Opvallen is gegarandeerd voor deze Lamborghini Huracán EVO die een YouTuber liet ombouwen tot ‘Aperta’. Niet alleen omdat hij de kleur van een veiligheidshesje heeft…
Het is nog niet eens bizar lang geleden dat Lamborghini met de Gallardo op de proppen kwam. Deze ‘baby-Lambo’ moest een Murciélago worden voor mensen die een Murciélago niet konden betalen. Dat bleek een schot in de roos te zijn, want na talloze versies van de Gallardo nam de Huracán het over met hetzelfde recept: V10 in plaats van V12 en wat minder poespas dan een Aventador.
Rollend geld
Wat tegelijkertijd evolueerde met de Gallardo naar Huracán is YouTube als verdienmodel. Meer en meer mensen verdienen hun geld door te vloggen of andere video’s te maken en dat blijkt lucratieve business te zijn. Het ooit hebben gehad van een Huracán lijkt een beetje op de YouTube-variant van ‘je bent pas een petrolhead als je een Alfa Romeo hebt gehad’. Enkel al in Nederland stikt het van de YouTubers en influencers die een Huracán hebben (gehad).
DailyDrivenExotics
Zo gebeurt er hetzelfde als bij de Volkswagen Golf voor niet-influencers: als jij bovengemiddeld veel geeft om je Golf, dan wil je hem wat unieker maken. Veel van de Huracáns in kwestie zijn op zijn minst gewrapt, soms nog iets verder aangepakt. YouTuber DailyDrivenExotics (veelal bekend als DDE) heeft naast de krankzinnige ‘Exoskeleton’ Huracán van Alex Choi misschien wel de meest unieke Huracán ter wereld op dit moment.
Trend
Zijn Lamborghini Huracán EVO ‘Aperta’ lift mee op een huidige trend: die van voorruitloze supercars. Een jaar of tien eerder deed Mercedes dit al met de McLaren Stirling Moss, voordat Ferrari met de SP Monza, Aston Martin met de V12 Speedster, McLaren met de Elva en nu zelfs Lamborghini met de SC20 (maar ook eerder met de Aventador J) dit nadeden. Er zou zelfs een Lamborghini Gallardo komen die min of meer exact was in 2006 was deze Huracán Aperta nu is, de Concept S. In het geval van DDE gaat het om een creatie naderhand, niet iets wat Lamborghini speciaal heeft gebouwd. Een reguliere Huracán EVO Spyder werd gebruikt en omgebouwd.
Aangepast
Opvallend genoeg is één van de specificaties een ‘OEM Windshield Delete’, wat zou betekenen dat het meeste van het werk al is gedaan. Toch moest er nog genoeg gebeuren aan de Lamborghini Huracán EVO Aperta voordat deze DDE-waardig was. Zo werd er ook wat extra oompf aan toegevoegd middels een supercharger-set van VF Engineering. De rollenbank zegt nu 850 pk aan het wiel. De uitlaat is nu een Fi Exhaust met kleppenbediening, wat de V10 wat luider maakt. Voor wat extra visuele modificaties werden verschillende onderdelen van Vorsteiner gebruikt: de velgen zijn van Vorsteiner maar ook de zijskirts en koelgaten in de spatborden die met forged carbon belegd zijn. Ten slotte, het is je vast opgevallen: de auto is gewrapt in 3M Fluorescent Satin Yellow. De reden dat je de auto toch ziet glimmen is omdat er nog een extra beschermlaag overheen is gegaan, die wél glimmend is en niet mat. Opvallend. Letterlijk.
Zoals gezegd zal de wrap het meest in het oog springen, maar de echte autokenner zal het vast opvallen dat deze Lamborghini Huracán Aperta een bijzonder ding is. Aan jou de vraag: moet Lamborghini meekijken en zelf een begroting opstellen, of lekker houden bij het ene exemplaar van DDE? Laatstgenoemde heeft trouwens ook nog een uitgebreide video over de auto gemaakt.
Met dank aan Anthony van MadWhips op Instagram voor de foto’s!
rob5nismo zegt
Ik volg ze nu al wat langer op YouTube maar wat die gasten allemaal kunnen doen is wel ruig er komt nog een leuke F12 aan met een twin turbo set up gemaakt door Aaron Kaufman
rovadepo zegt
Zag laatst een filmpje van Don vlogger, met een groene Huracan. Hij zei daaron dat hij die zakelijk had gekocht, zouden die gasten bijtelling betalen of elke rit zakelijk boeken. In principe zij die ritjes zakelijk zolang de camera aanstaat. Bijzondere zaak voor de inspectie
phaeton zegt
@rovadepo: Dat gebeurt heel veel. Onder de streep ongetwijfeld voordeliger.
w0o0dy zegt
Alle auto’s van DDE staan op hun Corporation en zijn dus zakelijk bezit. Aangezien YouTube hun business is, is alles wat ze rijden en filmen zakelijk gebruik. Overigens zijn ook alle auto’s gefinancierd en MOETEN ze geld in het laatje brengen. De P1 die ze hadden gekocht is daarom gelijk weer verkocht. Er bleek geen verzekering voor af te sluiten tegen normale tarieven waardoor de kosten/baten berekening leidde tot het verkopen.
maarteno zegt
Als ze slim genoeg zijn hebben ze sowieso een bedrijf als Vlogger, en dan hoeft de camera echt niet te draaien om het een zakelijke rit te laten zijn…dan is gewoon als elke andere lease rijder….met die uitzondering dat als je dan een filmpje maakt waarbij je je moeder prankt je dan wel bij d’r op de koffie kan als zakelijke rit…. 😂
phaeton zegt
Jammer dat alle hedendaagse roadsters worden genoemd, maar niet de spirituele voorganger van Lamborghini zelf, de Concept S.
Loek zegt
@phaeton: eigenlijk ging het vooral om (eenmalige) productieauto’s, maar je hebt wel gelijk, het is de spirituele voorganger. Toch even bijgezet, thanks!
phaeton zegt
@Loek: Idem! Leuk artikel :)
treser zegt
de spirituele voorganger van de concept S was de Diablo roadster concept?
ericd zegt
Hm, de fraaiheid van de Huracan zit ‘m in het ontwerp van een bloedsnelle wig op wielen… gesloten dus.
Wolfeschlegelsteinhausenbergerdorff zegt
Het ziet er, euh, bijzonder uit. Maar ik begrijp er helemaal niks van. Zo’n voorruit heeft een belangrijke functie, vooral in een snelle auto. Of gaat de eigenaar nu met een helm op onderweg naar z’n schoonmoeder? Dit is toch alleen maar voor de “kijk mij eens”? Want functioneel is het alles behalve.
Robert zegt
@F36GC: die vliegen tussen je tanden, die zitten boordevol proteïnen, hè. En 100% biologisch.
#youtubemadness
basman147 zegt
Als je met 15 in het uur over de boulevard rijdt heb je van vliegen niet zo’n last.
potver7 zegt
@loek – volgens mij was het toch echt de Renault Sport Spider waarmee de trend begon, die Sterling Moss kwam jaren later pas…
XiPHiAS zegt
Lotus Eleven ? :)
dakarbemo zegt
Valt nog wel wat eer aan te behalen voor Carbon fiber expert om paar panelen te maken die dingen als het dashboard-voorruit gedeelte te bedekken met tof gevormde plaat of voor een bekleder om het interieur een uniek interieur te geven. Toch nog wat halfslap dit voor mijn gevoel.
papa zegt
Voor nog een bijzondere huracan check b is for build op yt… Die bouwt een jump-acan