Uit diepgravend Autoblog-onderzoek is namelijk gebleken welke carrosserievorm jullie favoriet is!!1!!1!!
Het wordt al bijna een gewoonte. Wij stellen een vraag, jullie geven antwoord en uit die antwoorden kiezen wij weer de comments die we het leukste (of het relevantste) vonden. De zogenaamde bloemlezing. En het zal je niks verbazen, vandaag is dat gewoon wéér het geval. Maarrrr…. Dit keer hebben we nog een verrassing. We hebben een heuse uitslag van het onderzoek.
Maar eerst de bloemlezing, volledig subjectief gekozen, maar wel voornamelijk comments met een beetje body. Houden we wel van hier.
@ej20g houdt onder meer van snelle stationbakken. En terecht, want die zijn ook cool.
Station of sedan. Geen idee waarom eigenlijk, maar voornamelijk snelle stations vind ik erg gaaf. Dat is eigenlijk begonnen met de Volvo 850 en V70 Classic. Maar stiekem vind ik de Nissan Stagea, Subaru Impreza Plus en Mitsubishi Lancer Evolution Wagon ook erg gaaf. Misschien komt het doordat zulke auto’s eigenlijk niet hard horen te gaan volgens veel mensen.
Qua sedans vind ik de Opel Omega B2 erg mooi. De Audi RS6 C5 en C6 vind ik als sedan gaver dan als station. Maar ook de Impreza’s en Evolutions vind ik als sedan gewoon enorm gaaf, net als de Skyline sedans (R32, R33 en R34). Of de Toyota Cressida, Cresta of Chaser, ook enorm gaaf.
Ik heb eigenlijk niet echt een absolute voorkeur voor een carrosserievorm. Zo vind ik de Mazda MX-5 NA/NB en Honda S2000 geniaal (roadsters/cabrio’s), vind ik de BMW E46 Coupé en Volvo C70 P80 prachtige auto’s om te zien (coupés) en vind ik de Porsche Cayenne en Range Rover Vogue gave auto’s voor wat ze zijn (SUV’s).
Ik heb gewoon een voorkeur voor vier- of vijfdeurs auto’s vanwege hun inzetbaarheid. Ik zit nog weleens met 4 of 5 man in de auto en er moet ook regelmatig groot spul mee. De meeste coupés of cabrio’s gaan het dan gewoon niet redden.
@nemus is dol op de roadster. En komt meteen met een fijn lijstje.
Een mooie roadster. In alle mogelijke vormen:
E-Type
F-Type
XK
XK120
XK140
Austin Healy 3000
Alfa Spider duetto
Mercedes benz 280SL
Bmw Z1
BMW Z3
MG MGB
Triumph Spitfire
Enz…
@sketcher heeft een voorkeur voor de terreinwagen. En… Voor de Alfa 159 natuurlijk!
Bij mij uiteraard de terrein wagen (Nee dat is niet het zelfde als een SUV) maar ook een (echte) stationwagen kan op mijn sympathie reken. Mijn vaderrrrrr heeft vroeger heel wat 244’s 740’s 940’s etc versleten en dat ik kennelijk blijven hangen.
Mijn eerste 2 auto’s waren hatchbacks en dat vind ik toch maar niets. Dat worden al snel petjes mobielen.
Per toeval ben ik naast mijn Discovery ook in een 159 sedan gerold en ik moet zeggen dat ik sinds de sedan toch ook wat hoger ben gaan waarderen. Al zou een SW ook zeker niet misstaan.
@purepet9090 gaat keihard tegen de massa in! En dat is te prijzen. Yolo!
Cross-over, zeker met een CX-5, Kadjar of Tucson is dat gewoon smullen, off-road capaciteiten en ook nog eens een goed sturende wagen voor de harde weg.
@frenkyboy Alfa 159 was géén goed antwoord…
Alfa 159
@jens28 heeft het origineelste antwoord.
Ik ga voor een BUGGY!!
Het is weer heel anders dan gwn cabrio rijden en eigenlijk bijna nergens mee te vergelijken. 2 open uitlaten, een hitsige boxer, rijdt als een kart en lkkr spartaans!
En @Jorden heeft ook een duidelijke mening. En die begrijp ik stiekem wel.
De coupé. Met als hoogtepunt uit de geschiedenis de Touring Berlinetta Lusso. Ik wil meteen even mijn ongenoegen uiten over BMW en Audi, wtf dachten jullie bij de term 4-deurs-coupé!? Dat kan NIET. Er bestaan ook geen bungalow-flats
Tot zover de bloemlezing, laten we nu eens gaan kijken wat nou de populairste carrosserievormen zijn volgens de lezers van het onvolprezen Autoblog.nl.
1 keer werd hij genoemd, de cross-over, dat resultaat deelt hij onder meer met de Buggy.
2 mensen vinden de pick-up het mooist.
5 lezers kozen de Fastback.
9 autobloglezers gingen voor de roadster.
11 mensen houden het meest van de shooting break/brake.
14 van jullie stemden op de SUV.
24 mensen hebben het liefst een hatchback voor de deur hebben, al dan niet hot.
25 stemmen waren er voor de cabrio
45 reageerders geven de voorkeur aan een sedan.
63 lezers zijn dol op de stationcar, inclusief de toornig en de estate
En de absolute winnaar is (tromgeroffel)
De coupé met 88 stemmen. Vooral het feit dat dit model is ontworpen puur op basis van looks en niet vanwege praktische zaken scoort goed bij de liefhebbers.
dutchoutlaw zegt
Zit een foutje bij de uitroeptekens…
nicolasr zegt
@dutchoutlaw: Ik zie het. Was er maar een editknop… ;-)
dutchoutlaw zegt
@nicolasr: Okè, foutje kan gebeuren. :P
stfu zegt
@dutchoutlaw: nee is hip, want GeenStijl doet het ook. Dus dan doet Autoblog het ook. Voor het jonge publiek weet je wel.
dutchoutlaw zegt
@stfu: Haha, ja nu.nl ook trouwens.
denniss00 zegt
@dutchoutlaw: Och, gaan we weer foutjes kijken? *zucht*
dutchoutlaw zegt
@denniss00: Ik ben in ieder geval niet de enige die het doet. Maak je maar geen zorgen dit was 1 malig. :) Ik hou mij aan mij woord.
denniss00 zegt
@dutchoutlaw: Ik wil je reactie liken, maar mijn telefoon weigert. Dus je krijgt bij deze een like. :)
dutchoutlaw zegt
@denniss00: Haha, mij maakt het niet uit of ik likes krijg hoor ;)
Erik zegt
Nederlanders, handelaars, station op nr. 2. De coupé op 1 als de handel voldoende winst heeft opgeleverd.
mashell zegt
@erik2907: Nederlanders, opvoeders van kinderen, station op nr. 2. De coupé op 1 als de kinderen eindelijk het huis uit zijn… Een een paar jaar daarna toch de SUV of MPV vanwege de “hoge instap”…
berlinetta zegt
En niemand een MPV dus. Opzich begrijpelijk. Zijn meestal niet de fraaiste wagens. Maar als Renault zo doorgaat met de Scenic en de Espace, dan wordt ik ooit nog MPV-liefhebber. Erg mooie auto’s.
Maar ik ben verder een meelopertje, kies namelijk ook voor de coupe. De vloeiende lijnen laten mijn hartje sneller kloppen.
bierbuik zegt
@berlinetta: mwa, een oudere Espace V6 is stiekem ook wel leuk
mashell zegt
@berlinetta: dit is een onderzoek onder de voorkeuren van autoblog lezers, niet onder echte autokopers. Dat duurt voor de gemiddelde autoblog lezer namelijk nog wel een paar jaar.
granlusso zegt
Ik pleit voor meer carrosserievormen bij de fiets.
ikbenmnzus zegt
Wat?? En mijn favo Dacia Logan dan? Doorgestoken kaart!
uselessblogger zegt
roadsters!! people waar zaten jullie met jullie hoofden? zo’n mooie carrosserievorm vergeten, een ware schande
Edge zegt
Gezien de marketingjongens van de autofabrikanten ze nogal eens door elkaar halen: Welk onderscheid is er gemaakt tussen een roadster en cabrio? Roadster is permanent dakloos en cabrio is afneembaar/wegvouwbaar dakje?
ronnys zegt
@Edge: Een roadster is een twee persoons cabrio. Net als een coupe een soort 2 deurs hatchback/sedan is.
JamesBond007 zegt
Ah dus de BMW X6 valt goed in de smaak dus!
undifined1 zegt
Coupe doet me enkel wat bij de grote modellen, 8 serie, 6 serie ed. Bij de 3/4 serie en c klasse ed is de auto er gewoon te gedrongen voor
stfu zegt
Auto’s als de BMW 3 Coupe E46, Honda Civic Coupe (vanaf ’92), Integra, Calibra e.d. hadden ook gewoon een fraaie coupelijn (niet dat ik de Calibra mooi vond maar de coupelijn wel spot on). En natuurlijk de duurdere coupes, maar je had ook fraaie betaalbare vroeger. En de A5 was en is eigenlijk nog steeds een zeer goed gelukte coupé.
Dutchdriftking zegt
Niks zo mooi als een Corrado.
vondudenstein zegt
@dutchdriftking: nee indd. Zag die ftype coupe en dacht meteen. Waarom hebben ze geen Corrado gekozen :p
Oke grapje ding was destijds best vet. Ook wel beetje pauper bak. Maar wel vet
henkhupelschoten zegt
Viel me op dat de Citroën C6 niet genoemd werd… Jammer want dat is zeker 1 van de mooiste sedans van de afgelopen 10 jaar.
pinut187 zegt
@henkhupelschoten: zijn er relatief weining van verkocht: 23500 stuks slechts, wellicht een beetje vergeten door de niet-citrofielen.
redbee5 zegt
Plaatje van een f-type en mijn dag is weer goed! Ja ik geef toe, daar is niet veel voor nodig.
dr420blazeit zegt
Vanquish voor mij
Gulli zegt
@Jorden
Je hebt helemaal gelijk met je relaas over coupe’s die geen 4 deuren kunnen hebben. Ik roep het al vanaf de eerste CLS. Helaas moet ik echter concluderen dat merken zonder enige schroom de barrières overschrijden om er maar met een populaire term uit te kunnen komen. En het zijn inmiddels niet meer alleen de autofabrikanten. Want je vergelijking ‘Er bestaan ook geen bungalow-flats’ gaat helaas ook niet meer op. Nou ja niet letterlijk, maar het begin is er. Bij ons om de hoek zijn namelijk vorig jaar bungalows gebouwd. Met twee etages. En een puntdak. DAT ZIJN TOCH GEEN BUNGALOWS!!