![Lamborghini Huracan LP610-4](https://static.autoblog.nl/images/wp2014/Lamborghini-Huracan-LP610-4-26.jpg)
Dat moet ze wel een paar maandjes bezighouden, daar in Sant’ Agatha Bolognese.
Als supercarmaker heb je het iets makkelijker dan wanneer je meer modale auto’s maakt, in de zin dat meer mensen je auto ‘blind’ kopen. Lamborghini is bezig aan een Huracán-wereldtoernee om potentiële kopers in te pakken, en dat gaat vooralsnnog niet onaardig: al 700 rijkaards zetten hun John Hancock onder een koopcontract.
Wat de klanten precies voor hun 610 pk sterke, vierwielaangedreven speeltje moeten neertellen? De Britten weten het, 180.720 GBP (220.105 euro), maar wij zijn nog aan het uitvlooien wat zo’n Hoerekan je op gele platen gaat kosten.
Lamborghini verkocht in 2013 2.121 auto’s, 1.001 Aventadors en 1.120 Gallardo’s. Ga er dus van uit dat als je nu een Huracán bestelt, je je vuilniscontainerontwijkende aanwinst met V10 waarschijnlijk aan het eind van het jaar in huis hebt.
Met de komst van de California Mr. T., de eerste geblazen Ferrari sinds de F40, lijkt het speelveld der zuiver atmosferische fabrikanten zich nu tot de letter ‘L’ te beperken: Lada en Lamborghini –update: en Lexus en Laston Martin-. Of weten jullie nog meer fabrikanten die geen enkel model met drukvulling in het assortiment hebben?
Kan de Lamborghini fabriek de vraag eigenlijk nog wel aan ? Want die aventadors verkopen ook als warme broodjes en nu dus ook al 700 orders voor de baby lambo !
Leuk voor VAG. Zou Lamborghini de volgende Porsche worden? Dat is inmiddels wel een luxe volumemerk geworden.
@mdemooistelettervanhetalfabet: Hahaha, dan hoeven ze er dit jaar nog maar 197.000 extra te verkopen (ervan uitgaande dat ze in 2013 3.000 exemplaren verkocht hebben). Dat gaat vast goedkomen met dit instapmodelletje ;-)
@ropbp: Porsche verkoopt geen 200.000 911’s hoor.
Hyundai, Mazda
@wessel04: ik wist niet dat die diesels geen turbo hadden. Rijden wel prima voor atmosferische diesels.
En als ik me niet vergis had de 3MPS ook een turbo.
@RRenault: Mazda leverd op het moment geen MPS meer dus die valt al af maar zoals al vaker gemeld zijn de diesels wel gewoon turbo’s
@wessel04: Totale ontkenning van de Veloster Turbo dus?
Ook Aston Martin heeft geen enkel model met turbo.
Goed punt. Staat er bij.
Mooi nieuws voor Lamborghini en VAG.
Wat betreft de laatste vraag; Aston Martin levert voorlopig nog enkel atmosferische blokken in haar modellen.
Suzuki, Honda
@wessel04: Suzuki heeft ook gewoon turbodiesels. Voor Honda verwijs ik je door naar beneden.
Tesla hoort ook bij het lijstje
Wil geen azijnpisser zijn, maar honda, hyundai en mazda hebben gewoon turbodiesels in het gamma:-)
@spill1e: Welke Mazda kun je nog met Turbo bestellen?
@alcantara: CX-5
Als ik me niet vergis zijn alle Spykers ook atmosferisch?
Niet dat het er veel zijn, maar toch…
@RRenault: die ene die ze in 2013 verkocht hebben wel :-D
@ropbp: Wacht… Heeft Spyker iets verkocht in 2013?
@RRenault: Die rijden op gebakken lucht… een heel ander systeem….
Tja, natuurlijk wordt die hoerekan blind gekocht, als je hem gezien hebt ga je wel bij de concurrent shoppen….
Mmmmm Tesla?
@4x4wheels: ja Tesla : )
LEXUS, tezij hybrids als drukkvulling mee tellen.
geen turbo’s benzine of diesels in het gamma
Check, toegevoegd. Ook met een ‘L’
@sir_smokalot: Lexus heeft wel gewoon diesel met drukvulling in het gamma…
@rubend: welke dan? De vorige IS was er op het laatst als IS200d, maar de huidige heeft alleen een hybride optie.
@sir_smokalot: een dikke L?
hoerekan x-D
Morgan?
Daihatsu ;)
De Landwind!
RoLLs-Royce. Genoeg ellen ook om in het rijtje te staan…
@ralfast: Helaas, de Ghost heeft toch echt een turbo (twee zelfs), De Wraith ook trouwens.
Ben ik de enige die die binnenkant van dan deurtje er zo cheap uit vind zien?
@italdesign: Geen idee of je de enige bent maar wat is er mis mee dan?
Die ontwerpers daar worden ook niet moe heb ik het idee..
Op de 1 of andere manier accepteer ik heb bij Porsche, maar hier iets minder:)