Bij een bijeenkomst op het Concours d’Elegance van Pebble Beach heeft Lamborghini CEO Stephan Winkelmann bevestigd dat er gewerkt wordt aan een nieuwe supercar. De geruchten zijn dat die hybride technologie krijgt.
Om meteen maar dat laatste punt af te handelen: het hybride aspect betreft een opmerkelijk gerucht. De Asterion is afgeschoten omdat Lamborghiniklanten helemaal niet zitten te wachten op hippieshit, ze willen alleen accu’s en elektromotoren als dat betekent dat ze harder gaan. De hybride technologie zou dus in de lijn van die van de Porsche 918, LaFerrari en McLaren P1 moeten liggen, want hybride voor de boompjes daar doet Lamborghini niet aan.
En betreffende die “concurrenten” is er ook nog wel wat te melden: verwacht geen vergelijkbare oplages. Tijdens de show van Pebble Beach onthulde Lamborghini niet alleen de Aventador Superveloce Roadster, er was ook een besloten bijeenkomst met een zeer select groepje Lamborghini-klanten. Die kregen de nieuwe supercar te zien in een soort hologram-presentatie, waarbij meteen vermeld werd dat het om een one-off gaat. Nu wil Lamborghini nog wel eens drie of vier stuks leveren als het om dit soort projecten gaat (denk aan de Veneno) maar het zal dus niet gaan om een paar honderd exemplaren zoals de concurrentie die verkocht heeft.
Naast de nieuwe supercar bevestigde Winkelmann ook nog twee nieuwe smaakjes van de Huracán. Wij zetten in op een Spyder en een versie met achterwielaandrijving.
De foto boven het artikel is van de Lamborghini Egoista, een concept van Lamborghini uit 2013 waarvan we stiekem hopen dat hij het levenslicht ooit nog ziet.
Met dank aan Edge voor de tip.
JvT zegt
Leuk. Die paar exemplaren gaan natuurlijk allemaal rechtstreeks naar de zandbak…
CasperH zegt
@JvT: De drie Veneno’s werden verdeeld tussen de VS (2 stuks) en Hong Kong / Macau. Van de roadsters weten we zeker dat er één in Gibraltar is gespot, de rest is mij nog niet bekend. Maar het valt dus nog wel mee met die zandbak ;)
sr20det zegt
@CasperH: er staat sinds deze maand een spierwitte roadster in dubai
Edge zegt
@CasperH: Wat ook nog leuk is om te vermelden is dat die twee in de VS naar één klant gegaan zijn: Chris Singh.
vtechlover zegt
Zou wel tof zijn! En hoe meer merken er met elkaar gaan concurrentie, des te beter voor de technologie..
Rick-dos zegt
Lambo heeft de afgelopen jaren laten zien dat supercar designen hen niet goed afgaat. Over de top voor het over de top zijn pakt telkens weer verkeerd uit voor Lambo.
agera zegt
@Rick-dos: hoezo dan?
bofkont zegt
@Rick-dos: Niet eens, vind ze juist alleen nog maar mooier geworden.
henkhupelschoten zegt
Benieuwd wat voor soort personen bij zo’n geheime presentatie zijn, mijn keuze zal lambo nooit zijn. Maar goed kunnen we ons weer gaan opmaken voor een nieuw rijtje met hyper-hyper cars? Bugatti komt met de chiron, Aston heeft weer leuke ambities. Pagani die nog wat reserve onderdelen heeft liggen toevallig? Misschien AMG? Weet dat ze nee hebben gezegd maar toch, weet maar nooit
henkhupelschoten zegt
Maserati met zijn la Maserati?
sir_smokalot zegt
“een concept van Lamborghini uit 2013 waarvan we stiekem hopen dat hij het levenslicht ooit nog ziet.”
Ik niet hoor, één zo’n overdreven ding is genoeg :)
Ram-G-maN zegt
@sir_smokalot: Hoe anders is het bij de in 2005 geïntroduceerde Concept S. http://www.dieselstation.com/wallpapers/albums/Lamborghini/Concept-S/lamborghini-concept-s-widescreen-01.jpg
Die had wat mij betreft wel in serie geproduceerd mogen zijn.
wilbertg zegt
@AutomotiveDesigner: lekker gezellig die scheiding tussen bestuurder en bijrijder. Vooral als je samen op vakantie gaat. “We gaan weer rijden, ik spreek je later wel weer he! Plassen is hand omhoog steken”
dell zegt
@wilbertg: Daar is waarschijnlijk echt wel een markt voor, mensen die hun vrouw minder verplicht willen spreken :)
boynoon zegt
snap niks van die supercars waar maar 1 iemand in kan
je kan niemand laten genieten van je rijeigenschappen en in zulke dure autos laat je niet iemand anders in rijden
Dutchdriftking zegt
Een nieuwe Lamborghini is altijd goed. Maar maak er dan gewoon 100. Nog steeds exclusief, maar toch net even wat leuker.
jorden zegt
Vind het zo slap dat Lamborghini zich niet mengt in het hypercar-clubje laferrari, 918 spyder en P1. Bang?
dikdraak zegt
@jorden: Ik denk eerder dat VAG geen zin heeft om honderden miljoenen uit te geven aan een hypercar terwijl ze er al een hebben in de vorm van de 918.
jorden zegt
@dikdraak: dan snap ik niet dat de keuze op Porsche valt en niet Lamborghini om met een parade paardje op te komen draven. Lambo staat toch hoger in de pikorde dan Porsche.
dikdraak zegt
@jorden: Je geeft het antwoord zelf al. Lamborghini staat hoger in de pikorde dan Porsche, dus heeft het minder hard een imagobooster nodig.
bassx zegt
@jorden: Lamborghini maakt geen circuit racers, daar is Porsche veel beter in en heeft een mooiere en betere historie dan Lamborghini. Dat VAG voor Porsche kiest en niet voor Lamborghini is dan ook voor de hand liggend
henkhupelschoten zegt
@dikdraak: Bugatti chiron?
dikdraak zegt
@henkhupelschoten: Ik denk niet dat je de Chiron onder het hypercartrio kunt scharen. De kosten van de Chiron zijn echter wel een uitstekend argument waarom een Lambo-hypercar te duur zou zijn.