Trouble in paradise? Zoals we allemaal weten zal Lamborghini de opvolger van de Murcielago laten debuteren tijdens de autoshow van Geneve. We worden immers al een tijdlang doodgegooid met teasers en informatie. Ook hebben potentiele klanten de auto al gezien en zijn de eerste orders al geplaatst. Toch schijnt er nu een (kleine) kink in de kabel te zitten. Lamborghini zou namelijk overwegen om de introductie uit te stellen wegen kwaliteitsproblemen.
Iemand die al in de gelukkige positie is geweest om de Aventador te mogen aanschouwen bij Lamborghini weet namelijk te melden dat er problemen zijn met de lak van Lambo’s nieuwe supercar. Het probleem is namelijk dat de carbonfiber structuur te zien is door de lak heen en dat zou er niet netjes uitzien. Persoonlijk lijkt me dat nie zo’n groot probleem, maar naar verluidt is de structuur van het carbonfiber niet “mooi” zoals we van bijvoorbeeld Pagani gewend zijn.
Lamborghini overweegt nu om het uitleveren van auto’s van klanten uit te stellen. Alleen bij witte auto’s schijnt het probleem minder groot te zijn. Als we straks alleen maar witte Aventador’s zijn opduiken weten we ook meteen wat daar de reden van is. (via: gtsprit.com)
luis zegt
hmmm ik zou zoiets hebben als; wow mijn auto is licht, kijk carbon om het te bewijzen
Sjonny zegt
@luis
Een beetje kenner weet tog wel dat de aventador van carbon is gemaakt, en de mensen die dat niet weten zullen waarschijnlijk ook niet weten wat carbon is
floryn zegt
Bij een F40 was dat ook best sexy. Ik snap wel dat Lamborhini dit wil voorkomen. Ze worden tegenwoordig door Duitsers aangestuurd.
w0o0dy zegt
Kilootje of 50 Bondo erop en glad schuren…. klaar. Ok, de auto wordt iets zwaarder en je magneetje blijft niet plakken… maar verder..?
bassie zegt
@w0o0dy: dat magneetje zou sowieso niet blijven zitten op CF ;)
robbie zegt
@w0o0dy: die blijft sowieso niet plakken op carbonfiber ;)
bugatti zegt
maakt toch niet uit, mss is het juist wel mooi dat carbon erdoorheen
robbie zegt
@bugatti: maar er zit “lelijk” carbonfiber onder, dus dat ik geen mooi gezicht. Het “weefpatroon” schijnt niet extreem mooi te zijn, dus dat laten ze liever niet zien.
Megakix zegt
Ziet er inderdaad niet zo mooi uit (zie foto)…ghi ;-)
Alpinaa zegt
Beter uit laten stellen dan een terugroepactie. Dit schaadt de naam niet zo erg.
4991 zegt
Dat ze er ten minste 1 meenemen naar Genève. Denk niet dat er daar problemen gaan zijn met de lak.
ascari15 zegt
Ben benieuwd hoeveel er hiervan in de fik gaan.
ralphbeen zegt
gelukkig is mijne een witte :P
ukbob zegt
Wow,een soort Iphone-probleem maar dan omgekeerd..! Die gasten bij Apple schijnen juist moeite te hebben en witte versie van hun foon te produceren.. ;)
ukbob zegt
En een zilvergrijze (in principe doodsaaie kleur..) Aventador waar je door de lak heen carbon ziet lijkt me juist cool, mat is zóó 2010 :)!!
raphael zegt
1 April is vroeg dit jaar..
bpc zegt
let me geass ,het ECHTE probleem is gewoon dat ze als echte ferrariconcurent ook spontaan in brand vliegen
SimonMc zegt
@bpc: je bedoelt “let me guess”?
slappehap zegt
“Lamborghini zet team van 30 man op carbon research
Ondertussen heeft Lamborghini ook een eigen team van 30 man (en vrouwen) dat in Sant’Agata Bolognese op meer dan 2.600 m2 werkvloer dagelijks bezig is zich te specialiseren in het zwarte goedje. Het team beschikt over de nieuwste apparatuur op dit gebied. Het moet leiden tot vernieuwde processen en normen voor het ontwerp, het vormen en de productie van carbon onderdelen tot complete carbon chassis.”
Dikke vette fail als je het mij vraagt.
GOD zegt
@slappehap: hahaha idd
bakkerst zegt
@slappehap:
Die lui op carbon research zullen hun best wel doen hoor, het zijn de mensen van de spuiterij die problemen hebben. Niks niet dikke vette fail omdat men 30 technici aan Carbon laat werken. Dat de weefsel structuur niet mooi genoeg is om ongespoten te laten zien heeft waarschijnlijk een technische reden. Het vermogen van Koolstofvezel producten om krachten op te vangen hangt namelijk heel erg af van de manier waarop die onderling verweven zijn.
fconderkantlat zegt
komt ervan als je van Audi/VW/VAG
niks premiums aan !
Bo1972 zegt
Vinjd de structuur van carbon ook niet aantrekkelijk. Ook al is t licht kwa gewicht het blijft afzichtelijk. Toch en beejje Sjonny gay gevoel krijg ik er altijd bij.
Citrofiel zegt
Hadden ze maar een mooie structuur moeten maken. Kun je ze nog zonder lak leveren ook, is goedkoper. :P
robbie zegt
@Citrofiel: daar vragen ze dan natuurlijk een flinke bak geld voor ;) Minder krijgen = meer betalen :D
Citrofiel zegt
@robbie: :lol: Vanzelfsprekend! Zie je: Alleen maar voordelen. ;)
ferrari zegt
@Citrofiel: wat denk je wat het kost om bij Pagani de auto in blank Carbon te bestellen. van de prijs sla je letterlijk stijl achterover. alles moet dan namelijk op de millimeter precies worden neergelegd in de mallen en dat is al helemaal niet machinaal te doen en het duurd ook erg lang. dus weer duurder. de auto spuiten is vele malen voordeliger.
Citrofiel zegt
@ferrari: Oké, dat het dan handmatig moest dat wist ik niet. Maar het was ook niet serieus bedoeld hoor, die eerste reactie. ;)
Esprit_de_Flandre zegt
@Citrofiel: Niet alleen goedkoper, ook lichter. Verf scheelt toch al gauw een paar kilo…
Lan_Evo zegt
Gewoon allemaal leveren zoals hierboven, valt het al weer een stuk minder op…
Tommy2 zegt
Kan je het showdebuut toch wel laten doorgaan. Expirimenteer je daarna nog wat met de lak en kan die in productie!
robbie zegt
@Tommy2: hij staat wel gewoon in Geneve hoor ;) Daar hebben ze maar 1 showauto voor nodig. Het uitleveren aan klanten loopt alleen vertraging op.
speedie zegt
Audi dat toch een grote technologische inbreng heeft gehad bij de ontwikkelling van de huidige Lambo’s heeft onlangs een samenwerkingsverdrag met Voith GmbH (gespecialiseerd in carbon onderdelen) afgesloten. Bedoeling is dit materiaal voor massaproductie (en dus goedkoper) toe te passen op komende modellen. Het lakprobleem moet dan zowiezo opgelost geraken en dit is de ideale uitdaging om het grondig aan te pakken en de levering dan maar wat uit te stellen. Door “Vorsprung durch technik” rijden we bnnekort in veel lichtere maar stevigere en veiligere wagens.
mrbones zegt
Positieve ontwikkeling die duitse mentaliteit. Geen half werk!
C220AMG zegt
Aha, de hierboven vertoonde Aventador is gewoon een gespoten versie en helemaal niet beplakt met enige camouflage! Sorry, OT dan maar. Ik neem aan dat hier wel een passende oplossing voor te verzinnen is, technieken genoeg op de markt! Zal best verholpen worden neem ik aan.
roffel zegt
gewoon wrappen. kun je ook nog steeds van kleur veranderen als je wil.
ferrari zegt
beetje raar vind ik die uitspraak wel aangezien Bugatti ook tot de VAG groep behoord en ze daar juist een lak hebben gebruikt die spiegelglad is en waardoor je geen carbonstructuur ziet. zal wel weer een markteting-truuk zijn om toch nog even de aandacht op dit model te richten. ook raar vanwege het fijt dat er bij de Murciélago SV ook nooit over iets over gemeld is. en die heeft ook gespoten carbondelen. en ook die is onder toezicht van VAG gebouwt.
Esprit_de_Flandre zegt
@ferrari: Ik denk ook in de eerste plaats aan wat extra marketing bij dit bericht. Maar het zou wel kunnen natuurlijk. De verf van Bugatti is misschien wat duurder? Veyron-Carbon misschien wat mooier? De ‘lelijke’ structuur van de Aventador-carbon is misschien sterker of lichter dan die van de Murcie, waardoor ze nu toch voor de lelijke variant gekozen hebben?
We zien wel… of waarschijnlijk niet.
love4sportcars zegt
daar hebben ze audi toch voor, de VOORSPRONG DOOR TECHNIEK toe te passen,