• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lamborghini Gallardo Superleggera van EDO-Competition

Auteur: autoblogger, gepost 26 juni 2008 om 13:10 – 26 Reacties

edo competition Gallardo Superleggera
In 3,7 seconden naar de 100 km/u…

Na de LP640 van EDO heeft men nu ook de Gallardo aangepakt, de Superleggera welteverstaan. De productie van dit model is inmiddels ten einde, maar dat is geen reden voor EDO-Competition om er van af te blijven. De acceleratie naar de 100 is daarbij het meest spectaculair, maar er is meer.

Het totale vermogen is opgewaardeerd naar 560 pk (30pk extra) en de topsnelheid komt op 320 km/u (199 mph). De soundtrack is natuurlijk ook aangepast en is zelfs via een afstandsbediening te regelen.

Ook interessant!

  • Lamborghini Gallardo wordt slachtoffer van vallende boom
  • Dit is de gaafste Lamborghini Gallardo occasion van Marktplaats
  • Video: eerste onderdelen voor de Lamborghini Urus uitpakken
  • Video: Novitec make-over voor de Lamborghini Urus
    Video: Novitec make-over voor de Lamborghini Urus

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

edo-competition, gallardo, Lamborghini, superleggera, tuning

Vorig bericht: « Slaolie verkopen verdubbelen door dure diesel
Volgend bericht: Ferrari denkt aan milieu, print toch papieren blaadje »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robbert_W zegt

    26 juni 2008 om 13:17

    Prachtig…
    Wat een mooie wagen weer van Edo..!

    Login om te reageren
  2. RenJie zegt

    26 juni 2008 om 13:19

    echt heel mooi! :D maar ja, de LP560 is alweer gearriveerd, we moeten aanhaken.

    Login om te reageren
  3. Alwood zegt

    26 juni 2008 om 13:22

    jammie! ben ik benieuwd hoe deze zich verhoudt tot de LP560! :D met koppelkrommens en vermogensopbouw enzo!

    Die afstandsbediening is wel weer erg lame :| :?

    Login om te reageren
  4. 9ff GT9 zegt

    26 juni 2008 om 13:24

    Is dit een Superleggera LP560? Grappig. Dit is zeker voor de mensen met een gallardo die niet kunnen hebben dat er een nieuwe is. ;)

    Login om te reageren
  5. Jonas zegt

    26 juni 2008 om 13:26

    Heerlijk snel :D

    @Autoblog: doe AUB die reclame weg, verpest de artikeltjes, ze ze dan onderaan het artikel als ge persee reclame op jullie blog willen :x

    Login om te reageren
  6. wortel zegt

    26 juni 2008 om 13:35

    ik vind dat er de laatste veel te veel tuningbakken voorbij komen.

    Tuurlijk zijn het auto’s en is het autonieuws, maar ik vind het maar magertjes.

    het heeft niet echt toegevoegde waarde, de originele auto is in de meeste gevallen al 2 jaar geleden aan het licht gekomen met de desbetreffende cijfers.

    het interesseert mij helemaal niks als een tjoener het voor elkaar krijgt om 0,1 seconde, van de 0-100 tijd, af te snoepen en er vervolgens een lelijke paintjob overheen gooit.

    @Jonas,

    +1, die reclame aan de zijkant vind ik niet erg, maar tussen de artikels door is wel rete irritant.

    Login om te reageren
  7. RenJie zegt

    26 juni 2008 om 13:57

    @mensen die kritiek op de reclames hebben

    tuurlijk moeten ze in het artikel, anders ziet niemand ze.. Ik vind het ook vervelend, maar onze vrienden van Autoblog moeten toch ook ergens inkomsten krijgen.. Ik zeik dan ook niet.. we moeten er geen Petrolhead van maken (maar zéker geen hln.be ! )

    Login om te reageren
  8. Benny zegt

    26 juni 2008 om 14:13

    Ja, ik ben ook wel benieuwd naar de verhoudingen tov de LP560. Dubbeltest? :-)

    Krijg je hier ook standaard de ‘Gaydar’ bij?

    @ Renjie, sorry kon het niet laten.

    Login om te reageren
  9. GeoBem007 zegt

    26 juni 2008 om 14:13

    @wortel: welke lelijke paintjob? Deze is zo af fabriek… Edo heeft niet eens iets aan het uiterlijk gedaan.

    Leuke cijfers, maar niet veel verschil met de originele hé?

    Login om te reageren
  10. Mike zegt

    26 juni 2008 om 14:41

    Heb ik het nou fout of was de acceleratie altijd al 3,7 seconden? Dacht dat ik dat laast gelezen had *-)…

    Login om te reageren
  11. Crimi zegt

    26 juni 2008 om 15:42

    @Jonas

    Instaleer gewoon Privoxy, bespaard je een hoop ergernissen.

    Login om te reageren
  12. RenJie zegt

    26 juni 2008 om 15:53

    @Mike

    4 sec. rond.

    Login om te reageren
  13. marco zegt

    26 juni 2008 om 15:54

    560pk , V10 erin en 4wielaandrijving en nog 3.7sec??
    de nissan GT-R is sneller met 100pk minder en 4cylinders minder
    tis eraan te zien dat lambo in de VAG groep zit

    Login om te reageren
  14. marco zegt

    26 juni 2008 om 15:55

    560pk , V10 erin , 4wielaandrijving en nog 3.7sec??
    de nissan GT-R is sneller met 100pk minder en 4cylinders minder
    tis eraan te zien dat lambo in de VAG groep zit

    Login om te reageren
  15. Heyhuub zegt

    26 juni 2008 om 16:08

    @marco

    Zoiets heet launch control. Waar een Gallardo Superleggera in 11.7 seconden door de 400 meter sprint zonder launch control, komt de Nissan GT-R niet onder de 12 seconden zonder launch control.

    Login om te reageren
  16. RenesisHP zegt

    26 juni 2008 om 16:11

    @marco.

    Doe jij het beter dan?
    0-100 is bij zulke auto’s eigenlijk niet echt belangrijk, wat er daarna gebeurd is veel leuker. :D
    Daarbij vergeet je ook doodleuk even dat die 6cilinder van de GT-R een turboblok is. Die leveren een berg koppel op lage toeren. Een Lambo NA v10 moet het meer van de hogere toeren hebben.
    Dan is de plaatsing van het vermogen erg belangrijk. De GT-R wordt daarbij nog een stuk sterker geholpen dan de Lamborghini.
    Dus ik snap je vergelijking eigenlijk niet helemaal. De verschillen zijn gewoon te groot.

    Login om te reageren
  17. F1-freak zegt

    26 juni 2008 om 16:17

    I love EDO Competition! Fantastisch werk weer van de mensen van EDO.
    @Wortel: EDO is niet echt een tuner als Hamann, maar een “racetuner” zie hier: http://www.autoblog.nl/archive/2007/09/14/technische-haute-couture

    Login om te reageren
  18. marco zegt

    26 juni 2008 om 16:43

    @ mx5/rx8owner
    toch beter dan je mazda mx5 en rx8
    en waarom kan je die 2 niet vergelijken?
    omdat het van die auto,s zijn waar je van kleins afaan een poster boven je bed hebt hange zeker??
    of beetje jaloers op nissan omdat mazda niet kan concuren met lambo ??
    wil de lambo wel is de rondetijd van de GT-R zien verbeteren op de ring

    Login om te reageren
  19. marco zegt

    26 juni 2008 om 16:46

    en 0 naar 100 niet belangrijk?????
    als jij met je lambootje erafgereden word door ne standaard nissan aan de rode lichten
    zal toch een klap in je gezicht zijn

    Login om te reageren
  20. RenesisHP zegt

    26 juni 2008 om 17:03

    @marco.

    Ik ben niet snel jaloers omdat ik heb wat IK wil. Het zal mij dus geen flikker interesseren wat een ander van onze Mazda’s vindt.
    Ik besef heel goed dat ik niet de snelste of de stoerste ben en ik vind dat prima. Ik heb nog altijd een grote grijns na een dagje stoeien met onze auto’s, dus ik ben tevreden. :D
    Waarom deze auto’s niet vergelijken? Omdat de techniek die in de auto’s schuilgaat ongeveer eeuwen ver(ja ja,overdreven) uit elkaar ligt. De Nissan is een auto van de nieuwe generatie playstation op wielen. Ook al kan je met de Lamborghini 3sec op het sprintje halen, in 99% van de gevallen haal je in het meest gunstige geval 4sec. Het gaat allemaal niet zo makkelijk als het lijkt.
    Bij de GT-R trap je blind het gaspedaal in en je gaat. Die launch control is tegenwoordig zo goed dat je eigenlijk geen fouten kan maken.
    De rijervaring van de twee auto’s zal ook totaal verschillend zijn. Snap je mijn punt nu?
    Playstation(hele snelle) vs serialkiller(ehh).

    Login om te reageren
  21. Jay zegt

    26 juni 2008 om 20:08

    Na vele gelukte verkrachtpogingen van Lamborghini’s is hij nu echt niet lelijker meer te krijgen..
    Fijn dattie zo snel is..

    *DIE – AUTO – IS

    ZOOOOOOEEEEEF!

    Lelijk… *

    Ksnap waarom..

    Login om te reageren
  22. Solstice zegt

    26 juni 2008 om 20:08

    70’s flashback:

    Login om te reageren
  23. K-Kalkan zegt

    26 juni 2008 om 21:32

    @ Marco; Ik gok dat jij in een polo’tje rijdt met booskijkers?

    BTW De Mazda MX5 is een genot om mee te rijden.. Misschien zelfs leuker omdat je zo een MX5 voor ruim omder de 10.000 kan kopen en voor een skyline dan ruim boven de ton moet zitten. En dan de verschil.. op een afgelegen parkeerplaatsje kan je je helemaal kapot lachen met een MX5 en emt een Skyline zet je alleen maar snelle rondetijden neer.. Doe mij die maar.. de MX5..

    De lambo natuurlijk.. dat is gewoon een stier die je ballen wilt opeten.. de skyline aait je ballen.. Toch leuke vergelijking ;) :P
    Ik vind trouwens dat EDO erg goed bezig is.. Meestal alleen maar motorische aanpassingen. Nice dus :D

    Login om te reageren
  24. RenesisHP zegt

    26 juni 2008 om 21:56

    @K-Kalkan.

    Je hebt helemaal gelijk, parkeerplaatsjes zijn erg leuk. :lol:
    Ballen opeten, hmm. Deze stier heeft al heel wat stierengevechten gewonnen dus hij zal ondertussen flink pissed zijn. Ja, je hebt gelijk. ;)

    Login om te reageren
  25. L-Fred zegt

    27 juni 2008 om 14:46

    ik denk dat dit de mooiste EDO-creatie is die via op Autoblog zichbaar is gemaakt.

    Login om te reageren
  26. marco zegt

    27 juni 2008 om 15:46

    @ mx5/rx8owner
    was nie de bedoeling om jullie mazda s te beledigen hoor
    en ik snap je punt wel
    maar ik denk toch dat alle auto s in de toekomst veel snufjes gaan krijgen zoals de launch control bv.
    ik denk dat veel autobouwers in de toekomst die technieken toch gaat toepassen
    k ben zeker van dat lambo of ander merk zo n launchcontol had uitgevonden dan, was het wel beter geapriceerd

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North