Er zijn van die auto’s die allesbehalve verrassend zijn, maar daardoor niet minder leuk.
Lamborghini maakte namelijk al eerder een tweewielaangedreven variant van de Huracan, de LP580-2, als ook een dakloze variant, de Spyder. Nu combineert Lamborghini beide varianten tot één nieuw model: de LP580-2 Spyder. Een dakloze Huracan met tweewielaandrijving dus, mocht je wat traag zijn van begrip.
De specs laten zich moeilijk raden. De 5.2 V10 werd van 610 pk geknepen naar 580 pk en de voorwielen worden niet langer aangedreven. De gewichtsbesparing die dat met zich meebrengt is 33 kilo, waarmee de teller nu op 1509 kg staat. Ondanks dat iets lagere gewicht, duurt het sprintje naar de honderd iets langer: 3,6 seconden versus 3,4 seconden voor de Spyder die haar vermogen via alle vier de wielen naar het asfalt brengt. De topsnelheid ligt 5 km/u lager en bedraagt 319 km/u.
Volgens kenners zijn de achterwielaangedreven versies van de Huracan (en diens voorganger Gallardo) de leukste en dat maakt het des te plezanter dat het eveneens de goedkoopste uitvoeringen zijn. Hoewel Lamborghnini nog geen prijzen van de LP580-2 Spyder bekend heeft gemaakt, is de dichte LP580-2 en flink stukje goedkoper dan de LP610-4. Een video met lekkere motorsound en aantrekkelijke dame check je hieronder.
janmetdelangeachternaam zegt
Mooier dan de normale naar mijn mening
henk123456 zegt
@janmetdelangeachternaam: Wat is het verschil?
Donstil zegt
@henk123456: De voor bumper onder andere.
blo3to3t zegt
Ik vind ze allemaal mooi.
Breinstein zegt
Dit blok moet toch met een simpel trucje zo weer naar die 610pk te brengen zijn?
ghost zegt
@breinstein: uiteraard en ws ook nog wel wat meer dan die 610. Maar ja, wil je dat? Die 2 of 3 tiende doen je de das niet om imo.
mashell zegt
@ghost: het is gewoon gerommel in de marge. Alleen leuk om aan de bar van de golfclub (nee, dat is niet de parkeerplaats van de McDonalds) te kunnen zeggen dat je meer dan 600pk hebt,
Breinstein zegt
@ghost: gaat me meer om de geknepen onzin van de baan de krijgen alleen maar omdat deze achterwielaandrijving heeft.
Hugo zegt
Coupés zijn meestal meer in balans qua ontwerp, maar in geval van de Huracan is de spyder zoveel mooier dan de coupe. Dat is bijna een saaie kar naast deze prachtige cabrio. Heel vet ding!
bfvo zegt
Ik ben meer gecharmeerd van de dame dan van de auto.
Dutchdriftking zegt
Komt er ook nog een echte Balboni? (Rwd en handbak?)
Gulli zegt
Dat is on-VAG’s, een afwijkende editie en hem dan niet kneiterduur maken
Differens zegt
Dak open, v10, achterwielen aangedreven. Wat een goddelijke bak.
Donstil zegt
Whow mooie uitvoering zo met dit interieur enz. Zo precies wil ik hem wel :)