Alstublieft, wij geven de druilerige maandagmorgen een kickstart met veel nieuw fotowerk van Lambo’s nu al onvolprezen Gallardo-opvolger, omdat het Huracán.
In de aanloop naar de onthulling gebruikte Lamborghini de codenaam ‘Hexagon‘, oftewel zeshoek. Als je goed oplet zie je deze vorm overal in het design terugkomen, van de schakelaars, via de portiergrepen en het stuurhart, tot de ventilatieroosters op het dashboard. Ze konden er nog wel eens over nagedacht hebben…
We zien veel detailshots in wat zo te zien folderscans zijn, die direct na de onthulling op internet verschenen. Ook de motor-cover op het grijze exemplaar zien we voor het eerst, deze lamellen zijn een bekend designelement bij Lamborghini, dat we al sinds de Miura kennen.
De tellers zijn digitaal, naar wens kan je in het midden van het het instrumentenpaneel een kilometer- of toerenteller tevoorschijn toveren. De toerenteller die afgebeeld staat toont trouwens een redline rond de 7.700 tpm, terwijl de V10 zijn volle 610 pk afgeeft op 8.250 tpm. Wellicht is het een dynamische redline die verschuift naarmate de motor opwarmt.
Hoe heb je hem het liefst? In occultzwart, knalgeel, ingetogen grijs, of wellicht het groen dat er lekker uit springt? En wat zou het rode knopje onderaan het stuur doen….
gerjan zegt
Enigste mooie aan de auto is de voorkant.
ramshoek zegt
@gerjan:
De ‘enigste’ auto in dit segment is nog steeds de 458 (…).
trbn zegt
@gerjan: Er kan niks ‘eniger’ zijn dan het ENIGE. anders zou het niet de enige zijn he.. denk daar maar even over na
JaxDryke zegt
@trbn: Goh, wat enig zeg.
twansmeenk zegt
Ventilator op het dashboard is een vijf hoek…
OT. Het is een pracht auto, en idd een waardige opvolger voor de Gallardo!
dondeboer zegt
@twansmeenk: Dat lijkt door het perspectief inderdaad zo bij degene in het linksmidden, maar als je naar de reflecties en de andere roosterjes kijkt, zie je dat het weldegelijk een zeshoek is.
martinh zegt
Dat knopje op het stuur is waarschijnlijk de esc. Doe mij naar een gele aub.
ispaceman zegt
Bij druk op de rode knop activeert men de parachute
tupperware zegt
@ispaceman:
Welnee, die is voor de optionele blusinstallatie, wel zo handig om te hebben in je Vlamborghini.
bfvo zegt
Wat een lelijk stuur.
SpiderIV zegt
@bfvo: inderdaad, wat grof jaren 70 achtig. Citroen had ook een dergelijke uitstraling.
jrmpower24 zegt
moest eerst even wennen maar kijk nou die tweede foto in het artikel: Wat een heerlijk ding!
maarteno zegt
Je ziet inderdaad dat de toerenteller een wit lijntje aan de bovenkant heeft die verder doorloopt. Dus ik zou inderdaad gokken op een dynamische redline.
Verder vind ik hem een beetje te lief ogen eigenlijk
mout zegt
De lichtgrijze heeft lamellen boven de motor. Bij de donkergrijze zit er een soort glasplaat overheen.
Wat wordt het nou?
jpoers zegt
@mout: een optie in de prijslijst.
Pordon zegt
Best mooie bak. Interieur doet me door de knopjes teveel aan Audi denken helaas.
laulau zegt
Waat komt het kenteken aan de achterkant? Ik zie 2 mogelijke plaatsen en ik vind ze op allebei de plaatsen vrij lelijk…
boomhauwer zegt
@laulau: tussen de uitlaat pijpen … Lijkt me logisch. Verder vind ik het een mooie auto maar design is een beetje verouderd… Dit komt 5 jaar te laat
proost zegt
@laulau: op de plek waar de plak nu hangt? check 2de reeks fotos
scooper zegt
Huracan… your check engine light is on!!
boomhauwer zegt
@scooper: zoals bij alle auto’s waar de motor niet draait..
rob68 zegt
Knopje is toch voor Warpdrive?
gezondverstand zegt
Jammer. De Gallardo vind ik toch echt mooier.
super zegt
fokking handig om stuurwielbediening voor je ruitenwissers te hebben. maar goed, ondanks die baanbrekende innovatie ziet het er net zo plastiek uit als een interieur van een peugeot van eind jaren ’80
brabantia zegt
Ondanks dat ik groot VAG-hater ben moet ik zeggen dat dit toch een erg mooie auto is, misschien wel mooier als de Aventador..
gallardogt zegt
Hoe je waarschijnlijk het knipperlicht kan bedienen door simpelweg ff je duim te verschuiven vind ik wel een ergonomische vondst, handiger als bij Ferrari.
Edge zegt
@gallardogt: Knopje indrukken, schuifje verplaatsen, één pot nat. Het lijkt me op de snelweg allebei even makkelijk en in de bebouwde kom (rotondes) even lastig
VantageR zegt
Met de daklijn van de Gallardo vind ik ‘m er een stuk beter uit zien.
racenderechter zegt
@VantageR: Meh.
rolov zegt
Erg goed gelukt weer.
trucker007 zegt
Het lijkt erop dat die knop de Strada/Sport/Corsa instellingen veranderd. http://www.motortrend.com/roadtests/exotic/1312_2015_lamborghini_huracan_first_look/photo_15.html
bollegek zegt
Wat een mooi design zeg!
Wel een beetje apart van dat vermogen dat erin zit, 610 pk is wel heul veul. Als ze hier een superlegerra versie van maken is die misschien wel sneller dan een aventador…
Voor mij een doen bij een miljoen!
bmwe46csl zegt
Interieurtje ziet er wel spannend uit!