• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lamborghini Gallardo V8?

Auteur: evo, gepost 27 juni 2007 om 22:35 – 59 Reacties

Gallardo V8?


Stel je hebt een jaartje geleden een lekker knaloranje of sinisterzwarte Gallardo gekocht. Zeer bevredigend doe je daar hooghartig je dagelijkse boodschapjes mee of rijd je iedereen met je 519 pk zoek op het 4-baans vliegveld dat ook wel A12 wordt genoemd. Totdat je de eerste foto’s van de R8 ziet. “Ja maar…ja maar, ik had toch de mooiste Lambo?” Vervolgens komt je ter ore dat de nieuwe RS6 579 pk krijgt en ik kan begrijpen dat je het als Gallardo-bezitter helemaal hebt gehad. Alleen een V10-upgrade of misschien wel een V12 is goed genoeg voor je. En wat doet Lamborghini? Ze bouwen er een Audi-V8 in…

Althans, dit beweert carmagazine.co.uk. Als je goed naar de achterkant kijkt, zie je 4 uitlaten in plaats van de gebruikelijke twee. In deze Gallardo zou de aluminium V8 FSI-motor van de R8 moeten liggen. Dit om de verkoopcijfers wat op te krikken én om de ontwikkelingskosten wat te reduceren. De Gallardo V8 zou begin volgend op de Geneve Motorshow kunnen verschijnen. Een krap jaar later zou een Spyder V8 z’n debuut kunnen maken om zo Lamborghini’s belofte waar te maken elk jaar met een ‘nieuw’ model te komen.

De Audi V8 krijgt een magere powerupgrade (zo’n 430 pk) en dit moet er dan voor zorgen dat de Gallardo V8 en Audi R8 niet te veel in elkaars vaarwater zitten. Daarnaast weegt een Gallardo nog altijd een slordige 130 kg minder dan een R8. Echter, we krijgen straks ook nog de minimaal 500 pk sterke V10 R8. Verwacht wordt dat deze Audi zich nog onder de prijs van de Gallardo V8 zal bevinden. Dus een Gallardo V8 is (waarschijnlijk) minder snel, minder mooi (alhoewel) en duurder dan de Audi V10 R8. Ik snap ‘m even niet.

Weet jij beter hoe het zit? Stuur dan een mailtje met naam en uitleg naar [email protected].

Gallardo V8

Ook interessant!

  • Lamborghini Gallardo wordt slachtoffer van vallende boom
  • Dit is de gaafste Lamborghini Gallardo occasion van Marktplaats
  • Splinternieuwe Audi R8
    Splinternieuwe Audi R8 mét V8 komt er toch!
  • Durf jij: de goedkoopste Lamborghini van Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

gallardo, Lamborghini, spyshot

Vorig bericht: « Audi RS6: 579 pk
Volgend bericht: SCOOP: BMW 1 Serie coupé officieel! »

Lees Interacties

Reacties

  1. MiuRa zegt

    27 juni 2007 om 22:36

    wat een bagger idee, laten we lambo nog een beetje exclusief houden

    Login om te reageren
  2. dekster zegt

    27 juni 2007 om 22:39

    Misschien een RS versie van de R8?

    Login om te reageren
  3. Rossi zegt

    27 juni 2007 om 22:39

    Geloof niks van dit nieuwsbericht

    Login om te reageren
  4. robert zegt

    27 juni 2007 om 22:43

    passat 2.0 tdi of A4 1,9 tdi. Praktische auto voor weinig of dure prestige. Volgens mij is dit precies zo’n gevalletje.

    Login om te reageren
  5. Julian zegt

    27 juni 2007 om 22:46

    ik naar het mailadres mailen, krijg direct een reply:

    This is an automatically generated Delivery Status Notification

    Delivery to the following recipient failed permanently:

    [email protected]

    kzal het hier dan maar even neerzetten, een lambo is nu nog exclusief maar daar willen ze wat aan doen bij het VAG daarom gooien ze nu een audi blok erin. zowieso zou je nooit een audi r8 kopen om het feit dat je in de bar niet iedereen aan je lippen hangt als je zegt dat je een audi rijd/ je sleutels op de bar legt, het past gewoon niet.

    Login om te reageren
  6. Bam_Margera zegt

    27 juni 2007 om 22:47

    word het lambo gamma niet wat te groot met zo’n gallardo V8? :)

    Login om te reageren
  7. PieterA zegt

    27 juni 2007 om 22:49

    Tjah, Audi gaat Lamborghini nu volledig uitmelken & downgraden, het moest er van komen. Er zijn maar weinig echte autobouwers meer die zich serieus nemen.

    Login om te reageren
  8. mike zegt

    27 juni 2007 om 22:50

    wat een ongelooflijke onzin.. een audi r8 ziet er gewoon lelijk uit.. de mensen die dat mormel gedesignd hebben mogen zichzelf echt wel is even achter de oren krabben.

    de gallardo is echter wel ontzettend mooi vormgegeven en je moet deze auto ook niet kopen om mee te racen, maar om mee gezien te worden. Ik zou mijn hond nog niet in een r8 willen hebben!

    Login om te reageren
  9. dany zegt

    27 juni 2007 om 22:56

    jezus dit menen ze toch niet :S
    zou me zo vies tegenvallen van audi…

    Login om te reageren
  10. w0o0dy zegt

    27 juni 2007 om 22:57

    Misschien dat het aantal pk’s iets verder omhoog gaat (naar 430/440) en dat de Gallardo door een lager gewicht en alleen achterwielaandrijving een 911 GT3 concurrent moet worden?

    Of ze kwakken een turbo (of compressor) op de v8 en maken de auto net zo snel als de “oude” v10 en maken ruimte voor de nog sterkere geblazen v10: de komende “Super Gallardo”

    Login om te reageren
  11. Js zegt

    27 juni 2007 om 22:59

    eerlijk gezegd vindt ik de R8 helemaal niet mooier dan een Gallardo…maar dat is mijn opinie

    Login om te reageren
  12. Armada zegt

    27 juni 2007 om 23:03

    De Lambo voor de calvinist.

    Login om te reageren
  13. Dink zegt

    27 juni 2007 om 23:05

    Een V8 diesel, vast ;)

    Login om te reageren
  14. Solstice zegt

    27 juni 2007 om 23:06

    Het wachten is nu alleen nog op de TDI…
    Ik ben overigens sceptisch, volgens mij snijdt Audi zichzelf in het been met een auto die dichterbij de R8 V10komt qua prijs/prestaties. En wie wil er nou een V8 Lambo als hij ook een V10 Audi kan krijgen?

    Login om te reageren
  15. db zegt

    27 juni 2007 om 23:07

    hier klopt niks van, dit is hoogstwaarschijnlijk een motor voor de audi R8 die getest word, winkelmann, de baas van lamborghini , zegt in elk interview dat lamborghini de exclusiviteit wil behouden en daarom geen extra modellen inzet de komende jaren.
    nu lamborghini bij audi hoort is het mogelijk voor audi om hun sportwagenmotoren in de gallardo te testen en dat is hier hoogstwaarschijnlijk het geval, een gallardo met V8 , daar moet je echt niet aan denken.

    Login om te reageren
  16. Lampredi zegt

    27 juni 2007 om 23:14

    Dit is voor al die mensen die denken dat peekaas de sportwagen maken.
    Al had een A6 10000 pk, een sportwagen wordt het nooit. En al heeft een Caterham 80 pk, het blijft meer een sportwagen dan welke Audi dan ook. Begrijp dan ook niet waar deze discussie over gaat. Staar je maar blind op een cijfer op je beeldscherm, het begrip sportwagen ga je alleen bevatten door er een te rijden. Een echte dan, niet zo’n playstation ding met ziljoen pk’s.

    Login om te reageren
  17. Rick dos zegt

    27 juni 2007 om 23:15

    ” Ik snap ‘m even niet.

    Weet jij beter hoe het zit? Stuur dan een mailtje met naam en uitleg naar [email protected].”

    Als roepende in een woestijn begint mijn boodschap blijkbaar eindelijk eens aan te komen……..

    Login om te reageren
  18. sus zegt

    27 juni 2007 om 23:16

    Dat is toch gewoon inspelen op de markt.
    Wat maakt het uit als een audiklant een lambo koopt of een lamboklant een audi koopt ?
    Ze verkopen auto’s en als ze her en der een klant kunnen afsnoepen van bmw, mercedes, porsche, ferrari, aston martin, … dan zijn ze toch goed bezig ?!
    Ik heb nog liever een gallardo v8 dan een r8 v10 gewoon omdat ik de gallardo een stoerdere wagen vind.

    Login om te reageren
  19. Arie Nap zegt

    27 juni 2007 om 23:19

    Het lijkt mij sterk dat Lamborghini dit gaat doen. Grote kans dat er een nieuwe audi motor wordt getest in een beetje een fatsoenlijke testauto aangezien de testrijder niet met een R8 wou testen

    Login om te reageren
  20. Lampredi zegt

    27 juni 2007 om 23:21

    @sus: precies. Ik denk trouwens niet dat er veel mensen zijn die serieus de volgende overweging maken: “Zal ik een R8 kopen of een Gallardo? Of toch een RS6? Ze hebben evenveel pk”.

    Login om te reageren
  21. Quattro zegt

    27 juni 2007 om 23:25

    @ Dink:

    Wel een diesel waarmee ze al 2 keren gewonnen hebben op Le mans eh ;) ;) ;)

    Login om te reageren
  22. 2XMX zegt

    27 juni 2007 om 23:27

    @Wooody: Je kon nog wel eens gelijk krijgen. Een puurdere, lichtere Lambo met V8, RWD en een boel minder elektronica zou zeker een goede stap zijn. Ik heb vorig jaar een stuk in een Gallardo E-Gear mogen rijden en kreeg toch er toch echt een Audi gevoel van. Best kans dat men daarom toch met een wat minder “fijngeslepen” uitvoering komt.

    Wat betreft het turbo/compressor gedeelte heb ik zo mijn twijfels. Een fabrieks-Lambo met turbo is vloeken in de kerk als je het mij vraagt.

    Login om te reageren
  23. bas zegt

    27 juni 2007 om 23:28

    echt zonde hoe zo’n prachtig exotenmerk opgevroten word door die smakeloze duitsers die echt alleen in cijfers denken. De kont van die Lambo is al vermolmd door het duitse eenheidsworst design, wachten op het moment dat hij na de motor zodirect ook een volkswagen snoet krijgt.
    Ik hoop dat de italianen binnenkort met een eigen honderd procent italiaans merk op de proppen komt, want wat nu met lamborgini gebeurt is tenenkrommend.

    Login om te reageren
  24. bas zegt

    27 juni 2007 om 23:29

    en het duurt niet lang meeer of ze lepen er hun favoriete 1.9 tdi in..

    Login om te reageren
  25. CSL zegt

    27 juni 2007 om 23:36

    430PK in zo’n auto is ook erg leuk hoor. Mensen die een F360 hebben gereden begrijpen het misschien.

    Login om te reageren
  26. Jurgen zegt

    27 juni 2007 om 23:55

    Wat een gekut met die motoren bij Audi/Lambo. Audia had gewoon met zijn fikken van Lambo af moeten blijven.

    Ik krijg echt een beroerte van deze spaans/duitse crap.

    Vorsprung Durch Technik, bah.

    Login om te reageren
  27. Jurgen zegt

    27 juni 2007 om 23:56

    Ik bedoel italiaans, ik had het hier thuis net over een Seat Leon FR series vandaar :)

    Login om te reageren
  28. dekster zegt

    27 juni 2007 om 23:58

    Kijk eens goed naar die foto, je ziet eigenlijk een vierkantige uitlaat en geen 4uitlaten.
    Dus we hebben hier waarschijnlijk weer met een update te maken ;)

    Login om te reageren
  29. TimMR2 zegt

    28 juni 2007 om 00:00

    zonde, echt moeten ze nooit doen. Lamborghini is een exclusief merk en dat moeten ze zo houden.
    En heeft iemand al eens het geluid gehoord van een V10 uit de Gallardo dat is echt zo ongelovelijk mooi.
    Heb een tijdje geleden in een Gallardo kunnen rijden, echt een geweldige auto en heerlijk geluid zo’n jankende V10 :D

    Login om te reageren
  30. pipil zegt

    28 juni 2007 om 00:07

    *zucht*

    “Stel je hebt een jaartje geleden een lekker knaloranje of sinisterzwarte Gallardo gekocht. Zeer bevredigend doe je daar hooghartig je dagelijkse boodschapjes mee of rijd je iedereen met je 519 pk zoek op het 4-baans vliegveld dat ook wel A12 wordt genoemd. Totdat je de eerste foto’s van de R8 ziet. “Ja maar…ja maar, ik had toch de mooiste Lambo?” Vervolgens komt je ter ore dat de nieuwe RS6 579 pk krijgt en ik kan begrijpen dat je het als Gallardo-bezitter helemaal hebt gehad. Alleen een V10-upgrade of misschien wel een V12 is goed genoeg voor je. En wat doet Lamborghini? Ze bouwen er een Audi-V8 in…”

    Neen neen neen. Begrijp jij het concept van een Lambo dan niet? Het gaat niet om de snelste te zijn. Het gaat allemaal om één ding: passie en ziel. De echte Lamborghini rijder kan het zich geen barst schelen dat de RS6 sneller is. Who fucking cares. Man man.

    Nog iets. Gebruik jullie hersenen. Dit is OVERDUIDELIJK een TESTMULE voor een andere wagen. Deze foto’s zijn al een aantal weken oud trouwens.

    Login om te reageren
  31. evo zegt

    28 juni 2007 om 00:19

    @Pupil; leuk, een discussie!

    Allereerst wil ik je erop wijzen dat ergens in het midden van het verhaal overduidelijk een link naar de bron van dit verhaal staat. Ik zou er ook niet op gekomen zijn dat het hier om een v8 gaat.

    Ten tweede begrijp ik je ene ding (of zijn het twee dingen: passie en ziel… ;) ) echt wel. Daar heb je ook best gelijk in. Aan het magnifieke geluid van de Gallardo V10 kunnen bijvoorbeeld weinig fabrikanten tippen. Maar toch lijkt het mij niet leuk als je buurman met een goedkopere R8 van je wegrijdt. En geloof maar dat Gallardo-bezitters het echt wel een beetje belangrijk vinden. Ze rijden natuurlijk ook niet voor niets in een behoorlijk vulgaire sportwagen…

    Login om te reageren
  32. Rick dos zegt

    28 juni 2007 om 00:31

    Passie en ziel voor een Gallardo met een V8 van Audi? Begrijp me niet verkeerd ik vind een Gallardo prachtig en dan wil ik het Audi interieur ´m nog wel vergeven. Maar dat komt alleen maar omdat je met een echte Lambo V10 rondrijdt. Als ze nu een RS4 V8 er ingooien, wat heb je dan? Precies, een Audi R8 die nog alleen in naam Lambo is. Waar is de passie en de ziel dan gebleven?

    Login om te reageren
  33. pipil zegt

    28 juni 2007 om 07:37

    “Allereerst wil ik je erop wijzen dat ergens in het midden van het verhaal overduidelijk een link naar de bron van dit verhaal staat. Ik zou er ook niet op gekomen zijn dat het hier om een v8 gaat.

    Ten tweede begrijp ik je ene ding (of zijn het twee dingen: passie en ziel… ;) ) echt wel. Daar heb je ook best gelijk in. Aan het magnifieke geluid van de Gallardo V10 kunnen bijvoorbeeld weinig fabrikanten tippen. Maar toch lijkt het mij niet leuk als je buurman met een goedkopere R8 van je wegrijdt. En geloof maar dat Gallardo-bezitters het echt wel een beetje belangrijk vinden. Ze rijden natuurlijk ook niet voor niets in een behoorlijk vulgaire sportwagen…”

    Ja inderdaad. Ik ga volledig met je akkoord.

    Login om te reageren
  34. Klassiekerrally zegt

    28 juni 2007 om 07:43

    Hou Lamborghini puur!
    Wat Lamborghini (net als Ferrari) zo bijzonder en aantrekkelijk maakt, zijn de eigen motoren. Het zijn echte thouroughbreds, volbloeden.
    Kwak je er een Audi motor in (hoe goed en krachtig die ook mag zijn), dan doe je dat beeld toch echt geweld aan.

    Ik hoop dus dat dit onzin is, maar vrees dat dit bericht bevestigt wat we allemaal eigenlijk al wisten: Het merk Lamborghini zoals we het kenden en er posters van boven ons bed hadden hangen bestaat niet meer.

    Login om te reageren
  35. chrizzzie zegt

    28 juni 2007 om 08:17

    Ik kan hier iets onthullen al weet ik niet of dit het verhaal nog duidelijker maakt.

    Er komt wel degelijk een R5. Ik weet (nog) niet welke krachtbron deze krijgt maar als ik dit weet laat ik het jullie weten. Het project zit nog in het beginstadium en ik weet ook niet hoe ze deze auto gaan plaatsen t.o.v. de Audi TT.

    Daarnaast is Audi bezig met een dijk van een motor namelijk een V12 TDI. Nou kennen we deze natuurlijk al uit Le Mans maar Audi is deze op dit moment aan het ontwikkelen voor op de weg. De R9 krijgt zowiezo deze krachtbron. (Dan wordt dit denk k toch de eerste supersportcar met een diesel motor.) en ik verwacht eigenlijk deze motor ook wel in de R8.

    Login om te reageren
  36. Reynier de Pundert zegt

    28 juni 2007 om 09:42

    Pfff…. Liever zie ik ze nog exclusievere modellen maken… Nog even en dan zien we net zoveel lambo’s rijden dan Golfjes TDI. Is misschien iets overdreven maar goedkopere modellen maken voor een exclusief merk is in mijn ogen geen goede stap… Schoenmaker blijf bij je leest..

    Login om te reageren
  37. sonne zegt

    28 juni 2007 om 10:09

    neee dat mene ze niet ze niet, ik vond de gallardo nu al een beetje te audi achtig !!!! en als ze der nu nog een V8 in gan lepele dan is het helemaal gedaan met de “lamborghini” gallardo.
    waarom toch !!!?

    Login om te reageren
  38. GOD zegt

    28 juni 2007 om 10:53

    audi help Lamborghini naar de klote

    Login om te reageren
  39. Turbopaultje zegt

    28 juni 2007 om 11:13

    Nix aan de hand. De Gallardo is de mooiste, echte Lambo.

    die R8 slechts een wannabee sportauto, egal welke motor ze erin hangen. gaaaaaaaaaaaaaappp

    Login om te reageren
  40. JW zegt

    28 juni 2007 om 11:33

    Wat is er puur italiaans aan een V10 die gebaseerd is op de audi 4.2 V8?

    Login om te reageren
  41. RaVe zegt

    28 juni 2007 om 13:13

    Kan ook zijn dat ze voor de gein de Audi R8 motor er in gooiden om te kijken wat de Lambo er mee zal doen , wat voor prestaties

    Login om te reageren
  42. MurcieBoy zegt

    28 juni 2007 om 13:19

    is toch fijn dan wordt de gallardo goedkoper en dus zullen er meer mensen er een kunnen veroorloven ;)

    Login om te reageren
  43. Barry330cd zegt

    28 juni 2007 om 13:43

    Waarom nog een lambo kopen als je een R8 met dezelfde motor kan kopen? Dit is echt een hele slechte move van Audi/Lamborghini, maar in de US of A zullen ze er vast wel weer een heleboel gaan verkopen.

    Login om te reageren
  44. J. zegt

    28 juni 2007 om 14:11

    “Weet jij beter hoe het zit? Stuur dan een mailtje met naam en uitleg naar [email protected].”

    Dat weet ik zeker, kijk maar eens in de sportschoenen zaak, de duurste schoenen van Nike zijn niet altijd de beste maar je betaald voor het Nike logo.

    Net zoals je nu voor het Lamborghini logo betaalt, logisch ook, want als je op een verjaardagsfeestje zit maakt de naam Lamborghini toch een stuk meer indruk dan Audi. En die stier staat mooier op je auto dan 4 rondjes.

    Login om te reageren
  45. Basta zegt

    28 juni 2007 om 14:19

    laatst las ik nog een stuk uit een vrij recente GTO en daarin stond een interview met een topman van lambo. Deze man vertelde juíst dat ze lambo exclusief wilden houden…dit bericht zal wel niet waar zijn

    Login om te reageren
  46. C30CDIAMG zegt

    28 juni 2007 om 15:31

    Ik snap niet echt waarom jullie nou zo zeuren over het feit dat Audi met de R8 is gekomen. Dat deden jullie toch ook niet toen Mercedes met de SLR op de markt kwam…? Er blijven toch altijd Lamborghini liefhebbers bestaan, hoeveel andere modellen er ook komen. Dus het zal echt niet zo zijn dat Lamborghini nu ineens ten dode is opgeschreven…!?

    Ik vind dat de R8 een prachtige aanvulling is in haar segment met onweis mooie motoren. Het zou toch fantastisch zijn om een V8 Diesel (of wellicht de V12 diesel) in de R8 te mogen berijden!?

    Login om te reageren
  47. Nick zegt

    28 juni 2007 om 15:50

    Dit is toch de muilezel van Audi om de nieuwe 4.2 liter V8 te testen?

    I.i.g. de Gallardo zal geen V8 krijgen want de Gallardo staat juist op het punt uit de gamma van Lamborghini te verdwijnen.

    Login om te reageren
  48. Matsinator zegt

    28 juni 2007 om 15:57

    bullshit dit

    en waarom zouden ze de Gallardo uit productie halen?

    Login om te reageren
  49. bramwillemse zegt

    28 juni 2007 om 17:08

    ik vind ’t zo’n bullshit dat de audi r8 en de gallardo niet naast elkaar naast elkaar zouden mogen bestaan…

    iedereen heeft het er over, maar ik vind ’t wat karakter betreft toch totaal verschillende auto’s. Iemand die een audi r8 koopt zal dat doen omdat ie geen italiaanse sportwagen hoeft, dan hebben ze daar bij audi toch goed over nagedacht?
    En dat ze zoveel onderdelen met elkaar delen schijnt ook behoorlijk mee te vallen, dus houd toch ’s op met dat eeuwige gezeik. Het zijn twee prachtige auto’s die beide bestaansrecht hebben.

    Login om te reageren
  50. Mr. Marteen zegt

    28 juni 2007 om 20:49

    De Volkswagengroep wordt een beetje te groot…

    Login om te reageren
  51. 2XMX zegt

    28 juni 2007 om 21:54

    Ik vraag me af hoe de bron (carmagazine.co.uk) er achter is gekomen dat er een V8 in deze auto ligt. Lijkt mij giswerk (waarschijnlijk aan de hand van het motorgeluid).

    Wat trouwens wel een verklaring kan zijn; ik kan me voorstellen dat Lamborghini liever niet heeft dat Audi de sterktste variant van hun V10 voert in de RS6, wat ertoe kan leiden dat de Gallardo V10 ook een fikse powerupgrade krijgt. Dan houden ze ruimte in de markt over voor een V8 model. Dat kan een Gallardo zijn, maar ook een derde nieuw model, a la Jalpa. In dat geval zou de witte Gallardo op de foto’s een testmule zijn.
    En de Murcielago zou in dat geval ook de beschikking kunnen krijgen over een sterkere motor, om zo de Zonda’s en Koenigseggs’ weer naar de 2e plek te kunnen verwijzen. (Of eigenlijk de 3e als je de Veyron meerekend)

    Login om te reageren
  52. Nick zegt

    28 juni 2007 om 23:33

    @Matsinator: Omdat de R8 de Gallardo zou vervangen en volgens Lamborghini Automobili SpA, de Gallardo het imago van Lamborghini Automobili SpA zou schaden.

    Login om te reageren
  53. Nick zegt

    28 juni 2007 om 23:35

    @2XMX:
    Ik zie liever een Lamborghini Espada, met een (dwars geplaatste) middenmotor (liefst een LP640 blok) voorin.

    Maar ja, als Lamborghini z’n gamma wil uitbreiden op die manier, vind ik het persoonlijk allemaal best.

    Login om te reageren
  54. Nick zegt

    28 juni 2007 om 23:43

    @Rick dos:
    Dat ligt er aan wat je wil geloven, de Lamborghini V10 is eigenlijk al een 4.2 liter V8 met 2 cilinders erbij.

    Opzich wel slim want diezelfde V8 kan bizarre toerentallen van 10500 RPM aan zonder al te snel te slijten. (zoals we ooit zagen bij de Spyker C8 (Spyder) Double 12 R bij Le Mans)

    En de Lamborghini V12 stamt wel nog af van de Miura (en die weer van de 350GT) maar heeft directe injectie van Audi en had bijna 5 kleppen per cilinder (wat ze eigenlijk hadden moeten doen) wat typerend was/is voor een Audi blok.

    Login om te reageren
  55. Wouterman! zegt

    29 juni 2007 om 10:35

    Maarre… Dát pikken ze bij Lamborghini toch nie :-(

    Login om te reageren
  56. 2XMX zegt

    29 juni 2007 om 13:39

    @Nick: Een nieuwe Espada zou inderdaad mooi zijn. Helaas heeft Lambo-baas Winkelmann duidelijk gezegd dat Lamborghini geen modellen uit het verleden zou gaan reincarneren. Zo is het Miura project helaas ook al om zeep geholpen.

    Of zou deze witte Gallardo een mule zijn voor de neiuwe Miura……?

    Login om te reageren
  57. keislair zegt

    29 juni 2007 om 13:47

    zijn ze hier niet gewoon een audi motor aan het testen voor de r8, dus dat het een “Mule” betreft voor audi? er staat ook helaas niet bij van wanneer deze foto dateerd? als het inderdaad een v8 voor lambo wordt dan zit hij wel heel erg dicht tegen de audi r8 aan. aangezien deze in een recente test de lambo v10 al verrassend akelig dicht in de buurt kwam qua tijden. maar aan de andere kant zou het wel mooi zijn een v8 voor lambo, maar dan wel graag met wat meer vermogen en inhoud. alsjebliefd niet een veredeld audiblok gebruiken in een vurige italiaan.
    diverse mensen hierboven hebben het erover dat de gallardo zal verdwijnen. waar halen ze dat vandaan? het is het model dat het meeste opleverd voor lamborghini! ik heb het namelijk nog nergens kunnen lezen dat dit model er uit gaat.

    Login om te reageren
  58. db zegt

    11 juli 2007 om 16:02

    @dexter : http://www.vroom.be/fr/actualite-auto-moto/auto-4441_lamborghini-gallardo.asp als je de 4de foto ziet, dat is toch geen vierkante uitlaat?

    Login om te reageren
  59. Nick zegt

    11 juli 2007 om 22:05

    (Schrap de R8 en) maak een nieuwe Lamborghini Jalpa!

    De Winkelmann is dan ook een vervelend mannetje, ik wil nog steeds een stationwagen Lamborghini, en nog liever: de Miura terug.

    Laat ze a.u.b. opschieten met de Lagartijo, een Lamborghini RS6 Avant maar dan met een huilende V12 met 640 PK en een aggressieve uiterlijk.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North