Via de mail kregen we wat plaatjes van een leuke Lambo-spot bij de gebouwen van de universiteit Twente. Het gaat om een Lamborghini Diablo GTR (no 44/80), een Lamborghini Diablo Vettura Special Edition SE30 (Gerrit Bloemendal no 76/150) en een Lamborghini Countach. Enjoy!
Met dank aan Roel voor de foto’s!
Fruitcake zegt
Zoveel mag je toch helemaal niet bijverdienen als student? :P
floryn zegt
doe mij de countach maar en dan in de oeroude uitvoering dat is zo’n strak concept geweest
Fiat Coupe 20v turbo zegt
Het blijft een vreselijk brute wagen die Countach. Ooit heb ik er één live gezien en dat moment is me altijd bijgebleven.
Als ik ooit de loterij win…
autoblogger zegt
@Fruitcake: die studenten werken allemaal zwart joh ;)
PS: iemand meer info over de reden dat deze auto’s daar stonden?
werner zegt
Die Countach is gewoon is mooi in al zijn lelijkheid.
Félix zegt
vet,
vet,
vet
alleen jammer van de kleur van die 2de.
Paragon zegt
Heb ze zien weg rijden.
Op de foto’s te zien staan ze voor de faculteit Werktuigbouw. Weet iemand wat ze daar deden?
Félix zegt
die eerste 2 hebben overigens toch een handelaarskenteken, dus dan zijn ze niet van de studenten :P
Fej zegt
Wat een heerlijke spot! Dit zijn nog de echte waanzinnige, gestoorde Lambo’s. Zo lelijk dat ze toch fantastisch mooi zijn!
Fiat Coupe 20v turbo zegt
@ redactie: het gaat om een GT ipv GTR
zie link voor meer info: http://www.lamborghiniregistry.com/Diablo/DiabloGT/GTRegistry.html
wimbers zegt
transformers is toch nog niet uit….
serieus, check die countach, die kan ieder moment uitklappen…
Roadronner zegt
En waarom wist ik daar niets van?! anders was ik zelf (als student aan de UT zijnde) ook wel even langsgegaan natuurlijk :(
MarcO zegt
Is dit onderdeel van een nieuwe studiebeurs????
Dat ga ik weer terug naar school.
Heb ooit 1 keer een countach live voorbij horen knallen toen ik buiten stond. Sindsdien is het nooit meer goed gekomen met mijn haar. Wat een sound. Wat een monster. Mooi? nee dat niet, maar wel mooi op zijn manier.
Shrike zegt
Ik zou toch niet graag zo’n achterband vervangen.
Dat moet tonnen wegen!
Alwood zegt
OMG! ik doehettinmebroek! wát een prachtige wagens :D en nog mooier nu het geluid van het filmpje van gister in me hooft zit :P
En wat zijn die diablo’s mooi! Ik vind in basis de groene nog iets mooier maar de details van de speciale editie bevallen me niet :? de badge staat beter op het klepje, de uitlaten onder de bumper en de kleur natuurlijk geel! of wit :P of oranje…
Bertjan zegt
@ Autoblogger
Ik studeer aan de UT en de info die ik er over heb:
We hebben hier zo’n solar team (http://www.solarteam.nl/) dat aan die jaarlijkse race in Australië voor auto’s op zonne-energie deelneemt. Eén van die leden van dat team is Lamborghini enthousiast en één of een aantal (potentiële) sponsors dachten dat het daarom leuk was om met lambo’s naar de UT te komen.
Helaas hoorde ik het verhaal gisteravond pas van een huisgenoot (heb het dan ook niet uit eerste hand), dus heb ze moeten missen @*#*&#@! :'(
autoblogger zegt
@Bertjan: bedankt voor de info!
evo zegt
“Twentse knor koopt na 9 jaar maximaal lenen eindelijk z’n Countach”
Forza! zegt
Zonder twijfel de SE30…geweldige Lambo!
De Countach is niet af (mist die volstrekt nutteloze, maar
o zo geweldig foute vleugel)
Tephlon zegt
Geweldig bruut…
Lambo is natuurlijk helemaal fout, maar om de zoveel tijd moet je gewoon even…
Ik blijf het raar vinden dat er een GT versie is van een supercar…. :-)
FORDGTFREAK!!!! zegt
@ tephlon
ze zijn daar niet gek ze maken zoon ding extra klantjes te treken die een volle portomonees!
Fova' zegt
Ze zijn van een bedrijf in Rijssen
Zie http://www.lamborghinirijssen.nl
Fova' zegt
Ze hebben wel meer superexoten
Stefan Schuilenburg zegt
Die Diablo GT vind ik super. Ziet er nog erg modern uit, zeker in vergelijking met de ‘gewone’ Diablo.
A-Town zegt
Wat is er met die vliegtuigspoiler op die Countach gebeurd??? Is dit een speciale uitvoering ofzo?
Klassiekerrally zegt
-running gag mode-
JANUS… Zal ik…?
:)
-/running gag mode-
Klassiekerrally zegt
Die groene Diablo vind ik overigens wel heel gaaf…
Knorrit zegt
Het zag er trouwens leuk uit toen de Countach achteruit moest rijden. De bestuurder ging namelijk zo mooi op de dorpel zitten, precies zoals men vroeger bij de dealer daar instructies voor kreeg.
Het geluid was trouwens geweldig! Echt prachtig rauw, vooral bij de Countach.
En nog een vreemd detail: die Countach had een blauw/beige interieur, en een bordeaux-rode buitenkant: een nogal ‘aparte’ combinatie, als je het mij vraagt…
autoblogger zegt
@Fiat Coupe 20v turbo: thanks, heb het aangepast. Het is inderdaad de GT, zie ook:
http://www.lamborghiniregistry.com/Diablo/DiabloGT/44.html
bramwillemse zegt
die drie wil ik wel eens naast elkaar horen :P
filmpje iemand?!
Theo zegt
Beide Diablo’s zijn van Gerrit Bloemendal, eigenaar van Lambo Rijssen.
Het goudgeel is een kleur die speciaal voor Bloemendal is gemaakt, net als de vier hoge uitlaten speciaal voor zijn Lambo zijn.
Lambo Rijssen heeft veel moois in huis. Ook twee Spectre’s (van de 24 totaal) en drie Lagonda’s.
bakkerst zegt
@
Fiat Coupe 20v turbo schrijft,
23 May 2007 om 10:35
@ redactie: het gaat om een GT ipv GTR
zie link voor meer info: http://www.lamborghiniregistry.com/Diabl…
op de air intake op t dak wordt GTR vermeld, en op de achtersteven ook, vandaar…
bakkerst zegt
nog even klein verschill, de luchtinlaat op het dak verschilt van de GT (op deze foto geflankeerd door 2 kleine inlaten en op de site niet) en de luchtinlaten voor de achterwielen verschillen van de GT versie, zie de ribben, enig idee waar dit aan kan liggen?
op de flank staat GT vermeld, op de kont GTR en als op de lucht inlaat op het dak…
JANUS zegt
Mooi, heel mooi.
Al moet ik eerlijk zeggen…….
Ik heb de Countach toch het liefst in het wit. (En als het even kan dan ook nog met bijpassende achtergrond, maar ja. Wat voor bijpassende achtergrond kan je nou verzinnen bij een witte auto ?!)
Klassiekerrally. Jij enig idee ? ;-)
ferrarimaniak zegt
hmm ik ben er nog nie uit welke het lelijkst is:P
Herman zegt
De Diablo GT(R) is een GT en door de eigenaar (doet in kunststoffen) aangepast. Het is een schadebakkie en hij heeft er een nieuwe body omheen gezet. De luchtinlaat op het dak is verder naar voren geplaatst.
Alles is wel keurig afgewerkt.
Appeltje zegt
@ A-Town niet op elke countach zit zo’n achterspoiler, daarnaast kun je ze er makkelijk afschroeven.
Geweldige spot, echt prachtig! Waar komen al die Diablo’s opeens toch vandaag, vorige week had ik er opeens twee terwijl je ze verder veeeeeeel minder ziet dan Murci’s/Gallardo’s.
Dat groenige ding (“Electric Yellow”) is een gemodificeerde S# 30 die volgens Lambo Rijssen momenteel 600 (!) pk heeft. Ik heb hem zelf nog eens gezien tijdens Viva Italia Assen, wat een beest maar de uitlaten vind ik niets, geef me maar vier van die schuit omhoog stekende uitlaten :D
redrum zegt
de countach is een transformer!
Danger zegt
De diablo GT is echt prachtig en zo zeldzaam.
Maar waarom staan ze op dealer platen?
Herman zegt
Bloemendal is de eigenaar en heeft ze in de showroom staan. Hij heeft ze gewoon te koop. Ff site checken http://www.lamborghinirijssen.nl, goed bod doen en wegrijden… Misschien een proefritje?
bakkerst zegt
@ Herman
23 May 2007 om 13:56
aha, nou vallen de puzzelstukjes op hun plek.
dat verklaart ook de scheurtjes in het Carbon bij de uitlaat. (niet te zien op de foto)
prima, en tja, de GT is wel mooier dan de GTR eerlijk gezegd..
Herman zegt
En, hij rijdt er regelmatig mee. Da’s leuk voor de medeweggebruikers!!
Fiat Coupe 20v turbo zegt
@ Herman: zo hoort het ook toch?
Zonde als zo’n auto als museumstuk oud wordt, af en toe moet zo’n auto eens een flinke schop onder z’n kont krijgen.
bakkerst zegt
zeker zeker,
ik wil nog even via deze weg mijn lieve vriendin bedanken die me haar camera phone geleend heeft en een memory-card om vol te schieten,
zonder haar was dit niet mogelijk geweest ;-)
dankje lieverd :P
lambo zegt
hey ik ken die auto’s die Zijn van bloemendal dat is een vriend van mij die heeft tevens ook een jaguar xj220 daar heb ik ooit mee gereden samen met hem echt een fantastische auto hij is ook de eigenaar van lamborghini reisen
lambo zegt
maar die jaguar heeft hij nu verkocht aan munsterhuis
Solstice zegt
Geweldig zo’n oerhollandse naam op zo’n Italiaans plaatje :-P
Citrofiel zegt
Hé! Die naar beneden duikende voorruit valt me nu pas voor het eerst op! :shame: Apart detail.
Boss zegt
ARGH….kan mezelf nu wel voor me kop slaan dat ik niet even ben gaan kijken toen men het mij vermeldde. En waarom ze er waren….geen idee, we (lees; Werktuigbouwkunde) hebben wel vaker auto’s “voor” staan, maar nooit zulke mooie bakken >> wellicht heeft de eigenaar in Enschede gestudeert?
Michael zegt
@ lambo
flex voor je….
Klassiekerrally zegt
Jammer dat ze bij de rode Countach de afdekking over de stads- en knipperlichten hebben weggehaald. Dat is volgens mij -zelfs bij de Anniversary- toch niet standaard?
@ Appeltje: de spoiler is er inderdaad makkelijk af te schroeven. Hou je wel een paar gaatjes over natuurlijk ;)
Het is overigens heel vermakelijk om te zien hoe ze in de fabriek die spoilers in elkaar gebaterd hebben. De kwaliteit is heel erg bedenkelijk…
@ JANUS: even denken… Wit op een groene achtergrond?
Of rood op een groene achtergrond?
Of toch maar WIT OP EEN WITTE ACHTERGROND?!
* rent heel hard lachend weg *
Jeroen zegt
So, wat zien die Diablo’s er ernstig gedateerd uit! Ongelofelijk, toen deze bak net uit was vond ik hem gaaf.
Die Countach is dan wel weer een klassieker.
Pieliej zegt
Bij mij in Town! Wat ontzettend klote dat ik dit pas vanochtend te horen kreeg!
Nash zegt
Volgende keer zie ik het lieft 3 Porsche’s staan voor de Horst:
– 1973/1974 Porsche 911 Carrera 2.7 RSR Coupe
– 1978 Porsche 935 “Moby Dick” [race versie]
– en uiteraard de 2005 Porsche Carrera GT
Remco zegt
Die GT is inderdaad vrijwel total loss geweest. Bloemendal heeft de auto niet als schadeauto gekocht, maar hij heeft hem zelf op de Nordschleife aan gort gereden. Heeft nog in de Twentsche Courant Tubantia gestaan toen.
Remco
Johan zegt
Ik ga toch eens bij de IBG groep aankloppen, want volgens mij krijg ik te weinig.
Verder super auto’s + mooie foto’s!
J. zegt
Wat een smerige auto’s zijn het toch he :) Dan is de Murcielago al een stuk braver :)
Aldert zegt
pff wojoo..
wat hebben al die autobloggers hier een mooi beroep zeg..
Je komt zoveel mooie/speciale auto’s tegen..
ben best wel heel erg soort van jaloers..
maarja.. verschil moet dr wezen hea?
phantom zegt
Ik blijf het zeggen het blijven prachtmodellen, vooral de diablo-reeks
RScosworth zegt
Prachtige foto’s! Voor mij zijn dit nog steeds twee van de mooiste wagens ooit gebouwd…
jammer dat bij de countach het afdekglas weggehaald is van de stadslichten.
zie ik dit nu goed of draagt de groene lambo een SE30 badge?
MurcieBoy zegt
eigenlijk als je nagaat het zijn brute wagens alleen laten we eerlijk zijn ze zien er niet supergoed uit maar ja die nieuwere reeks maakt alles weer goed dat wel ;)
Rick dos zegt
Hele gave auto´s. Maar die van Klassiekerrally is gewoon hoe een Lambo moet zijn.
Klassiekerrally zegt
Ho ho… Die zijn niet van mij, maar van vrienden van mij :)
Rick dos zegt
Sssst dat weten jij, JANUS en ik maar dat weet de rest niet……..gewoon meespelen……. ;) :P
Maar het is hopelijk voor iedereen duidelijk wat ik bedoel.
JANUS zegt
@Klassiekerrally
Hé, ik wil Sneeuwwitje in de sneeuw !!! ;-)
(Ik zie je de derde zondag in september !)
JANUS zegt
@Rick dos
“Sssst dat weten jij, JANUS en ik maar dat weet de rest niet”
Huh,…wat ?!?!?
Ik weet nix !!! ;-)
Rick dos zegt
Heel goed JANUS…….Laat de andere maar in de waan…. ;) :P
JANUS zegt
Nee serieus…..Ik weet echt niks.
(Helemaal niks dus :lol: )
Rick dos zegt
Tuurlijk weet je wel wat…..jij was Megatron en ik was Soundwave…. ;)
Klassiekerrally zegt
@ JANUS: derde zondag in september? Dan kom je twee weken te laat! :)
En op speciaal verzoek:
Klassiekerrally zegt
Die eerste witte is dus niet Sneeuwwitje…
Het was korte tijd de derde Countach 5000s in Winterswijk :) :P
Alwood zegt
WTF?! de 3e :| :o
that does it! ik verhuis naar winterswijk! :P en dan neem ik er ook een flatje in rijssen bij..
Michael zegt
Komen uit rijssen,wou altijd al die oranje kopen.kosten 450,000 euro.(geen gein)dus ff door sparen dus, maar wat een ding.
Klassiekerrally zegt
@ Michael: € 450.000,- voor een ex schadebak lijkt me aan de hoge kant.
Dat is Miura territorium man! Maar het verbaast me niks dat Gerrit er zulke prijzen voor vraagt. Vragen staat vrij, nietwaar? ;)
@ Alwood: nummer drie is inmiddels verkocht aan een zeer gefortuneerd persoon in Hamburg. Er zijn nu ‘nog maar’ twee 5000S-en in Winterswijk. Oh ja, ook nog een Espada. ’t Is armoe troef hier… ;)
Mark N zegt
Over de verschillende modellen worden hier verschillende verhalen rondgestrooid. Maar in het verhaal zelf staan ook dingen die niet kloppen, kunnen misschien even angepast worden.
Zo is die Diablo, een SE30, en niet een Vettura Special Edition. Dat slaat nergens op. Vettura betekent auto, en op dat plaatje staat dus alleen dat het auto 76 van de 150 is. Hij is echter motorisch en optisch aangepast. Hij is (helaas) voorzien van een ander uitlaat systeem. Voor het geluid wel leuk, voor de looks is het killing. Daarnaast heeft hij een andere achterbumper, en is hij geschildert in een voor de klant speciaal ontwikkelde kleur.
De oranje auto is een Diablo GT. Hij is echter voorzien van enkele GTR specificaties. Zowel motorisch, als optisch, vandaar de speciale roofscoop. Ook heeft hij andere luchtinlaten voor de achterwielen, deze zijn niet standaard op een Diablo GT. Deze auto staat al 3 jaar te koop in Rijssen voor 450.000 euro. Bij mijn weten heeft deze auto echter nooit schade gehad, zoals hierboven werd verondersteld.
De Countach is een 25th Anniversary. Deze specifieke auto ken ik niet, maar hij ziet er op het oog standaard uit, afgezien van de koplampen. Deze is (helaas) voorzien van open lichten i.p.v. de bekende klaplampen. Hij draagt inderdaad geen spoiler zoals enkele ook al aangaven, maar dat is ook niet standaard. De spoiler heeft trouwens geen enkele functie op een Countach. Hij zorgt er zelfs nog voor dat de auto alleen maar langzamer kan.
bakkerst zegt
tja, ik ben nou eenmaal geen kenner, en ik schrijf alleen maar wat ik zie.
;-) als ik ergens special edition zie staan, ga ik dr gewoon van uit dat t zo is.
lekker simpel, en GTR klink nou een maal toffer dan GT (zie de luchtinlaat op het dak) maar goed, thanks voor de info in ieder geval
autoblogger zegt
@Mark: bedankt voor de aanvullingen!
en we hadden toch een beetje gelijk met die GTR ;)
Alwood zegt
@Klassiekerrally
tis echt ernstig gesteld daarow! :o hebben veelverbruikende auto’s toevallig belastingvoordeel in winterswijk oid?! :P
Ik kan alleen maar zeggen in de straat met de meeste professors te wonen ;) maar die geven geen geld uit aan auto’s! :| mooiste wat er in de hele straat te vinden is, een V70R en 2 A6 (4.2) quattro’s.
Ik heb dan wel weer geluk dat er regelmatig klassiekerrally’s voorbij komen in de zomer aangezien het een redelijk knappe omgeving is :P Ook doorwerth (9km ver) heeft het goed. Ferrari 612, Aston DB7 Vantage en 360’s zijn daar wel. Maar lamborghini is zó veel mooier :D
Klassiekerrally zegt
@ Mark N: de Countach heeft nog steeds de klaplampen, maar niet meer de (plexi?)glas afdekkingen over de knipperlichten.
@ Alwood: helaas woon ik aan de verkeerde kant van Winterswijk… Hier staat alleen maar een armoedige Morris voor de deur ;)
Klassiekerrally zegt
^^ Daar is geen woord frans bij.
Mikel, ik snap eigenlijk niet waarom je de moeite neemt te reageren???
Killer-m zegt
heb wat info over die COUNTACH
Voertuigsoort Personenauto
Merk LAMBORGHINI
Handelsbenaming COUNTACH
Kleur(en) Rood
Brandstof Benzine
G3 Installatie N.v.t.
Aantal cilinders 12
Cilinderinhoud 0 cm3
Vermogen 0 kW
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Roetfilter N.v.t.
Euroklasse N.v.t.
Zuinigheidslabel Tijdelijk niet beschikbaar
Massa leeg voertuig 1.530 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane Maximum massa voertuig 0 kg
Massa rijklaar 0 kg
BPM Niet geregistreerd
Datum eerste afgifte Nederland 12-03-1998
Datum eerste toelating 15-12-1989
Datum aanvang tenaamstelling 29-10-1999
Vervaldatum APK 01-05-2008
Wacht op keuren Nee
Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
– ongeremd 0 kg
– geremd 0 kg
– oplegger geremd N.v.t.
– autonoom geremd N.v.t.
– middenas geremd N.v.t.
Alleen voor brom- en snorfietsen:
Maximale constructiesnelheid N.v.t.
Vermogen N.v.t.
bas zegt
diablo is inmiddels van eigenaar geswitched. hij is samen met de countach van iemand hier in zeist. ik ga regelmatig mee ritje maken met beide dus ik heb geen klagen!
segura zegt
jawadde zalige lambo’s
MullerG zegt
Bakkerst, ben jij de maker van de foto’s? Zo ja, zou je mij willen mailen op [email protected]? Merci alvast!