Het lijkt erop dat Lamborghini bepaalde aspecten van één van de beste liefhebbers-EV’s van dit moment wil overnemen.
Het einde van een jaar betekent vaak dat bekende automedia vaak even terugblikken op het jaar. Net als bijvoorbeeld de Autoblog Auto van het Jaar doen video-reviewers dat ook. Dan krijg je uiteenlopende meningen, maar bij sommige auto’s staan de neuzen over het algemeen dezelfde kant op. Een auto waarbij dat veelal gebeurde in 2024 is de Hyundai Ioniq 5 N.
Hyundai Ioniq 5 N
Hyundai lijkt namelijk de code gekraakt te hebben wat betreft een EV met lol. De Ioniq 5 N weet op vele manieren een lach op het gezicht van de bestuurder te toveren. Dat werkt jaloersmakend. Tenminste, zo lijkt het gezien een video van YouTuber Varryx.
Hyundai bij Lamborghini
Op zijn video (vanaf 21 minuten) wordt namelijk een Hyundai Ioniq 5 N gespot die het Lamborghini-terrein op rijdt. En er weer af. Dat gebeurt vaker in die contreien, bij Ferrari werd bijvoorbeeld al eens een Tesla Model S Plaid gespot. Je gaat nooit horen waarom, maar er is een kans dat er even gespiekt wordt. Autofabrikanten kijken namelijk vaak even bij elkaar in de keuken en even een auto van dichtbij bekijken is een makkelijke manier.
Er is veel wat Lamborghini potentieel over wil nemen van de Hyundai Ioniq 5 N, je denkt waarschijnlijk vrij snel aan het gesimuleerde motorgeluid, maar misschien diende de Ioniq 5 wel als moodboard. De minst leuke theorie is dat hij van een medewerker is die gewoon naar het werk ging en weer weg ging. Wie weet, misschien wordt de Lamborghini-EV wel net zo leuk als de Ioniq 5 N. Dat zouden ze goed kunnen gebruiken.
GJZ zegt
Leuke EV’s bestaan niet, snelle wel!
Grootste pretbederver is het gewicht
mashell zegt
Nee joh. Gewicht kun je compenseren met brede banden, grote remmen en veel vermogen, dat truukje passen we al toe sinds auto’s meer dan 800 kilo wegen.
koen0373 zegt
EV’s staan niet op mijn lijstje. Sexloos in mijn optiek. Snelheid is niet alles, beleving wel. Wat je ook doet om te compenseren, er gaat in mijn optiek niets boven een Lotus Elise S1 met een Honda K20A.
mashell zegt
Beleving zit in de persoon. In alle comfort door het landschap glijden is ook beleving. Ook die sex moet je zelf toevoegen, een ruime achterbank is daarbij wel zo handig…
str8six zegt
Net als bij vrouwen
kennone zegt
Nee, gebrek aan beleving is de grootste pretbederver.
verdebosco zegt
De snelle jongens hebben een probleem, waar de goedkope broertjes en zusjes al mee dealen. Een Chinese EV met 600 pk voor 50 mille is al mogelijk. Komt de solid state accu dan gaat het gewicht ook nog eens enorm omlaag. Wordt alles nog goedkoper.
Voor de korte termijn (10 jaar) zou ik adviseren aan Lamborghini om een kleine 2.0 v8 PHEV te lanceren met meerdere elektromotoren. Die 2.0 kun je t.z.t. geschikt maken voor waterstof.
DeWitteCondor zegt
Fabrikanten zouden ook moeten stoppen met de EV sportieve eigenschappen toedichten die er eigenlijk gewoon niet zijn. Dat werkt alleen maar averechts. Een EV moet gewoon een praktische woon-werk, sportclub, family hauler zijn. Gekunsteld futuristisch design is niet nodig, evenmin 600 pk om lekker hard op te trekken (in een rechte lijn welteverstaan) na een bezoek bij het lokale gruttertje. Het is lachwekkend.
mc96 zegt
Leuke EV’s met veel range bestaan niet. Je zou best een leuke gooi en smijt auto kunnen bouwen met een kleine accu. Probleem is dat dat marketing technisch niet te verkopen is.
Jopie zegt
Zet maar op de oprit die 5N
geelbarrel zegt
Ff spieken? Zeer mild uitgedrukt. Er worden auto’s voor n paar weken gehuurd, totaal gestript en geanalyseerd, daarna weer in elkaar gezet en met 50 km extra op de teller terug naar verhuurder….
mashell zegt
Dat gebeurt zeker maar er worden ook voertuigen voor een heel lange tijd in een referentie vloot opgenomen.
n54coupe zegt
1 ding wat Lamborghini wel voor heeft op de Hyundai is de mogelijkheid tot het implementeren van een vet motorgeluid.
De 4 cylinder Elantra N sound van mijn 5N ben je toch snel zat. Rij eigenlijk inmiddels altijd met die soundtrack uit.