Een facelift kun je het niet noemen, want cosmetisch veranderende er aan het exterieur niets. Motorisch valt er wel het een ander te melden.
Met het bericht over de 2.5 TFSI als instapmotor voor de Audi R8 nog vers in het achterhoofd, moest je vast even schrikken bij het lezen van de titel. Niet getreurd, het Italiaanse broertje van de Audi R8 houdt gewoon zijn natuurlijk ademende V10. Wel is het blok vanaf heden voorzien van cilinderuitschakeling. Rij je op Hollands tempo, dan schakelt het blok de helft van de cilinders uit om zo de consumptie van ons lievelingsdrankje enigszins te beperken. Het resultaat is overigens minimaal, de uitstoot daalde van 290 naar 283 gram CO2 per kilometer.
Verder krijg je als temmer van de Huracán voortaan standaard met leer beklede portiergrepen aan de binnenzijde en een dito bovenzijde van de middenconsole. De luchtinlaten zijn volgens Lamborghini nu standaard uitgevoerd in ‘exclusief matzwart’. Heeft mijn Oostblokmobiel ook…
Kleine wijzigingen dus, voor Lamborghini zelfs te weinig aanleiding om de vanafprijs te verhogen. Aangezien in ons in sjoemeldiesels grossierende landje de belasting op auto’s voor een flink deel afhankelijk is van de uitstoot, zou het zelfs kunnen dat de Huracán hier iets goedkoper gaat worden.
boxergt zegt
Zo.. Jullie lieten me even schrikken!
martinus zegt
@boxergt: Idem.
Nare clickbait titel.
Gelukkig blijft de V10.
De 5 cilinder is ook een mooi blok,
Voor een Audi.
Voor de italiaan is die minder geschikt.
gtwillem zegt
@martinus: in feite is de 5-cilinder turbo een halve V10. Niet dat de Audi RS3 nu ineens een half Lambo blok heeft, maar andersom. De Lamborghini heeft een dubbele R5.
De V10 an de Gallardo is gebasseerd op de 4.2 V8 van Audi, maar dan met twee extra cilinders. Dus al die verhalen van S6/RS6/S8 rijders dat ze een Lamborghini motor hebben gaat helaas niet op.
En de Audi 4.2 V8 is een vergrote versie van de Audi 3.6 V8, een motor welke letterlijk bestaat uit twee Golf Mk2 GTI motoren. Dus eigenlijk hebben al die top Audi’s en instaplambo’s een motor afgeleid van de Golf GTI :-).
Dutchdriftking zegt
@gtwillem: Ik dacht dat die 5 pitter uit een Amerikaanse Jetta kwam?
thoisss zegt
@gtwillem: die (r)s6 en s8 rijders luisteren gewoon nooit goed. Volgens mij komt alleen het onderblok overeen, maar de berijder hoort het woord ‘Lambo’ en luistert dan niet meer naar de rest haha
Dutchdriftking zegt
@thoisss: RS6 en S6 zijn twee totaal verschillende blokken (bij de vorige generatie) dat is je bekend?
thoisss zegt
@dutchdriftking: Totaal verschillend is ietwat overdreven. Volgens mij is de 5.0 in de basis vanuit het onderblok van de 5.2 opgebouwd en dat is ook het enige onderdeel wat ik noem.. Nergens geef ik aan het verschil niet te weten, maar bedankt :)
rossi46audi zegt
@martinus: hoezo? Fiat bravo hgt, fiat marea hlx en fiat coupe lancia lybra lancia kappa lancia dedra allemaal 2.0 20v en werkt perfect
nasty zegt
@rossi46audi: zoláng het werkt natuurlijk >:p
gtwillem zegt
@nasty: ik heb een Lancia K Coupe gehad met 2.4 vijfpitter: dat gekke ding bleef maar door gaan ?
rossi46audi zegt
@nasty: het zal je verbazen, loopt als een trein
jurdespotter zegt
Een 5 cilinder in een lambo? Vroege 1april grap?
jurdespotter zegt
@jurdespotter: laat maar eerst ff hele tekst lezen ?
str8six zegt
Standaard mét leder beklede portiergrepen? Ik twijfelde nog maar nu ben ik om! Wat een deal!
gwnbmw zegt
@str8six: ik zat ook te twijfelen ja… maar sinds dat ik dit heb gelezen weet ik t zeker:
NEIN!
str8six zegt
@gwnbmw: dat had ik al op het moment dat deze wagen uitkwam.
Breinstein zegt
Loopt dit ding op bier? ?
Tonnie zegt
@breinstein: je was me voor! Hahaha
gtwillem zegt
@breinstein: nee, maar ik wel!!! Damned, Hertog-Jan smaakt vandaag echt goed!
Ik zit erover te denken om het te exporteren naar Japan. Dan noem ik het: Hertog-san.
Eigen grappen op basis van licht-alcoholische dranken zijn nooit leuk, morgen heb ik hier spijt van…
str8six zegt
@gtwillem: *heltog-san
mastemaker zegt
@str8six: 1
EdGaR zegt
@gtwillem: damm son!
bassx zegt
Bij lezen van de titel dacht ik dat ze de 89 imsa motor er gingen lepelen. Daar zou dan weer niets mis meer zijn. http://youtu.be/B4l-0zH00nI
jurdespotter zegt
@bassx: best klinkende motor ooit
Dutchdriftking zegt
Wat is dit ding toch mooi he!
vtechlover zegt
Bij ons in ut dorp staat een grijze.. Machtig ding.
SimonMc zegt
Tja, met die slimme software van hen weten ze inderdaad wel een heel aantal dingen uit te schakelen.
goodolddays zegt
Wat the fuck moet je met cilinder uitschakeling in een lambo, slaat nergens op
berlinetta zegt
@goodolddays: Waarom niet? Beter voor het milieu en de vanafprijs wordt iets lager. Win win.
escort77 zegt
@goodolddays: minder warmteontwikkeling als je over de boulevard rijdt => minder kans op brand
redneckdarian zegt
@goodolddays: dan duurt het minder lang tot je weer moet tanken als je rustig rijdt
stfu zegt
Exlusief matzwart. Maar als dat nu standaard is, dan is het ook niet meer exclusief O.o
mercedesthebest zegt
Dik spul
begbers zegt
Zo jammer dit.. Downsizing bij zulke slagschepen. Maak lekker een kleine variant met die 5cil. Soort van alfa 4C voormaat maar dan bij audi en lambo. Nu trekken ze hun topmodellen omlaag.
escort77 zegt
@begbers: Lees anders het stukkie ff. Of neem een dubbele espresso, wrijf de slaap uit je ogen en reageer dan nog eens.
begbers zegt
@escort77: Christus ik moet echt betere koffie aanschaffen.. Danku
kennone zegt
Nu nog start en stop systeem er op en hij is echt tof..
jeweetnietwieikben zegt
Waauw ik schrok ook al , maar wat een onzin zeg om dit ook toe te passen op een “supercar” , zo’n auto is gemaakt om mee te poken , niet om de bloemtjes mee te redden pffff…
gtdave zegt
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Variable_displacement