ze goed daar bij Lambo.
@ikleesookoverautos:
Ding weegt 2200 kg !!
@ikleesookoverautos: ideaal voor de Belgen dus
@ikleesookoverautos: daar zullen ze bij lambo blij mee zijn!
Terug naar de roots! Een (luxe) tractor …
Vind het wel een geslaagde (luxe) tractor. Dat dan wel weer …
Eerlijk? Als ik geld als water had zou ik me er eentje bestellen.
Over een jaar of dertig heeft iedereen het hier over de zo iconische Lamborghini Urus als ze met een nieuw model komen. De geschiedenis herhaalt zich altijd.