


Een old bat, welteverstaan. En zoals het een vleermuis betaamt heeft deze Murcie een flinke vleugel. Net als Wibi Soeriajadi, maar daar hebben we het hier niet over.
Ook al is de Aventador al lang en breed op de markt, de oude Murcielago heeft nog steeds een trouwe schare liefhebbers. Dan wel het liefst de LP640, want de 60 pk die het origineel tekort komt mist niemand graag. Het ontbreken van zo’n karakeristieke dubbele uitlaatpijp nemen we dan maar voor lief.
Het Duitse RFK-Tuning ging met een oranje LP640 aan de slag, en bouwde deze om tot GTR 680 met, surprise (maar dan echt): 685 pk. Da’s slechts 15 minder dan een standaard Aventador. Bovendien werden de standaard 660 Newtonmeters van de vrij ademende flinke V12 nog eens opgeschroefd tot 705 stuks.
Onder deze stier liggen Pirelli P-Zero’s in nogal verschillende maten. Bij bijna alle sportwagens (sommige Audi RS’jes zijn hierop een zeldzame uitzondering) is het gemeengoed op de achteras flink bredere schlappen te monteren dan voor. Hier is dit ook het geval, met nogal een onderscheid: 255/30 ZR 19 voor, en een forse 325/25 ZR20 achter. Da’s een 9 inch velg voor tegenover een 12,5″ breed exemplaar op de achteras.
Dankzij de nieuwe Duitse motorpep doet deze GTR 680 0-100 km/u in 3,2 s en haalt een top van 340 km/u. Met de vrij lange bakverhoudingen die de Murcie eigen zijn (en door het gemis aan drukvulling) duurt het wel eventjes voordat je deze snelheid hebt bereikt. Met een Brabus Rocket 900 ben je eerder bij de 300, maar da’s een Mercedes, en dit is een Lambo.
Maar 1 foto? Wel een beest.
De gallery stond even voor de open brug..
@sir_smokalot: Maar hij staat weer open? Ik zie HELAAS maar 3 foto’s
[img]http://rfk-tuning.de/view_blob.php?ID_GALERIE=445[/img]
Die vleugel is iets té, en ook de velgen kunnen mij niet bekoren. Maar een gekietelde Bizzarini V12 wél! Qua absolute specs moet je een turbo monster voor laten gaan, maar vergeet biet dat de reactie op het gaspedaal direct is. Kun je niet met een turbomotor. Dus als het puur op sprinten aan komt is een turbo ding als een Brabus sneller op papier, op een circuit heb je te maken met een turbo gat, iets wat deze niet heeft. Reken daarbij dat vermogensopbouw veel meer lineair en je hebt een winnaar.
Maar als ik dit allemaal zo bekijk heeft deze, voor mij volstrekt onbekende tuner, gewoon een herintrepetatie gemaakt van de Murcielago LP670-4 SV… En dan zou ik daar voor gaan. Of een standaard ’02 Murcielago: biedt alle sensaties die je maar wilt hebben.
@gtwillem: Het is inderdaad een veel beter idee om een LP670 aan te schaffen. Dat is dan ook een van mijn droom auto`s. Precies de uitvoering die Wouter reed voor AB. Wat een fantastische wagen!
Verpest :(
@jensgib: Ja net als deze zwarte nederlandse LP670SV http://www.autoblog.nl/archive/2010/07/15/gespot-lamborghini-murcielago-lp6704
Die vleugel kan echt niet. Is niet Lambo eigen en verpest de hele wagen. Echt te zonde.
@kjeld: ik ben helemaal geen fan van de grote vleugels, maar het exemplaar op die LP670 vind ik toch wel érg goed staan. Niet veel groter dan het exemplaar dat Lamborghini zelf (optioneel) monteerde maar wel opvallender en indrukwekkender.
@kjeld: Als ik zou moeten kiezen zou ik denk ik wel die zwarte nemen en dan de spoiler er afhalen als dat mogelijk is.
Die vleugel kan echt niet
De gefacelifte Murc had altijd maar 1 uitlaat?
Liever een originele