Oogt de Huracan in het klassieke Lambo-geel wat bedaagd*, in sinister zwart en met een setje lekkere wielen, gaat het lijnenspel opeens werken. Een subtiel lijntje maakt de Huracan helemaal af.
Zwart, normaliter een beetje saai, maar op de juiste auto kan het een uitstekend werken. Zo ook op deze Huracan, die nu zo gemeen oogt als Lamborghini’s dat af fabriek zouden moeten doen. Het design van de wielen van HRE is wellicht wat saai/simpel, maar ze passen prima bij de Huracan. HG Motorsport heeft het geheel nog even kunstig afgemaakt met een simpele striping, die net wat kleur brengt in het duistere geheel. Helemaal zwart is ook weer zo zwart.
Over motortuning wordt niet gerept, dus we vermoeden dat de kleine Duitse firma het technische aspect van de Huracan ongemoeid heeft gelaten. Niet dat je met 610 pk heel veel te klagen hebt hoor, evenmin hoef je ontevreden te zijn over een top van 325 km/u en 0-100 in 3,2 seconden. Maar ja, een mens wil altijd meer hè? Een heerlijke fotoserie, word je daar misschien blij van?
*Persoonlijke mening van ondergetekende ;)
autofanaat11 zegt
Die wielen staan er juist perfect op joh! Streep op eerste paar foto’s wel mooi maar op de laatste echt te opvallend
exotic zegt
Ik hou van kaal.
clarkson zegt
Doe maar kaal
clarkson zegt
@clarkson: beetje jammer van de vertraging op de app
rob5nismo zegt
Super wieltjes
jrk68 zegt
Huracan by HG, is hij te vinden in het schoonmaakmiddelenschap bij de plaatselijke super…?
pimcs zegt
@jrk68: Ohh sorry aan jouw de cleaner fame, ik had jouw reactie nog niet gezien.
rs6issnel zegt
@jrk68: HG doet wat het belooft!
knipperlichtje zegt
Mijn probleem met de Huracan is dat de achterpartij door het daar gevoerde lijnenspel naar boven lijkt te wijzen. Daarentegen vind ik het absoluut geen lelijke auto, overtreft de 488 met gemak qua looks als je het mij vraagt.
c-ad zegt
Streepje of kaal het staat mn vriendin net zo goed :)
davelepeef zegt
@c-ad: Mja met die overhangende buik valt ’t toch niet te zeggen :P
Donstil zegt
@c-ad: Ik zal vanavond eens kijken.
jaapiyo zegt
@c-ad: ik vind zelf kaal haar beter staan.
clarkson zegt
@jaapiyo: hihi
gtwillem zegt
Die wielen vond ik nog niet eens zo verkeerd staan, maar dat streepje hoeft van mij niet zo. Ik benieuwd of ze net als bij de Gallordo Balboni Edition komen met een LP610-2 met handbak. Waarschijnlijk niet, maar de Huracan kan wel een een wat ruigere versie gebruiken. Die motor is heerlijk, maar met automaat en 4WD is het mij iets te braaf.
Net als @desjonnies en @jrl68 denk nog met weemoed terug aan de eerste Diablo SV. Dat was eennze zenuwinzinking op wielen. Een loodzware koppelint met agrarische handbak, 525 stampende pk’s uit de Bizzarini V12 op de 325″ Pirelli P Zero’s en een geluid als Pavorotti in zijn goede dagen. En anders wel de Countach LP400 of Anniversary. De Diablo Jota SE30. De Murcielago LP670-4 SV.
Het blijft een beeje Lieve Lambo, die Huracan. En ergens klopt dat niet.
davelepeef zegt
@gtwillem: iets met metromannen…
bouwvakkert zegt
@gtwillem: heerlijk geschreven reactie weer.
gtwillem zegt
@bouwvakkert: dat ondanks de vele spelvaudten. Dikke chipsvingers op een telefoon is niet een gelukkige combo ;-)
m550d zegt
@gtwillem: ook mijn complimenten. Jouw verhalen lezen fijn weg.
Als ik toch bezig ben, @desjonnies heeft ook fijne verhalen.
gtwillem zegt
@m550d: de bijdragen van @desjonnies zijn van de hoogst mogelijke onschatbare waarde! Daar kan Gezelle, Couperus, Boutens, Vondel en Geneste nog wat van leren! Maar ja, auto’s waren destijds niet direct hun onderwerp…
Rob zegt
@gtwillem:
Je omschrijft het treffend; een lieve Lamborghini.
Lambo’s zijn altijd paradeerpaardjes, bon, paradeerstiertjes geweest. De aandachttrekkerij hoort gewoon bij zulke auto’s en is gewoon een reden om zo’n auto te kopen (en voor mij om hem te laten staan, maar dat terzijde). Wat dat betreft is de Hurucan gewoon een Lambo zoals altijd. Kabaal, opvallend, heul snel; drie maal check.
Sommigen vinden dat Lambo’s duizend-en-één spoilers moeten hebben, want heftig, wreed en extreem enzo. Waarom? De vroege Countachs hadden bijvoorbeeld ook geen duizend-en-één spoilers. Die werden er later pas opgehangen. Wat mij betreft zonde, want kijk dan:
http://img.favcars.com/lamborghini/countach/pictures_lamborghini_countach_1974_1.jpg
Hier scoor ik op Autoblog vast geen punten mee, maar Countachs mét spoilers vind ik een verkrachting van het originele ontwerp….
Het verschil tussen toen en nu is het feit dat je met een Hurucan gewoon normaal kunt rijden. Boodschapjes bij de Appie? Geen probleem, zelfs een overvolle parkeerplaats met slechts één vrije en tevens heel erg krappe parkeerplek is geen obstakel. Leve parkeersensoren….
De oudjes probeerden je het liefst te vermoorden als je er “normaal” mee ging rijden. En als dat niet lukte gingen ze wel nukkig doen. Alsof de auto wilde zeggen dat je een laffe herder was. Paraderen in een oude Lambo deed pijn, paraderen in een Hurucan as easy as 1-2-3, ABC……
gtwillem zegt
@Rob: het is laat en de vrouw slaapt al, dus een weetje over Countachs met spoiler is wel zo gepast. De originele Countach had geen spoiler. In de vroege jaren ’80 kwam er een film genaamd: Cannonball Run. In deze film kwamen diverse automotive cliches voorbij. Roger Moore als James Bond (uiteraard), JackieChan in een lullige hightech Subaru (weinig veranderd in de tussentijd) en Burt Reynolds in een muscle car.
En dus een Lamborghini Countach. Ze hadden een vleugel bedacht en gemonteerd voor dramatiscb effect. Na die film wilden vele Countach eigenaren zo’n vleugel hebben. Om er voor te zorgen dat de aftermarket handel niet ging zegevieren, koos Lamborghini ervoor om zelf de vleugel aan te bieden. Echter, de spoiler was qua ontwerp goed uitgedacht (iconisch ontwerp) maar functioneel was het niet. De vleugel bezorgde de nodige downforce, maar dat maakte het alleen maar erger. De voorkant had standaard al meer lift op de voorkant dan op de achterkant. Dus op snelheid werd de achterkant al erg licht. Met de spoiler werd het alleen maar erger. Dus in aerodynamisch opzicht was de vleugel een ramp. Bij de Diablo hebben ze het opgelost door de voorkant meer downforce te geven en de (nog altijd populaire) achtervleugel neutraal te maken. Het ging enkel ten koste van de topsnelheid. De versie met vleugle haalde 310 maximaal, terwijl de Diablo zonder vleugel 320 haalde…
Shenkie zegt
@Rob: Eensch, de eerste versie van de Countach blijft de mooiste. Zo een ontzettend clean design. In dat opzicht vind ik de Mucrielago ook veel mooier dan de Aventador. Onzinnige lijnen en frutsels doen het design mijns inziens geen goed.
OT: damn those rims are nice!
Tonnie zegt
Heel fraai! En die wielen zijn echt fenomenaal!
alcantara zegt
Nogal onrealistisch zoals hij daar met smetteloze lak midden op een zandvlakte staat, om nog maar te zwijgen over de wielen.
pimcs zegt
HG autocleaner XD
humpyourdog zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Dutchdriftking zegt
Doe mij maar n gele.
mrB zegt
Iedereen zijn mening. Maar ik vind zwart gewin niet staan bij de huracan ;)
MaartenD zegt
Die velgen staan juist heerlijk op de huracan
michaelcorleone zegt
Valt wel mee liever een Huracan in een felle kleur. Misschien ben ik een van de weinige maar als ik een Huracan zou kunnen betalen, zou ik hem laten staan. Ik wil namelijk de nieuwe R8 in het oranje met zwarte velgen graag.
mrrallycross zegt
Ziet er vet uit zo, zet maar voor m’n deur!